Bra musik saljer inte. Dalig musik saljer inte. Relevant musik saljer . Sen om det rakar vara bra eller dalig sadan, spelar ingen roll. Saker och ting andras, sjalvklart ar musik och hip hop for den delen, inte immun mot forandring. Gor du musik som tilltalar en storre massa, sa kommer du vara relevant.
At the gates of Eternity...
Imalamp Älskar den låten asså! Hur kan du tycka att den är mtv-pop skit? MOP är fortfarande fett gata så där tycker jag du har helt fel! Eller juste det är ju inne att hata autotune nu även om det låter fett bra efter en viss kostymnisse släppte årets sämsta låt =PBC99 P26 Yes så är det typ. Förstår inte vad du vill säga med det? Relevant musik saljer. Nja, snarare poppig och radiovänlig musik som säljer. Det är inte ett mått på hur bra musiken är enligt mig.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Imalamp Och i ghost fall tycker jag han är så jävla grym, för enligt mig är han typ den enda mc som kan gå åt r'n'b hållet utan att låta som någon jävla sellout utan fortfarande hålla det äkta och bra som fan. Vet att Ghost älskar r'n'b och gör det nog inte bara för para utan för att han själv vill. Sen har nog skivbolaget lite att säga till om också med tanke på att det är ne-yo som gästar och de ligger på samma bolag. Men om ghost började glida runt som värsta fjollan i thight kostym och enbart göra sånt skit så skulle jag säga fuck ghost!
Sveningmar : Oki dokes, jag far val gora det lite simplare da. Relevant musik ar sadan musik som ar populart for en kortare eller langre tid. Sen om den musiken rakar vara bra eller inte, spelar ingen roll, for det saljer anda. Det nollor som Jeezy och Ross rappar om, ar relevant. Folk vill hora sadant, darav tilltalar det den stora massan. Det dem flesta Wu-Tang ravar rappar om, var relevant pa 90-talet, men det saljer inte sa mycket idag. Detta gor sjalvklart inte Meth, Ghost och diverse andra rappare till daliga rappare. Men dem saljer inte. Dar du vill pasta att det handlar om exponering och att Jigga inte spenderade pengar nog i Meth, Red och Buddens projekt, sa vill jag pasta att dem helt enkelt inte var nagra sakra kort.
Men om ghost började glida runt som värsta fjollan i thight kostym och enbart göra sånt skit så skulle jag säga fuck ghost! - kul för dig grabben, stå på torget i den lilla byn du bor i och skrik det.. lyssna på musiken istället va. BC99 , i feel you, hade kunnat säga "Word" på vartenda en av dina inlägg. Men killen förstår bara inte.Sveningmar starta en "Jag hatar Jay-Z" tråd istället och ta upp dina nyheter a la 2006/2007 där istället okej. Denna tråden handlar om Game-Jay och inte om att du tycker Ghostface eller M.O.P är mer gata än Jay och därav bättre artister(?). Du dumförklarar dig på vartenda post, bara lägg ner.
IT'S THE ROC!
BC99: Alltså wu-tang rappade om drogförsäljning på 90-talet jeezy på 2000-talet jag ser inte riktigt skillnaden
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
R0feman : Skillnad pa Wu-Tang och Jeezy. Jeezy's sort kommer och gar hela tiden. Det har funnits hundratals Jeezy's innan honom och det kommer finnas jag vet inte hur manga, efter honom ocksa. Jeezy ar liksom "fresh". Och om han rappar om knarkforsaljning, sa klart ungar lyssnar mer till det an Wu-Tang med sitt shaolin snack och komplicerade rap. Jag alskar Wu, don't get me wrong. Jag har varit ett fan sen 1993, men an idag sa har jag svart att hanga med i Ghosts texter och kom ihag att min engelska ar perfekt. Satt det i kontrast med luffare som Jeezy och Ross's texter, som ar simpla och satsar mer pa att inge en kansla hos lyssnaren. Sa om du som skivbolagsdirektor maste gora ett val, sa blir ju det ganska simpelt. Men Sebeliito har ratt, traden gick off-topic a long time ago, sa slutsnackar om Jiggas tid som Def Jam's VD.
sveningmar Jag har läst tråden, och du har sagt emot dig själv på så många punkter att jag tycker du borde lägga ner och lämna tråden. Det blir inte bättre av att du argumenterar som en 10-åring.
