I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Senaste hip hop skivorna som ni köpte?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Skivsamlare

2013-04-05 23:23
Brudar alltså..

Jag letade efter bilnycklarna förut, letade i en byrå vi har i hallen.. Drar ut en låda och där ligger ett paket jag väntat på i 2 veckor. Jag ringer frugan och undrar vafan hon håller på med, hon "ja just det ja, det där kom i måndags, jag glömde säga det till dej" Jag: "Va fan lägger du det i en låda för? Lägg det på köksbordet nästa gång!" Hon: "titta igenom alla lådor i byrån, jag tror det ligger ett till paket där nånstans"
Mycket riktigt, hittar ytterliggare ett paket som jag antog hade kommit bort på posten för typ en månad sedan. Bitches man, bitches...

iaf:

2013-04-06 00:06
Gremlin:

Underbart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-06 00:07
Jag tror hon tröttnat på alla tapes du köper
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-06 00:32
Inte okej Gremlin, inte okej :/
Kul att du fann dom iallafall! Men du borde nog ta ett snack med henne.

Skivsamlare

2013-04-06 13:10
She gots to get dealt wit'

2013-04-06 15:35
Har två paket till att börja med till salu ifall några är sugna:

Paket 1:
pharoahe monch - internal affairs (oop)
ll cool j - mama said knock you out
statik selektah - population control
brand nubian - foundation (oop)

http://www.tradera.com/paket-pharoahe-monch-brand-nubian-statik-selektah-ll-auktion_340472_179444872

Paket 2:
epmd - business never personal (oop)
wu tang - 36 chambers
gravediggaz - the pick, the sickle and the shovel
action bronson & statik - well done

http://www.tradera.com/paket-action-bronson-epmd-wu-tang-gravediggaz-auktion_340467_179445295

2013-04-08 11:38

2013-04-08 16:46

Nu har jag äntligen köpt den, inväntade Snoops godkännande:

2013-04-08 18:46
Prop dylan - Shock & amaze (prod. Dj premier) / 12" / hhv.de / 2013

Ras kass - soul on ice / tape (advance/promo) / 1996 / patchwerk/priority

Enigmatical - sweet blue moods / Tape / Sväng! / 20xx

Enigmatical - exercises in beat tradition vol 1&2 / 2CD / 20xx / majicobjects/ddejine:rec

The enigmatical/misto soon configuration - aminiature of bigger things / CD / 20xx / majicobjects
DJ

2013-04-08 23:51
Hahaha, fan vad ass backwards. Snoop Doggy Dogg should need to ask for EPMDs approval ffs! :D Deras bästa album och ett av de tio bästa album som gjorts dessutom. Snoop har inte och kommer aldrig göra ett album som är hälften så bra!
DJ

2013-04-08 23:52
Oj, glömde mitt egentliga ärende...

Nikki D: Lettin' Off Steam 12" Def Jam 1990
Timeless Truth: Scene Of The Rhyme EP Chopped Herring 2013

2013-04-09 00:03
Visst SSII, det är som när Souls of Mischief är förband åt Dilated Peoples och OC & AG öppnar åt Ill Bill & Vinne Paz. :)

2013-04-09 00:05
Soul_Survivor_II P34

Haha, kände på mig att du skulle digga den, Snoop har även en sida i bookleten där han förklarar varför skivan är bra, så bra att han tom trodde de var från the West Coast.

2013-04-09 00:08
Rättelse, han har två sidor i bookleten, en där han även "recenserar" fem av låtarna, haha fan va ni är avis på att jag har denna i min samling
DJ

2013-04-09 09:42
Ref: Haha, ja ungefär... :D

VRGNHNS: Hahaha. Tur att jag inte läst honom "förklara", då skulle jag kanske börja ogilla ett av mina favoritalbum? ;)

Glömde ju länka videor till gårdagens tillskott:

2013-04-09 10:35
Nu måste du ju posta upp vad Snoop säger i bookletten här. Spännande ju!

2013-04-09 11:37
Moneybags Ouff, ja nu när jag har sagt A måste jag ju leverera... Nattskiftet kanske ger mig tid till en transkribering... Annars högg jag även den här:

Smakprov:

Skivsamlare

2013-04-09 12:08

Master Ace - Music Man (Cold Chillin', 1990)
MC Shan - Juice Crew Law (Cold Chillin', 1989)
MC Shan - Ain't It Good To You (Cold Chillin', 1990)

Dom är inte "Snoop Approved" men jag gillar dom iallafall :)

DJ

2013-04-09 14:01
Personligen har jag lyssnat mycket mer på Doggy Style än på Strictly Business ;)
Dock en klassisk platta.

