I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

låtar att röka till...

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-08-03 18:16
Devin - Lacville 79'

2007-08-04 01:56
Luniz - I Got 5 On It
Cypress Hill - Black Sunday (HELA PLATTAN)
Busta Rhymes - Hollah
Cypress Hill - Tequila Sunrise (IV)
Ice Cube - Smoke Some Weed
2Pac - Thugz Mansion (Feat. Anthony Harrison)

De e ba en början på min lista men de få duga för nu :P

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-04 15:52
vet inte om nån har nämt det än men checka High Times Records Presents - T.H.C Vol. 1. alla låtar handlar typ om att röka
 Haters gon' hate...

2007-08-04 16:34
GZA/Genius - Liquid Swords (perfekt röka musik, mystisk stämmning runt hela albumet, tankeväckande texter att snöa in på och inte minst skumma kung fu samplingar från klassiska filmer).

Cee-Lo Green - ...Is The Soul Machine
Gnarls Barkley - St. Elsewhere
Gorillaz - Demon Days
Cypress Hill - Temples Of Boom
(klart överlägsen Black Sunday)

jaa finns mycket, men den ultimata rökaskivan (samt syra) som du kommer få tag i är tveklöst:
1. Pink Floyd - Dark side Of The Moon
2. Bo Hansson - MellanVäsen
3. Bo Hansson - Sagan om Ringen
4. Moody Blues - Days Of Future Passed

Keep CD alive

2007-08-05 16:35

Atmosphere och Dead Prez, dra igenom allt skit ni hittar..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 15:48
Pumpat Krazyie Bone - Sweet Jane hela dan idag :D
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.

2007-12-22 16:07
devin the dude - doobie ashtray
Survival of the fitest only the strong survive.

2007-12-22 17:04
Dr Dre - Light Speed

Light Speed, blazin Chronic through the galaxy
Hydro, doja, chocolate thai weed
Or we might be sippin on gin or Hennessey
Fuck that, where that new shit, The Chronic Iced Teas
Shuu

2007-12-22 21:59
historiens bästa smögarlåt: People Under The Stairs - Acid Raindrops
Illmaticly ill

2007-12-23 00:52
Dungeon Family - rollin'
Redaktionen

2007-12-23 05:25
Birdman - Believe Dat ft. Lil Wayne, helt jävla sjuk. ja lovar att dt blir najs :P
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-12-23 11:27

Lil Wayne - I Feel Like Dying
Birdman & Lil Wayne - Leather So Soft
Makaveli - Krazy,´Better Dayz, måånga mer.
Do Or Die - Smoke My Weed, Ride & Smoke
Juice Feat The Game - We Rollin'
The Game - Start From Scratch
UGK - Trill Niggas Don't Die Feat Z-Ro, One Day Your Here
Bone Thugs N Harmony - Dayz of our lives,Ecstasy,Budsmokers Only,Hard Times,1st Of The Month,Sweet Jane,So Many Places,Wind Blow,So Good So Right,Ain't No Hoes med Twista, mm.

Pimp C Feat Mike Jones,Bun B - Pouring Up
KONSTIGT NOG, Kanye West Feat Dwele - Flashing Lights.. den va feett skön:)
Styles P - All I Know Is Pain Feat The Alchemeist,Alone In The Streets, Star Of The State Feat Ghostface Killah,Blow Ya Mind feat swizz beats.
Beans(Beanie Sigel) - Feel It In The Air.
Styles P Feat Pharaohe Monch - My Life
Mobb Deep - Get Away, Hell On Earth
Dead Prez - I Have A Dream Too.
Jim Jones - Emotionless Feat Juelz Santana, So Harlem feat Max B
Jarule Feat The Game - Sunset
Outlawz - Better It Get , allt annat med..
Assasin Feat Shock G,San Quinn - California Dreamin
The Game - I'm A Soldier,One Night, Ol' English
säg till så lägger jag upp mer:)

2007-12-25 00:11
Helt Off - Bara för jag smögar
Illmaticly ill

2007-12-25 16:59
Skriver 139:e inlägget i en tråd skapad utav 139! Förlåt, var bara tvungen
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-12-27 14:22
Riktigt pinsam tråd må jag säga.