Jay-Z är bättre. Han är bättre. Han har mer pengar. Han vinner beefen. MEN, The game kan tjäna på det med all fame och allt, han släpper säkert en platta mitt i allt med en bra promotad diss. Så jay ger honom säkert några millar om det blir biff
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ch1ll P17 När har jag sagt emot mig själv?
The Game - "I'm So Wavy" - Jay-Z Diss!!
"Tryna son me, Im not from NYC
You cant even have a child by your Destiny"
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Sorry för dubbelpost tyckte bara detta var komiskt: And last but not least, peace to M.I.A., cause the Roc bout to be MIA. No one on the corner got a swagger like you, cause no one on the f*ckin corner is 42.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
sveningmar Sagt emot dig själv var en dålig formulering. Snarare så att du tycker det är helt okej för M.O.P att köra med autotune och att Ghost har börjat göra låtar med Ne-Yo. Men när det kommer till andra artister som du själv inte tyckt om lika mkt från början så är detta helt plötsligt inte lika acceptabelt. Sen är det faktum att du faktiskt baserar din syn på rapartister mycket beroende på vad de har på sig för kläder ganska komisk. För övrigt är ditt tankesätt så fruktansvärt barnsligt. "Hålla det äkta" "Dom är fortfarande jävligt gata". Hur gammal är du? Är faktiskt riktigt nyfiken på din ålder.
Ch1ll P17Snarare så att du tycker det är helt okej för M.O.P att köra med autotune Jag har aldrig någonsin hatat eller klankat ner på autotune! Tycker att det kan låta jävligt bra i vissa låtar. Mop jointen har gått på repeat hela sommaren..Ghost har börjat göra låtar med Ne-Yo. Som sagt så har det ju att göra med skivbolaget som jag skrev innan. Men om jag skulle välja så skulle jag plocka bort den låten från fishscale, men han väger upp det flera gånger om tex "Kilo"Men när det kommer till andra artister som du själv inte tyckt om lika mkt från början så är detta helt plötsligt inte lika acceptabelt När har jay-z gjort någon låt med autotune? Annars är det inte många artister jag har någonting emot..Sen är det faktum att du faktiskt baserar din syn på rapartister mycket beroende på vad de har på sig för kläder ganska komisk Swag du vet! För övrigt är ditt tankesätt så fruktansvärt barnsligt. "Hålla det äkta" "Dom är fortfarande jävligt gata". Hur gammal är du? Japp, hiphop för mig är gatan, något man kan relatera till. Inte radio-pop från någon jävla tönt i tight kostym på mtv-awards. Men ni ungar kanske har fått för er att det är "hiphop" genom mtv och the voice m.m? Kom tillbaka när du har lyssnat på hiphop i 12år istället så fattar du nog vad jag menar.. Men jag undrade bara vad jay-z gjort som är så jävla bra eftersom alla hypar han så jävla mycket. Om vi jämför the game och jay så tycker jag games 2 första plattor är bättre än allt vad jay-z gjort typ..
Shit så stukad du måste vara. 12 år säger du? Vad har det med saken att göra? Det gör dig ju ännu trögare eftersom du då inte lyssnade på hiphop när "reasonable doubt" släpptes. Så snälla berätta för oss vad du vet. Jay-Z slog inte genom på Mtv, i sverige gjorde han det men inte i USA. Vilken låt är "radio-pop" btw? Du kallar oss ungar för att du har lyssnat på hiphop sen '97? EPIC FAIL.
