I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mtv försöker slingra sig ur vf Eminem inte va med på hottest MC listan

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-10-12 14:08

Mtv försöker slingra sig ur vf Eminem inte va med på hottest MC listan

haha jävla offer, kan inte ens svara ärligt, jävla idioter.
själv tkr jag detta är förjävligt. det är inte första gången dom inte har med eminem på sån lista!
han förtjänar att va etta för han e den bästa MC'n som finns. thats that.
ingen når till hans lyrikalitet. kanske någon enstaka låt, men inte album efter album..

läs själva när Mtv försöker försvara sig, pinsamt dåligt..

Länk till http://www.rapbasement.com/eminem/100809-mtv-tries-to-explain-why-eminem-was-left-off-hottest-mcs-list-and-fails.html

http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-10-12 16:13
bästa? Nej.

2009-10-12 16:31
Han förtjänar att vara med på listan men han är knappast den bästa emceen just nu...

2009-10-12 16:49
han förtjänar att va etta för han e den bästa MC'n som finns. thats that.

Mycke eget tycke resten av världen får ha låter det som.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-12 16:50
^Skulle nyss påpeka det
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-10-12 18:44
Bästa MC'n som finns?

HA! Nej..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-10-12 19:45
tror inte eminem bryr sig speciellt mycket

2009-10-12 19:49
Eminem är G.O.A.T. Han ska vara #1 på listan varje år.

2009-10-12 20:39
Om man bortser från den eviga debatten om vem som är den bästa emcen så tycker jag vi istället ska fokusera på hur sjukt idiotiska, patetiska och pinsamma MTV är...

2009-10-12 21:04
jeppehehe
Eminem är G.O.A.T. Han ska vara #1 på listan varje år.

För listan handlade ju om vem som är bäst...

Ringström
Om man bortser från den eviga debatten om vem som är den bästa emcen så tycker jag vi istället ska fokusera på hur sjukt idiotiska, patetiska och pinsamma MTV är...

Varför är MTV så himla hemskt? Vill gärna höra vad en hip-hop guru som du själv, har för åsikter om MTV´s "patetiska" syn på vad som är hett inom hip-hop/rap.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-12 22:22
Vad fan ska de göra? Lyfta fram det som inte säljer?

2009-10-12 22:54
Szyslak: Isf borde Em toppa listan för han har sålt mest i år. Eller du kanske vet någon "hot MC" som har sålt mer?

2009-10-12 23:01
Anledningen vi ska hata MTV är för dom lurar folk vad musik är. Alla genrer är på låtsas på MTV. Hiphop är inte hiphop. Utvattnad musik. "Disposable arts" som Masta Ace kallar det. Inget man lyssnar på om 10 år direkt. Dessutom spelar dom inte musik längre, bara B-realitysåpor.

Hade aldrig låtit min dotter eller son kolla på mtv o bli hjärtvättade till att tro att pengar ger kärlek och saker gör dig viktig och intressant.

Fuck MTV!
illmaticly ill (www.tonkonst.net)

2009-10-12 23:43
Har jag sagt att Eminem inte ska vara med på listan?

2009-10-12 23:45
Anledningen vi ska hata MTV är för dom lurar folk vad musik är. Alla genrer är på låtsas på MTV. Hiphop är inte hiphop. Utvattnad musik. "Disposable arts" som Masta Ace kallar det. Inget man lyssnar på om 10 år direkt. Dessutom spelar dom inte musik längre, bara B-realitysåpor.

Hade aldrig låtit min dotter eller son kolla på mtv o bli hjärtvättade till att tro att pengar ger kärlek och saker gör dig viktig och intressant.

Fuck MTV!

precis mitt tycke ^^ e faktiskt dålig på att formulera mig och inte haft mkt tid idag. ska förklara mig bättre när jag har tid.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 18:32:18)

2009-10-13 02:10
Shit vad whoa har gått ner sig, vem fan bryr sig om en lista som MTV gjort, och vem fan bryr sig om Eminem? Snubben platsar inte ens på top 20 lista.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-10-13 11:06
Haha asså att säga att eminem inte platsar mot kanske Rick ross eller gucci? det var ju så många på listan som själv säger att eminem är den bäste genom tiderna, Kom inte och säga vars har du källa?

