I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

låtar att röka till...

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-06 11:06
I be around, just out of sight

2008-01-06 12:50

Spell
Ordpoliser blir hatade och hatar .. du är hatad vi älskar..!! 

och igen då. Varför skulle någon tända en spliff för första gången för att det föreslås låtar att puffa till på ett internet forum, inte så att folk tänker " åh nu ska jag puffa för första gången för jag måste höra den här låten bäng"  men dina småsyskon kanske e lite fuckade i huvet men ingen jag känner är så dum haha så jag tänker fortsätta röka mitt weed och föreslå låtar att röka till. 
sen att du ska bete dig som en HORA och börja med predikande i en tråd där folk snackar musik...

SOMNA FÖR FAN

och förlåt för att jag säger att horor predikar men du förstår nog va jag vill få ut av detta utan att du rättar texten..

LEGALISERA CANNABIS

2008-01-06 13:44
139

sry off topic, verkligen, my bad.

Ni övriga..

ni har ett fritt val, vem som helst fattar att det finns en downside med drugs.
den som ignorerar det kan lika gärna stanna kvar i 5-års-åldern.

någon sa att jag skulle få spö om jag tog den här diskussionen utanför internet..?

och någon annan höll med..?

snälla pojkar/flickor, fattar ni inte hr allvarligt det är när ni inte längre kan nyttja ordets gåva och måste uttrycka er fysiskt för att ni inte vet bättre?

svaret ligger i erat självförtroende och förnuft helt enkelt.

börja snacka om att någon ska f¨spö..?
ge mig en vettig jävel som vill snacka istället.
nu ger jag upp den här naiva diskussionen.

till sist.

jag är säker på att jag skulle gilla v ar och en av er snubbar/tjejer som har gaggat i den här tråden om vi träffades utanför internet, det skulle säkert inte ens märkas att ni spliffade till och från.
men om disskussionen skulle dyka upp så skulle vi ju ha precis samma åsikter som härinne (hoppas jag i alla fall, om ni är så säkra på er själva) och det skulle inte leda någon annanstans än att vi tycker olika.

så att ni får ryck när jag säger det jag säger är bara ett bevis på att ni känner er träffade eller inte än riktigt är säkra på om det ni gör är moraliskt, etiskt eller humanistiskt rätt.

lägg märke till att jag inte tycker ni är förtappade snorungar, jag tycker ni är idioter som "RÖKER" inte idioter gällande andra saker.
lär er att diskutera på en annan nivå.

jag har haft den här diskussionen med hundra andra som direkt har dragit in politiska vyer, biologiska för och nack-delar och moraliska aspekter. det är inte mitt fel att ni kommer med argument som: du skulle få spö utanför internet, ta en holk och flyg, ordpolis dra åt helvete hora osv osv osv...

ni ser säkert mig som något moralfreak som har druckit för mycket saft på midsommar och  provat röka en gåjng, fått snetändning och därefter blivit förbannad på allt som har med "söka" att göra.

om det nu vore så att jag är den personen, så undrar jag hur fan ni föreställer er själva när ni yttrar er som ni gör..?

jag vill inte peta er på näsan, jag ställer bara logiska funderingar och åsikter baserade på fakta och människovett.
Catapults Ent.

2008-01-06 14:56
du kommer inte kunna predika folk att sluta knarka bara för att du har fuckat ur på droger som nån annan missbrukare o nu kommit på att det inte funkar längre för dig dude!

let the people be !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-06 15:05
Utanför hiphopen hittar jag grymma saker, inom hiphopen har jag inte testat så många låtar (polarna är inte hiphopare)...Men Hits from the bong är självklar, Live at the Fillmore-versionen på youtube (men beware of the Ryan, han är bara jobbig).

Utanför hiphop:

Nightmares on wax - Flip ya lid

Slightly Stoopid - Basher

Archive - Darkroom

Zlad! - Supersonik elektronik (så jävla garvattack!)

Jimi Hendrix - Purple Haze

Shpongle (allt, typ)

I tego arcana dei!

2008-01-06 15:34
Spell

varför ska folk alltid välja fel trådar att föra sina diskussioner på, du kan skapa en tråd där du predikar emot droger och fucka inte upp the rotation vi har på G här.

diZZySWE

Alltid nice med Jimi Hendrix.

