Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-07-19 16:04
Dope Folks släpper nytt igen, plockade den samt Prophets of the Ghetto-plattan.
EARPLAY ENTERTAINMENT '96 BROOKLYN EP PROPHETS OF THE GHETTO "WRECKLESS WRITERS" Går att lyssna på dom
här och
här !
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Jag fick faktiskt hem Prophets Of The Ghetto - Wreckless Writers här om veckan och så lyckades jag rycka en av dom sista exemplaren av Legion Of D.U.M.E. - '94 D.U.M.E. EP i samma veva.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Field Nigga Soup - We All Die 12" , Webb & Collenproddad Wu-Affiliate från 1995. Queen Latifah - Rough feat Treach, Heavy D & Krs One 12". Och fick äntligen hem Phill Most Chill bundlen i tisdags. Vilket jävla strul med Dhl, dem hade skickat plattorna till Dusseldorf först haha.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-07-22 23:44
Haha, Dusseldorf!? Tur du fick dom tillslut iaf! Haft mina hemma någon vecka ungefär, riktigt jävla feta. Grymt paket för pengarna!!
Äntligen kan ja stryka ett av mina topwants sen flera år tillbaka med Lord Tariq & Peter Gunz.
Gunrunnerz - Life And Death? EP
/psk
Skivsamlare
2011-07-24 12:30
Privatperson. Blir nog en till platta innan dan är slut. Återkommer :-P
pete rock & smif n wessun - monumental large pro & neek the exotic - kommer inte på vad den heter nu bara.... båda mkt bra och rekomenderas till samtliga
Slog till med REKS - Rythmatic Eternal King Supreme ..Hur bra känns det inte att köpa en ny skiva av en ny rappare som fan är lika bra som all gammal Boom Bap man lyssna på förr ? It´s amazing
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Soul Bros. - Yeah Yeah Yeah /
Life Line 12", SB Records, Cali.
Askassa snippets från youtube, återkommer med en vettig rip asap.
Skivsamlare
2011-07-26 11:42
Sjukt fet! Äntligen löning! Blev ett litet paket från ThirstyDragon igen (checka hans samling, han har flera tusen plattor till salu fortfarande och lämnar schyssta priser om man köper en bunt). Big L - The Big Picture 1974 - 1999 LP Alps Cru - Loudmouths / The Concept / No Question 12" Alps Cru - The Unknown Intensity 12" Creators, The – The Creators Have A Master Plan LP Crooks Of Da Round Table – Day By Day, Knight By Knight / Mind Over 12" Gauge - Insane / Bring It To Me 12" Gauge - Off Key / Cranium (Remix) 12" III Man Riot – Products Of The World Gone Mad 12" J-live - the best part LP KMD - Bl_ck B_st_rds LP L. The Head Toucha* - Too Complex / It's Your Life 12" Lootpack - The Anthem 12" Muro - The Vinyl Athletes 12" Maestro Fresh-Wes* – "Naaah, Dis Kid Can't Be From Canada?!!" LP Masta Ace - Disposable Arts LP Showbiz & A.G - Soul Clap 12"/EP (RE) Slomo – Ghetto Jedi / Hip Hop Can'T Stop / Represent Remix 12" Wise Eyez - Back In Time / Deadly Calm 12" Man They Call Lux, The - The EP 12" T*Wrecks The Extint – Go For Dolo 12" Mannish - Audio Sedative LP Kornerstonz - Front On Me / What We Do This For 12" Da Noe Doe Network – Untitled 12" Real Live - The Turnaround: A Long Awaited Drama LP Big Noyd – Episodes Of A Hustla LP Frankenstein - UV EP
Galet INOK, det är allt jag har att säga, GALET. Vad fick du ge för Maestro Fresh Wes? Är Thirsty Dragon snubben från Eskilstuna?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-07-26 12:59
Haha!
Nix, ThirstyDragon bor i Tyskland. Han är en gammal DWG-subbe.
Här har du hans samling. Det är inte bara grejerna under "for sale" till salu, utan även allt undet "collection".