Kolla på intervjuer som har inbladning med Em', När det pratas om hans skillz vet alla att det inte är något bullshit som har blivit fixad genom någon plugin...

KOLLA HANS LIVE UPPTRÄDANDE, Publiken vill typ dö vid varje låt för det är sådant tryck energi allt kolla bara och lär sverige..

Men det är inte bara rapparna i sverige som borde fixas, Lyssnar borde få några örfilar här och där tkr jag

2009-10-13 12:21
Eminem är bland de bästa genom tiderna.. enligt mig the best... Säger man att han inte är det, ska man ge en jävligt bra anledning..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-13 15:01
Roethlisberger
Har inte någonstans påpekat eller ens försökt understrycka att jag skulle vara någon slags Hiphop Guru. Varför jag tycker att MTV är löjliga och pinsamma är att de inte klarar av att stå för sina "åsikter" och absolut inte klarar av att förklara VARFÖR Eminem inte är med. Okej, de säger att det beror på att Eminem inte är "aktuell" just nu, trots att de säger att de utser listan genom ett par olika kategorier, exakt som det står i linken som Dizzy länkade.

Rhyme skill, jesus, kan någon SNÄLLA länka en låt där Gucci, Loso, Rick Ross, Jezzy eller fifty är ens i närheten av Eminem när det kommer till Rhyming skill?

Sales? Löjligt att ens diskutera, Bästsäljande albumet än så länge 2009, okej, han släppte plattan innan sommaren men när släppte t.ex. Lil Wayne, Kanye eller Rick Ross sina plattor? Minst för lika lång tid sen som Eminem. De enda som går att nämna ihop med Eminem när vi snackar sales är Jay-Z, Lil wayne, Fifty och Kanye West, resten kommer inte i närheten av vad Eminem sålt om man å lägger ihop deras siffror.

Achievements... Best video, Platinium?

Tycker du fortfarande att MTV INTE är idiotiska, patetiska och pinsamma då det inte klarar av att förklara något som deras listetta och tvåa ifrågasätter och som verkligen inte är resonabelt? Ibland blir man bara trött...

(Inlägget ändrat av Oracle 2009-10-15 18:39:13)

2009-10-13 18:05
Vilka var med på listan då?
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-10-13 18:08
fan spelar ens mtv musik längre? är väll bara massa såpor vad jag vet

2009-10-13 18:32
Eminem är bland de bästa genom tiderna.. enligt mig the best... Säger man att han inte är det, ska man ge en jävligt bra anledning..

Han har släppt ett bra album 99´ ett ok album 2000, efter det följer tre fruktansvärda album. De är kommersiella avvarter, fullständigt själlösa perversioner...

2009-10-13 18:42
Han har släppt ett bra album 99´ ett ok album 2000, efter det följer tre fruktansvärda album. De är kommersiella avvarter, fullständigt själlösa perversioner...

Du tog precis en stark andraplats på listan över veckans idioter. Du måste dock försöka lite hårdare om du ska ha någon rimlig chans att ta över dundermannens förstaplats.

2009-10-13 19:45
Kul att den ende som sa nått vettigt i tråden e 14 :)

Soundbwoy

Även dom första två skivorna var bara kommersiellt bajs. Infinite var klockren dock.

2009-10-13 20:07
Skulle denna snubben vara GOAT inom HIPHOP(!)?

Ska jag fortsätta?

GOAT? Haha Eminem e snarare LMFAO ;D

2009-10-13 20:10
Oj, helvete vad knäckt jag blev nu. Du länkade Eminems singlar..

Hela mina världsbild raserade på grund av detta.

2009-10-13 20:12
haha jag kan tänka mig.