Inte bara att den uppmuntrar droger, men även att den tar upp mycket bra musik som skulle vara "bra att röka till"..?

vem är vem att döma vad som är "bra att röka till"?

håll det för er själva för i helvete.

Catapults Ent.

2007-12-27 15:58
Riktigt pinsam tråd må jag säga.

Inte bara att den uppmuntrar droger, men även att den tar upp mycket bra musik som skulle vara "bra att röka till"..?

vem är vem att döma vad som är "bra att röka till"?

håll det för er själva för i helvete.

Hörru Flanders, det här är tips från folk som röker till folk som röker, så att nån färsking kommer in och checkar tråden och börjar röka dödsknark och dör om 3 veckor är inte så aktuellt va. Och vadå "vem är vem att döma vad som är bra att röka till"? En själv antagligen? Därför ger man tips av låtar man tycker är sköna att röka till, på samma sätt som folk hade gett tips till vad som är deprimerande låtar eller vad som helst. Men är inte det samma sak? Ska du inte i dom trådarna också skriva "vem är vem att döma vad som är deprimernade låtar?". Ditt resonemang faller lika platt som Sovjet gjorde, så fuuuck you faggot.
so I can beat them -
and feel good about it.

2007-12-27 17:41
nöten...

jag vet inte vad du röker för skit (dödsknark.. låter dramatiskt), men att börja prata om att folk dör och grejer, är väl ändå lite omoget va?

Sen är det ju viktigt att tillägga att droger är destruktiva ämnen i flesta fall, likaså deprissioner... men det visste väl inte du?
Så visst, om du länkar en tråd som uppmuntrar "deprissiva" låtar, så ska jag klanka ner på den också, för den rätta benämningen bör väl vara något som är konstruktivt?

Om du menar att du är en varelse som hellre söker destruktivitet än konstruktivitet så by all means! Varsågod! Men bespara mig ditt omogna skitsnack och propagerande för droger.

Det rör sig grymt många yngre killar och tjejer här på whoa (precis som du) och jag anser inte att en uppmuntrande syn på droger är positivt.

(nej, försök inte hänvisa till att hip hop handlar om droger, för det gör det inte, tyvärr pojke..)

Men om du vill fortsätta relatera mina åsikter till Sovjetunionen så får du väl göra det i all ologikens ära! Inte för att det har något med saken att göra.. Har du ens någon aning om vad som hände med Sovjetunionen..? Lägg gärna fram det du säger med lite mer tyngd så slipper du bli sopad längs med mattan av mig eller andra likartade i framtiden.

Du är välkommen att röka hur mycket skit du vill, du har all rätt att göra det, hoppas du inte åker fast bara ;)
Men den dagen du börjar propagera för att andra ska börja med skiten, det är då du går för långt, tyvärr gosse. Det krävs inte mycket för att förstå det, eller hur?  ;)

Och den här tråden är ett mycket fint sätt att propagera för droger bland ungdomar, vilket jag anser är idioti, tyvärr.

Sen blir man ju pundad av att röka tyvärr... syns inte minst på ditt skrivande kanske..?

"Hörru Flanders"
(Gemene man kan tydligt se att det står "Spell")

"Därför ger man tips av låtar man tycker är sköna"
(Därför ger man väl ändå tips "på" låtar man tycker är sköna..)

"tips till vad som är deprimerande låtar"
"att döma vad som är deprimernade låtar"
(Ledsen gosse, men hur mycket du än försöker stava till "deprissiva" så verkar det helt enkelt inte gå vägen..  :(  du får väl öva lite mer  ;)
Catapults Ent.

2007-12-27 18:04
ohhhhhh snap
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-12-27 18:46
Nu vet jag inte om du är seriös eller inte, för du verkar totalt jävla efterbliven. Du förstår väl att jag gjorde narr av dig och överdrev och skrev dödsknark eftersom jag inte anser att blaze är så farligt som du framhävde att det var. Eller uppenbarligen inte.. vidare angående deprimerande låtar; det var ett exempel! Vad jag ville få sagt var att du uttryckte dig jävligt konstigt genom att säga "vem är vem att döma vad som är bra att röka till"? Exakt vad menar du med det egentligen? Förklara gärna, för jag förstår inte. Därför drog jag paralellen till att tipsa folk om T.EX. deprimerande låtar, eller vafan som helst. Catfish? Sen undrar jag på vilket sätt jag hade propagerat droger? Jag skrev en låt som var skön att lyssna på stukad, exakt det tråden går ut på. Jag fyllde trådens syfte, det gjorde verkligen inte du.

