I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mtv försöker slingra sig ur vf Eminem inte va med på hottest MC listan

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-10-15 22:16
soundbwoy
säg "hur många som helst" som släppts ett bättre album än MMLP..

Eftersom ingen har nått vettigt o säga, och jag e uttråkad så tar jag mig an det hära, vi går way back..

Whodini
Grandmaster Flash
Beastie Boys
Eric B and Rakim
Boogie Down Productions
Big Daddy Kane
Slick Rick
Cypress Hill
Pharcyde
Common
Ice Cube
NWA
Snoop
Ras Kass
Pete Rock
Gangstarr
Wu
Biggie
Big L
Pac
Sunz of Man
Ghostface
Raekwon
ODB
GZA
MF DOOM
O.C.
Diamond D
Jeru
Ill Bill
Showbiz n A.G.
Blahzay Blahzay
Nas
Jay Z
Dre
altså det ploppar upp artister hela tiden.. kommer aldrig bli färdig..

Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-10-15 23:06
När man väl tänker efter lite och tar en funderare på detta så kan jag faktiskt hålla med el_presidente. Finns några (ganska många) som är bättre än eminem. Ta er en tankeställare och tänk efter. Det är svårt att ogilla eminem dock, han är riktigt bra han med, gillad av de flesta.

AoTP, LCN är för jävla bra. Ser fram emot nya album från dom. Samt även vinnie paz solo album som jag har hört om? Inte sett någon källa än dock.. Känns som att dom producerar som aldrig förr!:)
hiphop was made out in the dark

2009-10-16 00:03
Ultrax, jo självklart finns det folk som tycker att det finns många som är bättre än eminem, men, att det även finns dom som tycker att han är bäst. Det handlar om smak helt enkelt. Vem som är bra är inte objektivt, vilken musiksmak som är bra eller inte heller objektivt. Därför så är alla presidentens argument menlösa, även dom som förespråkar att eminem är BÄST och att alla ska tycka så.

Varför bryr ni er ens om vem som andra tycker är bäst? Det är ju inte så att den musik blir bättre ju fler som tycker som er. Sluta vara så jävla envisa, vissa tycker om honom och tycker att han är bäst, vissa tycker inte.

Gnatt
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-16 00:04
Syftar inte till ultrax i hela, bara början, om det blev oklart.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-16 01:21
Ja det är klart att det är smaksak, men alla är unika på ett eller annat sätt. Just em kom jag fram till att han egentligen inte har något speciellt mycket bättre än någon annan mc, det är väl bara det att han har kom från botten, upp och gjort? (gör) en jättekarriär, en vit kille i slummen som lyckas. Man faller för det helt enkelt

2009-10-16 01:38

Xzibit & Snoop släppte en singel som hette Bitch Please, jag tror det är den du tänker på

Och jo, Role Model var en singel, för här är videon

2009-10-16 02:11
Singles from The Slim Shady LP

1. "Just Don't Give a Fuck"
Released: October 07, 1998
2. "My Name Is"
Released: February 23, 1999
3. "Guilty Conscience"
Released: June 8, 1999

Singles from The Marshall Mathers LP

1. "Bitch Please II"
Released: 2000
2. "The Real Slim Shady"
Released: May 16, 2000
3. "Kim"
Released: May 23, 2000
4. "The Way I Am"
Released: October 17, 2000
5. "Stan"
Released: December 9, 2000

2009-10-16 02:24
Men för helvete jeppe att du inte ens kan din egen idol

Länk till http://www.discogs.com/Eminem-Role-Model-Cum-On-Everybody/master/19961

Spelar ingen roll egentlingen, vill bara visa vilken idiot jeppe e.

För övrigt e Role Model tung, en av få låtar.

