Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-08-31 23:52
Haha damn! Helt sjukt vad plattor du har. Det blev ju bra med nya hyllorna!! Gillar tavlorna med.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2011-09-01 09:09
Fan, jag önskar min fru lät mej ha Pete Rock tavlor på väggarna, haha.. bigups Grass, hyffsad samling, höhö
Jag är mest avundsjuk på den där NY-kartan. Älskar den.
Skivsamlare
2011-09-01 13:51
Några som landat i brevlådan den senaste veckan..
Rough House Survivers - Straight From The Soul LP
YZ - The Ghetto's Been Good To Me LP
Bushwackass - How Real Israel ? LP
Roc Marciano: The Prophecy EP 2011 Goodfelons Äntligen! Och ja, den är ju så jääävla bra! :D
Skivsamlare
2011-09-01 20:49
Jepp, Roc Marcy-samlingen börjar ta sig nu :)
Måste bara fixa Marcberg-EPn (för instrumentalerna) och kanske, kanske Greenberg som verkar lite ojämn.
Inte bara för instrumentalerna förresten, omslaget på EPn är också ca 1000X snyggare än på 2LPn.
Skivsamlare
2011-09-02 11:15
INOK: Soft, då säljer du den till mig för en hundring då! :)
Skivsamlare
2011-09-02 12:21
INOK: Yeah, har instrumentalerna i mobilen och har nog lyssnat på dem nästan lika mkt som vokalversionerna. Om nån i tråden ser EPn till schysst pris nånstans och inte ska ha den, gasta gärna på mig! Jag tycker den är lite väl dyr på discogs just nu m tanke på att alla klagar på ljudet, några ex var warpade och att en riktig 2LP m bra ljud nu finns ute osv. Antar att det är fler än jag som är Marciano-komplettister, hehe...
Skivsamlare
2011-09-02 14:41
skulle möjligtvis kunna tänka mig byta bort den om du har något trevligt att byta med :)
Well, Bronze Nazareth - School for the Blindman (förhandsbokning) & Apathy - Honkey Kong var det allra senaste jag klickade hem. Inget märkvärdigt, men är man fattig så... Gråter f.ö. blod när jag ser Grass samling. Av ren & skär avundsjuka. Buhu...
INOK: Vore ju perfekt. Har tyvärr inte så mkt plattor jag vill byta bort. Antar att du inte är intresserad av Jurassic 5: Quality Control eller Planet Asia: The Last Stand? Eller J-Zone: Bottle Of Whup Ass?
Skivsamlare
2011-09-02 15:43
INOK: Trodde inte det heller, hehe... Har tyvärr inga riktigt bra och/eller rara grejer att byta bort. Dem vill jag behålla själv ;P
Skivsamlare
2011-09-02 16:29
Haha förstår det! Vill väl inte direkt bli av med den heller, tänkte bara om du hade något jag hellre ville ha.. :) Håller ögonen öppna efter ett ex till ett vettigt pris, hojtar om jag hittar något!
Ingen som beställt Timbo King - From Babylon To Timbuktu?
Det lilla jag hört är ju äckligt bra.
Om du gillar Bronze Nazareth Hannah borde du kolla in den!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-09-03 00:30
ingen som råkar ha Hard 2 Obtain - Ism & Blues LP till salu/byte??! :)
Tyvärr. Den håller man hårt i.
Skivsamlare
2011-09-05 10:22
Förstår det! Senaste: Brand Nubian - Everything Is Everything 2LP Dred Scott - Breakin' Combs 2LP
Skivsamlare
2011-09-05 19:13
Inok: Everything Is Everything är en riktig klassiker! bra köp :)
Idag fick jag en hel drös tapes :).......shoutouts till min brevbärare.......!
Method Man - Tical
Ol' Dirty Bastard - Return To The 36 Chambers
GZA - Liquid Swords
Mobb Deep - Juvenile Hell
Big Noyd - Episodes Of A Hustla
AZ - Doe Or Die
Jeru The Damaja - Wrath Of The Math
Bahamadia - Kollage
Biggie Smalls - Ready To Die
Roots - Illadelph Halflife
Sadat X - Black Cowboys
Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
Beatnuts - The Beatnuts
Al Tariq - God Connections
Boot Camp Clik - For The People
Bush Babees - Gravity
Smoothe Da Hustla - Once Upon A Time In America
Camp Lo - Uptown Saturday Night
Samt:
Organized Konfusion - Stress...
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Yep it's been a good day!
Skivsamlare
2011-09-05 19:36
Gremlin: Shit vad mkt klassiker. Vad gick hela det där kalaset loss på?
Skivsamlare
2011-09-05 21:17
kostade en del... 800 spänn med frakt, men det var det fan värt alltså :)
Skivsamlare
2011-09-05 21:38
Det tycker jag! Börjar din tapesamling likna något nu? :)
Skivsamlare
2011-09-05 22:42
nja sådär, cirka 80 tapes med amerikansk hiphop och kanske 30 tapes med svensk 90-tals / tidigt 2000-tal.. En respektabel tape-collection bör nog ligga på över 350 iallafall hehe
Fasa den dagen då du ska börja samla på klassiska mixtapes!
Minna senaste skivor som jag har köpt är Red Album och follow me home
Old school Rap Gangsta Rap
Superstar Quamallah & DeQawn: Talkin' All That Jazz 2011 Ltd 10" Brick
Måste vara ett av årets släpp. Side B is fat but side A is OBESE!
Skivsamlare
2011-09-06 19:34
Lord Finesse & Grand Puba: Real Talk 12" Handcuts 2006Ernie Hines: Our Generation b/w John Legend & The Roots feat. C.L. Smooth: Our Generation 7" Originals 2010Roc Marciano: The Marcberg EP Fat Beats 2010
Skivsamlare
2011-09-10 12:27
nice! vad fick du ge för marcberg epn? mina senaste: Mc Serch - Return of the product LP Top Quality - Magnum Opus LP Lootpack - Soundpieces: Da Antidote! 3LP+7" Main Source - Fuck what you think LP
INOK: Alla tre från samma discogs dude, så det blev bra pris m frakt osv. Minns inte vad jag gav för just den, överpris dock såklart, men vad ska man göra? Tror det var €25 eller nåt. Still sealed också och som tur var inte ett warpat ex när jag tog ut det, som vissa tydligen fått. Tyckte inte alls det var särskilt dåligt ljud heller som folk snackat om. Källarsound, visst, men väldigt mkt bättre än t.ex. Black Bastards som nästan är svårlyssnad. Omslaget är verkligen a thing of beauty, fattar inte att de bytte till det där åsktjafset till 2LPn! Älskar instrumentalerna också. Allihop är underbara.
Skivsamlare
2011-09-10 14:30
Ah men det var ju bättre pris än alla andra som låg upp för typ 40€. Tycker också omslaget är snyggare på EPn än på LPn!
Yes, det fina var att snubben som sålde den billigast även hade två andra plattor jag ville ha. Ibland funkar bara allt :)
Skivsamlare
2011-09-10 18:59
Beställd. Orange till mig och svart till Soul Survivor. Det är en av de fetaste låtarna jag hört från LL, vilket jävla flow! Hittade Slick Rick - Behind Bars LP på börs idag för 40kr. Glömt att jag hookade Freestyle Professors-Your pockets have been picked E.P i somras. Japanpressen men mycket bättre ljud än svindyra originalet.
Skivsamlare
2011-09-10 22:24
min ogpress låter hur bra som helst. :)
Hur mycket betalade du för den psk?
Yeah, LL-låten är riktigt, riktigt fet. Kanske inte en av hans bästa nånsin för mig, med tanke på hur feta de flesta låtar 84-90 var. Men jag tycker lätt det här är den bästa låten efter Mama Said jag hört med honom!
Skivsamlare
2011-09-12 11:04
Skivsamlare
2011-09-12 17:55
är det mode att härma Illmatic artworket eller? Detta är ju för bövelen typ fjärde gången jag ser detta fenomen
Skivsamlare
2011-09-12 17:56
Vad tror ni nästa Chopped Herring-släpp blir btw? Natural Elements-plattan skickas ju idag (!!!!), och snart släpps det något nytt. Han skrev så här på DWG:
nice one boys...yr gonna DIG it!! next one is not part of the NE series...it's a previously lost 1993 6-tracker...on a kind of gravediggaz/yaggfu front/pharcyde/wu tang type tip....nuff dope samples yo!!! BANGIN SHIT....announced VERY soooooon.........
Skivsamlare
2011-09-13 00:10
Nya tapes igen!
Gang Starr - No More Mr. Nice Guy (Wild Pitch, 1989 - US press)
Gang Starr - Step In The Arena (Chrysalis, 1990 - US press)
Och:
Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca And The Soul Brother (Elektra, 1992 - US press)
Redman - Whut Thee Album (Rush Associated Labels, 1992 - US press)
Både No More Mr. Nice Guy och Whut Thee Album är fortfarande inplastade efter alla de här åren, vetefan om jag vågar öppna sealen på dem alltså... Vad tycker ni?
Skivsamlare
2011-09-13 00:40
Haha damn vad du får hem tapes!! Galet! Jag hade öppnat och spelat dom. Fast då är jag sån dom inte köper plattor för att sitta och hålla på dom. Köper dom för musiken :) Å andra sidan om du redan har vinylerna så kan du kanske låta dom vara. Till något heeeelt annat; ni som sitter på sån galen mängd skivor. Har ni försäkrat dom? (utöver hemförsäkring menar jag då). Är detta dyrt?
Skivsamlare
2011-09-13 01:40
jag har dom redan på cd... på vinyl med, hehe... stupid shit, I know.. iaf, jag har försäkrat mitt shit till 250 tusen, betalar typ 45 spänn i månaden