Det rör sig grymt många yngre killar och tjejer här på whoa (precis som du) och jag anser inte att en uppmuntrande syn på droger är positivt.

(nej, försök inte hänvisa till att hip hop handlar om droger, för det gör det inte, tyvärr pojke..)

Herregud.. du är otrolig. Det här är ett jävla forum där vi diskuterar exakt vad vi vill. Ligger det på vårat ansvar att inte snacka om droger så att kidsen inte ska börja knarka? Sen så lyssnar dom "många yngre killarna och tjejerna" antagligen på hiphop också, och lär ha hört positiva saker om blaze i en och annan låt. Eller hur? Jag har fan inte sagt att hophop handlar om droger heller och tänkte inte säga det heller! Vafan är det med dig?

Men om du vill fortsätta relatera mina åsikter till Sovjetunionen så får du väl göra det i all ologikens ära! Inte för att det har något med saken att göra.. Har du ens någon aning om vad som hände med Sovjetunionen..? Lägg gärna fram det du säger med lite mer tyngd så slipper du bli sopad längs med mattan av mig eller andra likartade i framtiden.

Är du dum på riktigt? Jag skrev Ditt resonemang faller lika platt som Sovjet gjorde,. Vet du vad det där kallas? Det där är en liknelse. Jag jämförde inte DIG med Sovjet, hur kan du inte förstå det?

Till sist angående ditt rättande av hur jag skriver. Det här är ett forum, så jag sitter inte och korrekturläser det jag skrivit före jag postar inlägget. Jag vet att du heter Spell, jag kallade dig Flanders för att förolämpa dig. Ska jag utveckla vidare hur jag tänkte/resonerade eller tror du att du klarar av att förstå vad jag menar ändå? Sen stavas det fan inte deprissioner, utan det stavas depressioner. Jag kan omöjligt tro att du är på riktigt, så om du sitter och driver med mig så har du fett dålig humor.
so I can beat them -
and feel good about it.

2007-12-27 20:59
Tack för ditt massiva inlägg (hälften är mina egna ord dock..?)

Istället för att kopiera alla dina tvetydiga budskap och förvirrade åsikter och slänga dem i ansiktet på dig så gör vi så här gubben.

Du började med att gå på mig efter att jag hade ställt min åsikt mot en tråd jag finner jävligt onödig helt enkelt.
Detta med hänvisning till att den uppmuntrar något destruktivt.
Detta förstår du vid det här laget. Annars undrar jag om du verkligen är hela 20 vårar?

Sen känner jag att det är viktigt, precis som du att man inte klankar ner på yttrandefriheten, men å andra sidan tror jag inte att du skulle uppmuntra att jag propagerade för droger kring dina nära och kära (systrar, bröder, flickvänner, pojkvänner osv). Å andra sidan kanske du ser att det är helt ok om lillasyster börjar spliffa?
(ifall du kan relatera till det dvs..)

Du tvingar mig tyvärr till det här..

"Ligger det på vårat ansvar att inte snacka om droger så att kidsen inte ska börja knarka?"

Det är nog precis vad det gör ser du min käre drogliberale vän.
Har du någonsin hört talas om att vara en god förebild?
Är du medveten om varför du gillar hip hop? Eller varför du klär dig som du gör? Eller varför du umgås med dem du gör?

Jo jag kan berätta att du påverkas och influeras av andra människor. Och oftast påverkas man som mest av folk som står en nära t ex storasyskon, bästa vänner eller "häftiga personer" i skolan eller på jobbet.

Så du väljer hur du vill påverka din omgivning, jag är bara här och ber er att hålla en sådan här diskussion borta från många ungdomar som säkert är potentiella till att prova på för första gången. Med andra ord: Håll det för er själva.

Som jag ser det så är droger precis lika tragiskt som alkohol. Ett ämne man behöver för att snabbare komma till ett stadium man känner sig trygg i, ett ökat självförtroende, måhända en religiös upplevelse, men tyvärr inte så konstruktiv.

Många gånger önskar jag att J Dilla inte hade varit så jävla ovarsam med sin hälsa, då hade han kanske levt idag.

Inte en sund människa i hela världen kan ärligt talat förespråka att droger är bra för mäniskan.
Du kan säga att det skall vara lagligt och var och en får välja om de vill pröva, men tyvärr mannen..
Droger är destruktiva mot dig, din kropp och ditt sinne. Hoppas detta inte var första gången du hört det.

Börjar du se vart jag är på väg?
Om inte så lär jag väl få höra ytterligare ett förvirrat inlgg från din sida.
Catapults Ent.

2007-12-27 22:24
Fina visdomsord Dr. Phil. Tack för att du upplyste mig om livet! Eftersom jag gillar den här tråden så skickar jag ett PM istället för att gå totalt OT i den.
so I can beat them -
and feel good about it.

2007-12-28 06:24
wow... så mogen.. fick du en sån dålig upplevelse?

2007-12-28 06:29
men iaf.. aesop rock är ju kul. när man hör dessa små nya knowlegde meddelanden i hans osammanhängande texter o känner eufori som om man kommit på livets mening...

annars är ju dub nice. o progressiv hippiemusik=P
o shpongle osv

eller tingel tangel hahah .. men jag vet itne vilka som gjort den. den kommer jag väl ihåg från gamla tider=P
Rappare

2007-12-28 14:05
Cypress Hill & Bob Marley!
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Producent

2007-12-29 13:15
Cypress Hill-I Want To Get High
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-12-29 15:04
Ken ring - feel the pain
org12 - rullar upp feat Sebbe & Öris
Bizzy bone - sit back relax
Ludacris - Blueberry yum yum
Ice cube - smoke some weed
alborosie - herbalist
cypress hill - hits from the bong
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-12-30 02:01
nöten och acnekillen

ja, eftersom ni verkar vara säkra på er sak så undrar jag om ni skulle vilja förespråka lite droger :) för oss alla!
Catapults Ent.

2007-12-30 02:18
rök till simon & garfunkel.

2007-12-30 03:21
Petter Mikrofonkåt och The Roots What They Do är vad jag kan rekommendera, sen Capleton Jah Jah City grymt nice låt att börja mekkningen till.
I be around, just out of sight

2007-12-30 10:16
Marlon asher - ganja farmer
I och för sig reagge, men om du gillar det så fixa den låten, så otroligt jävla fet låt som får en att le lite extra med en spliff i handen.

2007-12-30 10:31
Om någon inte redan skrivit det, styles p - i get high. FET!

2007-12-30 12:53

LIKWIT JUNKIES - THE GOOD GREEN FT DODEE WESTBEACH

2007-12-30 13:26
Ignorera Spell. För att gå OnT igen: Frank-n-Dank - Marajuana och J Dilla - E=mc2.
so I can beat them -
and feel good about it.

2007-12-30 16:33

Nöten..

Det märks hur fel du är ute, på din attityd och ditt sätt att tänka ;)
Backa undan och "ignorera" du, jag förstår att du inte vill hänga med på tåget.

Btw.. E=mc2???    Snubben vill snetända fan.. hahaha!

Catapults Ent.

2007-12-31 09:50

Det man vanligtvis tycker är bra är ju det som blir sjukt bra när man rökt.

R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-12-31 11:20
pinsamt

2007-12-31 23:44
barkan

word
Catapults Ent.

2008-01-01 13:02
jag hade bäst förslag, ni resten ain't shit!

2008-01-05 16:07
haha SPELL sitter och smilar och tror han har hjälpt världen mot en bättre framtid.. orka skriva massa inlägg om hur mycke du vet och hur mycke äldre du är en nån annan.
låt dom som röker röka sen kan du låta bli.. 

Om du tror att nån som inte rökt, röker bara för att lyssna på en låt som nån föreslagit i ett internetforum så kan du fan somna. 

att veta mer än  alla som är yngre eller inte har språkets gåva det är din drog, troligtvis farligare än weedet....
LEGALISERA CANNABIS

2008-01-05 16:24
Spell förlorade i det vi kallar livet. Ingen har någonsin dött av att dra en holk. Slappna av nu, tänd och bara flyg iväg med resten utav oss
Graffare

2008-01-05 18:35
Black Lotus - Lotus Notes (1997-1999) är ett mycket soft album att röka till, avslappnade beats och soft rap.