2009-10-16 02:49
Men hahahaha.. Den där länken bevisade absolut INGETING.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Slim_Shady_LP
http://en.wikipedia.org/wiki/Eminem_discography

"Role Model" is a rap song by Eminem on the album The Slim Shady LP. The song also appears on Curtain Call: The Hits bonus disc Stan's Mixtape. This song is Eminem mocking his position as a role model with lines like "I slap women and eat shrooms and O.D." and "I tie a rope around my penis and jump from a tree" and repeating the line "don't you wanna grow up to be just like me" with more intensity in the last verse ending the song with "you probably wanna grow up to be just like me". Interestingly enough, the song was not an official single, but a video was still made along with a heavily censored radio edit. The song also contains a shot at horrorcore rapper Cage with the line "I bought Cage's tape, opened it and dubbed over it".

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/en/Role_Model_%28song%29

Ojdå, blev du lite ägd nu? =D

2009-10-16 03:10
Officiel eller inte, låten släpptes som 12:a, spelades på radio och TV.

Jeppe sluta skriva kärleksbrev till mig, I meant to write to you, but I've just been busy ;)

2009-10-16 03:24
tungt du vet iaf va du snackar om men hur många av dessa MC's från listan e aktuella nu mannen? inte för att påstå att eminem e bättre än nån annan eller tvärtom utan em har ständigt pushat ut shit, ja har inte diggat allt han har gjort men han e övernaturligt skicklig o många stora Mc's/rappare skulle få kuk av han. t.ex wayne o typ hela mtv's top lista
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-10-16 09:08
Layziecito. Tror du inte det finns rappare som skulle ge kuken till eminem just idag ?

2009-10-16 09:54
Hade tänkt svara lite på el_presidentes lista över MC's som skiter på Eminem, speciellt då några av dom är DJs. Alla i fet stil är jämlika med Eminem.

Whodini - pinsamt att du nämner Whodini, simplare lyrics får man leta efter. Lyssnar du ens på dom?

Grandmaster Flash - en DJ?

Beastie Boys - Återigen, Beastie Boys är inte kända för att ha speciellt bra lyrics eller flow, utan för att visste hur man fick igång publiken.

Eric B and Rakim - Eric B är en DJ/"Producent", Rakim är den som utvecklade hur hiphopartister skriver sina rhymes idag. Men ärligt, lyricsen har utvecklats mångfaligt sen Rakim var aktuell

Boogie Down Productions - KRS-One är definitivt där uppe

Big Daddy Kane - BDK hade definitivt varit där uppe om han inte hade fallit av så jävla hårt

Slick Rick - hans diskografi är inte tillräckligt stor för att ens jämföras

Cypress Hill - MMMMMMMMMMMM

Pharcyde - Du kan ju gärna nämna artisterna istället för en massa grupper

Common -
Ice Cube

NWA - Du skojar med mig? Ice cube skrev ju allt där. Tillsammans med The DOC. VET DU NÅGONTING ÖVERHUVUDTAGET?
Snoop - Har endast ETT bra album och det släpptes för 16 år sen. Kan definitivt inte jämföras med Eminem
Ras Kass - 13 år sen han släppte något värt att lyssna på.
Pete Rock - Nej
Gangstarr - Guru är bra men alldeles för simpla rimschema
Wu - Definitivt
Biggie
Big L
Pac

Sunz of Man - Nooooo
Ghostface - Du nämnde redan Wu-Tang Clan
Raekwon
ODB
GZA

MF DOOM - Njaaa, jag håller inte med men kan se varför vissa gör
O.C. - Nej
Diamond D - Nej
Jeru - Nej
Ill Bill - Hahaha du skojar med mig?
Showbiz n A.G. - Nej
Blahzay Blahzay - Nej
Nas -
Jay Z

Dre - Menar du Dr.Dre eller Andre3000? Menar du Dr.Dre så läs NWA igen. Dre har aldrig skrivit sina egna texter. Eminem har t.o.m. skriivt texter åt honom.

Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2009-10-16 10:17
Lyssna genom hour of reprisal och a brand you can trust så förstår du varför han skriver upp ill bill. Dock tycker jag att vinnie paz kunde varit med på listan ^^

2009-10-16 10:45
Jag är mycket väl insatt i ill bill och vinnie paz, ja hela uncle howie rörelsen. Men dessa två rappare kan knappast mäta sig med Eminem.
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2009-10-16 12:28
Om vi ska snacka rim så knullar eminem dom flesta, men musikmässigt? Njaa. Ryggsäcks-hiphoparna har en tendens att bara sitta och anlysera hur bra rappares texter är.. Men ser inte att deras musik är kass.

2009-10-16 12:28
Det som gör en rappare bra är musiken han/hon gör.

2009-10-16 12:42
king_tee
Hade tänkt svara lite på el_presidentes lista över MC's som skiter på Eminem

Vad El_Presidente svarade på var väl:

Och hans lista är långt ifrån felaktig då. Varför du börjar diskutera huruvida vem som skriver sina texter själv eller inte var väl inte de han gjorde en lista för. Bara för att Cube skrev mycket av texterna inom NWA gör väl inte Straight Outta Compton sämre än MMLP?

Varför kan inte Snoop jämföras med Eminem? Även om Doggystyle är hans enda bra album(din åsikt), så är väl de ändå bättre än allt Eminem gjort?

Nöjd
Det som gör en rappare bra är musiken han/hon gör.

YES! Varför förstår inte fler de? Musiken måste väl ändå vara du viktigaste kriteriet man dömer en artist efter?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-16 12:50
king_tee P25 fy va dum du är. gör om och gör rätt

2009-10-16 12:57
Kan man inte mäta vinnie paz och ill bill mot enimem? Det var som fan, personligen tycker jag både vinnie och ill bill krossar eminem lyrically.

2009-10-16 13:04
Officiel eller inte, låten släpptes som 12:a, spelades på radio och TV.

Jeppe sluta skriva kärleksbrev till mig, I meant to write to you, but I've just been busy ;)

Faktum kvarstår ju dock att det aldrig var en officiell singel. Således har jag rätt och du skämmer ut dig genom att kalla mig idiot samtidigt som du återigen visar varför du är helt tappad. Stick och göm dig någonstans nu.. :)

Förövrigt är det jävligt stor skillnad på att vara G.O.A.T och exempelvis "Best of all time". Med andra ord kan ni sitta och skriva hur många rappare ni vill som ni anser vara bättre än Eminem, men i slutändan är han fortfarande den största rapparen i förhållande till skicklighet och hur bra musiken är.

Kom tillbaka när de ni snackar om haft album som sålt 20 miljoner world wide, DÅ kan vi börja snacka om vem som är "_GREATEST_ of all time". =D

Sopor.

2009-10-16 13:11
Men va? När folk pratar jay-z så är det irrelevant att ta upp hur mycket han sålt för att visa hur bra han är(vilket jag kan hålla med om) men när det gäller Eminem då är det helt plötsligt okej?

2009-10-16 13:15
Försäljningssiffror har väldigt lite att göra med hur bra rapparen är, korrekt. Men om du kan engelska så borde du veta vad ordet "great" betyder. Man kan alltså inte vara G.O.A.T utan att ha haft en stor impact på hiphopen och således sålt en hel del. Återigen så säger jag detta: i slutändan är Eminem fortfarande den största rapparen i förhållande till skicklighet och hur bra musiken är.

Svårt att förstå? Haha.

2009-10-16 13:18
Impact? Snarare att han har varit en förebild för många.
tupac, biggie, big l, där har vi impact

2009-10-16 13:21
Impact? Snarare att han har varit en förebild för många.
tupac, biggie, big l, där har vi impact

Ja, givetvis finns det fler rappare (exempelvis dessa) som haft stor betydelse/påverkan för hiphopen. Ingen av de är bättre än Eminem dock.

2009-10-16 13:27
HAHA! Tycker du inte att pac och biggie var bättre än em är idag?

2009-10-16 13:32
PAC är bättre än Eminem, i min mening. Han har gjort mycket bättre musik.

2009-10-16 13:38
HAHA! Tycker du inte att pac och biggie var bättre än em är idag?

Det är en smaksak först och främst. Dels tycker jag Tupac > Biggie (vilket förmodligen vissa här inne inte tycker)..

Men ska man se det från ett helhetsperspektiv så tycker jag att Eminem är bättre än Tupac. Han har större bredd och variationsförmåga, skriver rent tekniskt bättre texter (innehållsmässigt är de relativt jämlika) och musikaliskt sätt är han snäppet vassare än Pac (som även han har jäävligt många feta låtar).

2009-10-16 13:43
2Pac är grovt överskattad. Biggie tycker jag håller än idag, även 2Pac såklart, men tycker Biggie når upp bättre till hypen mot 2Pac.

Ni som säger att det är viktigare med bra musik än med bra texter, behöver ni någon rappare ens? Då är det väl producenten som spelar roll? Eller hur menar ni med bra musik?

2009-10-16 13:51
omg.

2009-10-16 14:05
Ni som säger att det är viktigare med bra musik än med bra texter, behöver ni någon rappare ens? Då är det väl producenten som spelar roll? Eller hur menar ni med bra musik?

Rap väl är en symbios mellan rappare och producent. Om inte båda sidor stämmer överens blir resultatet inte bra. Ibland kan en bra text göra upp för ett dåligt beat och vice versa. Men de bästa resultaten uppstår väl när båda sidor funkar samtidigt?

En bra text räcker väl inte? Innehåll, delivery, flow etcetera är väl lika viktigt som texten. En rappare som kan göra bra musik är väl bäst? Artister som skriver bra och invecklade texter som till exempel Chino XL, Joe Budden, Canibus ger oftast inte ett bra helhetsintryck ur ett musikaliskt perspektiv. Dessa artister uppnår säkert de dem själva vill, men på bekostnad på hur bra det låter.

Jag antar vad jag försöker säga är att en bra rapartist gör ett bra intryck på ett intellektuellt plan, såväl som på ett själsligt plan. Träffar både hjärna och hjärta för att uttrycka det simpelt.

Säger inte att Eminem inte gör de. Men tycker inte han gör de i samma utsträckning som dem största.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-16 14:06
Och hans lista är långt ifrån felaktig då. Varför du börjar diskutera huruvida vem som skriver sina texter själv eller inte var väl inte de han gjorde en lista för. Bara för att Cube skrev mycket av texterna inom NWA gör väl inte Straight Outta Compton sämre än MMLP?

Varför kan inte Snoop jämföras med Eminem? Även om Doggystyle är hans enda bra album(din åsikt), så är väl de ändå bättre än allt Eminem gjort?

Givitvis gör det inte Straight Outta Compton sämre. Men artisterna i NWA är sämre. Och det är väl endå det vi diskuterar eller hur? Kan du med handen på hjärtat säga att Eazy-E är en bättre artist än Eminem? Isåfall, vad med honom är bättre?

Snoop har släppt alldeles för mycket skit och följt alldeles för många trender (först no limit sen hela neptunes stuket).

När Snoop levererar minnesvärt material igen så kanske vi kan börja snacka om att han e på samma nivå som Eminem. Men som det ser ut just nu så vinner Eminem faktiskt över Snoop i alla kategorier.

DBK
Var nu tyst

2009-10-16 14:08
"Ni som säger att det är viktigare med bra musik än med bra texter, behöver ni någon rappare ens? Då är det väl producenten som spelar roll? Eller hur menar ni med bra musik? "

Ah det var exakt så jag menade, jisses.

2009-10-16 14:15
king_tee
Men som det ser ut just nu så vinner Eminem faktiskt över Snoop i alla kategorier.

Inte i kategorin vem som släppt det bästa albumet under sin karriär. Eller frågan som Presidenten försökte svara på. Vilket var

Då vinner väl Doggystyle alla gånger.

Du svarar på frågor som ingen har ställt dig.

Och det är väl endå det vi diskuterar eller hur?

Jag vet inte riktigt vad vi diskuterar för tillfället. Först var det om MTV hade fel i sin lista. Sen var de om Eminem är bäst. Sen var det vem som gjort bättre album än MMLP. Så jag vet inte vad jag ska svara på där.

2009-10-16 14:34
Jag vet inte riktigt vad vi diskuterar för tillfället. Först var det om MTV hade fel i sin lista. Sen var de om Eminem är bäst. Sen var det vem som gjort bättre album än MMLP. Så jag vet inte vad jag ska svara på där.

Du verkar ju inte kunna koppla 1+1. Bara för att Doggystyle är bättre än MMLP betyder inte det att Snoop är en bättre artist eller MC än Eminem.

Snoop gjorde sitt första och bästa album när han hade Dr.Dre som leverera förmodligen sitt bäst producerade album någonsin. Om Doggystyle inte hade haft G-Funks nya fräscha ljud så kan vi ju garanterat säga att det inte hade varit lika framgångsrikt.

2009-10-16 14:43
Du verkar ju inte kunna koppla 1+1.

Ok det är officiellt nu, du är en retard. Du har ju inte lyckats hålla dig till ämnet en enda gång.

2009-10-16 15:30
Återigen så säger jag detta: i slutändan är Eminem fortfarande den största rapparen i förhållande till skicklighet och hur bra musiken är.

Svårt att förstå? Haha.

Det finns ju hur många rappare som helst som båda har haft kommersiell framgång vars musik låter betydligt bättre äbn eminems och som dessutom är bättre MCs.

2009-10-16 15:47
Ok det är officiellt nu, du är en retard. Du har ju inte lyckats hålla dig till ämnet en enda gång.

Haha jag svarar på en post, sen svarar du på min post, sen svarar jag på din post, och jag kan inte hålla mig till ämnet? I denna tråden diskuteras säkert 4-5 olika ämnen just nu och jag har bara deltagit i ett av dom. Så snacka inte massa skit ditt lilla ärthuvud.

Det finns ju hur många rappare som helst som båda har haft kommersiell framgång vars musik låter betydligt bättre äbn eminems och som dessutom är bättre MCs.

Wow där fick du mig. Idiot.

2009-10-16 15:50
Oj trodde DBK svara åt mig. Oops.

2009-10-16 16:02
Haha, jeppe har nog störst dubbelmoral här inne. Först är Eminem tveklöst bäst, sedan är det en smaksak när man redan är uppe i eliten, sen har Eminem sålt flest skivor = bäst. "största rapparen i förhållande till skicklighet och hur bra musiken är" och har gjort störst impact. När han kom på att Eminem inte gjort ett skit för hiphop jämfört med vissa andra är han bäst igen. Nice!
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-10-16 16:03
king tee: du har svarat på en jävla fråga som ingen har ställt, DU är idioten

2009-10-16 16:07
Haha jag svarar på en post, sen svarar du på min post, sen svarar jag på din post, och jag kan inte hålla mig till ämnet? I denna tråden diskuteras säkert 4-5 olika ämnen just nu och jag har bara deltagit i ett av dom. Så snacka inte massa skit ditt lilla ärthuvud.

El_Presidente gör en lista på artister som gjort ett album som är bättre än MMLP. Du svarar med att utdraget inlägg om att dessa artister på han lista inte är lika "feta" som Eminem. Ditt första fel.

Jag skriver att El_Presidentes lista över artister som gjort bättre album än MMLP "är långt ifrån felaktig".

Du börjar snacka om att Eminem är en bättre artist än Eazy-E. Och att Snoop har släppt för mycket skit för att jämföras med Eminem. Men vad jag jämförde var Snoops album Doggystyle som är bättre än MMLP. Det var ditt andra fel.