Japp, hiphop för mig är gatan, något man kan relatera till. Inte radio-pop från någon jävla tönt i tight kostym på mtv-awards. Men ni ungar kanske har fått för er att det är "hiphop" genom mtv och the voice m.m? Kom tillbaka när du har lyssnat på hiphop i 12år istället så fattar du nog vad jag menar.. Så gatan och något man kan relatera till är samma sak? När M.O.P. drar rader om hur dom skjuter folk och lever i gettot kan du alltså realtera? Sen lyssnar jag verkligen inte bara på "mtv-pop" (kolla min profil för att se ungefär vad jag lyssnar på). Det handlar inte om att jag ska försvara hippop här, det har du fått om bakfoten. Mitt inlägg handlade enbart om din skeva syn på att man måste vara som M.O.P och Wu-Tang för att hålla det äkta. Sen det där om att du vet bättre för att du har lyssnat på hiphop några år mer är bara töntigt sagt. Du har fortfarande inte berättat om din ålder btw, jag vill verkligen veta.
Men jag undrade bara vad jay-z gjort som är så jävla bra eftersom alla hypar han så jävla mycket. Om vi jämför the game och jay så tycker jag games 2 första plattor är bättre än allt vad jay-z gjort typ.. Grejen är den, att det finns väldigt många grejer Jay-z har gjort som är jävligt bra. Men eftersom att du har så negativ intsällning till artisten i fråga så skulle du inte tycka om saker vi skulle visa för dig ändå. Du har bestämt dig för att hata Jay-z och då gör du det.
Så gatan och något man kan relatera till är samma sak? Japp, för mig är det de.När M.O.P. drar rader om hur dom skjuter folk och lever i gettot kan du alltså realtera? Just skjuta folk kanske jag inte kan relatera till. Men glöden och aggressiviteten är det jag kan relatera till mer än poppig kostym hiphop. Mitt inlägg handlade enbart om din skeva syn på att man måste vara som M.O.P och Wu-Tang för att hålla det äkta. Det tycker jag inte. Jag gav bara de 2 grupperna som exempel, eftersom jag anser dem vara äkte och att de är mina favoritgrupper. Sen det där om att du vet bättre för att du har lyssnat på hiphop några år mer är bara töntigt sagt. Du har fortfarande inte berättat om din ålder btw, jag vill verkligen veta. Det var inte jag som började dra in ålder i det här..Grejen är den, att det finns väldigt många grejer Jay-z har gjort som är jävligt bra. Ärligt talat så är jag FETT intresserad av att veta vad det är efterson jag själv bara kan komma på dåliga. Men det är väll bara att acceptera att hiphop betyder olika för person till person. Om jay, kaney west, tighta kläder och the voice pop är hiphop så är jag nog inget fan av hiphop..
Sveningmar : Brother, sjalvklart har du ratt till din asikt. Jag menar, diggar du inte Jigga sa ar det val inte mer an ratt att du far tycka sa. En sak att saga att man inte tycker om nagot for att det inte faller en i smaken. Och en sak att saga att man inte tycker om det for att det inte ar bra.
Och dina argument gallandes kladstilar... hehe kom igen? :) Om vi nu ska vara akta, sa ar det sa har vi hip hopare borde kla oss...
Treachorous Three
Grand Master Flash and The Furious Five
Men sen vet jag inte riktigt om du kanner till dessa, jag menar du har anda bara lyssnat pa hip hop i 12 ar.
BC99 P26 Asså om det bara vore för att jag inte tycker jay-z's musik är bra så skulle jag bara hållt käften. Det finns grymt mycket hiphop jag inte tycker är bra. Men jag hatar dem inte för det. Men med jay-z är det en helt annan sak, anledningen till varför jag hatar han handlar inte främst om hans musik. Tycker tex att the blueprint är en helt ok skiva. Utan för att jag tycker han är en jävla sellout och hora som inte har något att göra i hiphop. Och ang kläderna så menade jag såklart now days ; )
Nowadays kläder? Hur menar du då? På vilket sätt är Jay-Z en sell out? För att han tjänar pengar? För att han blivit affärsman och säljer kläder mm.? Gillar att du hoppade över mitt inlägg för att du målat in dig i en hörna.
