I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] RIS vs Ri-Fa??

Svensk Hiphop - Battles

2011-09-27 15:47
Enda man får reda på av den här tråden är att svenskar är bögar. Fatta vilket trauma ni skulle fått om ni såg pat stay mot marvwon...Utøya 2.
"Visst är det vackert.."

2011-09-27 16:01
eko.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-09-27 16:28
Fedsen
Han menar även på att om ronderna hade varit omvända i battlen mellan honom och Henry Bowers så hade inte Henry kunnat rebuttla Gandalf-raden.
Vad han menar är att Henry redan hade planerat att använda sig av Gandalf-referensen. Det var bara ren tur för Bowers att Shazaam råkade lägga en rad innan som behandlade samma ämne. Alltså var rebuttlen egentligen inte en rebuttle eftersom den var förskriven.

Men jag håller med dig egentligen, fett töntigt av Shazaam att gnälla över en sån sak och försöka hävda sig. Bowers dödade verkligen honom i den.

2011-09-27 16:30
har sett pat stay vs marvwon.. där stod pat stay för det han sa så all good

aja tror folk fortfarande inte fattar min point.. skit i det då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-27 16:33
Bunch, men för helvete!
Varför skulle dom inte kunnat komma till eventet sett att hypers brud gick på kryckor och då tillsammans kommit på "vi drar nån rad om det i början" och sen kommit på den tillsammans ? ingen jätte avancerad rad så det är la jävligt troligt
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-09-27 16:37
tror du på det själv? plus att raden är ju sjukt bull isåfall..

2011-09-27 16:46
öh ja det tror jag ?
Det är la mer troligt än att dom visste det sen innan

och va menar du ? att den är mer bull om dom kom på den på låt oss säga 20 min än att dom hade kommit på den för några veckor sen ?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-09-27 16:49
MarvOne vs Pat Stay, Pat drar typ en hel rond om hur han misshandlar MarvOnes autistiska lillebrorsa så att hans dregel flyger.

Skillnaden mellan honom och Shazaam är att Shazaam i efterhand går ut och låtsas att han inte "visste" om att hon var handikappad, efter att han skrikit att hon var HANDIKAPPAD och härmat hur hon haltar i flera ronder.

Man måste nog vara en riktig Shazaam fanboy för att gå på den valsen om att han bara trodde hon hade ont i foten.

Hade Shazaam efter battlen sagt att "jag visste att hon var handikappad, jag dissade henne ändå för jag är battle-rapper" hade jag tyckt det var ganska kul, osmakligt javisst, men jag hade iallafall haft kvar min respekt för honom. Det har jag inte nu.

2011-09-27 16:53
haha jag är Låååååångt ifrån shazaam fan det ser du nog om du kollar andra trådar.
Men jag ser det inte som en omöjlighet att när tay och shazaam kom till eventet såg dom att hypers brud gick på kryckor , utan att dom visste att det var nån permanent skada så bestämde dom sig för att komma på en rad att öppna med om det.

Är det verkligen en omöjlighet? raden var ju skit kass xD

Sen den sista handikapps raden dom drar är ju rätt uppenbar freestyle eftersom i samma veva kommer luffarschacks raden och massa annan riktigt pinsam skit

2011-09-27 16:59
haha tog bort senaste inlägget.. kanske inte shazaam fanboy men skarpaste kniven i lådan är du ju inte om du verkligen tror på det där..

äntligen medhåll! word på allt tazty

.

2011-09-27 18:24
handlar inte hela battle-grejjen om just personangrepp

2011-09-27 18:45
buch
Förklara nu då varför det inte kan gått till så som jag säger

Och gärna va du menar me att raden är mer bull om dom kom på det på plats på eventet än om dom hade skrivit och planerat den länge ?

2011-09-27 19:30
Vanilla skrev:
handlar inte hela battle-grejjen om just personangrepp

2011-09-27 20:30
jag tycker det är kul att alla verkar ignorera att tay skrivit i tråden. han var ju faktiskt där. jag tycker hela den här grejen är grymt överspelad och jag tror dom flesta parterna ser det så. vi kom till battlet. såg att hyper stod och kysstes/kramades med nån tjej i kryckor. vi kom på den "crip" sättet att börja för vi tyckte det kunde va ball med att börja med något "i situationen". Någonstans i mitten av battlet hade jag en line om att jag "knullade hans flickvän" inte som något personangrepp utan som en rätt generic diss, som jag mitt i rappen bytte ut mot "krympling". Detta gjorde jag av samma anledning som att freestylen i slutet handlar delvis om henne och det är för hon stod, med kryckor, i cirklen, bredvid hyper och skrattade åt allt han sa och gav mig onda blickar haha.
efteråt så fick jag en smäll för hon tyckte jag hade gått över gränsen. jag tycker personligen att hela gräns-diskussionen är svår när det gäller battle då i t.e.x det battlet olika familjemedlemmar nämns också och dylikt. på nått sätt blir det så mycket att censurera om man börjar men det är ju Ozones klipp och dom kan ju egentligen censurera hur dom vill.

jag hade inte gjort nån research på hans flickvän och jag försöker inte undskylla mig något (varken nu eller på "intro") mer än att jag verkligen inte menade det på det ondskefulla sättet vissa verkar tro. det var ett battle. jag drogs kanske med för mycket i situationen.
jag har bett om ursäkt till henne och tycker det är riktigt tråkigt att hon tog åt sig eftersom jag battlar för att jag tycker det är roligt och det ska vara underhållande. vi har pratat på telefon och även om vi kanske inte kommit fram till att vi kommer vara bästa kompisar känns det som sagt överspelat och alla inblandade är nog mest trötta på såna här diskussioner. plus.. jag har ju redan fått en smäll.
nu blev det sjukt långt. så det får räcka. orkar inte svara på tusen frågor haha.
yea!

släpp det här nu och njut av dom 3-4 klippen Battlesverige bjuder på i genomsnitt varje månad! det är madness!

2011-09-27 20:45
Bah! Trodde verkligen jag hade den på burken. Så var inte fallet..

Klart den ska upp igen.

2011-09-27 21:21
brandt89: tänk dig att hon vrickat foten. och pga det kallar shaz henne flera gånger handikappad, liksom det är ju inte kränkande men det är inte roligt heller. dvs inte alls nånting som är värt att ens nämna i en battle, än mindre flera gånger.. svårt att förklara men aja, get it?

haha och vadå shazaam, bara för att tay steppat in i tråden och skrivit så är det 100% sanning eller?

shaz o tay ljuger och man är ju dum om man köper det..

dement: jo det är det men det är ju inte därför jag blåst upp grejen, läs tråden pucko

Liksom så bra rappare är shaz och tay ändå att dom inte lägger flera rader om nåt som inte alls är roligt? smaksak kanske men vafan kom igen

2011-09-27 22:51
Bunch FOR FUCK SAKE. Vad vill du ha? vart är du nöjd? NÄR GER DU DIG! jag har aldrig eldat upp mig över trådar eller åsikter så att jag liksom "på riktigt" blir irriterad. Men det här börjar ju bli löjligt. Seriöst. vad vill du ha för upprättelse? Ditt utgråt här ger ju lika mycket som kicki danielssons alkoholistångest i aftonbladet, WHO CARES.

det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2011-09-27 23:52
Ja tack, jag har läst tråden och den handlar väl ändå om varför battlen togs bort, right? Inte om ditt jävla fjortistemperament där du försöker hitta alla olika sätt att hata på Shazaam, right? Så lugna ner dej, ta en cigg, ät en macka, whatever och inse att även om din mamma har sagt att du är bäst på allt så handlar faktist inte allt om dej, right!

F.ö. tycker jag att man får säga vad fan man vill i en battle, men går du över gränsen får du va reda på konsekvenserna.

2011-09-27 23:58
F.ö. tycker jag att man får säga vad fan man vill i en battle, men går du över gränsen får du va reda på konsekvenserna.

Är väl snarare så att ställer man upp i en battle så får man fan ta det som sägs med en nypa salt, även om det kanske handlar om att man ska knulla ens morsa, flickvän är handikappad osv. Vadå för jävla konsekvenser? Pallar man inte trycket ska man inte ställa upp från första början.

2011-09-28 00:06
Är väl snarare så att ställer man upp i en battle så får man fan ta det som sägs med en nypa salt, även om det kanske handlar om att man ska knulla ens morsa, flickvän är handikappad osv. Vadå för jävla konsekvenser? Pallar man inte trycket ska man inte ställa upp från första början.

Nu menar jag att gränsen kanske går vid att fullt seriöst stå och heila medans man drar citat ur mein kampf, antagligen skulle inte så många vara glada över det och då får man ta det. Klart som fan man inte ska ställa upp om man inte klarar av att ta allt med en hand salt. Men tycker verkligen inte Shazaam gick över gränsen någonstans även om han hade vetat hur läget låg till.

2011-09-28 08:32
Bunch
Du är korkad, precis så som jag säger, så gick det till det är fan uppenbart nu.

Att dom inte skulle säga det bara för att det blir tråkigt, NEJ eftersom det är en observation av omgivningen här och nu , och sånt gillas jävligt mycket i battle.

Släpp det , du har fel
Get over it

2011-09-28 08:41
underhållande tråd dock, bunch är en oförlåtande jävel ;)

2011-09-28 08:44
jag hade undrat om hur det hade låtit om det vore vice verca, det man har hört från RiS drar det ju inte sig för att göra narr av folk med handikapp

2011-09-28 09:11
Bunch
DENNA ANVÄNDARE HAR VALT ATT TA BORT SIG SJÄLV FRÅN WHOA OCH KOMMER ATT FÖRSVINNA VID NÄSTA SYSTEMUPPDATERING

pallar du inte trycket ? ;)
Rappare

2011-09-28 10:15

2011-09-28 13:03
tog bort mig för typ ett år sen men inget har hänt :D

Och nej det är inte jag som är korkad man är korkad om man köper förklaringen. Fan tänk att taztylicious är enda som vågar stå på sig/inte har IQ fiskmås..

2011-09-28 13:23
Men förklara då varför dom inte kan kommit på det på plats?
att det inte är tillräckligt roligt håller inte

2011-09-28 13:37
För man kallar inte en tjej man tror vrickat foten för handikappad flera gånger, man gör det bara inte..blir bara dumt ENLIGT MIG.. och enligt alla som gått ut grundskolan

Kommer ju såklart aldrig att gå att bevisa, men jag tror (vet) att shaz och tay visste om det och att man är puckad om man köper att dom inte gjorde det.. kan liksom inte förklara det mer utförligt än såhär

2011-09-28 13:43
Jo det gör man , för det är battle och det är observation av det som händer runt omkring .

Du har nog inte kollat på så mycket battle va ? Det är PRECIS sånt här som sägs

Dom gjorde den en gång i början och sen en gång på freestyle när dom tappat texten, va är det du inte förstår ?

Du vill bara att det ska va som du tror fast det är uppenbart för dom flesta andra att det är så här det gick till.

Släpp det

2011-09-28 13:48
Släpp det själv..

har kollat sjukt mycket på battles, och nej det är det inte.. liksom en flickvän på kryckor är ju inget speciellt, och det är inte värt att ta med i en battle än mindre flera gånger, inget man ägnar en tanke åt..

fan shazaam erkänn bara, orkar inte längre..

alltså jag och taztylicious kan ju inte vara dom enda som tycker såhär..

2011-09-28 13:56
haha tror verkligen inte du kollat på sjukt mycket battles och ändå blir så förvånad över att en battlare ser nåt sånt (att sin motståndare kommer med en brud på kryckor) och väljer att dra en rad om det

Det är ju rätt kul faktiskt =D tyvärr uppfattade man ju inte det om man inte var på plats

Orkar inte mer nu faktiskt , tyckte det var kul men nu är du ju bara trög

Keep on hating!

2011-09-28 13:59
nej det är inte kul :D så sjukt tråkigt/dåligt, detta då alltså om man tror hon vrickat foten.. och ja jag har kollat alla battles som kommit ut ända sen the beginning..

orkar inte heller längre.. aja man får väl tycka vad man vill, och om man inte själv fattar hur korkad man är så lider man väl inte heller av det.. :)

keep on riding dick!

2011-09-28 14:04
där sa du det enda smart hittills

2011-09-28 14:08
som sagt , inget stort fan av shazaam
Tycker däremot tay är helt okey i detta battle format
Långt ifrån dickrider iaf =)

Svenska battles antar jag då, där det överlag inte är så mycket freestyles eller observationer av omgivningen =)

Fuck it iaf , går inte att diskutera med en åsna

Vem av oss critical ?

2011-09-28 14:12
han menar nog mig.. :)

jag är också långt ifrån en hater men jag är inte puckad :)

nee kollade amerikanska långt innan sveriges scen ens kickade igång

fred!

2011-09-28 14:14
lite puckad ;)

2011-09-28 14:15
haha, sjukt roligt klipp där längre upp btw

2011-09-28 18:26
Sluta grina nu.

Kan någon slänga upp videon igen?

2011-09-28 23:25
bunch kallar alla oliktyckande för dickryders

bunch<<<<<<saddams öde

jag tyckte inte ens raderna va nåt speciellt, alltså crip - handikappad. det var liksom en under medel diss om ens det. men den verkliga anledningen till att jag skrev va för att elda upp stämningen lite mer.

brandt hur fan orkar du? hahaha jag hade aldrig pallat argumentera med en fool på det sättet, du har bra tålamod lägg det på cvt och den här tråden som referens.

bunch jag tycker synd om din framtida brud om hon gör något snedsteg i förhållandet, du tar verkligen inte lätt på snedsteg haha

2011-09-29 00:19
Jag har den på min gamla laptop, har dock ingen laddare. Vill nån låna ut en Hp 6735s laddare så kan ni få den.

