Nej, det var fan inte OK.
Nån som beställt från underground hiphop och åkt på tull? Har beställt tidigare från stonesthrow och åkte inte på tull. Tänkte göra en beställning från ughh, tänkte bara höra med er om tull först.
Längesen jag beställde fr ughh nu. Men ca 2005-2008 handlade jag en del därifrån. Uppskattningsvis 15-20 beställningar. Åkte aldrig på tull. Jag har inte behövt tulla för plattor sen sandbox-tiden, men jag kanske bara haft tur?
Skivsamlare
2011-08-03 15:39
köpte några skivor förra sommaren från secondspin och fick tulla typ 300 spänn om jag minns rätt. Men det är nog också enda gången på över 10 år som jag behövt tulla.
Ok de hänger på tur och otur då, så det är bara att chansa med andra ord :) tack för svaren iaf.
Yes, beror helt på tur/otur samt deklarerat värde. Det enda man kan göra för att förebygga ev. tullagift är att komma överense med säljaren att han inte skriver ut vad totaltvärdet är på embalaget. Vilket rutinerade säljare på ebay/discogs inte oftast gör ivf.
Soul_Survivor_II Är ingen tull från tyskland (EU):p Tullar varje gång jag beställer kläder från usa.. Om dom packar paketet som en gift så slipper man det.. men det gör inte affärerna.
Down $treet Playaz - Down & Dangerous (12", Promo) $5
Mac Vo - Players Only / Never Trust A Hoe (12", Promo) $5
Bootleg (4) - Death Before Dishonesty (2xLP, Promo) $3
A-Town Players - True Players (12", Promo) $2
Paperboy - P's Cure (12") $2
Young "D" Boyz - Mr. Chronic (12") $3
OTR Clique - Streets Deeper Than The Grave (LP) $10
Khayree - It's Rainin Game (12") $8
Young Lay / Poets Of Darkness - All About My Fetti / 21 In The Ghetto (12") $3
Pistol - Rolling In My '64 (12") $2
Kausion - Land Of The Skanless (12") $4
116 Soljaz - All Day Everyday (12") $2
Pooh-Man - Run Brotha Run (12") $4
Black Menace - Drama Time / Hit 'Em Get 'Em (12") $3
Jävulskt peppad på några av dom här.. men Kausion måste ni väl ha hört iaf.
SuckaFree Är ingen tull från tyskland (EU):p ughh skeppar från Boston, MA (ej EU)...
Dock har jag för mig de brukar skriva en låg summa och kalla det "marknadsföring" eller nåt, så man slipper tull.
Oj sorry, jag tänkte på hhv.de av nån anledning.. nyvaken o sådär som man var :D Har faktiskt aldrig kollat in ughh.. är det samma som forumet ughh?
Skivsamlare
2011-08-04 15:47
Lovade ju bild på nästa köp så här kommer den.
Shadow - Day By Day / The Abyss 12"
Terror Trollz - Admit It / People 'Round Town / On Some #%^# 12"
Kings Of Swing - This Is The Way We Rock The House / The Blunted 12"
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Oki, ska ta en titt där.. men tror inte det finns nåt i min smak. Hur som helst så är jag nöjd med discogs, aldrig hittat nåt bättre ställe.. mängden rariteter jag har införskaffat, och en sjuk mängd andra guldskivor :d
ughh är i princip enbart bra för nya releaser. Handlar sällan där själv numera. Men ibland får de in nåt nytt på vinyl som inte hhv tar in. Discogs är ju en heeelt annan femma :)
Kul tråd! Jag handlar mest utländsk hiphop på hhv.de, senaste köpet var några stones throw 7or. Ni som handlar från ughh, är frakten dyr från USA?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Plockade upp Dope Posse - Mind Over Matter LP Djax Records 1991 på Recordmania idag 60:-
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
dest Frakten är dyr ja, köpte 1 skiva på discogs.. $20 frakt, köpt 8st.. för samma pris på frakten. Vet inte om han tog ut lite extra i sin frakt där men.. det lönar sig iaf att köpa mer i samma veva ;d Tror det var 1-8 som var för lägsta frakten. Iaf på discogs, Kolla sidan, lär väl stå :p
Skivsamlare
2011-08-05 11:18
Det beror ju på säljaren. De allra flesta i us verkar ta 15$ + 3$ för varje extra platta (upp till ett visst antal kg). Men jag har köpt från us och bara fått beatla 8-10$ i frakt med.
Lyssnade på låtarna INOK, verkar nice :) Pris på dom där?
Här är en bild på mina skivor jag köpt senaste månaderna:
Från affärer:
PST/Q - Pluralis Majestatis - 99:- <-- Överpris, men den kände jag att jag bara måste ha.
VA - Jakten På Under-Orden 5 - 29:-
Kapten Röd - Stjärnorna Finns Här - 69:-
Kapten Röd - Fläcken Som Aldrig Går Bort 139:- <-- Reggae på båda kapten-albumen men dom var jag tvungen att köpa. Kapten röds nya är nog en av dom bättre skivorna som släppts i år.