Du behöver väl inte transkribera? Bara släng upp en närbild på texterna!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2013-04-09 16:39
Med mina tekniska färdigheter är nog en transkribering mindre tidskrävande... mina barnbarn kommer inte hata mig dom kommer låtsas att dom inte känner mig

2013-04-09 18:20
Sankofa - Just Might Be (Signerad) / CD / 2013 / Sankofa

Sankofa - Just Might Beats / CD / 2013 / Sankofa

Sankofa - Hey Arthur / 7" / 2013 / Sankofa

Sankofa - The Nancy Sinatra Tape / Tape / 2013 / River Water Native

Jade Palace - Tape 4 / Tape / 2013 / Jade Palace

Sneed - The Jade Badger / CD / 201? / Jade Palace

2013-04-09 19:17
Snoop:

The impact of this record right here was phenomenal for EPMD. They were already known on the East Coast because that´s where they came from, but it was unbelievable for them to get total respect from the West. It was the first time for a group other than Run DMC to really get the West Coast supporting their music, and just people in general around the whole world loving what they stood for, their style of music, and the homage they paid to funk. They delivered, and they were incredible as a group. This record was bangnin´homie, on the real. I got kicked out of Poly and I was going to Jordan, and the record was just knockin´. I had a homie named "E" from New York who had turned me on to a couple of these songs. Half Dead and I used to bang this CD all the time. I mean we used to bang the cassette because niggaz had the boom box. O don´t even think CDs were out yet.

Återkommer med hans genomgång av låtarna, spänningen är olidlig.

2013-04-10 15:09
Monzie-D & Too Quick - Intelligence, 12" One Way Records 1983

2013-04-10 16:26

Äntligen i fysisk form :)

Skivsamlare

2013-04-10 17:47
^najs!

2013-04-10 18:27
Jag såg att Petar på döda saker på cd gick för runt 350kr på tradera för ett tag sen. Galet.
Undrar vad man skulle få för vinylen?
Skivsamlare

2013-04-10 19:33
Jag såg Sherlock - Made To Measure cd'n gå för 1500 kr. på Tradera... Helt sjukt. Har även sett Long Arm Of The Law tolvan gå för runt 700, vilket är ganska märkligt om du frågar mej.

2013-04-10 20:00
Ja tradera känns som priserna spårat ut på totalt.
Men bra att veta om man skall sälja av samlingen någon gång.
Producent

2013-04-10 22:12
Fick hem lite nytt idag, riktigt nice.

Får ursäkta för bilden, tagen direkt ifrån instagram.

93 'til infinity.

Obsesive-Compulsive-Producer District.

2013-04-11 12:00
senaste inköpta vinylen är passande nog
Snoop Doggy Dogg ?– Doggystyle 2 × Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered  2001 Death Row

2013-04-11 12:27
Då var Kaptenen avklarad :)
Captain Rock - Bongo Beat, 12" NIA Records 1986

Skivsamlare

2013-04-11 15:19
Ja tradera känns som priserna spårat ut på totalt.
Men bra att veta om man skall sälja av samlingen någon gång.

Verkligen. Fick 700 spänn för min Chords LP (garden around..), medan den fanns i samma skick för 15€ på discogs. Höll på falla av stolen, haha.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2013-04-11 18:01
Inok:
Nästan så man skall köpa den på discogs och kränga på tradera.
Skivsamlare

2013-04-11 19:29
Haha jag tänkte på det då med, men chansen är ju att den inte går lika högt nästa gång. En bra grej med svensk hiphop-hysterin på Tradera är ju att all nice US hiphop verkar hamna i skymundan, vilket gör att jag kan göra mig ett klipp då och då!

Senaste skivköpet (Tradera):

Y Society ?– Travel At Your Own Pace 2LP

50 spänn på tradera EX/EX, average-priset på discogs är 52€..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2013-04-11 19:56
Har också tänkt på det en massa ggr.. Riktiga klassiker går för småslantar på tradera medan svenska grejjer säljer för oerhörda summor. Skumma jävlar

2013-04-11 21:49
Snoop:

You Gots To Chill

First time I heard that, I thought the Erick and Parish were from the West Coast because they took a West Coast beat, More Bounce To The Ounce, and flipped it and put some cold lyrics on it. I just basically thought they were from the West Coast. And I mean we all fell in love with that record, it was bangnin´!

You`re A Customer

The drum, the sample, the way they flow back to back. "Knick knack patty whack give a dog a bone/Yo, don´t give him nothing but a microphone/Don´t stop. I´m not finished yet/ You said I ain´t the E, you wanna make a bet?/ Remember this Lounge, you in the danger zone." They had classic shit to where they were some of the hardest muthafuckas to come after Run DMC group wise to really keep that music thing poppin´as far as hip hop.

To be continued

2013-04-11 22:24
Eric B. & Rakim - Let The Rhythm Hit 'Em LP
Eric B. & Rakim - Follow The Leader LP
King Sun - Righteous But Ruthless LP
MC Lyte - Eyes On This LP
MC Lyte - Lyte As A Rock LP

2013-04-11 22:35
Grymma plattor :)

2013-04-12 00:37
Fiyah skrev:
Jag såg att Petar på döda saker på cd gick för runt 350kr på tradera för ett tag sen. Galet.
Undrar vad man skulle få för vinylen?

