Skivsamlare
2011-10-10 22:35
Thomas Rusiak - Legends of the fall / Suckers 12" (med två olika stickersleeves).
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Kartellen - Reflektion Trainspotters - Dirty North Skulle köpa Lloyd Banks HFM2 om det inte var för att jag vann skivan i en tävling men inte fick den, så jag vägrar att supporta när dom lurar sina fans sådär
INOK Röda och vita?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-10-11 11:52
Det var en röd, sen var det en beige. Vilken är den officiella? Kom ett litet paket till idag: Blaque Spurm – Dayz & Dayz / The Cycle 12" Blaque Spurm – Splendid 12" Funkdoobiest – Brothas Doobie LP
Skivsamlare
2011-10-11 17:50
Min sleeve är vit, stickern också... Vilken press är vilken, nån som vet?
Skivsamlare
2011-10-12 00:17
Ey, vem av er nickar DrunkenGamblah @ DWG? Jag är nyfiken! :)
Kammade nyss hem Frotté - Bilmusik för 9 spänn på tradera. 33:- ska det tydligen kosta med frakt. Inte hört denna plattan, förutom "Live" och "Växelvis Framryckning". Ska bli intressant.
Defari - Focused Daily CD Cypress Hill - III (Temples of Boom) CD Above the Law - Livin' Like Hustlers LP Fat Boys - Krush On You LP Large Professor - 1st Class LP En glad överraskning var Above the Law som jag inte hade koll på men köpte för den kostade 2 kr. En riktigt bra skiva var det (och kul att köpa lite västkustmusik för ovanlighetens skull)!
fick hem Krs One - Krs One 2XLP , den brittiska versionen där Free Mumia inte är censurerad och har annorlunda lyrics än den versionen på USA-utgåvan. Asnöjd ! Väntar på Heltah Skeltah - Magnum Force 2XLP som förhoppningsvis inte dröjer för länge.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Skivsamlare
2011-10-13 21:53
Josh Martinez - Midriff Music (LP, Ltd)
Det är den bästa versionen av Free Mumia! Tim Westwood brukade lira skiten ur den på sin show.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Strickly Roots: Beg No Friends 12" Friends Connections 1994 Tror det här är en senare nypress, men hittar ingen sån på discogs.
den brittiska versionen där Free Mumia inte är censurerad och har annorlunda lyrics Det är den bästa versionen av Free Mumia! Kan ni specificera lite mer vad det är som skiljer? Jag köpte mitt ex av det här albumet i London för några år sen nämligen, så jag antar att det är rätt stor chans att jag har den brittiska versionen. Vetefan om jag hört nån amerikansk version dock. Exakt vad är det som är ändrat?
Just det, man skulle länka också:
jaojao_ skrev: Pluralis Majestatis vad fick du ge?129 spänn på CDON
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Versionen på den brittiska
Versionen på den amerikanska
På den brittiska rappar en av Channel Live killarna om att har sex med C. DeLores Tucker medans hon är ashög på kokain. Det är helt borta från den amerikanska, haha
Krs Ones vers om någon som heter Jackson är lite mildare på US versionen också, han säger t ex inte "sellout motherfuckers" om denne och C.DeLores Tucker. I följande vers av Hakim av "full of shit" bytts ut till "full of crap" på US versionen.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
OK, tack för utförlig redogörelse! Då är det som jag trodde, att jag har UK-versionen. Har väl antagligen hört US-versionen nån gång också, men aldrig registrerat dessa skillnader. Det är UK-versionen jag känner igen.
Chefen på Jive records: "Ni får faktiskt skriva om den här texten till Free Mumia, jag orkar inte med några kontroverser.." KRS & Channel Live: "Awww, come on maaan !" Jive Records boss: "Sorry, jag har sagt mitt. Skriv om den annars tar vi bort den." LOL !
Skivsamlare
2011-10-14 17:47
inlevelsen på rappen skiljer också de här 2 versionerna från varandra... De låter inte alls lika skarpa på US versionen (Skrev förövrigt om just detta på discogs i detta albums entry för några månader sedan :)
Jag läste den för ett tag sen Gremlin, bra bidrag där.
Intressant tråd. Vet ni vart eller från vilka sidor man kan köpa billiga CD skivor?
Skivsamlare
2011-10-16 15:26
Backa ett par sidor så finns det svar :) Frågade om det rätt nyligen, www.discogs.com är en iaf!
Amazon.com kan man hitta riktigt billiga CD-skivor på!
O.C.: Time's Up RP 12" 2004 (1994) Fat Beats
Utan den tolvan eller Word..Life albumet så saknar ens samling mineraler och vitaminer. Och en jävligt fet basgång.
Pete Rock – 12" bootleg med bl.a. One In A Million Apani-B – Strive 12" Dudley Perkins – Funky Dudley/Testin Me 12" Och 3 12" med Jazz Liberatorz från Clin D'Oeil
ILLINI_DUDE : Hehe, jo. Men don't worry. Har haft Word...Life i många år. Men nu var nypressen så billig inplastad att det helt klart var vart värt det för remixerna, instrumentalen, ljudkvaliteten och enkelheten att spela den ute :)ToRKeL : Fett. Strive är underskattad tycker jag. Har spelat den mkt genom åren. Både A- och B-sidan är ju grymma! PR-booten; är det Never Coming Out EP eller?
Skivsamlare
2011-10-18 11:10
Tha Grimm Teachaz – There's A Situation On The Homefront EP (clear vinyl) Q·Ball & Curt Cazal – Makin' Moves 12"
SSII: Jepp, den är tung, upptäckte dock ett litet hopp i slutet på A-sidan :/ Bootlegen är
denna . Kom på att jag även köpte Capone-N-Noreaga – TONY 12" i samma veva som ovan nämnda.
Fick hem exile-4 track mind 2LP förra veckan, sen hade jag fått en avi med lite grejer idag, regnar så jävla mycket så det får vänta... Förra veckans stora "fynd" var väll att jag fick dessa, Proffessor Griff-Rap Terrorist12" 2 live crew-the funk shop12" Ice Cube-Amerikkkas most wanted 12" Run -dmc-im not going out like that 12" De la Soul- Say no go12" De la Soul- treaf water remix12" De la Soul- eye know12" De la Soul - the magic number12" De la Soul - rin ring 12" Arrested development - tennessee12" N.W.A niggaz4life lp kool mo dee-kool mo dee lp Naughty by nature - Hip hop hooray12" Naughty by nature -o.p.p12" Fat boys - coming back hard again lp EricB & rakim - microphone fiend 7" Eric B & rakim - Follow the leader12" Jungle Brothers - what u waiting 4 12" Helt gratis!
Senaste köpet;
Adagio! - New York To Philly EP '97
Nu är min Adagio!-katalog komplett. Mkt nöjd. :)
Nu är min Adagio!-katalog komplett. Mkt nöjd. :) Förstår det!
Skivsamlare
2011-10-19 14:18
handclap psk!
Helgens köp i Berlin:Ray, Goodman & Brown: S/T LPKurtis Blow: America LPJay Dee: Donuts 2LPDJ Shadow: Endtroducing 2LPJ.V.C. Force: Doin' Damage 2LP RPJ-Live: S.P.T.A. 2LP (Gul vinyl)
Kurtis Blow ¤ America hade jag också en gång i tiden, jävligt schysst omslag ! Dålig skiva imho men den kan ju vara rolig att lyssna på. Fic khem Heltah Skeltah- Magnum Force 2XLP förra veckan, ockås en ganska dålig skiva men jag tyckte det var ganska värt det för dom tre låtarna som är bra: Magnum Force,Brownsville II Long Beach & Hold your head up
ILLINI_DUDE Egentligen var det "If I Ruled The World"-tolvan som stod på min inköpslista, men LPn ligger ju i samma prisklass så jag tänkte typ att "fan, jag slår till och så kan jag se det som If I Ruled The World-tolvan med ett antal bonusspår", hehe... Gillar AJ Meets Davy DMX också. Vet inget om resten av låtarna dock. Kom hem sent inatt, så jag har inte börjat lyssna på plattorna än :) Magnum Force har jag haft på min inköpslista typ sen den kom ut btw. Aldrig blivit av att jag skaffat den dock, men one of these days...
Hämtade denna på väg hem från jobbet idag också. Hade kommit medans jag var borta. Trevligt.Roc Marciano & Gangrene: Greneberg Picture disc EP Decon 2011
Producent
2011-10-25 21:24
köpte casual brothers idag:)
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
SSII! Jag ska till Berlin imorgon, har du några tips på bra skivaffärer för hiphop? Cd som lp, helst billigt! Hhv har jag koll på, dock inte så billigt va?
Ref: HHV var inte billigt och de har en rätt liten del av sitt sortiment i sin fysiska butik. Dock är det ju billigare än att beställa från dem, då du slipper portot... SoulTrade är också en rätt liten butik, men har kanske lite roligare utbud, med lite mer gamla soul/funk/jazz-original osv. Men ändå mindre än t.ex. Recordmania i Sthlm. Ingen av butikerna var New York-klass direkt. Däremot hade loppmarknaden (varje söndag) vid Boxhagener Platz ett bra mkt bättre utbud än vad svenska loppisar brukar ha, både vad gäller kvalitet och kvantitet. Inte snorbilligt dock, men ett och annat fynd kan man säkert göra där. Finns ju ett gäng andra loppmarknader också, men vi var bara där över helgen så jag har bara besökt denna enda. Mest nöjd blev jag över att hitta Ray, Goodman & Brown i nån sån där liten hål-i-väggen-butik man bara råkar strosa förbi. Ingen jättebra skivstad i stort imho. Köpte mest några för att nåt ska man ha köpt, lite souvernirgrej typ. CD har jag tyvärr inga tips på heller...nåväl hoppas du kan ha nån nytta av den infon iaf!
Vafan, det är ju en alternativ version av If I Ruled The World på LPn, som är mkt sämre. Haha, lurad!
Byt in den på Nostalgipalatset haha.
Tack för infon, Soul! Jag har letat upp några affärer på internet också, så får väl se om man hittar något sjysst. Det borde väl finnas en del någonstans i alla fall, tyskarna verkar ju vara rätt inne på hiphop...
Ref: De verkar väldigt inne på "Deutschrap". I vissa butiker är den sektionen större än "International Rap". För mig som bara har vaga minnen av skoltyskan är det inte aktuellt att kolla bland sånt. Sen har t.ex. den jättestora gula butiken vid Kurfürstendamm, vars namn temporarily escapes me, en hel del hiphop om man som jag kan acceptera nypressar och letar en del rätt vanliga grejer. Men min bild är att det är dyrt och ganska mkt standardutbud generellt. Kanske är jag bara bortskämd från min New York-resa i våras där jag hittade mkt mer rolig vinyl mkt billigare. Tror loppmarknader är the best bet ärligt talat. Bästa hiphopgrejen i Berlin är snarare all graffiti... Men klart man ska köpa med några plattor som minne. Det ska man göra i alla städer man besöker! :)
Survivor, kanhända kan jag skicka dig Magnum Force för en billig penning "one of these days", den är inte kvar i shrinken men i övrigt i nice skick både plattorna och fodralet. Jag kan la höra av mig längre fram när jag funderat ?
ILLINI Schysst. Om du menar snart får det vara en jävligt billig penning då jag precis gått loss på discogs, hehe... Men om det är längre fram är det bara att höra av sig, gärna typ den 23e i nån månad innan jag betalat mitt discogs"tionde" ;) Jag är rätt ointresserad av shrinkwrap och sånt så länge plattorna inte är repade. Hör av dig bara.
Jeru The Damaja: Come Clean US OG 12" Payday 1993Saul Williams: Elohim (1972) UK OG 12" Big Dada 1998
Aldrig köpt nåt... Du kör som Spinna alltså?