Begagnat:
Timbuktu - The Botten Is Nådd! - 20:-
Eminem - The Marshall Matters LP - 50:-
VA - Den Svenska Underjorden - 20:-
Timbuku - Alla Vill Till Himlen... / DJ SLeepy - Sleepy Sound System Vol. 1 / VA - Jakten På Under-Orden 2 / Spotrunnaz - X-Marks The Spot <--- Köpte dessa på tradera + byz - fett av dig (som inte ens är värd att vara med på bilden) i ett paketpris. Hade visserligen Spotrunnaz albumet sedan innan. 53:- tror jag dom kostade exklusive frakt, så en tia per album typ. Det var värt det. Köpte detta mest för Under-Orden albumet. Nu fattas bara 3:an och 4:an i samlingen!
kommit på att det är fett kul att samla skivor man verkligen vill ha i fysiskt format. Sen att vissa varit begagnade är inget jag bryr mig om. Dom flesta är i väldigt fint skick och jag har dom mest för att just ha dom fysiskt. Ganska kul!
Kollat lite nu. Vad fick du ge för Terror Trollz - Admit It, INOK? Verkar gå för uppåt en tusing ju. Blev lite förälskad i låtarna på youtube.
dede> den brukar gå för mellan 50$ och 100$ på ebay beroende på skick.
Jo, därför är jag intresserad vad INOK gav för sin :D Klipp eller "bara för att".
han köpte den på ebay, go figure.
L.A. Nash (2) - 64 Remix (12") €2.90 Totally Insane - Backstreet Life (LP) €29.90 Yay.
Äntligen löning! Blev ett litet paket från ThirstyDragon igen T*Wrecks The Extint – Go For Dolo 12" Undrar om det inte var honom jag sålde mitt ex till.. Det kan vara samma ex som jag fiskade upp för en tia här i stan.
Crooks Of Da Round Table – Day By Day, Knight By Knight / Mind Over 12" Den hittade jag också för en tia på samma ställe.. Och ett andra ex för en tjuga eller två med.
Plockade upp Dope Posse - Mind Over Matter LP Djax Records 1991 på Recordmania idag 60:- Så det var du som tjackade den.. Den tjackade jag av den där killen jag var hos för ett par veckor sedan. Först går jag och vill ha den i flera år, sedan dyker två stycken upp på någon vecka haha
SuckaFree P28, schysst, det finns någon 12a där som jag har suktat efter med... Du fick den billigt också..hela bunten.. Men pooh man? Den har jag på oöppnad kassettsingel som jag alltid har betraktat som strunt för att jag bara aldrig har diggat låten...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pooh-man har en del grymma låtar.. det där är inte den bästa, bara för att ha den som jag tog den när den var så billig :p
Vill ha Pistol - Life of a playa, rolling in my 64 är inte sååå bra.
Jo, jag känner till Pooh och vet att han har gjort bättre saker.. Det är som du säger att den låten inte är något vidare bara. Samma här, jag tjackade den bara för att den kostade en tia. Har du koll på varför han blev kickad ur dangerous crew, och dom började dissa varandra och allt det där? Jag har för mej att hans platta inte sålde så bra i alla fall.. Oskönt att ha beef med Too $hort, Spice 1, Rappin' 4-tay och resten av dangerous crew hur som helst hahaha
Ang pistol så har jag svårt för den där sortens G-funk...
Fick Roc Marciano - The Prophecy förra veckan. Det var så länge sen jag beställde den så jag hade glömt bort det och var helt säker på att jag minsann inte hade beställt något. En trevlig överraskning var att jag fick en av dom 50 med röd vinyl och signerat fodral :).
Manifesto! – this is what we want to see happen For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’ B-sides aayeah!
Skivsamlare
2011-08-08 03:39
Fan vad gött drench!! Jag bangade på att beställa när jag såg att det strulade så mycket, och hade inga pengar över när det väl var säkert att allt rullade på, och när jag var hade pengar var dom slut! Bättre lycka nästa gång.
Har ingen aning faktiskt :p
Inte hängt med i beefen alls.. knappt hört deras dissar till han.
En diss till pooh, och fler.
Skivsamlare
2011-08-08 13:25
Meyhem Lauren & Shaz Illyork & Action Bronson – Welcome To The Great Outdoors EP (Chopped Herring) landade precis. Jääävligt fet platta alltså!!