Jag vet! Fick den här för under en hundring och Bakom Kulisserna för lite drygt hundringen. Så det tyckte jag väl var helt okej pris. Kanske en framtida investering med. Petar På Döda Saker Med Pinnar var verkligen i NM-skick.

Ang. vinylen så vet jag en skivaffär som hade den för 400:- begagnad. Tyckte det var lite väl mustigt för min plånbok, men det kan man säkert få den för på tradera om man hittar någon som vill ha den. Org hittade ju en drös ~2010 som han sålde för 250:- styck, så den går säkert att hitta lite billigare.

Skivsamlare

2013-04-12 01:42
Några nya tapes, inget märkvärdigt dock:

Sidenote:
Jag har ett tape med Non Phixion till salu i köp&sälj forumet, detta:

http://www.discogs.com/Non-Phixion-The-PastPresent-And-The-Future-Is-Now/release/256450

Om nån är intresserad så kolla gärna in tråden, bilder finns bifogade.

Peace

2013-04-12 11:56
Big K.R.I.T. - 'Live From The Underground' (Vinyl LP Record
Big K.R.I.T. - 'Return Of 4eva (REMASTERED RE-ISSUE) (w/ Bonus Track)' (Vinyl LP Record
Big K.R.I.T. - 'K.R.I.T. Wuz Here (REMASTERED RE-ISSUE) (w/ Bonus Track)' (Vinyl LP Record

Äntligen fått hem något fysiskt med denna människa, snurrats något enormt.
Producent

2013-04-12 14:15
Gremlin Fett med Cory Mckay & Infamos Mobb på kassett. Både dem är så feta, några av mina favoriter-top 10.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skivsamlare

2013-04-12 16:13
Dopeness: 2 Euro styck, inplastade US-OG's :)

2013-04-12 22:25
Chill Rob G - Ride the Rythm Wildpitch US LP 1989
Ingen särskilt bra skiva i helhet men har alltid älskat "Court is now in session"
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2013-04-12 22:30
Dammigvinyl, vilket bolag/distributör står för vinylerna av "Return of 4-eva" och K.R.I.T was here" ? Om jag inte har fel var båda två gratis mixtape släpp på datpiff från början ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2013-04-12 22:32
Illini:
Har för mig jag läst att big krit säljer de på sin hemsida. Kan ha fel då jag inte lyssnar på mannen i fråga
DJ

2013-04-12 22:42
ILLINI_DUDE skrev:
Chill Rob G - Ride the Rythm Wildpitch US LP 1989
Ingen särskilt bra skiva i helhet men har alltid älskat "Court is now in session"

Whuuut? :O Haha...alltid älskat den plattan. En klassiker enligt mig. Chill Rob G = en top 30 MC ever för mig, sån jävla auktoritet i rösten och flowet. Och den är ju helt proddad av 45 King = tokkvalitet. Tror jag håller den som 45 Kings bästa album rentav.

Håller med om att Court Is Now In Session är bland det bästa. Men även Let The Words Flow, Wild Pitch och inte minst titelspåret (en av mina favoritflips av Baby Huey nånsin) är stand-outs.
DJ

2013-04-12 23:01
Flyttar med jobbet. Hade förstått det som att flytten skulle ske lördag-söndag då det var sagt "i helgen". Men tydligen satte de igång redan 12 idag. Så jag fick stresspacka och vart i princip utkörd vid 13. Fick lite tid att döda så blev en grävrunda och sen när jag kom hem hade det kommit tre plattor från discogs dessutom. Som vanligt blandning hiphop/annat:

Grover Washington, Jr.: Winelight LP Elektra 1980
Pekka Pohjola: Harakka Bialoipokku LP Love 1974
Billy Joel: Piano Man LP CBS 1973
Billy Joel: Turnstiles LP CBS 1976

Ms. Melodie: Diva LP Jive 1989
McGruff: Destined To Be 2LP Uptown 1998
J.J. Fad: Way Out 12" Ruthless 1988
YoYo: You Can't Play With My YoYo 12" EastWest 1991
Nefertiti: Visions Of Nefertiti 12" Mercury 1994
Bo$$: Deeper 12" Def Jam West 1993

2013-04-12 23:15
Soul_Survivor. Kanhända behöver den fler spelningar här hemma för att jag ska känna likadant, vissa dagar då man får hem en platta o spelar igenom den så är man väl inte i rätt mood. Det är vissa produktioner jag tycker känns lite sisådär men glad att jag äger den nu i af ! När du säger Baby Huey, menar du inte U-God från Wu-Tang va ? För visst använde Ghostface samma beat på Supreme Clientele plattan till någon låt ? Hehehe..

DJ

2013-04-12 23:21