Kostade mindre än $300 totalt och då ska man minnas att dollarn är låg! Många riktiga fynd, skivor jag letat efter länge som var oväntat billiga. Hard Knocks på OG-press i sjukt bra skick för $40 ex.vis. Mkt nöjd!
Skivsamlare
2011-06-04 04:17
INOK: Absolut. Kan inte ha tråkigt i NYC, älskar den stan! Gjorde Hush-touren till BX med JDL och Grandmaster Caz fr Cold Crush (bara åkt den till Queens tidigare), gick på baseball, gick guidad tur om politiska platser i The Village, Slick Rick-konsert på BB Kings, Metropolitan Museum, åkte Staten Island-färjan, hängde i Brooklyn och Coney Island osv osv. Och så alla de vanliga restaurangerena, delis, diners osv. Har mått så oförskämt bra i tio dagar. Jag är en sån som blir helt lycklig bara av att sitta på tunnelbanan i den stan, haha... Dollarn var så låg också så man kunde handla t-shirts, böcker osv till grymma priser. Tredje gången vi var där och det blir bara bättre för varje gång. Så jävla vemodigt att åka därifrån bara :(
Hard Knocks LP'n är essential.
psk: Absolut, trodde aldrig jag skulle hitta den så billigt i så bra skick.
Tyler the creator - goblin lp drake - thank me later q-TIP - THE RENAISSANCE - LP
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Skivsamlare
2011-06-06 20:01
Phill Most Chill 'All Cuts Recorded Raw' collectors bundle 2LP Boom!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
2 x Phill Most Chill 'All Cuts Recorded Raw' collectors bundle 2LP Boom!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-06-07 17:10
Japp, högg två så har man en bit på vägen till grabbens harvardutbildning om 18 år :)
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-06-07 21:53
Japp, högg två så har man en bit på vägen till grabbens harvardutbildning om 18 år :) hahaha
Nån som vet hur Skivbörsen på St. Eriksgatan är hiphopmässigt/prismässigt?
Skivsamlare
2011-06-07 21:55
Skivbörsen var min största spot mellan åren 1997 - 2005. Har väl köpt ca 1500 av alla mina hiphopplattor där. Priserna var galet låga i början och jag kunde köpa maestro fresh wes Fine Tune Tha Mic för 20 spänn t ex. Både Micke och Conny som jobbade där förut tog in sjukt mycket hiphop och det fanns alltid grymma grejer i nyinkommetbackarna. Nuförtiden är det dock sjukt urplockat. Under en tid stod det kartonger fyllda med def jamtolvor från 00-talet som ja-rule, dmx och dyl. I dag är det svårt att hitta grejer, det finns rävar som hänger där varje dag och som lyckas sno åt sig de få feta grejer som kommer in.
Skivsamlare
2011-06-09 18:16
Någon som är ute efter 12" sleeves? Har runt 200st (återkommer med exakt antal) från HHV jag kan tänka mig sälja cheap / byta mot ngn platta.
dagens inköp Shabaam Sahdeeq - So Real "12 Arne Domnérus - Sabra LP
Skivsamlare
2011-06-09 23:14
Dagens: The Roots - Illadelph Halflife 2xLP The Roots - What They Do 12 Brainsick Enterprize - Time To Shine / Playin For Keeps 12 Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out EP Das EFX - Kaught In Da AK 12 Beatnuts - Hit Me With That 12 Beatnuts - Do You Believe 12 Beatnuts - Watch Out Now 12 Fab 5 (Heltah Skeltah & O.G.C.) - Leflah / Blah 12 Group Home - Dial A thug 12 Mobb Deep - Hit It From The Back 12 Bush Babees - We Run Things 12 N.W.A. - NWA & The Posse LP Dynasty - Wildcat 12 Main Source - What You Need 12 Samtliga US originals :)
Handlat på Recordmania Gremlin?
Skivsamlare
2011-06-09 23:23
haha, ja bland annat....... Va det brainsick tolvan som gave it away?
Den och All Souled Out :)
Skivsamlare
2011-06-10 16:36
Grymma plator Gremlin! Äntligen helg, och återbäring!!! Det firar vi med ett litet skivköp.. Khromozomes - Khommon Grooves Volume II (12") M Slash - Good Timez / Feel It! (12") Hurst Huslas - In Tha "Q" (12") Black Eye - Blue Black (12") Blackstract - Diary Of A Mad MC (12") E.T.'z* - Ray Came True / You Don't Stop (12") Saukrates - Brick House EP (12") AK Skills - Check Tha Flava (12") East Flatbush Project - A Madman's Dream / Can't Hold It Back (12") C-Vorheez - Crowd Movers / Dreams (Wake Up) (12") Trevlig helg på er!
Brick House E.Pn är så fet. Rollin med Masta Ace & O.C är magisk.
Åh ditt luder! De va du som haffade C-Vorheez 12an av elbenz13 på discogs?! Hur$t Husla$ 12an oxå. Nu är jag avis.
Skivsamlare
2011-06-10 19:38
Appropå Money Boss Players LP'n RE. Vi kan byta den mot ett gäng plastfickor till 12".
Eric B. & Rakim: Don't Sweat The Technique LP MCA 1992 Ja, jag skaffade ett #/¤?&(=% paypal-konto till slut och köpte skivjäveln. The devil made me do it! Låter lika bra som back in the day. Underbar LP. En äkta klassiker för mig och deras mest underskattade LP. Peace
Skivsamlare
2011-06-13 22:29
Låter lika bra som back in the day. Underbar LP. En äkta klassiker Co-sign!
idag fick jag hem Das EFX - Microphone Master CD, maxi-singel i digipack :)
Igår hittade jag Jungle Brothers - Straight Out The Jungle för 10 kr. på loppis (1:a Europa (Tyskland) press i nyskick :)
Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back 10 kr i en second hand affär. Fint skick. Fynd? -
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Gremlin: Då har du samma Jungle Brotherspress som jag! Min är dock rätt skev tyvärr, vilket jag inte märkte när jag köpte den. Man får minska nåltrycket rejält för att den inte ska hoppa. Tror jag gav 30 el 40 spänn för den på skivmässan på Åsö nån gång kring sekelskiftet.Roethlisberger: Såklart ett bra pris. Hur stort fynd det är beror på vilken pressning det var. Jag gav nån hundring för US OG på Record Mania tror jag, men då medföljde en affisch i, som jag tror nån petat i. Eller är det nån som vet om den kom med affisch ursprungligen? :)
kompleterade precis min Emey Records katalog med; Ruggedness Madd Drama - Hustlers' High 12" Nu är det bara Big Boyz 12"an från '93 på Kixx Records kvar, sen har jag alla RMD-släpp :)
nån som lagt en preorder på smif n wessun's nya album? släpps om 10 dagar, har lyssnats på snippets och det låter bra. pete rock proddar väl hela? ska beställa dj premier beats that collected dust vol 2 på vinyl ikväll tror jag, har lyssnat igenom hela plattan på mp3 och den håller samma klass som vol 1. ingen här som lagt en order på den?
Beats That Collected Dust 2 var en av skivorna jag valde bort i NY av ekonomiska skäl. Kan bli att jag beställer den nu till löning. Finns så jäkla mkt som släpps nu bara, hur välja?! Outdoorsmen har jag redan beställt och betalt. Men andra släpp i slutet av juni är bl.a. : Raekwon, Beastie Boys, J. Rawls, PR & Smif-N-Wessun och Random Axe! Rawls och S-N-W kommer jag definitivt beställa, men vet inte om jag har råd med alla de andra.
Skivsamlare
2011-06-20 17:59
Fick nyss hem Jedi Mind Tricks - Servants In Heaven, Kings In Hell... Då blev jag glad
Skivsamlare
2011-06-21 12:02
psk, deal! Skriv på msn så löser vi det. Fett med Hustlers' High 12an med! Vill också ha den. Kom hem från en vecka i Barca igår, och väl hemma låg ett paket på skrivbordet.. L-Swift - How itz going down Concrete Click - Concrete Click EP (jpn unofficial) Jam D.O.T. - Soul Search'n (Remix) / Time Live Wirez - Real Ni***z / Get What You Got Cover the Child Of Destruction - Underground Flow New World Poet - Agony Blood Of Abraham - Life Dangerouz Waters - NYCPD
hela tiden har ni råd med grejer. fan man skulle kanske hoppa av skolan och fixa sig ett jobb. jag plockade upp Adam Tenstas nya på vinyl herromdagen. annars har det varit dött som vanligt med mitt skivköpande
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-06-21 12:11
Haha ja du får göra det. Vad är det för tenstaplatta?
Fiyah:
Skämt åsido. Var ihärdig och gräv på rätt spots så kan du fylla på hyfsat med grymma wax kontinuerligt utan att spendera en förmögenhet.
Skulle inte gräva idag, men var tvungen att ta skydd fr ösregnet och köpte
samt
It's Just Begun fick jag för en tia, apropå det ovan :)
INOK: Afraid Of The Dark heter den väll. hans nyaste album. SSII: har ju tyvärr inte änns råd att gräva fram bra grejer, ligger i stort sätt back varje månad. men det löser sig nog, kommer ju bli sjuk rik sen när jag utbildat mig klart till möbelsnickare om 4 år (om allt går som det skall)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SSII köpte du It's Just Begun på Record Mania? Kan vara min förra platta isåfall hehe :)
Fiyah: Sjukt rik! Låter bra. Kom ihåg oss fattiglappar från whoa när du har miljonärskalas sen då.floorless: Nej, de hade nog haft vett att ta ut ett lite högre pris, va? ;) Hittade i 10-kr back på den där rockgubbe-affären på Högbergsgatan vars namn temporarily escapes me. Däremot var jag på Recordmania idag och haffade lite still sealed nypressar för 135/st: Roy Ayers Ubiquity: Lifeline Roy Ayers Ubiquity: He's Coming Ray Barretto: Power Cymande: S/T Nu måste jag verkligen softa lite med att bränna skatteåterbäring.
SSII Jepp, det är nog sant hehe. Min platta var dock i ett så himla dåligt skick så det skulle inte ha förvånat mig om det gick för typ 40 spänn eller nått. Bra köp förresten, första Cymande är en av mina absoluta favoritplattor när det gäller funk.
floorless: Aha, nej den har var nog VG- skulle jag säga, därför det kändes som hittat :D Ja, det är ju en riktig funkjazzreggaemacka. Har faktiskt aldrig ägt den på vinyl förr, konstigt nog. Nypressen har dassig kvalitet på omslagsbild och -text. Man kan bokstavligen inte läsa vad det står(!) men det är bra tryck och värme i ljudbilden. Spelar skiten ur den just nu, hehe...
OK, dags för mig att posta igen: Ghostface - Ironman 2xLP kom på posten från Chicago igår, discogs köp .. Busta Rhymes - The coming 2xlp kom från England, discogs det med .. La The darkman - heist of the century 2xlp ebay köp från californien Raekwon- heaven and hell 12" shrinkwrap jättefint ex från holland discogs brand Nubian - Everything is everything 2xLP discogs.. engaldn tror jag..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Skivsamlare
2011-06-22 23:56
ILLINI_DUDE P29: Feta skivor som fan :) Vad gav du för Ghostface?
Gremlin, $ 24.00 .. Inte farligt, men den var inte kvar i shrinkwrap och gatefold omslaget har liiite slitage i hörnen, dock inte irriterande mycket. den var listad som NM men jag märkte små ytliga repor över vissa spår, påverkar dock inte spelning. Nå´t som ja inte fattar är när man har en helt clean repfri platta och lik förbannat så hoppar den eller hakar upp sig på ett spår där skivan ser felfri ut ? Beror det på att waxen är "felpressad" jsut där eller nå´t ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Bara jag som tycker det är snyggt om omslagen är lite (lite!) slitna? Köper jag en LP från 88 hade jag nästan blivit besviken om den var i helt nytt skick. Skivorna däremot får ju gärna vara perfekta.
Jag är med dig, Schenn. Lite patina ska det vara. Ringwear är snyggt, särskilt på svarta omslag. Enda jag har svårt för är när det typ är bitar av omslagsbilden bortrivna.
F.ö. kan jag meddela att vinyeln av PR & S-N-W är skjuten långt in i juli :( Så jag beställde bara J Rawls fr hhv av nya släpp, men tröstade mig med att plocka med den här:
http://www.hhv.de/item_196123.html Beställde ett par billiga fr Discogs också.
Skivsamlare
2011-06-23 15:58
Aj då, drygt med s-n-w plattan.. Ah gött köp! Du blir den 3e i tråden att plocka den plattan på ca en månad då :) Riktigt fet är den§.
INOK grass lirar ju den varje tisdag, så man har ju blivit hjärntvättad, haha... Nu fick jag precis mail om att Rawls är framflyttad också. Dock bara till 27 juni så det kan jag leva med.