Jag droppar Portishead in här också.

2008-01-06 15:38
finnen

det märks att du inte har läst på varken mina tidigare inlägg eller ens det senaste.
gör det snälla innan du häver ur dig anklagelser om att jag har missbrukat droger.

bra ordval annars. "Missbruka droger" - är ju precis vad ni allihop håller på med.
Även om ni brukar dem under "kontroll" ;) eller bara on "daliy basis".

"Let the people be"   ???

Det är precis vad jag gör.
Jag ställer min åsikt och de som känner igen sig eller blir träffade av den tar åt sig och spottar tillbaka i dess omogna mån.

Jag har upprepade gånger sagt att ni måste få göra hur ni vill men ÅTERANVÄNDER nu istället finnens ord till vad det här egentligen handlar om.

"Let the people be" - Håll detta för er själva och kanske inte på ett forum så tätt befolkat av yngre kids som redan har tillräckligt med identitetsproblem.
Ni behöver bara kolla er omkring så förstår ni vad jag menar.
Ni vet ju det här.

Eller har jag fel?
Catapults Ent.

2008-01-06 17:55
Spell P24

Att folk vill slå dig beror inte på dåligt ordförråd. Snarare att du argumenterar för en idiotsak och gör det på ett sätt som får vem som helst att vilja örfila dig. Du är för dum för att förstå ord då finns det inte mycket att göra.

2008-01-06 18:45
rapping...

fan mannen, jag vet inte vad jag ska säga. visserligen off topic, men du för ju dig som ett barn.

jag lägger ner, se det som vad som helst, man kan inte försöka snacka med personer som vägrar lyssna, my bad.

för övrigt är du välkommen att ge dig på mig varje dag mannen, men tro inte att gemene man är ute efter att fajtas med mig, det vore helt enkelt idiotiskt att tro det ;)

ta ett varmt bad nu, en kopp te eller för den delen en holk, lugna ner dig och softa tills du säger för mycket dumma saker.
om du skulle behöva en skön låt att lugna ner till och förstå lite mer om vad jag snackar om så lyssna gärna på "Harold Melvin & The Bluenotes - Wake Up Everybody"

hoppas han kan få dig förstå... suck.
Catapults Ent.

2008-01-06 19:43

med den låten menar du alltså att världen håller på att gå under och det är pågrund av cannabis? kankse inte är så att vi ser cannabis rökning som samma sak som att en läkare som kan rädda liv brde göra de hela tiden istället för att uttnyttja folks sjukdomar för pengar.

LEGALISERA CANNABIS

2008-01-06 20:11
slangan

tyvärr blir jag inte glad över att du engagerar dig så pass mycket i vad jag säger, men för din vetskap så var inlägget riktat mot  "rapping" och anpassat efter hans senaste inlägg och ställningstagande.

angående dig så har jag inget att säga, för vem orkar? 

en vacker dag hänger du säkert med på tåget.
tills vidare kan du säkert digga till "Marco Polo - Rollin"  - den lär väl du gilla?

så får man säkert tyst på dig samtidigt ;)
Catapults Ent.

2008-01-06 20:34
Linval Thompson - I love marijuana

Okay, kids!
Som med alla sån här forum där man blandar in "droger" så har folk olika ställning..
People are different, gillar olika saker, olika musik, olika sätt att vidga medvetandet.
Men varför måste det vara ett brott om man väljer att ta en spliff då och då?
Hade nån frågat om någon kunde nämna låtar att bli full/festa till då hade det droppats som fan och ingen hade nämnt något negativt (förmodligen).
Ja cannabis har sina negativa sidor, som allt! Missbruk är aldrig bra.

2008-01-06 23:37
orka.. lägg ner och sluta predika som de va nåt jävla tolvstegs program du märker ju att ingen värkar vara på din sida.. förstår om man har en nära vän som har gått bort i överdos eller så men det här handlar bara om en jävla tråd med låtar att blazea till..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-07 02:10
Bone thugs - Extacy
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2008-01-07 10:50
"förstår om man har en nära vän som har gått bort i överdos eller så men det här handlar bara om en jävla tråd med låtar att blazea till..

mannen, mannen..

om du verkligen menade det, hur i helvete kan du veta om ovanstående har inträffat eller inte..?
fan, du sätter dig verkligen i klistret..