Tror jag gav 30€ för fresh wes, i nm/nm skick. Sen fick jag ju pruta ner hela paketet efteråt med, men priset han gav mig på just den plattan var 30€. Vet inte om det var något superfynd direkt, men bra pris om man jämför med discogs, och en sjukt fet platta!
Innan randomraphysterin ansågs den vara sjukt rare.
INOK: Du spenderar ett mindre lands BNP på vax i månaden
Skivsamlare
2011-07-27 07:59
Hehe. Nu när jag jobbar så går det bra, men börjar plugga till hösten, då blir det andra bullar.
I år ingen, förra året Heli- öronknark beg
Inga nya hiphopinköp att rapportera. Däremot
Nypress på Mongo Santamaria 'Fuega' LP 1973 Vaya
och OG på Mandrill: 'Just Outside Of Town' LP 1973 Polydor
Då kommer jag m ett par icke-hiphopfynd igen. Smet in på Mickes på väg hem fr jobbet och köpte
Sergio Mendes & Brasil '66 A&M LP 1966
Dennis Coffey: Goin' For Myself Sussex LP 1972
Inte som att jag är klar med inköps/önskelistan när det gäller hiphop alls på långa vägar än. Men jag vill ju support my local record stores och inte bara beställa fr discogs, så det blir lite pärlor fr andra genrer ibland helt enkelt!
Soul Survivor Kan du inte " the ten cratediggin commandments"? Rule#1 never reveal your digginspots! ;)
Hehe, Mickes? Väl bevarad hemlighet? ;)
Vill inte ha någon massinvasion av utbölingar som plockar alla godbitar. Det räcker med Postal!
Skivsamlare
2011-07-28 21:51
grass: Haha, massinvandringen av boråsare och örebroare. De tar våra jobb, våra kvinnor och våra RAER BREAKS! Vafan, i dessa dagar är det väl bra med varje kund man kan styra till en fysisk butik, nu när alla deals försiggår på eBay och discogs? Så de slipper bomma igen menar jag. Jag hatar GBG lika mkt som the next man, men jag säger att vi kan behöva lite kulturberikare! ;)
Skivsamlare
2011-07-29 11:11
På tal om gbg. Finns det någon skön digginspot där nu? Åker dit om 2v.
Gang Starr- Step in The Arena och O.G.C - Da Storm inhandlades idag.
"It's like the jungle sometimes"
Inok, det finns absolut ingenting här. Är du sugen kan du ju glida in på Andra Långgatans skivhandel och se om du hittar nå´t du vill ha i den enstaka hiphop craten dom har..det säljs tydligen vinyl på bengans också men säkert ingen hiphop.. vill du ha Reggae så kan du gå till World Music bakom schillerska.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Senaste köpta;
John Doe - Terrabal EP '94 L.E.S
http://www.discogs.com/John-Doe-Terrabal/release/2520423 Bör intressera folk som gillar släpp i stuk med Another Nasty Move 12''an eller Tha Lowa EP'n.
(Har ni inte hört dessa innan och gillar '93/'94ish random/indie så kolla upp asap).
Jag själv är närmare lyrisk över detta inköp!! :-)
Blev lite hiphop idag iaf, en PE och så Melle Mel i Chaka Khan-låten förstås! :DPublic Enemy: Greatest Misses 2LP Def Jam 1992Chaka Khan: I Feel For You (Remix) 12" Warner Brothers 1984Dennis Coffey And The Detroit Guitar Band: Evolution (US OG) LP Sussex 1971Dennis Coffey And The Detroit Guitar Band: Electric Coffey (US OG) LP Sussex 1972Babe Ruth: First Base (UK OG Pressing) LP Harvest 1972
AIex: Undrar för övrigt vilka instrumentala album ni lyssnar på, inte dom som bara ligger där för att finnas :) Helt eller till största delen instrumentala hiphopalbum jag spelat mkt genom åren:
Diamond D: Hatred, Passion And Infidelity (INSTRUMMENTALS)
RJD2: Dead Ringer
Pete Rock: PeteStrumentals
Jay-Dee: Welcome 2 Detroit
Marley Marl: RE:Entry
Pete Rock & CL Smooth: Mecca And The Soul Brother (INSTRUMENTALS)
Pete Rock & CL Smooth: The Main Ingredient (INSTRUMENTALS)
MF DOOM: Special Herbs, Vol. 1
Pete Rock: Soul Survivor II (INSTRUMENTALS)
Pete Rock: NY's Finest (INSTRUMENTALS)
Edo G & Pete Rock: My Own Worst Enemy (INSTRUMENTALS)
Och nu på sistone har:
Buckwild: Nineteen Ninety Now (INSTRUMENTALS) gått varm!
