MC Ren - The Final Frontier , 12" Ruthless Records 1992 (Promo)
Samma som Soul_Survivor_II . Sjukt fet!
Skivsamlare
2013-05-23 12:41
KRS-One - MC's Act Like They Don't Know (Jive, 1995) sealed-US-OG i cardboard case:
Hard 2 Obtain - Ism & Blues "2LP" 1994 US Atlantic
LL.Cool.J - Bigger And Deffer "LP" 1987 EU Def Jam Recordings
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2013-05-23 17:18
oouf, nice Chong! vad fick du ge för Hard 2 Obtain?
Gremlin skrev oouf, nice Chong! vad fick du ge för Hard 2 Obtain? 318kr + frakt
Är toknöjd har varit på jakt efter den plattan väldigt länge
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2013-05-23 17:52
Nice, jag har velat fram o tillbaks i flera veckor angående tapet.. Det finns ett på ebay som fortfarande är sealed, fast säljaren vill ha 20 usd, och för ett tape är det ganska mycket... hmm what to do
Gremlin Har du råd tycker jag du ska slå till, kan vara svårt att hitta kassetten helt ny inplastad men har inte så bra koll på hur tillgången är på just tapes
Producent
2013-05-24 13:52
Jag har köpt en hel del den senaste tiden. Vissa har jag redan nämnt i tråden men lade aldrig upp bild. Här är en iallafall:
Demigodz - Don't You Even Go There 12" (Signad av Esoteric och Apathy)
MBMA/Form One - Musiken/Stress Syndrome 12"
Organism 12 - Vem Som Helst 12"
Loose Cannons - Gimme The Mic EP
Form One - Three Poisonous Darts 12"
DC & Danja - Fatmilk Anthem 7" (hur ser jag vilken press det är????)
Fekal + Confuze - Use Wrong Needles tape
Retarderat Eleverade - III: Tootaosen tape
Organism 12 - Full + Förvirrad tape
Org 12 & DJ Large - 2 Av Uppsalas Mest Hatade
Ungdumshälsan - 8 Anledningar Att Hata Ett Band
I'm Bad, första hiphoplåten jag fastnade för :)
Salt N Pepa: Beauty And The Beat 12" Next Plateau 1986Salt N Pepa: Spinderella's Not A Fella 12" Next Plateau 1988Cold Crush Brothers: Feel The Horns 12" B-Boy 1988MC Lyte: Lyte As A Rock 12" First Priority 1988Paris: Break The Grip Of Shame 12" Tommy Boy 1990Ms. Melodie: Wake Up, Wake Up! 12" Jive 19892 Black 2 Strong MMG: Burn Baby Burn 12" Clappers 1990
Soul_Survivor_II P35 skrev I'm Bad, första hiphoplåten jag fastnade för :) Superfet låt även år 2013
Äntligen är den hemma, och i Near Mint :)
Awesome Foursome - Monster Beat , 12" Reality 1986
Skivsamlare
2013-05-27 16:50
2 st. riktigt bra album (enligt mej)
Dead Prez - Let's Get Free (Loud, 2000)
Blahzay Blahzay - Blah Blah Blah (Mercury, 1996)
Bägge inplastade US-OG
Förra veckan var seg på tape-fronten, men denna börjar bra :) Och lite senare idag så kanske det blir ett Osten Af Mozzarella tape också!
2 st. riktigt bra album (enligt mej)Dead Prez - Let's Get Free (Loud, 2000) Blahzay Blahzay - Blah Blah Blah (Mercury, 1996) Svinbra album nice
diggar den extra stora parental advisory explicit lyrics klistermärket på Blahzay Blahzay tapet
Skivsamlare
2013-05-27 20:50
Jag diggar den där stora stickern på dead prez tapet, Dom tvingades till den storleken för att censurera att barnen på omslaget bär vapen.. Det står så på stickern
Producent
2013-05-27 21:21
Haha, fett fett! Det visste jag inte om :) Köper du skivor/tapes/vinyl varje vecka? :O Hur har du råd? Du verkar ju köpa rätt dyra grejer också. inte det mest lättåtkomliga direkt.
Skivsamlare
2013-05-27 22:35
Jag köper tapes för ungefär 1000 kr. i månaden, förutom sporadiska inköp av cd's och vinyl så blir det nästan uteslutande tapes just nu.. Men tapes är ju inte så värst dyra, dead prez och Blahzay Blahzay kostade 60 kr. st. och det är ju inte mycket med tanke på att det är sealed US-OG's.. plus att frakten är väldigt billig i jämförelse med vinyl så man får ganska mycket för pengarna när man samlar på tapes :) Peace
Producent
2013-05-27 23:28
Det låter ju nice! Du har en fin samling. Kollade din discogs :) Du säljer ingen vinyl? Finns det nån anledning mer än frakt som gör att du väljer just tapes?
Skivsamlare
2013-05-28 12:38
Tack, nä säljer inga fler vinyler (rensade ur backarna i våras) Nä, tycker tapes är ett charmigt, nostalgiskt format bara..
Producent
2013-05-28 16:51
Ungefär som folk tycker med vinyl då? Jag förstår. :)
MC Melodee: My Tape Deck LP Jakarta 2013
Producent
2013-05-29 12:37
DJ Kojak - A Kojak Moment Kattla - Anti-Allt LoopTroop - Punx Not Dead Stocktown Live tape Nr. One D6AA - Negativa Apjävlar
Skivsamlare
2013-05-29 12:56
^ Fan vad nice!! Vart fick du tag på dom Linus och hur mycket fick du ge?
Producent
2013-05-29 14:03
DJ Kojak, Kattla och D6AA köpte jag av en vän för 500 kr. Dom andra två för 300 kr styck av en annan vän :P
Producent
2013-05-29 14:06
Looptroop-kassetten är rätt mycket värd nu för tiden va? Den kanske man tillomed får mer för om man försöker sälja den?
Skivsamlare
2013-05-29 14:18
Jag har sålt 2 st. ex av Punx Not Dead senaste 2 åren och båda gångerna har jag fått 500 kr. st. om jag inte minns alldeles fel
Producent
2013-05-29 14:39
Fick hem två CD i veckan. Var rätt trött på att se samma gamla album i den delen av hyllan så jag ville utöka lite.
Ill Insanity - Ground Xero, Ablist productions 2008 DJ Babu - the Beat tape vol.1,nature sounds 2007 Även beställt lite vinyl n shit soon to come ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Rikard Skizz Bizzi: Kärlek, Funk & Solidaritet 2LP BABA 2013
Black Moon - Enta Da Stage CD Black Moon - War Zone CD Black Moon - Total Eclipse CD Grand Puba - Reel To Reel CD Tha Alkaholiks - Coast II Coast CD
Gremlin: du fick 600kr (inklusive frakt) för punx not dead av mig. Om kag inte minns fel. Linus: förstapressen av Fatmilk Anthem är numrerad (upp till 500 ex) andrapressen är inte numrerad (den är också tryckt i 500 ex). Tror inte det kom någon tredjepressning på den.
Jag undrar vad Punx Not Dead Vinylen kan ligga på nuförtiden.
Refleckshun skrev: Black Moon - Enta Da Stage CD Black Moon - Total Eclipse CD Grand Puba - Reel To Reel CDHoho, vilka klassiker. Två av mina favoritalbum nånsin + 2003 års bästa hiphopalbum :) Enta Da Stage ska man dessutom gärna ha på CD då den är pressad med skitlåg volym på LPn. Numera finns det kanske nån snajdig 2LP repress iofs?
Producent
2013-05-31 09:10
Fiyah: http://www.discogs.com/sell/list?release_id=828537&ev=rb Känns lite overkill för en reissue dock. Numrerad vart? Jag borde väl ha sett om den var det dock. Men skulle kunna ha missat det också.
Skivsamlare
2013-05-31 09:27
Fiyah, ja ok, det stämmer säkert, kort minne! :) SS: Enta Da Stage finns det ju hur många olika tidiga reissues av som helst (minst 3 iaf) .. Har alla lika sunkigt ljud?
Gremlin skrev: Fiyah, ja ok, det stämmer säkert, kort minne! :) SS: Enta Da Stage finns det ju hur många olika tidiga reissues av som helst (minst 3 iaf) .. Har alla lika sunkigt ljud?Vet inte. Är nån av dem dubbel? Det är egentligen inte "sunkigt" ljud jag menar utan bara "en tyst pressning" som så ofta är fallet med lite äldre album från 90-talet som är på 1LP, typ denna, Eter The Wu-Tang, Firing Squad o.s.v.
