I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Nicko Mack & Acke vs O-Hund & Mr Cool

Svensk Hiphop - Battles

2011-07-22 16:52

[Video Battle] The O-Zone Battles: Nicko Mack & Acke vs O-Hund & Mr Cool

Då var det dags för sista battlen i ledet från "The O-Zone Battles: Season Finale VT"! Fredagsmys utan dess like - Nicko Mack & Acke vs Mr Cool & O-Hund!

Vi vill tacka: Timor Mangal för filmning och klippning av materialet, Oscar Alvarez och Digital Dirt för filmning, S.T.I.C.S för hostandet, Dj More-10 för musiken, Dirty Gorilla och Medborgarskolan för sponsringen, Mejeriet för lokal och personal. Sabotage, Michael Crackson, Dimorf Metrik, Mister Tom, Spakur, Pziclone, Nomad, Grizzly, Jimmy Pistol, Martin Zamora, Henry Bowers, P.J, Charron, Loe Pesci, Mr Cool, O-Hund, Acke, Nicko Mack, Speakon för era battlebidrag. Big up till våra domare Dami, Andreas, R-man och Speakon, samt vår samarbetspartners DubCnn och Whoa.

Vi är evigt tacksamma för supporten som samtliga har visat för The O-Zone, hjälp oss att växa genom att bjuda in era vänner till FaceBookgruppen, prenumerera på YouTuben och håll er uppdaterade genom att glida in på www.theozonebattles.com.

www.dirtygorilla.se
www.dubcnn.se
www.kingofthedot.com
www.whoa.nu
www.kulturmejeriet.se
www.medborgarskolan.se
www.theozonebattles.com

//The O-Zone Crew

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-07-22 17:17
ÄNTLIGEN!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-22 17:34
Tycker Nicko Mack & Acke gjorde riktigt fint ifrån sig i första ronden, men de andra två ronderna tog Hunden & Cool. Fet battle!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-22 17:47
ingen va speciellt bra i denna battle.

2011-07-22 18:09
haha, kul att se pesci i publiken stå och rycka i agl-tröjan
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Graffare

2011-07-22 18:43
Alltså... Vafan är det med publiken egentligen?
-

2011-07-22 18:51
Ingenting, Nicko Mack och Acke var inte så heta helt enkelt. Början av Mr Cool och O-Hunds 3e rond, on point!

Överlag, nice battle!

2011-07-22 19:06
Acke & Nicko la en tung första rond, men sen gick de utför å blev tråkigare och tråkigare.
O-Hund & Cool la det lite tyngre, men jag tyckte inte alls att deras kemi stämde ihop.

Cool var iallafall bäst i denna battle. "Föreställ dig att jag pullar din flickvän med hennes ätpinnar" hahaha, sjuk han är.

Överlag tråkig battle annars, väldigt besviken på O-Hunds insats här.
Jag hoppas iallafall på att han och Cool inte tag teamar ihop igen.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Poet

2011-07-22 19:20
Tizm, tänker du på att de inte verkade vara vakna på massor av rader?
Jag kände det iallafall, men sen håller jag med om at Cool och Hunden vann denna.

Sjukt fet battle, var sannerligen värd att vänta på!
Jag har ätit pannkaka!

2011-07-22 20:06
Mr.Cool och Nicko mack hade några bra rader.

Annars ganska stelt och intetsägande battle...

2011-07-22 20:36
Mr Cool och O-hund vinner detta bara genom att visa sig, hur orkar man ens låtsas som annat...

2011-07-22 20:42
Bra battle! Rätt lag vann helt enkelt..
Men härefter tycker jag O-Hund ska tagteama med Third Eye, den combon verkar oslagbar!
"Visst är det vackert.."
Manager

2011-07-22 20:59
Jag tycker O-hund och Mr. Cool hade bra samspel och ser gärna mer av de två. Jag tycker även att de vann den här, men inte överlägset.

Andreas är bästa domaren någonsin.
Redline!

2011-07-22 20:59
ja förutom att Mr Cool vann mot dom ensam. Seriöst, Mr Cool lägger ribban. Mr Cool o ohund passade riktigt bra ihop och körde tre feta ronder, real talk.

2011-07-22 21:05
Shit alltså!
Nicko mack och acke var grymma men O-hund och Mr Cool dödar ju! Störigt bra.