hursomhelst, jag ska inte predika mer, ni vet vart jag står.
alltid skönt att få sin sak sagd, och jag är säker på att någon tittade förbi tråden, skakade på huvet och upptäckte mina inlägg och tänkte "skön kille", men inte hade ork eller lust att kasta sig in i diskussionen pga, alla som var tvugna att försvara sig med argument och filosofier kring "utopia" och om hur det kunde ha varit.

wake up friends, det finns en anledning att gräset på andra sidan inte är legalt i de flesta länder. men å andra sidan, det är ju lika mycket fel i att sampla en låt utan rättigheter, visst.

vilken tur bara att jag inte bränner hjärnceller på det ;)
Catapults Ent.

2008-01-07 12:47
ta ur tummen ur röven spell.

2008-01-07 13:15
Spell P24

Om någon du känner har gått bort efter att ha överdoserat cannabis, ja då jävlar lider jag med dig! Liksom, har "personen" badat i hascholja eller?
I tego arcana dei!

2008-01-07 14:25
släng på allt ni har,sätt på en skiva du aldrig har lyssnat igenom, se hur den låter

2008-01-07 15:12
Spell

ja, grymt bra skrivet, du tänker verkligen själv och är grymt smart, jag tror på dig, ska du ställa upp i nåt politiskt val så jag kan rösta på dig eller kan du låta tråden rulla utan att fucka upp den med dina meningslösa argument när folk ändå inte har orket att bry sig för att vi trots allt sitter på internet?

Fortsätt kampen mot droger, dem du mist i drogernas onda dödsfälla kommer bli stolta, låt andra leva hur dem vill.

Nuff Said!

2008-01-07 15:13
ta ur tummen ur röven spell.

co-sign.

2008-01-07 18:06
On-Topic

Outkast - 13th Floor/Elevator

Off-Topic

Jag ser så många klyschor att jag storknar, fan pojkar, flickor och allt vad det kan vara, ni är begåvade med förmågan att spotta och fräsa så fort någon ställer en åsikt om ett ämne som står er nära om hjärtat.

Jag är långt från felfri, men kan inte sluta skratta när jag ser hur mycket ni ignorerar det jag säger, fast så funkar väl många av ungdomarna i vår generation. Tragiskt, men sant.

Bye Bye, nu släpper jag detta, ber om ursäkt för att ha varit såpass mycket off-topic, även om jag bara står för en tredjedel av inläggen som har gått off-topic..

demento...
hade jag en spliff i röven skulle du väl röka den..?  ;)
Catapults Ent.

2008-01-07 18:12
magicfow: Verkligen! :)

Kan ingen mod rensa upp här fö?
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.

2008-01-07 18:15
Spell

nu är det såhär, du gör detta för jävlas med folk och du gör det med ett leende på läpparna, bara att erkänna, kan du inte skapa en SPECIELL tråd om detta??

det finns tillräckligt med fuck-ups på whoa som dig som alltid ska vara off topic av diverse anledningar, du kan väll åtminstone försöka att inte vara en av dem??

sen till admin, ta bort Spells jävla inlägg, och alla som svarat till han, shit tråden är full av bra tipps med allt jag ser är SPELL!

2008-01-07 18:32
Jag håller med.

Admin, ta bort alla mina inlägg och håll tråden ren. Jag har gått alldeles för mycket off-topic tillsammans med många andra i tråden.
Vi har uppträtt oss respektlöst gentemot de andra härinne som bara vill ha musik att blåsa bort hjärnceller till ;)

On-Topic

För de som känner till den legendariska samplingen skivor från psykadeliska 60-70talets mörka soul-corners, så kan jag inte göra annat än rekommendera "Dusty Fingers".
Catapults Ent.

2008-01-07 18:41
Spell P24
jag röker väldigt sällan numera...tycker bara att du känns som valfri tröttsam fritidsledare som ska lura i folk att han har nått en djupare insikt om tillvaron trots att det för de allra flesta står klart redan från början att han är en jävla pajas. det finns en anledning till att ingen tar dig på allvar och det är inte att samtliga på forumet sitter med huvudet nedstoppat i bongen.

nu lär det här förmodligen rensas bort ganska omgående men jag ville bara redogöra för min åsikt om det hela...

2008-01-08 10:40

SPELL

de e ingen som ignorerar de du säger de e bara de att de du säger inte tilltalar oss..
Ok hjärncellerna försvinner, inte så att du märker på mig att jag blazar, jag blir inte dum av att röka, kankse inte är den mest snabbtänkte efter en spliff men är fan inte osmartare i nyktert tillstånd. och om mina hjärnceller skulle försvinna så är de väl helt upp till mig vad jag vill göra av dem eller hur jag vill förstöra dem, Du borde inte äns ha en åsikt om vad jag ska behandla min kropp.. 
sen eftersom du skrev att de va tur att du inte brännde dina hjärnceller på de sättet så skulle jag gärna vilja veta hur du bränner dina på ett bättre sätt? vill gärna använda mig av dina metoder dom verkar bra.

puss

LEGALISERA CANNABIS

2008-01-08 12:56

BONE THUGS utan tvekan:P

SJUK

2008-01-08 13:18
"Ok hjärncellerna försvinner"
Inte av brass.

"skulle jag gärna vilja veta hur du bränner dina på ett bättre sätt?"
Alkohol fixar biffen.
njut

2008-01-08 13:27
skitsamma han kommer inte svara mer han kanske har gått ut för att öppna behandlinghem eller nåt, admin rensa allt skit från han och alla svar

2008-01-08 13:27
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2008-01-08 14:06
har mitt behandlingshem right here  ;)
Catapults Ent.

2008-01-08 16:52
nej nu gick jag nog för långt, sry gubbar ;)

stay healthy!
Catapults Ent.

2008-01-08 17:03
haha du får ingen att hålla sig ren iaf :D

Bun B - Get throwed

Project Pat,Three 6 Mafia,U.G.K.-Sippin On Some Syrup

Trae ft. Hawk - swang

Z-ro  - I found me

Three 6 mafia - Da summa

håll till godo
LEGALISERA CANNABIS

2008-01-09 17:22
Soundtracket till "Death Proof".
Vasastan JAO!!

2008-01-09 21:02
Satt och lyssnade på radio idag och hörde en låt med Sadat X eller Brand Nubian om cannabis. Någon som vet vad den kan heta?
njut

2008-01-10 00:23
Öh, Sadat X är ju med på Marco Polos Rollin', fast är väl antagligen inte den.
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.

2008-01-10 00:34
theme låten till baywatch, för då ser man alla fina hunnies
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2008-01-10 09:58
NutCase: Kan vara den. Vet inte hur Grand Puba låter så jag bara antog att det va tillsammans med honom. Får kolla upp!
njut

2008-01-10 14:35
slangan

känns som om du mera slängde upp massa videos för att visa att du kan lägga in youtube klipp, fundera ut bättre förslag, sånt går inte att röka till.
Producent

2008-01-10 15:28
vem sa att hjärnceller försvinner?
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2008-01-10 15:31
BigIssue P22
vad snackar du om? da summa, swang, och sippin on some syrup passar ju utmärkt att röka till

2008-01-10 15:39

Augustus Pablo - KG's Halfway Tree

Megaton dub

2008-01-11 00:59
haha håller ni fortfarande på o skriver... inte varit inloggad på sjukt länge och det va ju fan 2 år sen jag startade tråden...

Spell har ju engagerat sig i alla fall... hehe
Point Your Fucking Finger At The Bad Guy

2008-01-11 11:01
Jasså där var du...   jo jag har följt tråden lite väl mycket off-topic kanske, får be om ursäkt för det, märkte efter ett tag att det är som att försöka para blåval med aborre och gav upp.
åsikten är som baken... delad.

oops off-topic again..

Dead Preaz - Be Healthy
Catapults Ent.

2008-01-11 16:56
hehe de e väl bara kul att säga vad man vill? även om spell har fel med allt han säger hehe;)

Devin the dude - Like a sweet
LEGALISERA CANNABIS

2008-01-11 20:35
"även om spell har fel med allt han säger hehe;)"

Nae, Be Healthy är en bra låt.
njut
Producent

2008-01-12 00:17
Extended Spirit - Illicity Pt.1
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-01-12 00:32
Necro - I need drugs
I tego arcana dei!
Producent

2008-01-12 00:58
Allyawan har gjort en skön låt som heter Shit is everyday
den har man rockat när man e all blunted
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2008-01-20 23:07
Nas-My Worst Enemy
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.