Sveningmar : Ingen har forsokt att omvanda din syn och asikt om Jigga till den graden att du maste tycka han ar bra. Men du fornekar killens "impact" for hip hopen. Jag har till exempel aldrig varit ett sarskilt stort fan av A Tribe Called Quest. Tycker jag att dem ar daliga? Nope, tycker dem ar duktiga som fan. Bara att jag inte ar ett sarskilt stort fan. Men ska jag forneka vad dem har betytt for hip hopen for det? Och Jigga har helt enkelt gjort vad alla smarta artister gjort sedan urminnes tider. Han har sett till att anvanda ett "lockbete" i form av lite poppigare singlar for att fa lyssnaren att uppmarksamma hans album dar han i sin tur klamt in latar som har starkare innebord och budskap. Vilka har gjort sa innan? Nas gor en lat Jennifer Lopez, far den breda massan att kopa hans skiva och dar snackar om han om saker som beror han. Ingen kan saga emot Jadakiss's styrka och potential, men han satte Mariah Carey pa en av sina singlar men gor samtidigt "Why" som till och med orsakade att ett visst antal radiostationer runt om USA vagrade spela hans latar. Run DMC slappte sitt debutalbum 1984 men blev inte kanda for den breda massan forren dem gjorde "Walk This Way" med Aerosmith. Och om du nu ska saga att Nas, Jada och Run DMC inte ar "akta" sa vet jag inte vad jag ska tycka om dig. Och du som bara lyssnat pa hip hop i 12 ar, kom ihag en sak. Hip hop var (och ar an idag) riktigt forsummat en lang tid. Det var fa skivbolag som faktiskt ville investera i den har sortens "negermusik". Sa mycket som vi sa garna i ett retroperspektiv vill tro att "Rappers Delight" och "The Message" vara stora hit singlar sa var det faktiskt mest inbitna hip hop skallar som kopte de singlarna. Sjalvklart sa vill ju nu alla Medelsvenssons och Average Joe's som var fodda pa sent 60 och tidigt 70-tal pasta att dem minsann lyssnat pa Sugar Hill Gang och Grand Master sen dag ett. Det var bara riktigt inbitna hip hop skallar i Sverige som kande till "Reasonable Doubt". Och trots sa javla mycket berom och hyllningar den skivan fick, sa gick "Reasonable Doubt" inte platina forrens 2002, sex ar efter att den slapptes. Jag kommer ihag min och andras irritation da "In My Lifetime Vol 1" kom, speciellt med singeln "It's a Hard Knock Life", for da var plotsligt alla Jay-Z fans och alla hade lyssnat pa Jigga sen "Reasonable Doubt", trots att jag och manga andra namnt och pumpat killens musik sen att ar tillbaks. Men ska jag hata pa Jigga for att han vill ha mat pa bordet och gjorde en poppig singel som "It's a Hard Knock Life" ? Yeah det var en poppig singel, men den (och skivan) ar fortfarande bra. Don't get me wrong bro, da du har faktiskt diskuterat och hallt dina argument pa en valdigt mogen niva, men min irritation borjar vaxa lite. Och med risk for att lata som en grinig "keeping it real" gubbe nu, sa tror jag faktiskt din alder ar anledningen till din naivitet. Vilket ar ok, jag gick igenom "akthets" perioden ocksa som tonaring, men ingen av dina "akta" artister ar renodlad hip hop som du vill tro. Nas har gjort latar med bade Jennifer Lopez och Victoria Beckham. Du vet hon som var med i Spice Girls. Method Man gjorde en lat med Limp Bizkit, som dessutom var proddad av DJ Premier. Redman har gjort latar med bade Offspring och Christina Aguilera. Talib Kweli hade bade Norah Jones och Justin Timberlake pa sitt senaste album. Och Kanye West har gjort latar med T-Pain och John Mayer, men kom ihag att han aven proddade Dead Prez's "It's Bigger Than Hip Hop". Seriost, du borde lara dig lite mer hip hop historia innan du ger dig in i sanna har argumentationer, for du skjuter dig standigt i foten.
