Skivsamlare
2013-11-11 22:06
Terror Green: The 1995 Demo EP EP 2013 Heavy Jewelz
Väntar på en signad
Mike Gee - Rappers Revenge , 12" Streetwise 1984
Mantronix: Mantronix - The Album LP 10 1986
Kool G Rap & DJ Polo: Road To The Riches 12" Cold Chillin' 1989
Gamilah Shabazz: America's Living In A War Zone (feat. Ice Cube, MMG, Grand Puba, Me Phi Me & Mr. Biggs) 12" RCA 1992
Paris: Assata's Song 12" Scarface 1993
Various: Sidewalk Headliners, Vol. 2 EP EMI 1998
Börjar min vinylsamling med några av mina absoluta favoriter:
Det är alltså en hel del på min want-list nu, men de jag är ute efter främst härnäst är:
Notorious BIG - Ready To Die
Big L - Lifestyle Ov Da Poor And Dangerous
Black Moon - Enta Da Stage
Outkast - ATliens
Chino XL - Here To Save You All
Ras Kass - Soul On Ice
Mobb Deep - The Infamous
Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East
Så om någon har dessa i sin samling till salu, så bara hör av er! Har ni något annat som ni tror jag kan vara intresserad av så får ni gärna nämna det:)
International Wrecking Crew - Born To Break ,
12" Funky Fresh Records 1984
Whodini: Escape (I Need A Break ) 12" Jive 1984Debbie D: Hit The Rap Jack 12" Ram's Horn 1989Dream Warriors: And Now The Legacy Begins LP 4th & Broadway 1991PMD: Rugged-N-Raw 12" Relativity 1996
Soul_Survivor_II P35 Snälla, dra igång Headnod igen, den skiten lärde mig rappa. Nu när whoa dör kan man ju inte hitta dina musiktips etc längre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
VRGNHNS Tack, kul! Följ mig på twitter, instagram...och gå med i facebookgruppen Hiphoprävar!!
Willie Wood & Willie Wood Crew - Willie Rap 12" Sound Of New York, USA - 1979
Soul_Survivor_II P35 Har varken det ena eller det tredje... Aldrig förstått följar-kulturen med twitter som regalskepp(och 140 tecken?!) eller att man ska ha en internet-persona där vänner, bekanta, kollegor och folk man gick på dagis med ska ha full insyn. Men sen är jag ju en jävla surgubbe i förtid också... Mest reetwests/likes vinner, förutsätt att man inte blir retweetad av nån svensk c-kändis, då är det fritt fram att göra helikoptern i lägenheten. Blir väl ändå tvungen att skaffa nått, folk svarar knappt på mail längre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äh, du beskriver ju bara en nidbild av det värsta sättet att använda twitter. Du följde ju min blogg och "bloggkulturen" skulle man ju också kunna måla upp en ganska osmickrande bild av? ;) Grejen är att du behöver inte ens skriva nåt själv för att följa nån på twitter och du behöver definitivt inte låta nån få "insyn" i nåt. Låst konto, påhittat namn och en bild på ett hus typ, helanonymt. Twitter är mycket mer anonymt än t.ex. facebook och mer likt ett forum som whoa på det sättet. Däremot kan det vara en jävla tidstjuv så skaffa inte twitter om du itne är sugen. Jag tycker mest det är så himla kul att följa olika amerikanska hiphop-personligheter i realtid. Jaha, jobbar Heather B i en bar numera, vilka fina drinkar hon gjort! Eller Jaså, idag är Biz Markie nere vid stranden och softar! Eller Oj vad D-Nice blev star struck av att han fick nåt som Michael Jackson hade signerat! osv osv :)
Det är ju det, har nog inte följt nån annan blogg förutom din. Den va välformulerad faktafylld, mer som att läsa en riktigt bra tidning. Twitter etc är ju Se och Hör i jämförelse... Och just det där, att värdet av dina ord kommer av "VEM" du är inte vad du säger, särskilt inte när du har så lite space att uttrycka det på. När jag stalkar via twitter ser jag sällan en riktig konversation, bara ryggdunken, folk konverserar inte på "riktigt" på facebook heller iom att det är så public, folk vill ju inte stöta sig med släkt och kollegor som "inte tycker reva är så farligt". Men men, its what it is. Internet i stort är en fin tidstjuv :)