Skivsamlare
2011-08-01 11:03
ILLINI_DUDE P29 , Aight. Fan vad tråkigt :/psk Yeah vi löser det då ;) Senaste: Blahzay Blahzay - Blah Blah Blah LP Da King & I - Contemporary Jeep Music LP Da Bush Babees - Gravity LP
You know it. Åhh Da King & I! Pumpar Represent as we speak :)
Ingen i den här tråden som plockade Da King & I-plattan som fanns på Söder som jag skulle in och plocka häromdagen??
Nix. Men nån hitta en riktig pärla.
Fick hem dessa idag, Damu The Fudgemunk-When the Winter Comes 7", den blåa K-Def - For Def's Sake 7" Även dom här i förra veckan, Oddisse - Odd seasons 2LP+7" Murs & 9th Wonder - Fornever 2LP hittade också Grandmaster flash - They said it couldnt be done LP rock steady crew - hey you 12" För 1kr styck
För 1kr styck Ett pris man inte kan fronta på, haha...
Skivsamlare
2011-08-02 14:11
Senaste köpen:
EPMD - Strictly Business tape (Fresh Records, 1988)
EPMD - Unfinished Business tape (Fresh Records, 1989)
Das EFX - Dead Serious tape (EastWest Records America, 1992)
Samt 2 st. singlar:
Black Moon - Who Got The Props tape (Nervous Records, 1992)
Channel Live - Mad Izm tape (Capitol Records, 1994)
:)
Double Deez – Swedish Ish EP Whodini – Funky Beat 12"
Vem spottar da King & I lpn och köper den inte;)
Undra hur många inlägg denna tråden kommer nå?
För vi kommer ju garanterat inte sluta köpa wax :D
grass>
Hehe, SSII, tydligen. Men han knyter nog näven i fickan nu. Eller om han bara hörde att den fanns där på ryktesväg, vad vet jag?! :)
Gremlin>
Grymt med bilder! Jag ska försöka slänga in nåra nästa gång jag får hem nått smaksigt jag med.
http://www.divshare.com/download/15380655-733 eller www.alpscru.com, Peace!
Skivsamlare
2011-08-03 11:30
Told you! Fan vad fett det kommer bli!! Fett med bilder, ja! :) Slänger upp lite bilder på nästa leverans jag med.
Nejnej, jag var inne i affären strax innan löning. Hade ingen budget alls utan tänkte mer om jag skulle råka hitta nån 10-kronorsplatta när jag ändå gick förbi. Då såg jag Contemporary Jeep Music. Alltid velat ha den men den har aldrig "stått jättehögt på inköpslistan" s.a.s. Kostade 150 och såg rätt jävla sliten ut, av omslaget att döma också. Så jag tänkte att jag skiter i det. Sen fick det mogna lite i huvudet plus att jag revisited några av låtarna på youtube och tänkte att jo fan, jag ska iaf dit och lyssna. Är själva skivan i bättre skick än omslaget klipper jag den. Tog ut pengar och gick dit när lönen kom, men då var den haffad, tydligen. (Jag gillar att man ställs till svars för sitt digging-agerande här, haha...)
Sadat gästar ALLT nu efter att han började twittra om att han är available for hooks, verses, choruses... Hörde en riktigt jävla usel grupp på youtube som släppt en ny video och där var Datty med både i låten och videon. Rätt pinsamt...
Fast Alps Cru är långt ifrån en usel grupp..
Intensity EP'n '94;
Just Cant Explain 12"an '96;
Skivsamlare
2011-08-03 12:15
Oh, I know. Syftade på ett helt annat inhopp. Ska se om jag hittar.
Skivsamlare
2011-08-03 12:35