2008-01-05 18:37
Alla Erick Sermon producerade album från 93-96

2008-01-05 18:39
snart 2 år sen---

2008-01-05 23:39
"tänd och bara flyg iväg med resten utav oss"

vad i helvete röker du för skit..?  flyg iväg, haha, fan jag behöver inte ens säga något mer.

ge mig era nära och kära, mödrar och döttrar, fäder och söner och låt mig sälja in det vackra med droger till dem.
det skadar väl inte om de tar en holk?  någon som har en lillasyster eller kanske ett barn..?

kom igen bjuppa dom på lite röka, det skadar ju inte!

naiva idioter är vad ni är..

Ni är mycket medvetna om att jag inte ska stå i vägen för erat s j ä l v d e s t r u k t i v a beteende, frågan är bara om det är moraliskt rätt av er att dra det i ett så befolkat forum för ynge, som whoa.

Jag säger samma sak till mina vänner som "tar en holk" vid tillfälle, jag ska inte stå i vägen, även om jag inte uppmuntrar vad de håller på med och ofta försöker tala med dom om hur idiotiskt och svagt det är.

den här diskussionen kan hålla på hur länge som helst, men tyvärr kan ni inte ta till  annat än egna åsikter gällande FAKTA;

droger är inte bra för DIG.

jag har rökt massa skit, inga problem, fruktansvärt kul var det, barnsligt och lätt-tillgängligt, men att ni behöver försvara er..?  hahaha, ni tar priset av självransakande stackare som låtsas inte veta bättre än att droger är beroendeframkallande, celldödande och sämre och farligare för var dag som går.

men ni kanske hela bunten i den här tråden är troende enligt rastafari och har en religiös anledning att röka..?

jag har inte ens den blekaste varför jag sitter och försöker diskutera det här med er.
antagligen för att jag tänker på de stackarna som hittar dit "de stora tuffa grabbarna" sitter och påverkas av erat morgonyrsel.

skärp er nu, fan ryck upp er och inse fakta. om inte annat vill jag se er röka tillsammans med era framtida barn/mödrar/syskon osv. ni vet vad det handlar om.

lägg ner för i helvete..   det blir liksom pinsamt.

och sen mannen.. kommer inte ihåg vad du hette, bryr mig inte, men det såg ut som om du var 54 bast eller något..  
tror du att jag är beroende av att leka ordpolis så må så väl vara (inte för att jag tänker på det), men det är väl ett aningen sundare beroende än röka..?

så med det sagt, och att jag då självklart inte är ordpolis, så tackar jag för mig, blinda jävlar, ni ser helt enkelt inte vad jag menar, ignorerar fakta och vill bara fly till "holken".

som att stå och predika för att alkohol vore nyttigt för kroppen eller för att det är ofarligt att slicka i vägguttag.

gör vad ni vill, så länge ni inte drar in andra i det.
Catapults Ent.

2008-01-06 01:23
Jag tror knappast 139 ville ha en jävla skollektion när han frågade, svara på frågan eller skit i det! Biggie!
 yessir!

2008-01-06 03:09
Big Issue säger Det, Big Issue SA DET!!!

Lyssna på mitt förslag, känner du det inte, kan du git.

2008-01-06 03:21
spell

fan va spö du skulle få om du föröskte ha den här konversationen utanför internet.
Graffare

2008-01-06 04:50

2008-01-06 11:01
Rapping

Håller med dig

Spell

Gör din hemläxa, hur många har dött av Marijuana jämfört med cigg eller alkohol?
du går inte runt o predikar om hur dåligt alkohol är eller hur mycket farligare det är än gräs.
en holk dödar ingen, o just det, fuck the kids, varför ska du som alla andra använda dem som argument.

2008-01-06 11:04
Sen handlade diskussionen om låtar att röka till, inte droger, marijuana är ingen drog, och att du pratar om droger och tänker på marijuana/cannabis/hash etc visar hur mycket du kan, vad får dig att tro att vi röker för det är kul? hur vettu vilka anledningar folk börjat röka av?