Awesome Dre & The Hard Core Committee - You Can't Hold Me Back 12" Jorlands Records - 1988
Mina senaste inköp: 3rd Bass - Derelicts Of Dialect "2LP" 1991 Europe Def Jam
3rd Bass - The Cactus Album "LP" 1989 UK Def Jam¨
Big Daddy Kane - Looks Like A Job For... "LP" 1993 US Cold Chillin
Big Daddy Kane - Daddys Home "LP" 1994 US MCA Records
Big Shug - Treat U Better "12" 1995 US Chrysalis
Brothers Uv Da Blakmarket - Ruff Life "LP" 1992 US Select Records
Gumbo - Dropping Soulful H20... "LP" 1993 US Chrysalis
Heavy D And The Boyz - Blue Funk "LP" 1992 US Uptown Records
Justin Warfield - K Sera Sera "12" 1993 US Qwest Records
Kool G Rap And DJ.Polo - Live And Let Die "LP" 1992 US Cold Chillin
Mad Kap - Look Ma Duke, No Hands "LP" 1993 US RCA
Master Ace - Take A Look Around "LP" 1990 Germany Cold Chillin
Nine - Whutcha Want? "12" 1994 US Profile Records
Nine - Any Emcee "12" 1995 US Profile Records
Pete Rock/DJ Krush - Strange Fruit/Real "12" 1997 US Not On Label
Red Hot Lover Lover Tone - Red Hot Lover Lover Tone "LP" 1992 US Select
Slick Rick - The Great Adventures Of Slick Rick "LP" 1988 UK Def Jam
Yaggfu Front - Busted Loop "12" 1993 US Mercury
Fantastiskt Chongmang! Nu är jag tillbaka i matchen så låt oss göra klart våran unfinished business som EPMD!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Den här köpte jag bara för att det var gul text på svart klistermärke, den jag redan hade har ju röd text på vitt klistermärke :)
Divine Styler - Ain't Sayin Nothing / Tongue Of Labyrinth 12" Rhyme $yndicate Records 1989
grass skrev
Fantastiskt Chongmang!Nu är jag tillbaka i matchen så låt oss göra klart våran unfinished business som EPMD! Har skickat dig ett pm!
Gedeon: Ain't Sayin Nothin. Haft den på min wantlist sen dacke. Sån där som jag själv inte fattar varför jag inte bara hugger billigt på discogs...klassisk tolva.
Queen Mother Rage: Vanglorious Law LP 1990 Cardiac
Big Lady K: On A Mission/Don't Get Me Started (Promo) 12" Priority 1988DJ Jazzy Jeff & Fresh Prince feat. Ice Cream Tee: Guys Ain't Nothing But Trouble 12" Word-Up 1987Divine Styler: Ain't Sayin Nothin 12" Rhyme $yndicate 1989The Omen: It's Our World 12" Up Above 2002Jaz: Hawaiian Sophie 12" EMI 1989Grandmixer D.St.: Crazy Cuts 12" Celluloid 1983Akinyele: Ak Ha Ha! Ak Hoo Hoo? 12" Interscope 1993Fab 5 Freddy / Beeside: Change The Beat 12" Celluloid 1982Antoinette: Baby Make It Boom 12" Next Plateau 1988Michie Mee & L.A. Luv: Jamaican Funk Canadian Style (Promo) 12" First Priority 1991
DJ Jazzy Jeff & Fresh Prince feat. Ice Cream Tee: Guys Ain't Nothing But Trouble 12" Word-Up 1987 Lite oväntad, visste inte attu diggade...
VRGNHNS skrev: DJ Jazzy Jeff & Fresh Prince feat. Ice Cream Tee: Guys Ain't Nothing But Trouble 12" Word-Up 1987 Lite oväntad, visste inte attu diggade...I och med detta har jag hela Ice Cream Tees diskografi! :D Inget större fan av Fresh Prince, aldrig varit, men DJ JJ är ju ett jävla monster.
Various (Hip-Hop Against Apartheid): Ndodemnyama (Free South Africa) 12" Warlock 1990
Ja jävlar va tight hon va
Ja, hon var skitbra men har tyvärr släppt väldigt lite. Ett album, två tolvor, det där inhoppet med JJ & FP + förstås låten på Jazzy Jays LP Cold Chillin' In The Studio Live där jag och de flesta andra upptäckte henne. Det är faktiskt allt jag vet att hon släppt, men jag har alltihop. Tolvan du länkar ovan köpte jag i nån 20-kronorsback nån gång, hennes grejer brukar alltid vara billiga, så håll utkik.
Diamond D: Stunts Blunts & Hiphop (incl. CD only bonus tracks) 2LP Boot 1992Oddisee: The Beauty In All LP Mello Music Group 2013Nonchalant: Until The Day LP MCA 1996J.J. Fad: Supersonic Remix 12" Streetheat 1988J.J. Fad: Way Out 12" Ruthless 1988Mother Superia: Most Of All 12" 4th & Broadway 1996
Dam-Funk & Snoopzilla - 7 Days Of Funk
Casper the dopest ghost in town!
Oj, måste uppdatera mig här ju innan det är för sent: Edo. G* - A Face In The Crowd CD IAM - ... IAM CD KMD - Mr. Hood CD Scientifik - The Most Blunted CD O.C. - O-Zone Originals CD Da Lench Mob - Guerillas In Tha Mist CD Digable Planets - Reachin' CD Buckwild - Still Diggin' Composition EP DJ Honda - DJ Honda LP K-Solo - Time's Up LP Nice & Smooth - Nice & Smooth LP A.G.* - Get Dirty Radio CD AZ - Doe Or Die CD Various - Duck Down Presents: The Album CD Bigg Jus - Poor People's Day CD Digable Planets - Blowout Comb CD Rob Base & DJ E-Z Rock - It Takes Two CD 2 Black 2 Strong MMG - Burn Baby Burn CD KMD - Bl_ck B_st_rds CD Scientifik - Criminal CD
Och så måste jag önska god jul och tack för den här tiden. Många bra tips och bra snack som funnits i den här tråden!
Mina senasteEvidence : The Weatherman LP "2LP" 2007 ABB Records Diamond D : With The Dope Sound "12" 1998 Dusty Fingers Records DJ Premier : Premier on Wax "LP" 2011 Bootleg
Skivsamlare
2013-12-21 12:35
Den här tråden (förutom Köp&Sälj delen) är enda anledningen till att jag loggat in på whoa senaste åren Vi som varit aktiva i denna tråd borde adda varandra på facebook
Gremlin Om du har instagram? Så följer jag dig gärna där Chongmang1210 heter jag där
Skivsamlare
2013-12-23 14:27
nä har inte instagram, man kanske borde skaffa
Hinner väl sneaka in en sista innan dom stängerErule: Listen Up 12" Pallas 1994 (Sealed) God helg alla och tack för det som varit!
Mina senaste inköp:
Black Sheep - Non Fiction "2LP" 1994 Europe - Mercury Records
Boss - Born Gangstaz "LP" 1993 US - Def Jam West
Daddy-O - Flowin In File / Buc Buc Buk "12" 1993 US - Island Records
Doug E Fresh & MC Ricky D - The Show "12" 1985 UK - Cooltempo
Freestyle Fellowship - Innercity Griots "LP" 1993 UK - 4th & Broadway
Menace II Society - Music From.. "2LP" 1993 UK - Jive
Public Enemy - Yo Bum Rush The Show "LP" 1987 Netherlands - Def Jam
Tha Alkaholiks - Coast II Coast "2LP" 1995 US - Loud Records
The Beatnuts - The Beatnuts "LP" 1994 US - Relativity
Yall So Stupid - Van Full Of Pakistans "12" 1993 US - Rowdy Records
Yo-Yo - Make Way For The Motherlode "LP" 1991 Europe - EastWest Records
Da Wolfpack - Definition 12" Emotional 1995
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Jag kommer sakna den här tråden men var tvungen att skapa en dito på facebook där vi alla kan fortsätta. Välkomna! https://www.facebook.com/groups/556739441077408/
chongmang: Vad fick du ge för YoYo? Hittade den på Mickes i år för en tia i effing pristine skick.grass: Vilken perfekt låt att ha som sista låt i tråden! :)
Soul Survivor II skrev chongmang: Vad fick du ge för YoYo? Hittade den på Mickes i år för en tia i effing pristine skick. Betalade 1Euro för den i VG+ skick
chongmang skrev: Betalade 1Euro för den i VG+ skickGrymt.
Jahapp, det verkar ju fortfarande funka fint att posta här så jag slänger väl in årets första skivköp då
Brother Arthur: What You Gonna Do 12" C-YA 1994
Glöm inte att gå med i facebook-gruppen nu alla så vi kan köra vidare! Lite tunt med medlemmar hittills!