Memph bleek snackar om låtarna som läckt ut osv. Vissa grejer är precis vad jag förklarat tidigare i tråden. "In a matter of a week, Jay-Z has sprung a leak problem as three tracks were released titled “Off That” featuring Drake, “Reminder” and most recently “Venus vs. Mars.” Thursday saw the release of a track called “Ghetto Techno,” but luckily this track is not set to be thrown on The Blueprint III. All of the tracks had production handled by Timbaland which could lead speculation to who is responsible for letting the tracks out of the cage so soon. Speaking with Memphis Bleek, HipHopWired was able to get his incite on the current situation and defends his former labelmate from the wrath of bloggers. “Man , you know where that’s coming from. That’s Timbo’s camp. Somebody is playin’ dirty. It’s cool though. I like to see the people’s opinions. I’ve been reading the comments on Jay’s records saying that the beats don’t sound like this or that. I think they just set the bar too high for my guy.” As the tracks have all been catching flack from fans and been crucified by bloggers, Bleek states that Jay won’t ever be the way he was when he first came back and has realized that his longtime friend will never take steps back to recreate the magic, but will only move forward and further his musical outreach. “A couple of years back, I had asked Jay why he doesn’t make another “Big Pimpin.” This was like four years ago when I asked him this and his answer to me was ‘Why would I do that?’ “Big Pimpin” is already made. So then, I didn’t understand what he meant by that and I’m like so what, I would just make six of those and ride it to the end of the wave. But he’s right because if you make four more of those records, then the original won’t be hot anymore. You have to move on to the next wave and I think that people want him to stay Reasonable Doubt, Volume 2, Blueprint Jay. He’s not that guy anymore, he’s outta here.” Recently, Timbaland spoke on the production that he gave for the album and there are reports saying that he didn’t even give Jay his best material. For an album of such volume, many would come to believe that Tim would bring his best, but he stated that he will save the best for his own album, Shock Value 2. Although early reports said that Jigga was set to be on the upcoming sequel, time will tell if this will still be. It’s disappointing that 1/3 of the album has already been released as 5 songs have come out from a 15 song track list. The worst part is the fact that the leak has not created further anticipation, but further disappointment. Let’s hope that Kanye West and No I.D. have something in store for fans as 10 tracks remain unheard… for the time being."
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Att påstå att Jay inte rappar om saker och ting folk kan relatera till för att han inte längre rappar om knark (vilket han faktiskt gör på sin senaste skiva) är ju bissart. Även om han helt skulle utesluta detta ämnet från sitt musikskapande så behandlar han ju så otroligt mycket annat i sitt textskrivande man kan relatera till som tex sorg, samhällskritik, kärlek, ångest, åldrande, mognad osv osv. En av anledningarna till att jag tycker om Jay-z så mycket som jag faktiskt gör är att han behandlar nästintill allt i sina låtar.
jay z gör bättre låtar än ´dissar´... the game gör bättre ´dissar´ än låtar.... så yäss, skulle kunna tro att the game skulle kunna segra. peace.
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se
BC99 P26: "Men du fornekar killens "impact" for hip hopen." Nah visst har han det, men frågan är om den är negativ eller positiv.."Jag har till exempel aldrig varit ett sarskilt stort fan av A Tribe Called Quest. Tycker jag att dem ar daliga? Nope, tycker dem ar duktiga som fan. Bara att jag inte ar ett sarskilt stort fan. Men ska jag forneka vad dem har betytt for hip hopen for det?" Exakt det jag skrev just. Finns massor av hiphop artister som jag inte är ett fan av men som jag aldrig skulle säga är dåliga. Jay är en helt annan sak för mig."Och om du nu ska saga att Nas, Jada och Run DMC inte ar "akta" sa vet jag inte vad jag ska tycka om dig." Hell no! Jada är grym!! Nas ska jag inte säga någonting om.. Och du förstår mig fel man, jag hatar inte på alla artister som haft popartister på refrängen och gjort radioskit. Tex diggar jag fat joe fett mycket.. "Don't get me wrong bro, da du har faktiskt diskuterat och hallt dina argument pa en valdigt mogen niva, men min irritation borjar vaxa lite. Och med risk for att lata som en grinig "keeping it real" gubbe nu, sa tror jag faktiskt din alder ar anledningen till din naivitet. Vilket ar ok, jag gick igenom "akthets" perioden ocksa som tonaring, men ingen av dina "akta" artister ar renodlad hip hop som du vill tro." Man jag tror det är du som missförstår mig. Jag är långt ifrån det! Skulle aldrig tex falla mig in att lyssna på underground skit som är dåligt bara för att vara äkta och ingen annan gillar skiten. Man är lite äldre än 15 iaf ;) Det jag menar är att jag tycker jay-z känns så jävla 100% "inte-hiphop". Om den mannen stod i valet att antingen göra en skiva med G RAP och rakim som är bland de största legenderna inom hiphop eller med rihanna, kaney west och justin timberlake så skulle han lätt välja det senaste utan tvekan. Han skulle ju inte tänka på hur han gjorde det bästa hiphop plattan utan enbart vad som går hem på mtv och radio. Och där funkar det tydligen med en gay klädd i rosa och med konstiga solbrillor lixom.. Förstår du nu vad jag menar nu? Och man jag kan min hiphop historia ;)
En fråga till er alla! Tycker ni att Jay-z - Off that är bra? Intresserad om ni diggar sånt då den enligt mig är bland de sämsta låtarna jag hört..