Och att du någonstans i ditt huvud får dig själv att tro att du klarat hålla dig till ämnet är ditt tredje FAAIIIIL!!

Men ja efter att ha läst detta uttalandet av dig har jag svårt att tro att du själv förstår dina tankegångar.

Eminem hade kunnat gå upp mot hela eliten inom hiphop, antingen hade det blivit jämt eller så hade han rakt och ner mördat dom.

Jag hoppas du själv ser vad som gör det uttalandet efterblivet.

2009-10-16 16:09
HAHA skrattar ryggraden av mig. Plural i stolpskott som sitter och provocerar och retar upp sig över andras värderingar och tycken.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-10-16 16:13
shit asså tråden spårar ur, snackas inte alls om Mtvs lista mer xD
aja, Jeppe for President.

dock finns här andra som har bra åsikter med, men men, kul att min tråd lever såhära! ^^ men de är fan inte kul att läsa igenom allting man missat, vilket va lugnt över 50 inlägg ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-10-16 16:21
JohnLemon
HAHA skrattar ryggraden av mig. Plural i stolpskott som sitter och provocerar och retar upp sig över andras värderingar och tycken.

Det kommer ju från rätt röv.

Du är i fel tråd. Du ska kalla folk för ballonghuvuden och påpeka deras "undernäriga intelligens" i tråden om Slim Thug.

Länk till http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/669862/1.aspx

2009-10-16 16:21
Szyslak, du är ute och cyklar. :) Men bra försök! Nästa gång kanske du faktiskt har en bra poäng eller till och med rätt. Fortsätt kämpa, livet är inte lätt när man har 47 kromosomer.

2009-10-16 16:25
Det kommer ju från rätt röv.

Du är i fel tråd. Du ska kalla folk för ballonghuvuden och påpeka deras "undernäriga intelligens" i tråden om Slim Thug.

Länk till http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/669862/1.aspx

HAHAHAHAHHA!

JohnLemon ditt inavel jag skrattar lårbenet av mig när jag läser dina kommentarer. Retard.

2009-10-16 16:42
Svårt att ha fel när man mer eller mindre citerar dig. Haha, patetiskt coola svar, önskar att jag också kunde sno en massa coola citat.

2009-10-16 16:53
El_Presidente gör en lista på artister som gjort ett album som är bättre än MMLP. Du svarar med att utdraget inlägg om att dessa artister på han lista inte är lika "feta" som Eminem. Ditt första fel.

Jag skriver att El_Presidentes lista över artister som gjort bättre album än MMLP "är långt ifrån felaktig".

Du börjar snacka om att Eminem är en bättre artist än Eazy-E. Och att Snoop har släppt för mycket skit för att jämföras med Eminem. Men vad jag jämförde var Snoops album Doggystyle som är bättre än MMLP. Det var ditt andra fel.

Och att du någonstans i ditt huvud får dig själv att tro att du klarat hålla dig till ämnet är ditt tredje FAAIIIIL!!

Men ja efter att ha läst detta uttalandet av dig har jag svårt att tro att du själv förstår dina tankegångar.

Så El_presidente kan alltså skriva sin jäkla lista men ingen får svara på den. Mitt första fel är inte ens ett fel. Haha du är ju sjukt jäkla patetisk om du tror att man inte får svara på inlägg som inte innehåller några frågor.

Du skrev något om att NWAs Straight Outta Compton var bättre än MMLP. Då sa jag att det mycket väl kan vara det, men det innebär inte att några av artisterna är bättre än Eminem. Om du också tittar på mina kommenterar av El_Presidentes lista ser du att jag har market Ice Cube i fet stil. Och det är han som står bakom mesta utav texterna på SOC.

Doggystyle må vara bättre än MMLP. Men The Eminem Show är bättre än Tha Doggfather, Slim Shady LP är bättre än Da Game is to Be sold, not to be told osv osv. Vem är den bättre artisten då? I mina ögon är det Eminem.

2009-10-16 16:55
MMLP >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Doggystyle.