2011-09-29 07:48
Öhhhh känns inte den här diskussionen lite märklig? Battlemoral...vafan...

Det här är ju lika patetiskt som sportfiskare som värnar om fiskars rätt och att fisken ska behandlas bra. Det kunde man ju tänkt på innan man satte en krok i ögat på i munnen/ögat på fisken. Get my point?
Promotor

2011-09-29 11:12
palla va bunch..
"It's in my chromosomes, to rock microphones.."

2011-09-29 15:26
Shazaam, om allt detta nu är lugnt för alla parter som du nu säger, kan du se till att O-Zone (eller vem/vilka det nu är som har kvar videon) släpper ut battlen igen? Det är liksom inte så att folk kollar på den här battlen för att höra "crip - handikappad"-raden precis.......
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-09-29 17:28
dont get your panties in a bunch

skön ja eeee
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2011-09-29 17:59
frollock
Vi skulle uppskatta om du inte spred den videon, samt inte fick för dig att sätta upp den på youtube. Vi jobbar riktigt mycket för att kunna ordna dessa eventsen, det kostar oss både tid och pengar. Sedan ger vi bort det i form av GRATIS underhållning på nätet. Att se våra battles på internet är ingen rättighet, det är ett privilerium. Sprids våra filmer på annat håll än genom vår O-Zone kanal finns det ingen anledning för oss att bry oss på att sätta upp framtida filmer. Så vad god och sprid inte vårt material på något sätt.

Angående möjligheten vi ger till artister att få sin familjs privatliv exponerade, så står vi bakom det till 100%. Vi är mycket väl medvetna om att det inte finns några som helst battle-regler nedskrivna, mer än de var och egen liga, sätter för sig själva. Vi har aldrig sagt till någon vad de får och inte får säga och kommer förmodligen aldrig att få för oss att göra det. Däremot har vi som arrangörer ett ansvar för vad vi publicerar på vår youtube-kanal. Vi väljer att ge möjligheten för våra artister, samt folk utanför battlesammanhanget, möjligheten att slippa få sin intregitet kränkt. Telefonnummer, hemadresser, namn på anhöriga, vän/familje-tragedier, samt personliga angrepp på familjemedlemmar är några saker vi är villiga att se över för editering. Anledningen är simpel, vi skyddar utomstående individers intregitet. Exempelvis kan en battlare försvara sig själv då han står i ringen och faktiskt ställer upp på en verbal svärdfight, medan någon utomstående som är orelevant till battlen inte har, under några omständigheter, inställningen att ställa upp som slagpåse för någon. Då liknar det närmre förtal än en faktiskt rapbattle-match. Vi är inte ensamma om att göra sådana kompromisser för battles i Sverige, utan det här har alla ligor gjort/är villiga att göra.

Vi har uppmärksammat att folk vill ha upp den, vare sig den cencueras eller inte och vi ska absolut överväga det och hitta en lösning så snart som möjligt.

MVH
Kim
The O-Zone Crew

PS. Jag lägger givetvis märke till att det sprids en massa falska påståenden, lögner och vilda spekulationer här angående detta ämnet. Jag har tyvärr inte tiden att tillrättavisa folk i det här, även om jag tvivlar på att någon ens är intresserad av sanningen, utan snarare är mer intresserade av att skapa intriger och trashtalka. ds
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-09-29 19:37
Jag ser den, respekt för det ni gör. Jag kan iaf se den, det är det enda som spelar nån roll.

2011-09-29 23:19
alla ligor gjort

Prova presentera exempel, på sådana fall (annat än telefonnummer till tex arbetsplats) Marv vs Aye Verb.

UTe på väldigt svag is.

2011-09-30 07:53
Ta ditt uppenbara ozone-hat och stoppa upp det någonstans.

Fjant

2011-09-30 08:21
brb2009

Vi är inte ensamma om att göra sådana kompromisser för battles i Sverige, utan det här har alla ligor gjort/är villiga att göra.
Toastare

2011-09-30 08:41
Jag gillar hur folk på fullaste allvar verkar tycka att dom ska få en personlig förklaring till varför just dom inte kan se klippet, och helst en ursäkt också samt en kompensation.
www.twitter.com/jimmypistol232