2009-10-13 20:29
Uttalanden från Rakim, Jay-Z och Royce om att Eminem är topp 5 genom tiderna och sjukt skillad väger lite tyngre än dina hatkommentarer.. ;)

2009-10-13 20:38
Uttalanden från Rakim, Jay-Z och Royce om att Eminem är topp 5 genom tiderna och sjukt skillad väger lite tyngre än dina hatkommentarer.. ;)

Det är inget snack om saken att Eminem är som du uttrycker det "sjukt skillad", men vad hjälper det när han ändå bara gör skit musik.

2009-10-13 20:46
Bortsett från singlarna då: vilka låtar på hans tre första album är skit? Om det du säger är sant borde det i princip vara alla, då han "bara" gör skitmusik.

(Inlägget ändrat av Oracle pga personangrepp 2009-10-15 18:37:29)

2009-10-13 20:51
Jag gillade första skivan, efter det gick det utför.

2009-10-13 20:52
Där e skillnad mellan hat o fakta.

Soundbwoy sa det bra, eminem har skills inget snack om saken. Sen hur han väljer att använda dom skillsen e stort ifrågasatt, STORT.

2009-10-13 20:59
Ja, det är stor skillnad på hat och fakta. Tyvärr verkar du inte förstå vad den skillnaden är.

Upprepar:

Varför skulle dessa tre snubbar se Eminem som en av de största/bästa om han inte hade väldigt mycket bra musik?

2009-10-13 21:01
Grejen är den att jag inte gillar någon form av kommersialiserad kultur. Vad som kännetecknar den kommersiella kulturen vare sig det handlar om film, musik eller litteratur är att den är standardiserad. Den följer en given mall, den kommersiella kulturen har inget eget existensberättigande, dess enda funktion är att generera pengar. Kulturen reduceras således till vilken massproducerad vara som helst ute på marknaden. Jag kan helt enkelt inte uppskatta något så andefattigt.

2009-10-13 21:01
Vet inte, kanske för att vara snälla? Eller så skyller sid deras musik smak enormt från min då. Skulle gärna vilja höra så mycket bra musik från Eminem som du säger han har? Kan skippa infinite.

2009-10-13 21:05
beror ju helt på smak, vem vet vad fan rakim gillar nu för tiden.
som sagt, eminems första var bra... resten är pure crap tycker jag.

2009-10-13 21:07
El_Presidente, du länkade några av hans absolut sämsta låtar.. förutom från The Real Slim Shady.. Kolla här på ett nytt liveklipp istället: Länk till

Länk till http://www.rapbasement.com/eminem/100909-eminem-performs-rock-the-bells-the-song-from-ll-cool-j-live-vh1-hip-hop-honors.html

Och här finns nog med argument varför Eminem BORDE vara på listan (taget från rapbasement.com)

When I awoke this morning and saw MTV’s complete “Hottest MCs In The Game” list, I thought I found a misprint.... There was one name that was missing from the top ten... A guy named Eminem. MTV says the list is based on current achievements, rhyme skill, flow, buzz, impact, commercial success (sales, airplay, web presence, and helping to spawn other artist careers). So lets look at this closer shall we...

1. Achievements: Just this year, Eminem won “Best Hip Hop Video” at MTV’s Own Award Show. His “Relapse” album has gone over the Platinum status and he just happen to be the biggest artist in the world.

2. Rhyme Skill: Is there any question that Eminem is one of, if not the best rhyming rapper, period? On the new “Forever” track which features three artists in the top 5 Drake (#3), Lil Wayne (#2) and Kanye West (#4), Eminem clearly came with the most lyrical verse, even winning a fan poll over who had the best verse.

3. Influence: Not considering the face that Eminem is the most sot-after artist, but Lil Wayne himself has gone public many times practically begging Eminem to do a song with him oh and Eminem inducted Run-DMC into the Hall Of Fame.