"Och man jag kan min hiphop historia ;) " - asså du är så SJUKT töntig? "Man är lite äldre än 15 iaf ;) " - är det ditt sätt o säg att du är 16 eller? kul för dig. Gå in på Stallions tråd "varför byggde jay-z sin FAME på stöld?" och håll med honom eller något. Ni är lika patetiska. Läs igenom ALLA dina svar här inne på tråden och säg mig om du sagt något vettigt överhuvudtaget. "Off That" är en Timbo track som "What They Gonna Do" eller "2 Many Hoes" som måste finnas på BP skivorna. "Venus VS Mars" mördar dock alla dina rappare som du nämnt. Varför har du så höga förväntningar på jay? du hatar ju killen right? Gör han en "dålig" låt så sitt tillbaka o njut istället för att sitta här inne o skriva om det. Det är såna som du som är dickriders.
IT'S THE ROC!
Sebeliito Haha, jag bryr mig inte ens om att lägga ner tid på att svara på det.. Är inte ute efter att tjafsa, kom tillbaka om du vill diskutera.
Om den mannen stod i valet att antingen göra en skiva med G RAP och rakim som är bland de största legenderna inom hiphop eller med rihanna, kaney west och justin timberlake så skulle han lätt välja det senaste utan tvekan. Haha, alltså. Nämn dina 10 favoritrappare så kan jag nog lova att merparten av dem i dagsläget hellre skulle göra en skiva med Rihanna, kanye och justin om de fick chansen. 4reyl.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
DrKista P22 ok, de jag diggar mest: BIG L, WU, B.I.G, G RAP, MOP, Scarface, BIG PUN, BCC.. Tror du de skulle vilja kicka med kanye? Sean P eller Big Pun ft. Kanye låter jävligt opassande tycker du inte?
herregud.. okej, här är saker du kan svara på utan att tjafsa: - är du 16? - HAR du skrivit något vettigt? (från vad jag ser har alla som svarat dig, mördat dig) - Ar inte "Off That" den typiska Timbo/Neptunes låten som jay har på sina BP skivor? (du som kan din hiphop) - va inte Venus vs Mars bra? - om du nu HATAR jay, inte ogillar utan verkligen _hatar_ honom för att han är så "kass", varför förväntar du dig bra av honom? jag förstår verkligen inte det? Nu kanske du kan diskutera vidare. FYI så har Big L, relativt många från Wu, Biggie och M.O.P något med Jay o göra. Och Scarface är hans favoritrappare. Så ni är inte så jävla olika ni två.
IT'S THE ROC!
är du 16? NejHAR du skrivit något vettigt? (från vad jag ser har alla som svarat dig, mördat dig) Det tycker jag inte..Ar inte "Off That" den typiska Timbo/Neptunes låten som jay har på sina BP skivor? Vilken låt är lika dålig på första?va inte Venus vs Mars bra? Nja, ingen höjdare enligt mig. Men bra för att vara jay.- om du nu HATAR jay, inte ogillar utan verkligen _hatar_ honom för att han är så "kass", varför förväntar du dig bra av honom? jag förstår verkligen inte det? Det gör jag verkligen inte!
Den som tror att Jay-Z och Nas teamar upp och gör en takeover/ether-liknande diss eller nått sådant mot the Game kan fortsätta drömma på för the Game och Nas är nästan bästa vänner.