2011-07-22 21:10
Det var nog första O-hund battlen jag har kunnat titta på utan att vilja skjuta mig själv. Han och mrcool var faktist roliga tillsammans dom hade 2 riktigt starka ronder imo, skrattade faktist åt några av deras bars och det är inte ofta det händer.

Tycker nicko och acke hade en halvfet första och sen var det bara tråkiga freestyles/filler lines och små stumbles här och där hela tiden. Men gjorde okej ifrån sig ändå.

Mrcool och O-hund tog nog varje round.
B

2011-07-22 21:27
Mycket sämre battle än vad jag förväntat mig. Överlag ganska tråkiga rader och mycket småprat som inte alls var kul.

Nej O-hund borde teama upp med tredje ögat igen istället.

Varför dömde inte R-man denna battlen? :( Vågar han inte säga emot Mr. Cool?

2011-07-22 22:21
O-Hund och Mr Cool var riktigt tunga och vann rättvist dock var ju publiken sjukt tråkigt enögd och gav inte Acke och Nicko Mack någon som helst respons. De gjorde en bra insats framförallt i första men sen föll det ganska naturligt då de inte fick något respons öht. O-hund och Mr Cool fick dock enorm respons på liknande rader.

Måste man vara skåning för att få props på rader i O-zone?
www.twitter.com/rossandeross

2011-07-23 00:12
Är det bara jag som tycker att det var PINSAMT dåligt ifrån Acke & Nicko Macks sida? Tyckte nivån på dissarna framstod som totalt barnsliga - Mr Cool och O-Hund var på en helt annan nivå även fast de gjorde en ganska "standard" insats.

Något som jag reagerade på var bland annat att efter ett antal "asiat-dissar" - så drog Nicko Mack en liknande rad, och Acke nynnade på en "asiat-melodi". Det kändes som en grov självdiss.

Jag tycker både Nicko Mack och Acke varit sjukt duktig individuellt förut, haft en bra blandning av attityd och innehåll, men detta var inte alls bra. Freestyle-delen var intesägande och bara tooom.

Men det blir väl bättre nästa gång, alla har svackor och jag ska inte låta alltför negativ :)

2011-07-23 00:12
Orättvis battle tycker jag. det var mer nicko o acke mot publiken än mot ocoolt.
bra battle, lite slö, hade väntat mig lite mer gnistor mellan macken och cool.

båda sidor hade enligt mig riktigt bra rader emellanåt men som sagt med en relativt partisk respons.

hade nästan velat se en övertid, men det lutar tyvärr mer åt ocoolt i denna.
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2011-07-23 00:20
fet battle och rätt par vann haha Mr cool är komplett battle mc. han levererar, är närvaro, har rätt attityd till olika punch och han har feta punch samtidigt som dem e roliga. Acke känns tråkig, därför låter hans rader inte heller lika bra även om han har visa bra rader. N.Mack var bra men inte mer än så. han känns lite för wannabe. lite som om han nyligen upptäckt hiphop och så vill han vara en hiphopare men inte vet riktigt hur han ska vara så han överdriver det hela...
Aska på

2011-07-23 02:07
Mr. Cool och O-Hund tog den. No bodybag.

2011-07-23 02:07
Tycker att Cool tog denna battlen själv.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-07-23 03:45
Jag trodde vi vann tills GAIA skrev att vi vann, grattis acke och nicko mack till vinsten.
Iiiui

2011-07-23 03:50
Mr.Cool

Hahaha.. Skulle jag sagt att ni förlorade eller? ^^

Gråt inte Cool, nog så vann ni i mina ögon men mer än så vad jag tycker eller inte skriver jag inte.

Vill du ha en gnutta mer detaljerat så hade ni aningen "roligare" rader än era motståndare och sånt är ju allt som räknas i O-Zone, eller hur? Så därför, summa summarum, så vann ni.

//

2011-07-23 04:25
Du behöver inte be om ursäkt, dina inlägg är lite av ett internt skämt bland battlerappare bara.

2011-07-23 04:39
Mr.Cool

Ooh, wow, ska jag bli ledsen över vad ett par internetrappare från några sketna hålor i Sverige säger och tycker? Jag antar att du känner många battlerappare? ^^

Visste inte att det fanns sådana i Sverige knappt. Jag känner till ett par, du känner säkert hundratals, haha..

Säg mig då följande min bästa herre:

Är du enig i följande slutsatser?