4. Web Presence: Besides winning MTV’s own “Hottest MCs” Poll by far with over 38% of the votes (2nd place only had 18%), news stories, websites or any item containing Eminem’s name quickly becomes the number one trafficked item online. Let's not forget to mention that if you go to MTV.com, they list Eminem #6 on the "Hot Artists" list, but I guess that doesn't mean MCs.

5. Sales: That’s a Joke. Eminem is Hip Hop’s number one selling artist of all time, period. His new “Relapse” album went platinum easily in an environment where albums are considered great sellers if they go gold.

6. Buzz: Eminem’s “Relapse” album was by far the most anticipated album of 2009 and now his “Relapse 2” album is beyond the next most anticipated. Let's not forget that MTV itself used Eminem to boost ratings of their Movie Awards by staging a stunt with Bruno or getting him to do Shorts/Skits with Tracy Morgan for the recent Video Music Awards

7. Building Other Artists Careers: Really? Anyone ever heard of 50 Cent? G-Unit, D-12, Obie Trice etc. etc.

Not only is it clear that MTV does not care what fans or the public think (they ignored their own poll where fans voted Eminem #1), but they are trying to stay relevant with the youth by voting rappers who don’t even an album out yet, to the top (Sorry Drake, we will be happy to take this back once you drop a debut album that does well).

Oh and we forgot that Eminem also released his own video game (with Jay-Z), is headlining the Voo-Doo Festival and is currently working on his 2nd album in a year, Dr Dre's "Detox," 50 Cent's "Before I Self Destruct" and possibly signing Slaughterhouse.

It Seems that MTV wants to USE Eminem to help their ratings, web hits, video plays and exposure but they aren't willing to give credit, where credit is do. Last year and the year before Eminem did not make the list either. We aren't saying that Eminem should always be #1 but maybe next year the most popular and biggest hip hop artist of all time could break their top ten.

Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-10-13 21:12
soundbwoy, men hur fan kan du egentligen tycka att hans album är kommersiella? När det gäller hans senaste album Encore och Relapse så kan jag delvis köpa det du säger. Singlar räknas inte heller i detta fall då alla stora artister har kommersiella singlar som ska generera uppmärksamhet och hype.

Vad som kännetecknar den kommersiella kulturen vare sig det handlar om film, musik eller litteratur är att den är standardiserad. Den följer en given mall, den kommersiella kulturen har inget eget.

Detta är ju så långt ifrån verkligheten man kommer i detta fall. Eminem var/är ju banbrytande på flera sätt. Dessutom är 90% av hans låtar innehållsmässigt och soundmässigt raka motsvarigheten till kommersiell skit.

Vet inte, kanske för att vara snälla? Eller så skyller sid deras musik smak enormt från min då. Skulle gärna vilja höra så mycket bra musik från Eminem som du säger han har? Kan skippa infinite.

Haha, vadå för att vara snälla? I dessa fall rör det sig verkligen inte om det. Jay-Z sa för någon månad sedan att hans topp 5 över de bästa/största rapparna någonsin (förutom han själv) ser ut såhär: Biggie, 2pac, Scarface, Eminem & Andre 3000.

Tycker du verkligen den listan är så konstig? Inte jag. Och när man kommer upp på denna nivå av rappare är det definitiv en smaksak som gäller. I detta fall exempelvis anser jag att det är något i denna stilen: Eminem > Tupac > Scarface > Biggie > Andre 3000.

2009-10-13 21:17
jeppe

om du inte inser att alla(!) eminems skivor var skapade för att sälja (altså kommersiella) så borde du tänka om.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 18:38:08)

2009-10-13 21:21
Bara för att ett album säljer mycket betyder det inte att innehållet är kommersiellt.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 18:30:19)

2009-10-13 21:44
jag håller med jeppehehe helt och hållet i allt som sägs här. du har vett i huvudet.
hurfan kan man säga att eminem är kommersiell?! visst som sagt, singlarna JA. men fan inte albumen. han e en av få orginella nu förtiden. när han kom ut hade han helt egen stil och ingen kan ta den. det är eminem. är och förblir.