The only time you feel alive is when you're dead
Jay-z är bättre en The Game lätt, Venus vs Mars
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Sveningmar : Du vet val att Kanye har proddat Scarface , Dead Prez, Nas, Beanie Sigel, Talib Kweli, Royce Da 5'9, D12, Jadakiss, Slum Village, Mobb Deep, Mos Def, Common, Lupe Fiasco, DMX, Clipse och for att inte namn The Game? Alla, enligt ditt mattstock, akta rappare. Och hade Big L, Big Pun och Biggie levt idag sa hade de nog mer an garna haffat sig ett och annan beat fran Kanye ocksa.
Har hela BP3 nu, kan säga att det inte är en klassiker, beatsen är second to none iaf.
BC99 P26 Jag tycker kanye är en jävligt grym producent! Så klart jag vet vilka beats han gjort man.. Nu snackar vi rap, och sen att han har den mest gay imagen i hela gamet gör ju inte saken bättre..
“A wise man told me don’t argue with fools / because people from a distance can’t tell who is who”. - Jay-Z
IT'S THE ROC!
Sveningmar : Sa du menar att Kanye ser mer gay ut an vad tillexempel Kool Moe D gjorde i Treachoures Three? Eller Grandmaster Flash and the Furious Five?
BC99 P26 Japp! Men måste ju älska han för det också, får alltid ett gott skratt så fort jag ser en bild av han.. =)
Producent
2009-09-02 19:50
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Sveningmar : Seriost, mannen. Kan du inte bara erkanna att dina argument lacker som sall och erkanna dig sjalv besegrad? Ska vi verkligen kora pa dina argument sa suger ju Kool Moe D och Grand Master ocksa kuk, bara for att dem inte klar sig "hip hop".
VS Om nagot sa ar det val Kanye om nagon som haller det "akta".
sveningmar
Eller DJ Quik
Han är ju från Compton god dammit
Jag tror att du bara hatar på kanye för han sticker ut ifrån mängden.
Musik mässigt så är kanye en kung och det är hans musik som du borde döma, inte hans klädstil eller make up. Det är hiphop vi snackar om, inte fashion.
Shuu
Sveningar: Du börjar helt seriöst bli skit bull. Att förneka Kanyes artistiska förmåga in the booth och SPECIELLT i studion är bara idiotiskt. Även för dig. När killen har gjort "Guess Whos Back" beatet för din favorit rappare, Scarface, så måste du ändå vara LITE nöjd? Och ditt hat mot Jay är inte mycket jag kan göra åt, du får helt enkelt leva med att va trög? Förstår verkligen vad du menar med tight ass suit osv! :) om jag hade ätit middag hos presidenten, träffat och skakat hand med Kofi Annan (som jag kan sätta 10.000 kr på att dina favoritrappare hade älskat att göra) för mitt Water For Life charity eller gått på röda mattan med min fru som råkar vara världens största R&B stjärna så hade jag också gått med Timbaland boots unlaced, white tee och en new era cap, verkligen! Du får fan förstå att guden är 40 jävla år också ellerhur? Kan inte förstå hur du (eller vilken annan Jay hater somhelst) inte kan uppskatta vad han gjort för hiphop? Han säljer ut madison square garden -20 000 platser- på 4 (FYRA!!!!) minuter när hiphop aldrig ens har fått lov o vara där? Den enda rapparen som har fått vara headline på en rock festival och ändå klara av att roc the shit of 100,000 jättetrogna rockare? 10 stycken number 1 CDs och ligger tvåa efter The Beatles och är lika med Elvis men ändå är han inte bra? SKÄMTAR DU MED MIG?!
IT'S THE ROC!
och för att ligga och trycka på 40 jordsnurr så klär han sig jävligt fresh fortfarande så get your facts straight.
IT'S THE ROC!
Sebeliito : For att inte namna hur manga andra rappare han har direkt och indirekt hjalpt upp...
och för att ligga och trycka på 40 jordsnurr så klär han sig jävligt fresh fortfarande så get your facts straight. Ser ut o va lite äldre än 40 dagar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.