I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mtv försöker slingra sig ur vf Eminem inte va med på hottest MC listan

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-10-14 19:43
Ringström

detta förstår jag inte hur man kan jämföra hans verser på denna låten med Soulja Boy. I så fall måste det vara så att du enbart lyssnar på beatet/bakgrundsmusiken och refrängerna, DÅ kan jag förstå om du har svårt att förstå varför vi tycker Eminem är bra

Bingo!! Jag har hela tiden skrivit att Eminem har skills, det är den kommersiella paketeringen som jag ogillar. För mig spelar det inte någon roll om han har världens djupaste texter, så länge han drar dem över smurfbeats med poprefränger så är det enligt mig värdelöst..

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 18:59:52)

2009-10-14 19:46
Ska du linka mamma låtar kan du väl fan länka vilken jävla låt som helst?

2-1 vinnie paz
hiphop was made out in the dark

2009-10-14 19:53
soundbwoy

Aa okej, då tror jag att jag förstår dig lite i alla fall... Dock tycker jag att det är just hans texter som gör att han skiljer sig ifrån den "vanliga" kommersiella musiken då han ligger på en så mycket högre nivå än de flesta andra. Jag tycker inte heller att varje låt har smurfbeats med popprefränger, långt ifrån. Precis som ni sagt här ovanför så går en del av hans senare singlar in på den beskrivningen men det är långt, långt, långt ifrån alla låtar där han rockar med poppiga beats/reffränger...

2009-10-14 20:16
Nä, vi har fattat för länge sen varför ni tycker han e bra, för att ni har bajsig musik smak som sagt :)

visar ju hur smart du är. Jag gillar eminem och tycker han är dope, att säga att han är bästa MC:n någonsin går inte att göra i och med att ALLA tycker olika.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-14 20:34
Vadå visar hur smart jag är? Det finns bra musik och dålig musik, och man lyssnar på bra musik eller dålig musik, eller båda, altså har man bra musiksmak eller dålig musiksmak, eller något emellan där.

Lättare för dig nu?
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-10-14 20:46
Men är du på riktigt? DU TYCKER att den är dålig/bra det ÄR inte så. Lättare för dig nu?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-10-14 21:14
Om man har nån som helst aning om musik, vet man att radion (pop stationer) e knappt bästa källan för att höra bra musik på, vars er Eminem flitigt spelas.. lättare nu?

Jeppe var bara tyst eller kom med förslag varför One Life inte seplas på radion som Stan..? Jag menar låten e ju 1000 gånger bättre än Stan. Så mr.know it all, vad händer? Låt mig citera "I shit on you" ;D

2009-10-14 21:30
El Presidente - Du kan inte säga att Em är dålig, för det är han verkligen inte... Finns få rappare som kan åstadkomma det han har åstadkommit helt enkelt.. :)No offence eller så men det är så helt enkelt, han är bättre än de flesta idag

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic/personangrepp 2009-10-15 19:00:38)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-10-14 21:35
Om du kollar längre upp i tråden, så ser du att jag skrivit nått i stil med "Eminem har sjuka skills, inget snack om saken" MEN varför, VARFÖR?! väljer han att göra skit musik? Där i ligger problemet, och pga det, kommer han aldrig att nå upp på en top 20 lista ens.

:)

2009-10-14 21:49
Jag är så sjukt oroad över att du verkligen är 23 år. På DIN lista top 20-lista skulle han inte vara med. DU tycker att han gör skitmusik.

Oh god...

2009-10-14 21:56
el_presidente.. det är inget argument alls att one life inte har spelats på radion, har hört den ett antal gånger på p3.. antar att du inte har en radio hemma.

2009-10-14 22:11
Jo det e visst då argument här, då jeppe påstod att Eminems framgång kom pga att han var signad hos dre, fick bra beats av honom, hade bra kontakter genom dre till media osv. Last Emp var också signad hos dre. Läs innan.

2009-10-14 22:37
El_Presidente...

Ja men att Dre signar en artist som Last_Emp har ju knappast något att göra med Eminem? Eller hur... varför eminem blev så jävla stor, var för att han fick en chans... det han gjorde var nytt (kanske inte första släppen då många tyckte det var för likt nas just för stunden) MEN eminem står ju utanför ramarna, för det första var han vit och blev signad av DRE (världens mest inflytelserika person, kanske den viktigaste för hiphopen någonsin) DÅ drar man till sig uppmärksamhet.

Varför Last emp inte gör det, är för att han inte står för något nytt... Han kan FORTFARANDE vara kommersiell, bara att han inte kan gjort något nytt.. inte direkt på något vis dragit till sig lyssnare bara för att han inte tänker utanför ramarna.. Knappast Eminem's fel att han gjorde musik som var nytt, det var annorlunda ur hela hiphopens syn... Med största tanke då på att han var just vit... men det gör han inte kommersiell, förstår inte riktigt varför du ens ska jämföra Last Emp med Eminem..

Dessutom tror jag att jag visst har hört Last emp på svensk radio t.om

Ganska trött, hoppas jag fick ut nånting av det jag ville ha sagt.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-14 23:07
Eminem är inte G.O.A.T, punkt slut. Handlar inte om åsikter, det är ett faktum att det faktiskt finns rappare som är bättre. Om jag skulle påstå att Soulja Boy eller typ Lorentz var G.O.A.T. så skulle det vara en helt annan femma va?

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic/personangrepp 2009-10-15 19:01:02)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-14 23:26
^haha, rätt. Om jag tror rätt så kommer jeppe börja snacka om att när man har kommit upp i "eliten" så är det stor skillnad och alla är rätt. Ungefär som när han snackade om Rakims osv val.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-10-14 23:44
jeppehehe har klämt ur sig en hel del idiotiska uttalanden de senaste året. Min favorit hittills var när han skrev att Joe Budden är bättre än Raekwon i någon annan tråd som handlade om hur Budden fått på näsan.

Eller vad han skrev var:

Joe Budden >>>> Raekwon

OB4CL2!

Bättre än allt Budden+resten av Slaughterhouse åstadkommit någonsin.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 19:02:42)
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-10-14 23:44
Eminem håller lätt top 5 standard i världen
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2009-10-14 23:50
Eminem hade kunnat gå upp mot hela eliten inom hiphop, antingen hade det blivit jämt eller så hade han rakt och ner mördat dom.

Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2009-10-14 23:53
Och vem e eliten enligt er? Crooked I, Royce, Budden, Drake, Rick Ross, The Game, 50 Cent, Benzino... :D

2009-10-14 23:56
Av dom du nämnde anser jag att Royce och Crooked I är dom enda som kan totalt förstöra en mic. Dom andra, nje inte så värst.
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2009-10-14 23:58
Hur menar du nu förstöra en mic, slå isönder den eller? :D

2009-10-15 00:15
Säker på att du e 25 o roas av Eminems allt för galna påhit!? :)

Roas inte av hans påhitt, tycker i ärlighetens namn att dom är rätt löjliga. Men det tar inte ifrån det faktum att han kan mörda alla på micen samt att han är förmodligen den mest populära hiphop-artisten någonsin.

2009-10-15 00:20
Populära håller jag med om. Lägg märke till POP. Bästa på micen? Never.

2009-10-15 00:30
Så bara för att man är populär på micen så kan man inte vara den bästa på micen? Nu säger jag inte att han är det men han är definitivt en av dom. Vem är bäst på micen om man får fråga dig? Last Emperor? haha löjligt!

Sen några som var sjukt populära i sin genre (över 500miljoner sålda skivor) och samtidigt bäst på vad dom gjorde var Led Zeppelin. Trumsolo, gitarrsolo, allt dom gjorde var i världsklass. Så snacka inte skit om att bara för att man e populär innebär det att man inte kan vara bäst. Eller jo, bara inom hiphopen! haha patetiskt

2009-10-15 00:33
Jag har ingen "GOAT" finns flera dock som jag tycker e otagliga. Och jag kan nämna minst 10 stycken som e bättre än eminem.

Sen det med pop, antydde på att eminem gjorde poppig musik. Det var det enda. Zeppelin rockade till döds ju!

2009-10-15 00:44
Zeppelin var också pop. Precis som Eminem dominerade dom sin genre. Zeppelin gjorde pop på sin tid.

2009-10-15 00:52
Hmm kan vara, svårt o veta då jag inte växte upp under Zeppelins tid, men nu var frågan altså om vem var GOAT inom hiphop. Ingen av Zeppelin eller Eminem platsar där, så det e en dålig jämförning.

2009-10-15 01:00
är han het? ne inte precis ..

2009-10-15 01:07
Hmm kan vara, svårt o veta då jag inte växte upp under Zeppelins tid, men nu var frågan altså om vem var GOAT inom hiphop. Ingen av Zeppelin eller Eminem platsar där, så det e en dålig jämförning

Nej frågan var varför Eminem inte var med på MTV Top10 lista. Där han mycket väl platsar. Inte för att MTVs lista har någon kredabilitet. Men endå.

2009-10-15 02:53
Haha gud vad jag älskar whoa ibland :)

Sjukt underhållande tråd, vissa människor tror man inte är på riktigt.

Förövrigt håller jag med jeppe o de andra om att eminem är den skickligaste på micken.

en liten notis ang. när jeppe länkade de feta tidiga singlarna så glömde han den fetaste av dem alla nämligen Role Model. :) Bitch Please II var väl ingen singel?

Sen undrar jag vad "goat" är/står för?

2009-10-15 04:05
JÄVLAR !!! ja försökte hänga med påvafan som händer i konversationen de känndes som om jag läste 3 böcker i streck sen lägger jag märke att jag inte äns läst klart första sidan!! av 4 !!!! läste nåra vettiga saker vettefan va nisnackar om nu men ja skiter i för de går säkert runt i cirklar
lista genom tiderna : Biggie, 2pac, Scarface, Eminem & Andre 3000.. tung lista jay-z .. en smaksak MEN jag tror faktist att många i världen tycker samma sak. BIG L får man inte glömma och nas, immortal technique, big pun o så klart jay-z själv

sen MTV's MC lista dom gjorde = HELT PSYKOS WACK!!
roligt att MTV kan skämma ut sig så mycket på 2 saker samtidigt

vad betyder G.O.A.T .. antar att ni inte menar nån getrappare,, gissar på Greatest of all time ..

hmm själv tycker jag verkligen inte eminem e komersiell asså fan han går ju mot sånt, när allting börjar bli för vanligt så ba switchar han om och kommer med nåt helt nytt.. nåt som ingen nånsin kan komma nära äns, för om nån gör det märker man på en gång att dom försöker lägga en eminem 2009, eller en eminem 2000 .. om ni fattar.. men singlarna måste ju va mer åt kommerciella hållet,, dom måste ju ha nån spikat track som spelas på radion för o tjäna paraaaaa,, förstår det lätt utan ett proooblem, hoppar bara över den tracken på hans skiva som nu we made you på han senaste platta..

så nu har jag sagt vafan ja tycker ..

(Inlägget ändrat av Oracle pga överdrivet användande av caps lock 2009-10-15 18:24:25)
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-10-15 05:07
Hela diskussionen gick överstyr efter det att ett antal personer i tråden började förneka det uppenbara faktum att Eminem är en kommersiell artist. Ok, om ni hade försvarat kommersiell musik överlag, men att förneka att Eminem ens skulle tillhöra den kategorin är ju fullständigt sinnessjukt.

DMAt P18
det han gjorde var nytt (kanske inte första släppen då många tyckte det var för likt nas just för stunden) MEN eminem står ju utanför ramarna

Eminem gör popmusik!! Därav hans popularitet, han är en crossover artist…

king_tee P25
Eminem hade kunnat gå upp mot hela eliten inom hiphop, antingen hade det blivit jämt eller så hade han rakt och ner mördat dom.

I tråden så diskuteras Eminems skivsläpp inte hans battlerap skills. Eminems katalog är renodlad skit som inte på långa vägar kan mäta sig med någon av de artister jag tidigare nämnt. Anledningen till att han lyckats sälja så många skivor är hans förmåga att producera hitsinglar och lättillgänglig radiohiphop..

2009-10-15 08:35
soundbwoy

Det du menar är alltså att Eminem inte har droppat några av de tyngsta rimmen inbakade i några av de tyngsta rimscheman (rimschemorna? rimschema i plural, bestämd form iaf) i några av de tyngsta låtarna någonsin? Klart att han är en kommersiell artist, han är ju en av dem största i världen, men vad har du för poäng med det? Är han dålig för att han är kommersiell?

Anledningen till att han lyckats sälja så många skivor är hans förmåga att producera hitsinglar och lättillgänglig radiohiphop..

Svar ja, antagligen. Och anledningen till att det finns folk som sitter och försvarar honom i den här tråden är att han gjort snuskigt bra låtar, singlar eller ej. Enligt mig är The Real Slim Shady en bra låt, folk borde skaffa mer humor. Och det är självklart att några låtar här och där ska dra pengar, eller ska han vara stenhård och leva på gatan för att räknas som duktig?

Encore är enligt mig den enda dåliga plattan han har gjort. Problemet där var att det kändes som att det var de vanliga kommersiella låtarna, sen ett par dugliga låtar, och resten skit. Resten av det han gjort har jag enormt stor respekt för, möjligen med undantag för någon "gjord för att dra pengar"-låt här och där.

2009-10-15 09:22
Han ar nog inte basta MC'n just nu, men han ar fortfarande EN av de basta enligt mig. Men haller med att det ar sjukt att Lil Wayne ar med pa listan men inte Eminen, det ar bara pinsamt!!
http://biggedy-b.blogspot.com

2009-10-15 10:16
Word på Layziecito.

en liten notis ang. när jeppe länkade de feta tidiga singlarna så glömde han den fetaste av dem alla nämligen Role Model. :) Bitch Please II var väl ingen singel

Jo, Bitch Please II var första officiella singeln. Role Model var dock ingen singel..

(inlägget ändrat av oracle pga offtopic/personangrepp)

2009-10-15 10:44
GhostfaceKillah Vdå har han blonderat hår och kissar med ögonen eller? haha

Och role model va väl visst en singel?, Video va de ju ialla fall. De finns ju inte till Bitch please II? Rätta mig om ja har fel.

Jag ger all respekt till Eminem när han kör seriöst, och inte beefar med benzino, mariah carey osv. Han är lätt en av dom bästa lryriskt sett. Men han e liksom över 30, och beteer sig som en barnunge som inte fick tillräckligt med kärlek när han var liten, och som sedan har knarkat sönder större delen av sin hjärna...Oj just de ja, de e ju så.

Plus att han visst är komersiell? Hur kan ni inte säga att han är de, finns ingen rappare som spelats så mycke på MTV, och i radio som han, han är ju en äkta attention hoe som gör allt för att synas, men ändå beteer sig som att han inte bryr sig.
Men fortfarnde, han är verkligen en av top 10 när an är seriöst och int spelar över. men har fortfarande inget med den här listan att göra, och varför bry sig om MTVs lista, ni som diskuterar här hatar ju redan MTV ändå, att ni orkar lägga ner så mycke tid på något ni hatar.

Boukas P18 Go och lägg dig jävla dyslektiker! Tillför ingenting
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-15 11:03
Anenkefali

Word.

SpoilerSchemana
Hej

2009-10-15 11:08
Vdå har han blonderat hår och kissar med ögonen eller? haha

Kissar med ögonen? Eminem har ju inte ens blont hår nu, men annars var det jätteroligt och träffande......

Och role model va väl visst en singel?, Video va de ju ialla fall. De finns ju inte till Bitch please II? Rätta mig om ja har fel.

Rolde Model var ingen singel. Bitch Please II var en singel, ingen mainstream-singel dock.

Plus att han visst är komersiell? Hur kan ni inte säga att han är de, finns ingen rappare som spelats så mycke på MTV, och i radio som han, han är ju en äkta attention hoe som gör allt för att synas, men ändå beteer sig som att han inte bryr sig.

Huvuddiskussion för min del var ju dock huruvida han blev känd endast för att han hade musik som inte stod ut överhuvudtaget varvat med fantasilösa mainstream-singlar (som soundbwoy påstod) vilket uppenbarligen inte stämmer.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-10-15 19:02:16)

2009-10-15 11:25
jeppehehe P20 Haha okej, hade fortf vart roligt om du kissade och var blonderad, hade fått mig ett gott skratt då men men.
Okej okej, trodde role model var en singel.
Nä soundbwoy e väl lite ute å cyklar, men man kan ju inte säga att Eminem inte är en mainstream artist? Då har man ju bott i någon grotta sedan 1999.

2009-10-15 11:39
Hej! Jag är inte inblandad men kikar förbi för att säga att ni är töntiga rätt av på tvären. Sitter med era galonbyxor i sandlådan och kastar sand i ögonen på varandra. Ni bygger jättefint allihopa! Ta i hand nu.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-10-15 15:20
Nä soundbwoy e väl lite ute å cyklar, men man kan ju inte säga att Eminem inte är en mainstream artist? Då har man ju bott i någon grotta sedan 1999.

Faktum kvarstår ju dock att cirka 90% av hans musik verkligen inte tillhör mainstream-kategorin överhuvudtaget.

PS. Eminem är fortfarande G.O.A.T.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic/personangrepp 2009-10-15 18:58:27)

2009-10-15 16:42
Jag skulle vilja se el_presidentes lista på 10 stycken som är bättre än eminem på micen.

2009-10-15 17:06
aaa el presidente gör din lista
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-10-15 17:08
jeppehehe P20

Faktum kvarstår ju dock att cirka 90% av hans musik verkligen inte tillhör mainstream-kategorin överhuvudtaget.

du är en sjuk människa, hur kan du ens komma med ett sånt här korkat påstående.

ultrax
Jag skulle vilja se el_presidentes lista på 10 stycken som är bättre än eminem på micen.

Det handlar fortfarande inte om Eminem har skills eller inte utan om hans musik. Jag kan nämna hur många artister som helst som har släppt bättre album än Eminem....

2009-10-15 17:21
soundbwoy
säg "hur många som helst" som släppts ett bättre album än MMLP..

2009-10-15 18:48
** RENSAT **

Så håller vi oss borta från fullständigt meningslösa personangrepp.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-10-15 19:03
Will do so :)

fortf så

Rakim,Big L, Kool G Rap >>>>>>>>>>>>> Eminem
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-10-15 19:38
Eminem>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Big L

Eminem>>>>>>>>>>Kool G Rap

Eminem>>>>Rakim

2009-10-15 21:49
Lista utan nån ordning på MC's som skiter på Eminem.

G Rap
Big L
Biggie
Andre 3000
Mos Def
MF DOOM
Rakim
One.Be.Lo
Bigg Jus
Jeru da Damaja

2009-10-15 21:50