"Har inte någonstans påpekat eller ens försökt understrycka att jag skulle vara någon slags Hiphop Guru. Varför jag tycker att MTV är löjliga och pinsamma är att de inte klarar av att stå för sina "åsikter" och absolut inte klarar av att förklara VARFÖR Eminem inte är med. Okej, de säger att det beror på att Eminem inte är "aktuell" just nu, trots att de säger att de utser listan genom ett par olika kategorier, exakt som det står i linken som Dizzy länkade.

Rhyme skill, jesus, kan någon SNÄLLA länka en låt där Gucci, Loso, Rick Ross, Jezzy eller fifty är ens i närheten av Eminem när det kommer till Rhyming skill?

Sales? Löjligt att ens diskutera, Bästsäljande albumet än så länge 2009, okej, han släppte plattan innan sommaren men när släppte t.ex. Lil Wayne, Kanye eller Rick Ross sina plattor? Minst för lika lång tid sen som Eminem. De enda som går att nämna ihop med Eminem när vi snackar sales är Jay-Z, Lil wayne, Fifty och Kanye West, resten kommer inte i närheten av vad Eminem sålt om man å lägger ihop deras siffror.

Achievements... Best video, Platinium?

Tycker du fortfarande att MTV INTE är idiotiska, patetiska och pinsamma då det inte klarar av att förklara något som deras listetta och tvåa ifrågasätter och som verkligen inte är resonabelt? Ibland blir man bara trött..."

detta tkr jag e rätt och detta va så jag borde startat tråden.
punkt slut för mig just nu!

2009-10-13 21:47

Uppar denna, tycker det är sjukt intressant att få höra ifall det finns någon som tycker dessa snubbar har gjort någon låt som kan mäta sig med Eminem.

Annars tycker jag Jeppe säger allt som behöver sägas.

2009-10-13 22:10
hur fan e inte eminem kommersiell? Det e därifrån all hans hype kommer, det kan han vara GOAT på, den kändaste rapparen. Varför? Det behövs väl inte sägas. Killen har fan "beef" med MARIAH CARREY o ni säger han inte e kommersiell?

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 18:30:51)

2009-10-13 22:31
el_presidente

Du lyssnar bara på folk utan skivkontrakt eller? Sådana som aldrig får aldrig sin låt spelad på radio osvosv? Dem som inte ens har råd att köpa en video kamera till att göra en video bara för dem tjänar så lite pengar på musiken... Eller vad är det du vill bevisa här? Att eminem är kommersiell pga att han tjänar pengar och att folk vill höra hans skit?

och mer än gärna köper hans skivor?

Dessutom blev "beefen" med marriah jävligt uppblåst, knappast så han behövde uppmärksamheten heller, räckte gott och väl med "eminem släpper ny skiva" ;P

(Inlägget ändrat av Oracle pga offopic 2009-10-15 18:31:29)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-13 23:28
Woow DMAt

Nu när du sätter du så, så tror jag att jag inser allt, tack.. Eminem e goat!

2009-10-13 23:31
väx upp asså! De är ju bara 12-14 åringar som diggar eminem eftersom de tycker han är rolig när han larvar sig och har supermannen dräkt.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent

2009-10-13 23:39
i mina öron är det inte många rappare som kommer ens komma närheten av eminems nivå.

2009-10-13 23:41
sveningmar.. så Rakim, Jay-Z och Royce Da 5'9'' är alltså tonåringar? =D

2009-10-13 23:43
El Presidente

Hur fan kan du på allvar sitta och länka Eminems SINGLAR och säga att han e kommersiell, när alla som vet någonting överhuvudtaget om hiphop vet att 99% av alla rappare släpper kommersiella singlar för att nå ut till en bredare publik och sälja fler skivor.

Varför inte länka "Till I collapse", "Renegade", "The way I am", "Square Dance", "Underground", "Soldier" eller några av hans seriösa låtar? Nej exakt, du har förmodligen inte ens lyssnat på dom.