Skivsamlare
2013-05-31 14:29
yes I see.. Och nej ingen av dom är dubbel-lp.. Skillnaden mellan dom tidiga Enta da stage pressarna är bara detaljer (mest på labeln). Såhär på rak arm tror jag att 1:a pressen var distributed av Max Ent. medans 2:a pressen var distibuted av Nervous och/eller Wreck. 3:e pressen hade svarta pilar på den gula labeln, 4:e reissuen hade barcode på labeln etc. Och alla de här pressarna var på enkel-vinyl om jag inte kommer ihåg helt fel.
SSII: Ja, jag funderade på att köpa Enta da stage på LP men eftersom jag har resten av Boot Camp-samlingen på CD så kändes det bättre att köpa CD:n. Bra val tydligen. :) Och ja, det är en grym skiva som jag borde ha köpt tidigare! Jag blev överraskad av hur bra Total Eclipse var, där hade dom verkligen hittat tillbaks till Beatminerz-ljudet (men uppdaterat), War Zone var ju annars ett riktigt bottennapp...
Ref: Jag är inte heller nåt fan av Warzone. Finns nån låt jag gillar men Total Eclipse krossar ju den sönder och samman. Total Eclipse är nog min favorit bland BCC-relaterade plattor efter "första vågen".
Gremlin skrev: Och alla de här pressarna var på enkel-vinyl om jag inte kommer ihåg helt fel."Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results"
SSII: Ja, finns det några andra BCC-skivor efter debuterna som är grymma? Smif n Wessuns skivor har ju varit lite halvbra, Heltah Skeltah vet jag knappt om jag hört nåt av sen Nocturnal... Det är väl mest Rock som kör som Sean Price, men jag har inte lyssnat in mig på det, jag har tyckt det jag hört av honom varit ganska slätstruket.
Skivsamlare
2013-05-31 19:59
Got It!
Showbiz & A.G. - Party Groove / Soul Clap EP (Payday, London, 1992) Factory-sealed US-OG!
Showbiz & A.G. - Party Groove / Soul Clap EP (Payday, London, 1992) Factory-sealed US-OG! Wow! nice Gremlin
Linus: Fast Punx Not Dead är ju en repress på vinyl och inte tape (dessutom har de remastrat låtarna om jag inte missminner mig) så så jävla dyrt är det ju ändå inte med tanke på vad annat med Looptroop går för på tex tradera
Ja,jag reagerade också på det,var inte Punx not Dead enbart kasettsläpp vid 97-98 eller vad det var ? Nån LP av den har jag fan inte hört talas om ... Nu sitter jag otåligt o väntar på dessa två:Lil Fame & Termanology - Fizzyology LP,Brick records 2012 Planet Asia -Black belt theatre 2LP,Wondering Worx music 2012 Hoppas på att kunna länka ett kort när dom kommit.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Refleckshun skrev: SSII: Ja, finns det några andra BCC-skivor efter debuterna som är grymma? Smif n Wessuns skivor har ju varit lite halvbra, Heltah Skeltah vet jag knappt om jag hört nåt av sen Nocturnal... Det är väl mest Rock som kör som Sean Price, men jag har inte lyssnat in mig på det, jag har tyckt det jag hört av honom varit ganska slätstruket.Efter Total Eclipse håller jag Sean Price solodebut högst bland latter day BCC records. Smif N Wessun har hela tiden haft några bra låtar på sina skivor men varit lite ojämna tycker jag. Smif N Wessun The Album är min favorit med dem efter Dah Shinin. Framförallt älskar jag låtarna KIM 2000 och PNC 4 Life. Men Monkey Barz är bättre som helhet. Massa bra låtar på den tycker jag. Nä, Ruck är ju Sean, inte Rock! :)
Producent
2013-06-02 10:32
Det var det jag menade. Orginalet var ju tapet. Känns lite väl dyrt att köpa en repress från 2004 för dom pengarna. Mer förståligt om det var tapet.
Producent
2013-06-02 10:35
2006 tillomed. En repress för 750 kr. Nja...