grass: Diamond-tolvan, Finesse-tolvan, Down by Law och Raising Hell är nypress tyvärr. Alltså ibland är det ju i princip omöjligt att veta om det är orginalpress eller nypress. Tex på min In Control Vol. 1 med Marley Marl. Det finns originalet från 1988 och en nypress från typ 1995 eller så och båda ser exakt likadana ut med samma katalognummer. Hur ska jag veta vilken jag har?Soul Survivor II: Var iofs mer dom andra jag syftade på som classics. Hade redan skrivit classics när jag började lista utan att tänka på att jag hade med två Pete Rock-tolvor som kanske inte är riktigt klassiska (än) och Lord Jamar-LP:n och jag orkade inte ändra efteråt och påpeka att dom tre kanske inte direkt är klassiska. Men det sket ju sig ändå för nu sitter jag här och förklarar ändå ;) Däremot tror jag att om 5-10 år kommer jag definitivt se The 5% Album som en klassisk LP. "Same Ole Girl" och speciellt "The Corner, The Streets" är nog båda två av 2000-talets bästa låtar för mig.
grass off topic, men jag hoppas att du drar igång din klubb även på helgerna.
Skivsamlare
2011-03-23 21:00
Schenn: Mastringstämpeln i run-out-grooves... Reissues saknar (oftast) den
Skivsamlare
2011-03-23 21:01
Word på Lord Jamar - The Corner, The Streets
Schenn: OK, du menade så. Ja, 5% kan nog bli en framtida klassiker. Same Ole Girl, Greatest Story, Givin Up...too many to mention... Info fr Discogs om repressen på In Control: "The Label on the record itself is almost identical to the original one, except The Cold Chillin' logo has no white outline on this one. The Herbie smileyface is also missing on the runout groove".
Skivsamlare
2011-03-24 00:46
Peew. Brukar alltid missa när det kommer upp några godbitar på Discogs när jag får nyhetsmailet. Det kommer av någon anledning alltid när jag sover, och på morgonen är alla plattorna med bra priser borta. I vilket fall har jag varit ute efter Army Of The Pharaohs - Ritual Of Battle-plattan ett tag, men bara hittat den där som ligger uppe för €65 på Discogs, men nu jävlar var jag snabb och köpte en när den kom upp för £6,5 (+ £4 frakt), sealed! Känns kanon :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
SSII: Ah, tack. Då kan jag konstatera att jag har originalpressen.
Skivsamlare
2011-03-24 18:02
Soul Survivor II , blir det till att sitta med triggerfinger på musen inatt igen, i väntan på att lönen ska dimpa ner på kontot? :D Så blir detför mig, för nojig att några limiterade plattor jag vill åt ska ryka så fort folk fått lön, haha.
INOK: Så kan det nog bli! ;)
Beställde just också telemachus - scarecrows 7an. Lär va slut snart antar jag. Nån som har info om albumet? När kommer de osv
AIex: Vart också lite sugen på albumet iom att B-sidan överraskade mig mkt positivt. Som en mer uppstyrd Embee. Skitfett. La just en liten beställning på hhv. Lägger upp i denna tråd när de anländer i vanlig ordning... (Det är fan en uppgift för great minds att hitta nåt för de där "guldmynten" man får, haha...)
Skivsamlare
2011-03-25 09:43
Beställde också scarecrows nu, håller tummarna för ett bra ex. Tror det blir till att sätta ihop en hhv-beställning nu till morgonkaffet! Haha, ja det är ganska utplockat på guldmyntsavdelningen. Dom hade lite snygga t-shirts förut men dom är också slut.
Fick #487/500 på Scarecrows, vad fick ni andra?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
soul , hela 7an var fet faktiskt, tror att albumet kan bli riktigt bra med tanke på kvaliteten på båda låtarna. så när någon av er får något info om albumet, dela gärna med er. kul också att jag + ni tre ovan har handlat 7an :D
Producent
2011-03-25 15:01
Pharoahe Monch - WAR (we are renegades).......så bra att jag funderar på att köpa två st till bara för o hänga upp dom på väggen!!! men i så fall får det bli vinylen =)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Skivsamlare
2011-03-25 15:01
Haha kul att ni fick exemplaren precis efter varandra. Bara att vänta och se på vad jag och AIex får då, höhö.
