I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] RIS vs Ri-Fa??

Svensk Hiphop - Battles

2011-09-30 08:47
UTe på väldigt svag is.

Haha, svag is.

Prova presentera exempel, på sådana fall (annat än telefonnummer till tex arbetsplats) Marv vs Aye Verb.

Marv vs Aye Verb är inget exempel från en svensk battleliga.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-30 10:06
Att se våra battles på internet är ingen rättighet, det är ett privilerium.

Jag gillar hur folk på fullaste allvar verkar tycka att dom ska få en personlig förklaring till varför just dom inte kan se klippet, och helst en ursäkt också samt en kompensation.

Ja varför ens lägga upp det på youtube? filma och spara själva så bara ni kan se det så slipper ni höra nåt tjat om det =)

I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-09-30 10:14
det här blir ju bara larvigare och larvigare, ni har fått svar på varför den inte ligger uppe, vilken version man köper är väl upp till var och en men varför fortsätta älta och tjata såhär?
låter ju på vissa som om era liv hänger på huruvida ni får se ett borttaget youtubeklipp eller ej, utifrån sett är det lite som att se en tjock unge ligga på golvet på ica och tjuta efter godis.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-09-30 11:23
Haha

Informera då förslagsvis alla eventuella (utländska) framtida bokningar att om dom inte vaktar sin tunga och håller det PK (enligt ER standard) så kan dom räkna med att få battles censurerade eller tom nertagna.

Får vi se sedan hur sugen dom är på att åka hit och visa upp sig. Det luktar "kompis" kram lång väg om hela den här grejen, som ni sedan desperat försöker sälja som något helt annat.

Tyvärr är det fruktansvärt genomskinligt.

2011-09-30 13:30
brb2009 P33

Som sagt. Både Basementality och O-Zone har antingen censurerat, tagit ner eller låtit bli att lägga upp battles pga innehåll och kvalité. Ingen av ligorna verkar ha några större problem med att få utländska rappare att ställa upp så detta verkar inte vara något större bekymmer.
Jag tycker det blir lite löjligt när du sitter och läxar upp basementality och O-Zone i hur de ska sköta kontakten med de utländska artisterna, men jag förstår samtidigt att det kan vara frustrerande för battlefans som dig när man inte får se en battle som man tycker är fet eller har väntat på.

Sen är det så att man såklart får säga vad man vill i en svensk battle så länge man inte bryter mot svensk lag. Du får t ex inte ställa dig och hetsa en folkgrupp i en battle som inte har något med den andra rapparen att göra.
Isåfall hade battles varit ett utmärkt kryphål för nynazister och liknande. Dom hade bara kunnat ställa två bomberjacke- skinnskallar utanför en judisk förening, ställa ytterligare ett tjugotal stålhättegrabbar i en ring runt dem och sen skrika ut sina åsikter och polisen hade inte kunnat göra ett piss eftersom "det är en battle" och man får säga allting i en battle.

PS:
Prova presentera exempel, på sådana fall (annat än telefonnummer till tex arbetsplats) Marv vs Aye Verb.

Marv vs Aye Verb är inget exempel från en svensk battleliga.

Du kan väl be om ursäkt när du har skrivit fel och inte bara byta samtalsämne och kritisera något annat, det är lite ovärdig stil tycker jag. Saker är ju inte bara svart eller vitt, det är viktigt att kunna se nyanser i saker, annars kan man aldrig förstå varandra och utvecklas.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-30 13:41
censurerat, tagit ner eller låtit bli att lägga upp battles pga innehåll och kvalité

Nu gällde det censur i det här exemplet, så att "lägga" till ytterligare faktorer för att få det att stämma ser inte heller speciellt snyggt ut, så vilka är då dessa censurerade fall från Basementality?

Sen är det så att man såklart får säga vad man vill i en svensk battle så länge man inte bryter mot svensk lag

Fast det där stämmer ju inte, eftersom ni väljer att agera denna "måttstocken" för vad som är okej och inte.

Toastare

2011-09-30 13:44
brb: Kan komma på två censureringar på rak arm. Mandalaten VS Jojje släpptes aldrig. Och Crackson blev censurerad när han droppade Ackes flickväns namn.
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-09-30 13:49
Mandalaten VS Jojje släpptes aldrig.

Pga?

2011-09-30 13:57
Mr Cool

Dra inte in oss/mig i sånna här soppor i framtiden är du bussig...

Jag har mute:at nåt namn/nummer(?) samt att jag blur:ade fotot på Madodds mamma...
Men jag har Inte låtit bli att lägga upp en battle eller tagit ner någon battle för att cencurera vad någon sagt... det där har du hört ryktesvägen.
Jag har dessutom nekat Hyper´s begäran/förfrågan om att jag skulle ta ner/censurera Eurgh/Cruger vs Shazaam/Nils-battlen då det refererades till den omtalade battlen.
Sålänge det inte är namn eller personuppgifter så har jag svårt att se att vi kommer censurera något. Det skulle isf vara om det var något naket eller annat som bryter mot youtubes regler.

Jag ska inte gå in på vad jag tycker om saken, jag ville bara reda ut vad jag gjort och inte gjort... så du som läser detta behöver inte försöka tolka det som ett påhopp.

O-zone får göra precis som dem vill med sina klipp. Jag skriver inte detta för att klaga på dem, jag rättar bara Mr Cool och berättar vänligt för honom hur det ligger till.

brb2009 har inte heller försökt läxa upp hur vi/jag sköter våra grejer...

2011-09-30 14:00

2011-09-30 14:01
hur vi/jag

Finns ingen anledning eftersom du gör saker rätt.

2011-09-30 14:11
brb2009 P33

Nu gällde det censur i det här exemplet, så att "lägga" till ytterligare faktorer för att få det att stämma ser inte heller speciellt snyggt ut, så vilka är då dessa censurerade fall från Basementality?

Jag lade inte till dem för att det skulle passa in på båda ligorna, hade räckt att jag skrev censur egentligen, kan förstå att du uppfattade det så men som jimmyPistol skrev så finns det några exempel på "censur" från båda ligorna.

Fast det där stämmer ju inte, eftersom ni väljer att agera denna "måttstocken" för vad som är okej och inte.

Vadå "ni", jag är inte delaktig i O-Zone på något annat sätt än som battlare.

Jag skrev att man FÅR säga vad man vill i en svensk battle, det betyder inte att ligan måste lägga upp klippet. Men i battlen är det ju bara att köra på.
Ponera: Två rappare står i 20 min utan att säga ett ord till varandra, är ligan tvungen att lägga upp klippet?

Tycker fortfarande att det är lite löjligt att du sitter och kritiserar Basementality och O-Zone för hur de sköter kontakten med de utländska artisterna, jag tycker att båda ligorna verkar få det att funka.

2011-09-30 14:21
brb2009 P33
Informera då förslagsvis alla eventuella (utländska) framtida bokningar att om dom inte vaktar sin tunga och håller det PK (enligt ER standard) så kan dom räkna med att få battles censurerade eller tom nertagna.

Critical
Jag har mute:at nåt namn/nummer(?) samt att jag blur:ade fotot på Madodds mamma...

brb2009 har inte heller försökt läxa upp hur vi/jag sköter våra grejer...

brb2009 P33
Finns ingen anledning eftersom du gör saker rätt.

Ok, bara så jag har hängt med brb, nu är det inte fel att censurera battles längre, bara att plocka ner dem. Jag har svårt att hänga med.

2011-09-30 14:26
Critical
Men jag har Inte låtit bli att lägga upp en battle eller tagit ner någon battle för att cencurera vad någon sagt... det där har du hört ryktesvägen.

Det var inte jag som skrev det heller.

2011-09-30 14:30
Mr Cool

Jag tror brb2009 menar att sättet vi censurerat på är ok för honom... dvs, skillnaden är att jag te x klippt bort namnet på en utomstående person som blir dissad.... inte dissen i sig.

2011-09-30 14:32
Du skrev:

Som sagt. Både Basementality och O-Zone har antingen censurerat, tagit ner eller låtit bli att lägga upp battles pga innehåll och kvalité

Det var lätt att tolka det som det... JimmyPistol antydde det med... men bra, då förtydligade jag mig iaf :)

2011-09-30 14:36
Critical

Ok, jag förstår. Det tror inte jag dock.