Skivsamlare
2011-08-08 17:37
2 nya tapes :)
Kool G Rap & DJ Polo - Road To The Riches (1989, Cold Chillin' ) US-press
PMD - Shade Business (1994, PMD Records) US-press
Även jag var brutalt osmidig med The Prophecy. Ville ha den mer än nån annan platta när jag hörde talas om den och lyssnade på låtarna, men hörde att det hela ev. verkade shady och att personen som höll i trådarna inte svarade på email osv. Så jag beslöt att avvakta tills jag såg nån säga sig ha en fysisk kopia i handen. När det väl skedde var de redan slutsålda allihop fr hemsidan. Nu är enda alternativet att betala nästan 500 + frakt från t.ex. hhv.de, vilket känns som allt annat än en bra affär. Skiter eg helt i om jag har en röd el vanlig svart, men själva plattan vill jag ytterst gärna ha. Kan vara min största skivköpar-fuckup nånsin detta! Tur att man har ett par andra limiterade godsaker på ingång att trösta sig med. Får se om jag splashar 500 på den nästa månad, billigare lär den väl inte bli med tiden?
Suckafree;OK.. Balla band, Gremlin. Synd bara att kassetter blir avmagnetiserade med åren. Å andra sidan låter ju gamla band bara skönt. Vart tjackar du dom?
Fick just hem ett signerat ex. av den här:
Nutso, Royal Flush & Mic Geronimo: This Is My Hood (Amazing Maze RMX) Röd 7" Street Symphony 2011
(Signerad av Amazing Maze that is, inget häftigare än så...)
Skivsamlare
2011-08-08 20:41
POSTAL : Ebay, Discogs, Amazon och Musicstack är dom enda alternativen om man ska köpa tapes... tycker det är soft med kassetter, frakten är ingenting jämfört med vinyl och det finns inte mycket konkurens om tapsen direkt haha
Jag vet inte.. För några år sedan var det mycket slappare att tjacka tapes, ingen brydde sej, men nu har det blivit en samlargrej...och man får betala en del för balla grejjer. Nu har jag iofs inte kollat typ ebay på ett tag, men en gång i tiden tjackade jag mixtapes för typ en dollar styck. Samma sak hände med hip hop-VHS med.. Ett tag var det typ ingen som ville veta av dom alls.
Skivsamlare
2011-08-09 17:11
Fick hem en stor order idag, samtliga US original:
Fat Joe Da Gangsta - Represent
Fat Joe - Jealous Ones Envy
Lord Finesse - The Awakening
O.C. - Word…Life
Artifacts - That's Them
Artifacts - Between A Rock And A Hard Place
KRS-One - KRS ONE
Channel Live - Station Identifaction
Black Moon - Enta Da Stage
Black Moon - Diggin' In Da Vaults
Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Heltah Skeltah - Nocturnal
Originoo Gunn Clappaz - Da Storm
Erick Sermon - No Pressure
Erick Sermon - Double Or Nothing
Keith Murray - The Most Beautifullest Thing In This World
Keith Murray - Enigma
Redman - Muddy Waters
Das EFX - Straight Up Sewaside
Common Sense - Can I Borrow A Dollar
Group Home - Livin' Proof
Nine - Cloud 9
Nas - Illmatic
Nas - It Was Written
Das EFX - Hold It Down
:)
Skivsamlare
2011-08-09 17:34
Daaaaaaaaamn! Fett!!! Många sjukt feta släpp.. Blir till att uppdatera 'nystartade' discogssidan då ;)
Gremlin: Har du bil m kassettspelare? Perfekt isåfall :)
Skivsamlare
2011-08-09 18:19
haha, yes det blir o uppdatera discogs-sidan :) Har fan inget kassettdäck i bilen men jag har ett i trucken jag kör på jobbet :) fast vetefan om jag vågar riskera att den bandaren inte käkar upp banden
Gremlin galen beställning, alla i nyskick säkert? :)
Skivsamlare
2011-08-09 20:34
tjo ja, alla är NM förutom Das Efx - Hold It Down som va VG+ :)
Otdoorsmen: Welcome To The Great Outdoors EP Chopped Herring 2011 BLÅ vinyl
Outdoorsmen - Welcome To The Great Outdoors EP, gul vinyl. (hemma hos grass) sen har jag Natural Elements - The Lost Demos Vol. 1 EP, vit vinyl på väg. Eller den är betald iaf. Vet inte om dom är pressade än. Båda plattorna från Chopped Herring.
Skivsamlare
2011-08-10 19:04
Natural Elements - The Lost Demos Vol. 1 EP på väg hem till mig med. Guldfärgad vinyl ;)
Gremlin Vart hittar du kassetterna? Riktigt sugen blir jag OnT Illmatic med Nas på vinyl. Försöker bygga upp en riktigt bra samling och börjar med klassikerna.
blackzombie Fett, så många som börjar "baklänges" nuförtiden. Dudes som har en massa svindyra, svåråtkomliga tolvor men kommer man hem till dem och blir sugen på Mecca And The Soul Brother eller Illmatic blir det no-can-do! :D
Fett, så många som börjar "baklänges" nuförtiden. Dudes som har en massa svindyra, svåråtkomliga tolvor men kommer man hem till dem och blir sugen på Mecca And The Soul Brother eller Illmatic blir det no-can-do! :D Det är en märklig värld vi lever i.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass