I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Game vs. Jay-Z

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-07-06 18:36

The Game vs. Jay-Z

Nu har det verkat gå igång på allvar.
Jay-Z dissa The Game i en freestyle som han hade under en konsert och The Gayme har svarat med att dissa tillbaka i en av hans.
Själv tycker jag det är äckligt hur en emcee på Gaymes nivå och status kan överhuvudtagets ens tänka sig att gå och börja dissa en levande legend i Jay-Z.

Jag är rätt så säker på att man kommer snart börja höra lite disslåtar från de båda två.

Vad tycker folket här i WHOA om detta?

JAY-Z ELLER THE GAYME?

LET THE REAL GAME BEGIN ....

2009-07-06 18:40
tycker the game är bättre än jay-z, å det är jag säkert ensam om här att tycka.. men om dom börjar dissa varandra mer så får man ju se då vem som vinner, ingen stor koll på någon av dom så kan inte gissa :)

2009-07-06 19:25
jag tycker Jay-z verkar vara en tönt, speciellt efter "d.o.s" låten.

men vet inte mycket om honom, tror på the game alla dagar.

2009-07-06 19:37
men vet inte mycket om honom

? lol, hur kan du säga att du inte vet mycket om jay-z?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-06 19:38
sen undrar jag var man kan hitta dessa "dissar"?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-06 20:13
bryr mig inte ett skit faktist, kommer fortf lyssna på båda
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-07-06 21:50
jag tvivlar pa att jay kommer gora mycket mer an bara nagra subliminals medans game kor pa blatant "fuck jay-z" grejer. inte alls like effektivt tycker jag
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2009-07-06 22:22
Gillar game mer men Jay-z är den han är liksom! inget snack om det!

2009-07-06 22:29
jay-z är en av de bästa rappare hur man man ens jämföra game och jay-z??? jay-z tar game lätt game är faktiskt inte bra på att rappa.

2009-07-06 22:41
För dom som undrar och vill se.

Här är Jay-Z när han dissar Game och Dame Dash.

Länk till http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhkEq30DtNlT3WfAs7

Här är The Games diss till Roc-A-Fella och Hov.

Länk till http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhmjO00KK75DZy01AY

2009-07-06 22:42
Tror Game skulle ta denna, faktiskt.

2009-07-06 22:44
Bryr mig inte ett skit faktiskt, kommer fortfarande inte lyssna på nån av dem.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-07-06 23:16
han e lite tappad, (the game) men men, JZ får väl hooka upp med nas och släppa en takeover/ether låt om game börjar överdriva det...

fan va galet, absolut ingen rolig duo att ha emot sig (Jay o nas) nu när jag tänker på det =)
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2009-07-06 23:35
The Game är en riktigt fjant, är inte särskilt förtjust i Jay-Z heller.

2009-07-07 00:17
I aint talking about gossip
I aint talking about game
I aint talking about jimmy
I aint talking about dame

Gillar båda men hoppas verkligen Jay sätter game på sin plats. Med ett sånt intro på BP3 samt D.O.A. verkar det jävligt lovande.
your heart pump project kool-aid

2009-07-07 00:44
Gayme är bra konstig han

2009-07-07 01:51
Hur länge har inte de här två flörtat med varann med beefs? Börjar bli tröttsamt nu.

2009-07-07 06:16
The Game ska vara glad att Jay-Z ens nämner hans namn tycker jag.
Samtidigt tycker jag det är tråkigt att Jay-Z ens ödslar tid och nämner hans namn. Nästan som att Jay-Z tycker att The Game är på hans nivå. The Game har inte ens åstadkommit 1/8 av vad Jigga har gjort.
The Game tjänar mest på denna hype och alla vet redan nu att Jigga vinner detta med eller utan Nas.

2009-07-07 13:43
gillar ingen av dom men kan säga så här...

jay kommer slakta game

2009-07-07 15:37
Lion-O "? lol, hur kan du säga att du inte vet mycket om jay-z?"

-

kanske för att jag inte lyssnar på han? har bara hört ett dussin låtar, inte gillat någon förutom big pimpin.

2009-07-07 16:47
Dom ända gånger jag har hört The Game är i beef i sammanhang. Har han ens gjort någon bra låt?

2009-07-07 17:28
Jag håller på The Game. Jay-Z känns rätt urvattnad idag tycker jag, medans The Game har stigit efter varje platta. Iofs så väljer jag ingen speciell sida och ska börja hata på motståndaren, det är fan bara lame tycker jag.. Båda två har i vilket fall skapat fet musik under sina karriärer, and i enjoy 'em both !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-07-07 22:14
Enkel beef för The Game!

JZ har inte en chans.

Hoppas att Beyonce lämnar honom efter att Game förstört honom helt.

2009-07-08 00:23
Har Jay-Z släppt något bra dom senaste 7-9 åren(bortsett från enstaka låtar)? Har game släppt något bra sedan sin första platta där 50 skrev alla hooks? Nej låt dom här sömniga rapparna tråka ihjäl varandra.

"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-07-08 03:29
Gayme? det var ju moget.
Men att dom inte är på samma nivå? Alla i rap världen är ju på samma om man lyssnar på va de säger. haha "im the best" "im the illest".
Men tror the game har mer efarenhet av "beefs" än jay. När jag tänker på jay-z + beef = ether. haha
Jag har ingen personlighet

2009-07-08 04:26
Men att dom inte är på samma nivå? Alla i rap världen är ju på samma om man lyssnar på va de säger.

Tror inte att det där argumentet håller så bra. Soulja Boy, Lil Jon osv. är lååångt ifrån samma nivå som t.ex. Gift of Gab och Masta Ace om man lyssnar på vad de säger.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-07-08 12:27
Folk trodde ju att han dissade Jigga i Westside Story 2004. När nån frågade Game om de så svarade han "I don't take shots at legends, that's just something I don't do" typ.

2009-07-08 13:51
nas och game är väl rätt tajta, känns inte som nas överger honom bara för att jay-z vill det.

tråkigt med dåliga spelningar med halvkasst ljud, ge oss riktiga beef-låtar så kommer game visa vem som är hungrigast.

kanske inte bäst, men hungrigast.

2009-07-08 16:49
Game tar det no problem, hans känns måttligt fräschare än vad Jay-z gör för tillfället
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-07-08 17:02
doggson jay tar game lätt , det är som att jämföra soulja boy mot 2pac. Lyrics är jay-z bäst på. Game är bara en grupie även när han dissar någon så kommer han nämna minst 10 rappare på disslåten. fuck jay-z your old ass nigga var det enda han kunde säga pss

2009-07-08 18:40
Det här är ju bara The Games tradition. Varje gång han ska släppa en ny skiva/singel/sälja något på ebay/åka på turné/gå på muggen så försöker han ju dissa Jay-Z för att få uppmärksamhet.

2009-07-08 22:06
Game är fetare, kan bli kul att höra om det blir allvar.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Groupie

2009-07-09 00:30
Jay är en levande legend, men game är hetare för tillfället. Intressant beef, men tror på Jay.

Och att säga att Jay-Z inte är erfaren av beefs är bara dumt, han hade en rätt så fet beef med Nas back in the days.

2009-07-09 03:32
Jay Z är en levande legend men på sistånde har han sugit balle, lyssna på American Gangsta Albumet, lyssna på Kingdome Come, seriöst, vafan är det för skit? L.A.X och DA är grymma rakt igenom, Har läst igenom kommentarer och märkt att nån snackar om att Nas kommer dissa game med Jay z? Det är skitsnack, Nas är kompis med både game och jay z, Nas har gästat i games 2 sista albums så det är bullshit.

+ Att Game mördade 50 cent, han är bättre på beef helt enkelt han kommer att äta Jay Z ska bli jääävligt kul att se, fast Jay Z har ju sina klassiska låtar men, Jay Z i nuläget? kom igeeeen!
John & Tim - JT http://www.znapmusic.com/jt/

2009-07-09 07:19
Det var väl knappast en diss.

2009-07-09 11:28
JTprod American gangster är så jäåvla Fet

2009-07-09 13:29
svårt att "mörda" 50 cent...? Kommer sannerligen inte bli en beef. Jay-Z har inte tid med bubblegum rappers som game.

Groupie

2009-07-09 15:33
Det går inte att mörda 50 Cent i beef då han är ett monster när det kommer till sådant.

2009-07-09 16:23
gggg_hatt: om du inte ser hur mkt game dödade i den beefen så, oj, såg din signatur. a, vafan, kör ditt race, anse att 50 vann beefen, det hade bara varit bull om vi alla kunde hiphop här inne, vi behöver variationen.

2009-07-10 02:26
Whoa.. woow.. är ni seriösa?
Jay-Z > Game aaaalla dagar i veckan, har alltid varit så, kommer aaalltid vara så och som jag såg någon skriva så jo gubben lilla, även i dagsläget är Jay-Z hetare imed att han släpper Blueprint 3 och hela hiphopvärlden har stannat upp för att vänta in den.
Och de med Nas va bara någon på tråden som tyckte det skulle vara sjukt att ha dom två emot sig, varför gör "JTprod" så stor grej av det och säger att det är skitsnack? du har antagligen pratat med både jay o nas o frågat då alltså?
gggg_hatt: Jag tror inte någon som är medlem på Whoa har missat takeover - ether dissarna men tack så mycket för att du berätta att han hade "en beef" back in the days..

"I ain’t talking about profit, I’m talking about pain,
I’m talking about despair, I’m talking about shame,
I ain’t talking about gossip, I ain’t talking about Game,
I ain’t talking about Jimmy, I ain’t talking bout Dame,
Tryna rewrite history, lets talk about facts,
Dame made millions, even Jaz made some scraps,
He coulda made more but he ain’t sign his contracts,
And for the street guys, we was dealing crack,
That’s how the game goes, I don’t owe nobody Jack,
Father em, want me to sit them on my lap,
But I don’t have a beard, Santa Clause ain’t black"
IT'S THE ROC!

2009-07-10 13:54

The Game Vs. Jay-Z!! snalla, the game klarade ju inte ens av Ras Kass

2009-07-10 14:18

dissar Jay-Z i spanien igen =) jag tror på game

peeys out
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2009-07-10 23:15
game vill gärna vara som jay z , jay z är den bästa rapparen. Games nästa är the red album och var fick han iden från.....?

2009-07-10 23:23
Fet shit i Madrid på Dope Boys-låten, man skulle varit där jao..

2009-07-11 01:23
BBKing: så jay z var först i världen med att kalla sin skiva efter en färg? really?

2009-07-11 03:17
game vill gärna vara som jay z , jay z är den bästa rapparen. Games nästa är the red album och var fick han iden från.....?

Delvis från att han har varit (är?) medlem i bloods.

2009-07-11 04:10
“You got a bad b**ch word/Aint no p***y like hers/Just ask the Mavericks, Cowboys, Rockets and The Spurs”

FYFAN vilka brutala rader där! hahahaha

För er som tror på The Game.. ni vet väl att Jay kommer att spräcka Game's rövhål!! ^^
http://www.myspace.com/deadlykanha

2009-07-11 20:32
va är det som säger att nas skulle ställa sig på jay's sida, han är tight med båda så han håller sig nog neutral.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2009-07-12 02:06
Delvis från att han har varit (är?) medlem i bloods.

troligt... game är en skådespelare inget annat.

2009-07-12 14:22
Tror "beefen" är bara till att kunna sälja mer skivor för Jay-z. PR shit. Och alla som köper hans skiva går på den.

Och ja, alla vill vara som Jay-z, Han är en legend, multi millijonär, hottest bitch in the game. = Stoooor status. JA vill oxå vara som honom.
Jag har ingen personlighet

2009-07-12 15:49
jay z är en pajas, så sjuuukt överskattad
work some magic