Sen skrev du:

I tråden som handlade om Jojje vs Mandalaten skrev du:

I battlen skreks det i folks ronder, folk kunde inte hålla käften, fullständiga namn på närstående, telefonnummer (adress?) droppades..
Jag vet inte exakt vad som var avgörande

Ska jag tolka detta som att du nu i efterhand är säker på vad det var som var avgörande till att battlen inte lades upp.

Inte för att sätta någon på plats, blir bara lite förvirrad när jag upplever att folk ändrar sig efter situation.

2011-09-30 14:45
Det var det allmänna intrycket av battlen som avgjorde, precis som med yde/nicko mack... namn och nummer kan lätt mute:as.. det kunde de även då, men jag kände att även efter jag gjort det så höll den inte..
Det var ingen good look helt enkelt.

Som sagt, det var ett jävla flyttandes av fokus nu... uppskattar inte det öht så du vet det.

2011-09-30 14:47
det är okej när Basementality censurerar, men fuck ozone för att dom censurerar!

2011-09-30 14:47
haha detta är skit kul =D critcal och mr cool försöker låta så trevliga och korrekta som möjligt mot varandra men man vet :

He`s mad right now! Critical about to get stabbed right now
Mr cool wanna say fitta bög SOOOOO BAD RIGHT NOW!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-09-30 14:51
haha lets go

Ska förtydliga ännu mer..
Hela den adress/nummer grejen i Mandalaten/Jojje-battlen (som du inte hört eftersom du inte var på plats.. det var betydligt mer än bara ett nummer) har fler dimensioner än att det bara inte var snällt hehe, det blev en jävligt akward stämning i lokalen och det bidrog till helheten, helt klart.. men jag lät inte bli att lägga upp den för att jag inte hittade mute-knappen.

roofus

så tycker inte jag.

2011-09-30 14:56
Den var mindre bra och akward helt enkelt... Jag ville (precis som jag sa till dem i efterhand, både yde, nicko och mandalaten) att dem skulle få ge bättre förstaintryck på kanalen, vilket dem också fick sen.

2011-09-30 15:03
Tv Woo Tablå:

19:00
Vita lögner: Burning Rumers
Drama serie från 2011

20:00
Crips and Bla blaas. Med hemlig gäst!
Reality serie från 2011

22:00
Utbildnings TV: Var går gränsen igentligen?
Dokumentär från 2011

23:00
Who got game?
Skandinaviskt drama från 2003

00:05
Mr. Cools School: Minors are mine, or?
Erotisk drama från 2010

02:00 (04:00)
Lesbians caught in the past..
Svenskt erotik från 2011

2011-09-30 15:09
00:05
Mr. Cools School: Minors are mine, or?
Erotisk drama från 2010

Antagligen en förskola.

2011-09-30 15:36
wow, vilken tråd alltså, snacka om att spåra ur.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-09-30 15:51
Mr cool wanna say fitta bög SOOOOO BAD RIGHT NOW!

"Skitta bög", hur svårt är det? Fitta bög betyder inget
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-09-30 16:29
RmanSkrotumRapp: å va betyder "skitta bög"? skitta är väl inte ens ett ord :P

vad de gäller censur osv osv. så tycker jag att de är rätt självklart att battlen inte skall ligga uppe ifall någon som tar illa upp (och nämns med person angrepp) inte vill detta. gäller oavsett om det är battlare eller deras anhöriga (offentliga personer vette fan å att göra de som rappare är bitchigt, men så är det...)

//Yde - rolig tråd
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-09-30 16:34
Detta var ingen kritik mot Critical eller Basementality, tvärtom förvarade jag bara båda ligornas beslut att censurera, plocka ner eller inte lägga upp vissa battles eftersom ett battlefan här i tråden var starkt emot det.

Nu har killen som kritiserade det ändrat åsikt gällande censur och är nu enbart emot att plocka ner battles helt. Så jag är rätt nöjd att jag lyckades ändra hans åsikt halvvägs iallafall.

2011-09-30 16:37
Bjäär P22

"Skitta" betyder "skitiga" och är antagligen ett skånskt uttryck eftersom alla andra verkar tro att jag sagt "din fitta, bög".

2011-09-30 17:58
Bjäär P22
va betyder "skitta bög"? skitta är väl inte ens ett ord

"Din skitta bög" är "Din smutsiga bög" på skånska.

2011-09-30 18:26
censurera eller stäng ner tråden