(Inlägget ändrat av Oracle pga otillåtet språkbruk/attityd 2009-10-15 18:39:53)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-14 00:10
Vad spelar det för roll vilka låtar jag har valt o länka? Iom att ni klagar på dom låtarna så bevisar ni att även ni själva skämms över skitet. Som sagt, spelar ingen roll det e HANS låtar som HAN gjort, och står för. Acceptera. Sen att du nämner dom andra som "The way I am" etc e också skit.

Du sitter o skriver att han inte e kommersiell, o säger att "Soldier" var bra o seriös, snälla fan den gjordes mitt i skitet då USA var i irak, kommersiellt? Hmmm nää inte alls, tänk idiot.

Det e ju just det, jag kan fatta att barn gillar eminem, han e ju stora rebellen som dissar popsångare o springer runt i fåniga kostymer o pekar finger på varje bild, hatar sin morsa etc..

P.S.

Vad e oddset på att några här i tråden har färgat sitt hår blont nån gång under deras uppväxt? ;)

2009-10-14 00:23
Ringström
Har inte någonstans påpekat eller ens försökt understrycka att jag skulle vara någon slags Hiphop Guru. Varför jag tycker att MTV är löjliga och pinsamma är att de inte klarar av att stå för sina "åsikter" och absolut inte klarar av att förklara VARFÖR Eminem inte är med. Okej, de säger att det beror på att Eminem inte är "aktuell" just nu, trots att de säger att de utser listan genom ett par olika kategorier, exakt som det står i linken som Dizzy länkade.

Vad jag menade med gurugrejen var för att du sa att MTV är löjliga för att deras lista inte stämmer överens med hur din ser ut. Jag tycker Eminem förtjänar en plats på den listan, men jag förstår samtidigt varför listan ser ut som den gör. Visst argumenten håller för varför han ska vara med där. Men han är ändå rätt kall i USA just nu. Man kan inte säga emot försäljning, men han är inte särkskilt het. Det tar inte ifrån honom hans skills som jag håller med om att han har. Men igen, han är inte särskilt het där nere. På internet och chatforum ja, på radio eller som samtalsämne nej.

Hans rhymeskills påverkar inte listan särksilt mycket. Och hade den gjort de så håller jag med om att listan skulle ha sett annorlunda ut. Men ja de argumentet är off topic.

jeppehehe
Uttalanden från Rakim, Jay-Z och Royce om att Eminem är topp 5 genom tiderna och sjukt skillad väger lite tyngre

Jag gillar Eminem. Bäst att säga de först. Men vad andra artister säger om andra artister är rätt irrelevant. Artister visar respekt mot varandra. Gotta give respect to get respect etc. Eminem har sagt att Asher Roth är "dope" och han är sämst. Kanye ger beröm till Soulja Boy. Varenda amerikansk rappare älskar Lil Wayne, men det gör inte att varje rap fan måste gilla Wayne. Så det argumentet är lite så där.

Angående Mariah Carey beefen
Mariah Carey gick segrande ur den beefen om man ser till framgång. Obsessed spelas överallt, om och om. Eminem lyser med sin frånvaro. Och han skämmer faktiskt ut sig med att ge sig på såna lätta targets.

Personlig åsikt kring Eminems storhet
Han är stor och haft fet impact på hip-hop. Men tycker inte han är topp 5 även om man kanske kan föra argument om de. SSLP och MMLP är klassiker. The Eminem show är inte lika bra men ändå rätt bra. Infinit låter rätt bra idag, men är medioker om man jämför med musiken som släpptes samtidigt. Han hade ingen egen stil än.

Resten är inte så bra tycker jag. Relapse är väl bra rent tekniskt och så, men tråkig. Eminem gick från att göra härlig satir, till att spy ur sig så mycket skit han bara kan på en skiva. Även om han gör de skickligt. Hoppas mer på Relapse 2. Han kan bättre.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe