Skivsamlare
2011-09-13 10:49
Då tycker jag du kan hålla på dom tills du är säker ;)
Jaså kostar det inte mer? Då ska jag nog göra så med. Några 250 tusen behövs dock inte på långa vägar, haha..
Senaste skivorna som landade:
Hard 2 Obtain - Ism & Blues LP , fick äntligen tag på ett ex i bra skick som inte kostade skjortan. Dom i NM på discogs har ju kostat mellan 50-65€ senaste månaderna. Annonserade på DWG och fick napp direkt!
Olori Rock - Ruff-n-Tuff 12"
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2011-09-13 12:10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-09-15 09:45
Senaste:
V/A - The Hill That's Real LP
Beställde den för över en månad sedan från hhv samtidigt som Doppelgangaz - Lone Sharks, men doppelgangaz belv uppskjuten från 2a sept, till 9e, till 16e, till 26e, så jag bad dom skicka denna i en separat order.
Sjukt fet platta!
INOK Vad fick du pynta för Hill That's Real? Jag fyndade den i fysisk butik för 40:- för några år sen med plasten och stickers kvar och finfint skick.
Big L - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous haha såååå sjukt.... det var den sista jag köpte med.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Skivsamlare
2011-09-15 10:29
SSII, Snyggt fyndat!! Jag gav ca 120kr för den, väldigt fint skick här med, dock inte i shrink. Vad är det för stickers som sitter på din? Har bara 'parental advisory'-stickern på min. Men jag är nöjd ändå, älskar plattan. Fick även hem den nya SP1200-boken. Mysig morgon med kaffe, bok och The Hill That's Real imorse!
INOK Parental Advisory samt en röd med nån info/marknadsföring om plattan tror jag. Är på jobbet, ska dubbelkolla hemma sen. 120 var väl ett hyfsat pris också va?
Skivsamlare
2011-09-15 10:54
Jodå 120 är ett helt ok pris tycker jag, tror det är det 'vanliga' priset utan att vara överpris. Enligt discogs är average priset 11€, vilket är strax under 100kr. De som finns till salu på discogs nu sträcker sig från 100kr till ca 220kr. Sjukt fet platta, så helt klart värt det! Hittade f.ö. vad du menade för sticker nu, den har jag inte nej :)
Innan discogs var The Hill Thats Real nästintill mytomspunnen och var en sån där platta man aldrig trodde man skulle få se annat än på ebay där den kostade skjortan. Kul att den faktiskt går att få tag på till rimliga priser idag.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Finns tydligen en nypress från 2008 på 2LP, kanske därför priset på originalet sjönk något? Tippar att jag köpte mitt ex 2006.
Skivsamlare
2011-09-15 18:36
grass, yeah kul att det finns pärlor för vettiga priser med, bland alla dyrgripar. Verkar f.ö. som att försäljning utav LL Cool J plattan går riktigt bra! Orangea slutsålda, samt de svarta verkar slutsålda på de flesta sidor som har pre-sales. Dom kanske kan beställa in fler från SOS iofs, men kul att den är så uppmärksammad och att försäljningarna går så bra.
Tjackade du olori rock 12an i Hornstull?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-09-17 12:00
OK..
Skivsamlare
2011-09-17 16:43
Hade varit en jäkla joggingtur till hornstull, då jag huserar i norrland :) Vad fanns/finns den till för pris där? Sjukt fet platta, nån måste plocka den om det är ett bra pris!
Den kostade 800 om jag inte minns fel. Lite otur bara att den hade kostat 30 kronor om inte en kund påpekat att den var värd att kolla upp.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
750 vad jag minns..däromkring i alla fall. Sedan är jag inte säker på vad snickars tog för den efter dom hade bytt till sej den, men det var nog samma pris, tror jag. Den sålde dom nog förresten över nätet.
Skivsamlare
2011-09-19 02:00
nu finns doppelgangaz-plattan på vinyl @ hhv. 500 copies worldwide.
Lånar tråden lite, om det är lugnt. Men är ute efter följande skivor: Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die Kool G Rap & DJ Polo - Wanted: Dead or Alive Lords of the Underground - Here Come the Lords Screwball - Y2k Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda The UN - UN or U Out Nån som har nån av dom över eller bara har lust att sälja? Helst i Stockholm.
Har ett extra ex av OK-Stress. Dock är omslaget lite skadat. Av intresse?
Inga hiphopinköp senaste dagarna, men listar lite andra inköp ändå. Så ni inte tror jag fått hjärtinfarkt och slutat gräva i backarna...Mighty Doug Haynes: S/T RP LP (Köpte egentligen den för att samplingen till Snow m Roc Marc finns med, men herregud vilken fantastisk soulplatta det visade sig vara! Slösande vacker 70-tals-stråksoul i Delfonics/Stairsteps-anda. Ghostface skulle kunna rappa på hela den här LPn rakt av typ. Lite skumt att den inte ens finns på discogs?) Frank Sinatra: Swing Easy! LP 1954 Capitol Frank Sinatra: Sinatra And Strings LP 1962 Reprise Frank Sinatra: Cycles LP 1968 Reprise BTW nån som ska till Skivmässan i Solnahallen på lördag?
Soul_Survivor_II P33 blackzombie Fett, så många som börjar "baklänges" nuförtiden. Dudes som har en massa svindyra, svåråtkomliga tolvor men kommer man hem till dem och blir sugen på Mecca And The Soul Brother eller Illmatic blir det no-can-do! :D POSTAL: To each their own. För mig blir det som att köpa alla kryddor innan man har råvarorna hemma. Ska jag tatuera in "Standard Rap 4 Life" kanske? ;) ...Säger du som inte har någon vidare koll på old school ;)
Skivmässa på lördag.. Kanske det.. Borde kolla ifall jag kan få en komma-in-tidigt-fribiljett av min hook-up ;)
Postal: Beror väl på vad man räknar som "koll på old school". Har fler old schoolplattor än jag har har random rap från 93 iaf. Men klart jag har bättre koll från när jag började lyssna, sent 80-tal och framåt. Men jag gräver mig mer och mer bakåt. Tycker old school är roligare att gräva i än ännu tio lager ner i juni 93 liksom.
OK, jaja.. Jag har bara för mej att du har sagt det till mej någon gång.. Men ja, det är ju inte så kul att snöa in sej på samma sak helt....inte för länge i alla fall...
Nu kommer jag faktiskt på vad som måste vara den senaste hip hopgrejjen jag tjackade på platta... En sydeuropeisk loppisplatta med covers på filmhits ifrån mitten av 80talet, bl.a beat street breakdown och ain't no stoppin' us..
Ja, klassiker.
Gedeon: Ja, klassisk tolva.POSTAL: Har jag sagt det? Ja, vafan, haha... Allt är ju relativt. Har fotfarande bättre koll på 92 och 88 än 80 och 82 liksom. Utan att skryta kan jag säga att jag har nog bättre koll på old school än 98% av aktiva whoa-medlemmar, men det säger ju inte så mkt. Däremot finns det många som har otroligt mkt bättre old school-koll än jag. Särskilt såna som var med när det begav sig och som varit specialintresserade länge. Jag var en sån som länge hade fem tolvor pre-85 typ. Börjat intressera mig mer de senaste åren. Jag jobbar på det! :D
Skivsamlare
2011-09-21 10:40
Fick äntligen hem The Doppelgangaz - Lone Sharks LP idag!
Ingen som vet def att de ska på mässan på lördag? Ska ev dit m brorsan men bangar han kanske jag skiter i det. Gått på för många mässor i den ladan själv, haha... (säger han och står säkert där bright and early vid öppning ändå...)
Jakten På Under-Orden 3
Fjärde Världen - Gatumusikanterna
Rimslakt x2
Black Dynasty - Fire It Up / Deep East Oakland (12") €55 Wildliffe Society - Homie Love / Slow 4 Da Po' (12") €6 Äntligen Black Dynasty! Har haft i wishlist i över ett år.. dykit upp 1 gång men försvann direkt. Så nu är den min :D
Jag gillar lön! Big Mike (3) - World Of Mine (12") -- EUR 6.00 Young Soldierz - If Tomorrow Comes (12") -- EUR 10.00 Blackjack (2) - Addicted To Drama (LP) -- EUR 29.00 MC Eiht Featuring CMW - Death Threatz (2xLP) -- EUR 6.00
Skivsamlare
2011-09-23 22:17
Själv får jag lön 27e. Sitter och håller tummarna för att inte grejerna jag spanat in ska vara sålda då, haha.
Skivsamlare
2011-09-23 22:40
Förhandsbokat Evidence kommande platta, längtar :)
Statsanställd och får lön den 26e. Men kan använda krediten till mässan imorrn ;-P
Skivsamlare
2011-09-24 01:55
Haha låter bra det. Ge oss en update på vad det blev för något ;)
Ok då, fick csn.. får lönen 27e (kommunen.) :)
Vaknade just.. såg att NBG - The Fuze Is Lit finns för €15 .... ååh, ska man måsta. Den är rare oxå antar jag.
Grym skiva, men inte bästa låten. (enda på vinyl.)
Svårt att hitta nåt i Solna. Några år sen jag var där, men mässan hade ju inte direkt blivit mindre Pink Floyd med åren om man säger så. Till och med ännu tunnare hiphoputbud än det brukade vara och mycket av det som fanns inom jazz, soul och funk var överdrivet dyrt.
Köpte dessa iaf:
Donald Byrd: Places And Spaces LP Blue Note 1975
The J.B.'s: Hustle With Speed LP People 1975
Isaac Hayes: Toughs Guys LP Enterprise 1974
Three Degrees: Three Degrees LP Philadelphia International 1973
Quincy Jones: Roots - Saga Of An American Family LP A&M 1977
Mahalia Jackson: Starportrait 2LP CBS 1972
Konsertbesökare
2011-09-25 08:59
Meth, Ghost & Rae - Wu-Massacre CD Def Squad Presents Erick Onasis CD Philly's Most Wanted - Get Down Or Lay Down CD
senaste;
S.C.U. - Ware Da Son Dont Shyne 12"
Pitch Black EP
Skivsamlare
2011-09-26 11:51
Babylon - Babylon EP Growin Pains – Stockholm Staal 12" Growin Pains – Still Same Game 12"
Åh! Äntligen! I.M.P. - Don't Get It Twisted / Shinin' Star (12") $49.95 ... brukar gå för 3ggr så mkt. Sen några billigare bonusar. Chilee Powdah - The One / 41510 (12", Promo) $8.75 South Central Cartel - Papa Was A Rolling Stone (12") $6.95 X-Mob – Paper Chasing (12") $20 Players For real - Playin 4 Real (12") $20 Missade Al-D för $20.. det sög, finns ute efter $200 annars.
Osten Af Mozzarella: Farväl Örebro Vit 7" Remmerline 2011 Fick denna ikväll för att jag värmde för Osten och DJ Starke Arvid. Bigups!
Hoppsansa, nu höll jag på att glömma mitt whoa-inköp som anlände idag!Kaimbr & Kev Brown: The Alexander Green Project Kassett Redefinition 2011