INOK Inte bara sammanträffande. Fick tips av grass när han såg att det äntligen gick att beställa den ;)
Skivsamlare
2011-03-25 16:13
Gick just förbi Recordmania och plockade upp dessa två tolvor jag velat ha länge.Fu-Schnickens with Shaq-Fu: What's Up Doc? (Can We Rock?) 12" Jive 1993 30:-Crooklyn Dodgers '95: Return Of The Crooklyn Dodgers (Promo) 12" MCA 1995 90:- Snart komer grass komma in och i vanlig ordning berätta hur han brukar se dessa i 5-kronorsbackarna ;) Men för mig var det riktigt stiliga priser. Avstod fr. bl.a. dessa två i hhv-beställningen inatt eftersom de var så dyra. What's Up Doc? ville de ha €20 för och Return Of Crooklyn var nedsatt från €24 till €16 eller nåt sånt. Så jag är nöjd som en katt med en skål pellets!
Skummt, kikade in i traden efter att spontant sprungit förbi en skivhandel och köpt Lord Jamar - The Coroner, The Streets/Deep Space 12" och sa är den uppe i diskussion här...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
senaste jag köpte var tha dogg pound - 2002
Grymt bra priser Soul Survivor och två klockrena klassiker.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-03-26 14:39
Någon som orkar lista några kommande släpp som jag annars kommer missa? Album i all ära, men tänkte mer (limiterade?) 7or och 12or som jag annars kommer missa :p Och finns det några fler forum/bloggar ni rekommenderar att man följer? Just nu läser jag Redef records blog, vinyl athletes, stones throw forum, DWG forum.
Alla inne på DWG uppskattade visst inte Fu-Schnickens. Folk började prata om Vanilla Ice osv. Fan, jag som tycker de har iaf 4-5 klockrena tolvor. Visst inte världens bästa band, men jag har alltid gillat dem! Ett par som höll med iaf...
inok , är för jävligt då man missar dessa limiterade släpp, kostar så mycket mer då man får köpa det i efterhand. fick du tag på brooklyn flower 7an förresten? undrar om någon av er sitter på några roliga testpressar/extremt limiterade släpp för övrigt?
Skivsamlare
2011-03-26 15:50
Precis! Nej har inte fått tag på den än, såg att den var uppe för 100 EUR på Discogs från en ny säljare. men det skulle jag aldrig betala för den :p Väntar väl till någon lessnar på den helt enkelt haha.
den finns på ebay också för 110 dollar, me frakt så hamnar man på 800. lite väl dyrt :)
Skivsamlare
2011-03-26 15:59
Skivsamlare
2011-03-29 11:50
When winter comes är inte släppt än va? Hojta gärna när era ex dimper ner i brevlådan. Tycker det känns så skumt att inte behöva skriva in adress, att dom bara går på paypal-adressen, hehe!
INOK du kan vara lugn, DWG är det mest seriösa företag jag någonsin beställt skivor ifrån. Har aldrig varit något strul och toppkvalite på alla släpp.
Skivsamlare
2011-03-29 13:04
Skivsamlare
2011-03-30 13:31
Så, då har jag fått hem Scarecrows. Den spelar finfint och är #113!
INOK: Verkar som om de är "dealing from the bottom" s.a.s. och skickade de högsta numren först då va? Det borde betyda att den håller på att sälja slut snart! UPS-mannen var nyss här med följande:Heather B: I Get Wreck 12" 1992 ElektraNewcleus: Jam On It 12" 1984 SunnyviewSweet Tee: I Got Da Feelin' 12" 1987 ProfileJay-Z: In My Lifetime 12" 1995 PaydayStezo: Crazy Noise LP LP 1989 FreshMC Serch: Back To The Grill 12" 1992 Def JamM/A/R/R/S: Pump Up The Volume 7" 1987 Collectables Samt två gratisskivor jag plockade för guldmynt i brist på annat (so don't judge me because of these...)Cormega: Montana Diary 12" 2005 Legal HustleRemy Ma: FRESH 12" 2007 White So...um...yeah, I'm enjoying myself!
Skivsamlare
2011-03-30 18:01
Ja, det verkar vara så. Fan vad bra skivan är, har spelat båda sidor hela dagen! Men jag beställde ju min från sidan ni länkade, men kuvertet var stämplat Suspekt Packages, samarbetar dom? Ska nog lägga en HHV-beställning ikväll, efter att ha suttit i några dagar och finslipat den. Lätt att det blir några "bara-för-att-skivor" om jag gör något impulsköp, vilket känns onödigt. Skönt att man kan lyssna på de flesta skivor på HHV, brukar lyssna igenom snippetsen några dagar och låta de sjunka in innan jag bestämmer mig för en platta. Inköpslistorna hinner ändras en massa under bara några dagar, haha. Förlorade också precis bud på Hilltop Hoods - The Calling LPn. Tror den slutade på 1500kr :o Sjukt. Men har hängt lite och läst på DWG-forumet i dagarna, och kollat in ebay-tråden där. Fyfan vad vissa skivor kostar!! Har ni såna dyrgripar med? $500-skivor, sjukt :p
Håller med. B-sidan är på en helt annan tip men jävligt fet på sitt sätt. Föredrar ändå den hotfulla A-sidan, men den snälla B-sidan är också riktigt fin. Båda är mkt atmosfäriska. Mitt kuvert var också stämplat suspect, så ja det verkar så.
fick också hem den igår eller idag (har ej varit hemma på 2 dagar). fick nummret 112 :)
Den skiva som brukade vara min mest värdefulla är Double Dee & Steinskis Lessons 1-3 på Tommy Boy Promo, köpt på skivbörsen för 40 spänn. Nu verkar dock andra grejer i samlingen gå för sjuka summor på ebay ibland. Hela randomrapgrejen tycker jag har antagit rent löjliga proportioner. Folk sitter och lägger galna pengar på grejer som inte ens är bra. Aldrig hajat den delen av skivsamlande.
Skivsamlare
2011-03-30 23:59
Fick äntligen tag på Cunninlynguists - Southernundergound LPn med, genom whoa. Men snubben som jag köpte den av har dessvärre inte varit online på 2 dagar och sett mitt meddelande om att jag satt in pengar :'(
Skivsamlare
2011-03-31 10:18
Beställde nyss Kool G Rap & DJ Polo - Wanted Dead Or Alive, Eric B & Rakim - Let The Rhythm Hit Em, Pharcyde - Bizarre Ride To The Pharcyde och Common Sense Resurrection Maxi-Single.... det värsta med att handla online är att vänta på att min punk-ass brevbärare leverar :/
Skivsamlare
2011-03-31 10:52
Var på väg att shoppa loss på discogs idag, men såg vad han hade för fraktkostnad.. fan sjukt att vissa har typ €20 för EN skiva.
Köpte Den Svenska Underjorden (2000) på CD för 20:- innan idag. Visserligen begagnad, men kul att ha i min samling som jag tänkte påbörja!
fick mitt ex av FHTEODs nya EP herromdagen och så fick jag mitt ex av Trainspotters -Progress Tapet i går (tack INOK!) sen köpte jag Movits! - Äppelknyckarjazz på CD till min tjej, men det kanske inte passar här i tråden. beställde även Geetas - Paroled (EP) från Discogs i dag. någon som vet något om denna artist/grupp och varför han dissar eazy-e i ett av spåren på EPn? även Peps Persson/Ronny Åström - Maskin Nr /Maskin Nr 1 (7") från tradera, men platsar kanske inte heller i tråden pga att det inte är hiphop. dock glad att jag äntligen hittade den efter år av letande och till det överkomliga priset av 20 Euro inklusive frakt från Norge dessutom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-03-31 14:12
Oh, jag hade helt glömt att jag skulle beställa FHTEODs nya. Mailar man honom, eller finns det webshop? Känns som jag frågat detta förut.... :p
du har frågat förut.
maila till:
[email protected] du får undelivered mail notification, men det kommer fram.
Skivsamlare
2011-03-31 15:22
Köpte Pluralis Majestatis med PST/Q på CD innan idag för 99:- Lite dyrt kanske, men VILKET mästerverk!
Roc Marciano: Marcberg 2LP Fat Beats 2010ÄNTLIGEN!!!!!!!! Bästa hiphopalbumet på fem år. Straight Up!
Skivsamlare
2011-04-04 22:48
Nice! Själv fick jag hem dessa här om dagen:
Jedi Mind Tricks - The Psycho-Social, Chemical, Biological, And Electro-Magnetic Manipulation Of Human Consciousness samt
Army Of The Pharaohs - Ritual of Battle Bilden gör nästan att dom ser helt trashade ut dock, det är dom inte!
Skivsamlare
2011-04-05 00:01
Najs! :) Vad gav du för psyko-socialen?