1. Scenen är öppen och fri, inte bara för deltagare utan också för åskådare. Spottar du och får mad respect för det eller blir flamead för att du är wack så är allt lika acceptabelt? Eller är det gråta för att nån dum och elak producent vid namn Machete tycker att fåniga skämtrader inte är det hetaste under himlen? ^^

2. Smaken är som baken? Eller ska alla tycka som du?

Men varför ska du eller dina så kallade battlerapkompisar ta åt dig av vad jag säger? De flesta på whoa och på evenemangen verkar ju gilla det mesta de flesta på alla events kickar så.. .. .. vad är problemet? Ni har ju massa fame och status på denna lilla scen, mina ord kan ju inte vara värda mycket när alla kids hyllar er till skyarna?! Och säg nu inte att du inte har tagit åt dig för annars hade du aldrig tagit upp det? ;)

2011-07-23 04:43
Dopeboy

"Är det bara jag som tycker att det var PINSAMT dåligt ifrån Acke & Nicko Macks sida? Tyckte nivån på dissarna framstod som totalt barnsliga"

now, that just ain't true, nu skulle jag gärna villa se dig utveckla på den tanken, ge mig någonting specifikt som framstog som "PINSAMT" eller "totalt barnsligt", nu har du chansen, ge mig dina synpunkter till punkt och pricka, öppet hus, varsågod

ordet är ditt

Mack out
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-07-23 04:54
Kan säga en sak om Nickomack och Acke, det märktes att det var bortaplan. Egentligen kom de med bättre flow i sina rader men publiken var skrämmande tyst. Totalt sett så hade kanske Mr.Cool och O-Hund lite roligare framträdande och det kan ju edga battlen i deras favör. Vet knappt vad man ska bedöma en svensk battle på längre. Kan säga ett exempel på när en svensk battlerappare faktiskt ÄR intressant i mina ögon. När TayTay kör ibland så kan han droppa riktigt on-point rader, tunga saker som kryper under skinnet på motståndaren, väl avvägt delivery med en punchline som inte nödvändigtvis måste vara en ordvits eller en fortsättning på ett played out tema. Dvs, om vi ska nämna ett exempel bland de battlerappare som ändå syns lite på alla events och har ett namn på scenen. Hoppas inte Mr.Cool gråter ännu mer nu bara, ^^

Kommer ihåg när Glaciouz kickade, fan han droppade en hel del feta grejer, så även Rico Won.

2011-07-23 05:34
Ahh, låt mig ge ännu ett exempel på vad jag gillar?

Ta Cromes första rond, vad snackar han om i ronden? Är det lägga folk i en låda, är det corny mammaknullarskämt osv?

Säger inte att denna ronden på något sätt är sjukt grym, bästa någonsin ever i Sverige, inte alls, MEN jag hör Crome snacka om sin motståndare. Resten av battlen är inte lika intressant som första ronden där och det är en del svagare material också. Droppa rader om vad personen gjort, sagt, vem han är och på ett rakt och cleant sätt. Som sagt, bars over bullshit.

2011-07-23 05:56
GAIA
Vi älskar dig. Jag ska sluta böla.

2011-07-23 06:09
Mr.Cool

Puss puss, ;)

Ärligt talat så bryr jag mig inte om det sitter folk och stör sig på vad jag säger heller, har redan sagt att jag inte kommer skriva sådan kritik här framöver och kommer stå för det också (så länge inte folk ska försöka dra det ur mig i trådar). Så du kommer inte se mer klagande på bristen på bars ditt, played out rader datt. Märker ju hur ledsna många blir på whoa över det, haha..

Vill bara tillägga också att jag inte är allergisk mot roliga rader som får publiken att skratta, det är inte det handlar om öht..

//

2011-07-23 06:11
Tips till GAIA.. Vita lögner, Tre kronor, Skilda världar, Rederiet, Nya tider, Vänner och fiender? där har du nonstop skitsnack som får det att krypa i huden på alla inblandade och iakttagande..

Du verkar ju liksom ha lite tid över ändå, så att säga..
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2011-07-23 06:13
Mhm, bra punchline där polarn, ska jag rebuttla den nu eller?

//God natt

2011-07-23 06:46
Nicko Mack är lagom pinsam när han dansar runt och ryter och ser hård ut. haha

2011-07-23 06:48
eller när han säger åt publiken att hålla käften, haha

2011-07-23 07:15
GAIA

haha det räcker

2011-07-23 10:46
maan hiphop is too nice, its too pretty

2011-07-23 10:48
GAIA

hur orkar du?
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2011-07-23 11:15
Frågan är inte hur Gaia orkar, frågan är hur orkar folk lägga tid och bry sig om vad han säger.
B
Manager

2011-07-23 11:32
jaojao_:

Varför dömde inte R-man denna battlen? :( Vågar han inte säga emot Mr. Cool?

Jäv?
Redline!

2011-07-23 14:32
Jag tyckte denna battlen var jävligt skum.

Mr.Cool körde sin stil och körde på sjuka skämt och inte så mycket flow och han gör det finfint. O-Hund kan bättre än det här. Det vittnar hans andra battles om! Men dom fick sjuka reactions (Host host hemmapublikum host host) vilket inte Acke och Nicko Mack fick.

Men Nicko Mack och Acke var ändå jävligt tajta, speciellt i första.
Rappare

2011-07-23 14:36
Cool och O-hund tog helt klart den här, men jag tycker det är lite tråkigt att Cool sabbar Nickomacks rader genom att ställa sig framför honom och göra dumma miner och sådär. Ni krossar dem ärligt utan sånt tjafs, så du kan lika gärna lägga ner den grejen. Första gången var det kul dock, men det gick till överdrift.
Rappare

2011-07-23 14:37
Sen så har de ju rätt i det de säger också; Vad fan gör Acke där?
Producent

2011-07-23 15:26
gaia jag kan inte förstå varför DU skriker troll på detta forum hela tiden...

fet battle. men ändå inte, hade förväntat mig något så fruktansvärt mycket bättre. då alla dessa 4 herrar kan göra det bättre än vad dom gjorde.

2011-07-23 16:11
NickoMack:

Som jag tidigare skrev. Freestyle-delarna "dricksvatten/fittsaften" och liknande saker. Var inte dåligt överlag men inte heller bra. Och ett flertal saker tyckte jag var pinsamt så jag spolade fram.

Det är min åsikt.

2011-07-23 17:45
kändes väl inte som o-hund och cool var i toppform ärligt talat, men en oväntat soft kombo var det ändå. cool har en jävla karisma som är omöjlig att inte fånga en och o-hunds mr cool-inspirerade rader var klockrena.
sen blev det ju lite väl mycket tjat om grisar och asiatiska flickvänner..

acke verkade helst av allt vilja vara någon annanstans, kändes som han var riktigt trött på battlen i tredje ronden. jag förstår för övrigt verkligen inte poängen med att med trött röst direkt citera mr cools rader och sen bete sig som om det vore en skön grej att göra..
nicko mack är en jävel på rader och delivery nästan jämt, men det var ett jävla tjafs om att han reppar basementality. kändes rätt ofint på nåt vis.

kul battle. o-hund och cool köttade. kjamiz
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Sångare

2011-07-23 19:12
Mycket bra battle från båda sidor som Cool/Hund såklart vann, spelar ingen roll om publiken är partisk. En del av battle rap är att kunna vinna över publiken på bortaplan. Det är för övrigt inte så jävla svårt i Sverige. Det är inte som att en jokey West Coast-rappare kommer till en hård gatubarnscrowd i NY.

Egentligen är det skrämmande att folk säger samma saker om sådana här battles som dom säger om typ "Dimorf Metrik" mot "Mr Tom". "Fet battle!" säger dom, också inget mer. Vilket kan ge intryck av att den här skiten är på samma nivå, vilket det absolut inte är.

Jag förstår GAIAs problem, han tittar för mycket på GT, URL, KOTD, etc och blir därför kräsen. Det är fel att jämföra med svenska scenen som är såpass ung, men jag är likadan. Det är lätt att kritiken blir mer negativ än positiv, fast än man vill väl.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-07-23 20:03
hur kan man säga att acke/nicko mack gjorde bra ifrån sig? dom gjorde ju bort sig i rond2 och 3. coll och hunden var feta men kan bättre. men dom behövde ju inte ens köra 100 procent.

2011-07-23 20:03
cool mena jag.. sorry

2011-07-23 21:26
visst nicko mack kom med vissa bra rader, men dom va liksom absolut inget intressant på plats efter man hört ohund och cool. tycker helt för många fokuserar sig på detta med hemma publik osv, här va ett av laget klart bättre.

kan även tillägga att jag väntade mig så mkt mer ifrån cool och ohund, kemin mellan dom kändes inte så tight som ohund och thirdeye. men jag tror den kan bli de om dom övar mer för punches har dom båda, men två skilda stilar.

however, rätt lag vann.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89