om nu cool och hunden va så bulla, varför körde inte nicko och acke över dom då?? mr cool behövde ju inte ens köra på top för att vinna...
när slutade rap battles handla om rap? som sagt så va cool & hundens flow och samspel långt ifrån 100% här. men alla vet att dom kan bättre flowmässigt. ser vi i deras tidigare battle såsom cool vs crackson, eller tagteamet ohund & third eye vs cool & hyper.
och jag håller med er om att de borde va mer Rap i det hela, för ibland är de lite många rader som inte rimmar ens med något, men bara låter kul.
men så som codein säger de så låter de som att de kvittar vad du har för rader sålänge du rappar och flowar. men vadå ska hela publiken stå o va tysta av uttråkning?
för oavsett så har jag inte sett många i Sverige som lyckats göra just det bra.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
#så säker på min sak att jag bara öva på texten imorse du är ute på så djupt vatten att du bara öva på texten i morse" (kanske inte exakt citat, men ja.) Bajtad rad.
Den här diskussionen låter så här: Person 1: Dizaster är bäst i världen! Person 2: Nae, han snackar ju bara om att skjuta/döda folk fast han gör inte det på riktigt - Ken Ring är bäst för han gangster i verkligehten Person 3: Nae Ken Ring är sämst för han använder inte lika bra rim som Spakur Person 4: Nae, Spakur rimrunkar - TayTay är bäst för han säger the truth Person 6: Nae TayTay är bara elak och det vill ingen se - PziClone är snäll Person 7: PziClone är sämst för att han inte är elak - Mr Cool är bäst för han är grov Person 8: Nae Mr Cool överdriver och är dessutom komiker - Mandalaten är bäst för att han full när han battlar Person 9: Nae, Mandalaten är sämt för att han är full när han battlar See where I'm going with this? Alla tycker olika! Man kan bedöma en battle på 1000 olika sätt; rim, flow, deliverance, humor, retorik, fyndighet, originalitet, attity, klädstil, textinnehåll, punchlines, relevans, längst skägg - listan är oändlig! Allt ligger i betraktarens ögon och det finns inga regler i battle - det handlar helt enkelt om att styla på den andra (som någon på Whoa sa) och vinna över publiken på sin sida. Alla åsikter är lika mycket värda så därför kan jag störa mig på när vissa går in i trådar och skriver med inställningen "så här är det" och det här var kasst för jag gillar inte när folk har gröna byxor på sig. Ogillar när folk kollar på en New Blood-match och jämför med hur Dizaster hade gjort i samma situation. Battle har funnits ungefär lika länge som rappare har funnits, även i Sverige men den platformen som finns idag för battles i det här formatet är ju nytt så det är samma sak som att gå på knattehocky varje vecka o sen sitta i publiken och klaga på att Wayne Gretzky hade gjort det mycket bättre. Se det här med att droppa personliga rader. Alla dissar blir givetvis bättre med substans i men i och med att scenen är så ung vet man ofta ingenting om rapparna. vet man själv något så vet publiken ofta inte om det så det kommer inte slå lika hårt som om faktumet man drar upp redan varit känt. Sen kan man drar såna lines ändå men då kommer inte publiken digga det - och det är ju på plats man vill vinna, inte för att uppfylla 3 pers på Whoas önskemål. Sen kan man dra upp personliga saker som ingen vet om men då måste man bygga upp inför själva punchen. MEN! Battles i Grind Time osv är ju oftast unlimited så då är det ok men har du 60 sekunder på dig samt ska försöka trycka in rebuttles etc. har du fan inte tid att slösa på att stå och bygga upp inför en punch som kanske ändå inte kommer gå hem. Jag försäkrar alla om att när vi får fler rappare, battles, events och intresset ökar och även publike har koll på scenen kommer dissarna givetvis bli mer personliga. MEN! Så som det ser ut just nu kan det vara väldigt svårt. När jag mötte Nicko Mack i The Ring vågade jag inte dra en enda referens till hans battles eller material eftersom jag visste att 99 % av publiken inte hade någon aning om vem Nick Mack var - då måste man hitta något som publiken kan finna roligt på plats. Ursäkta mitt insnöande.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
-PziClone- mkt mkt mkt bra skrivet! håller med dig.
MEN! Så som det ser ut just nu kan det vara väldigt svårt. När jag mötte Nicko Mack i The Ring vågade jag inte dra en enda referens till hans battles eller material eftersom jag visste att 99 % av publiken inte hade någon aning om vem Nick Mack var - då måste man hitta något som publiken kan finna roligt på plats. men va, va så pass många i publiken helt totalt oinsatta i battlescenen i the ring?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
acke erkänner faktiskt att han är en fitta när han rappar. haha bull misstag!
Dizzy89 P21 Hehe ok, jag kanske överdrev - men jag skulle tippa på att 90 % av alla som var där (bortsett från arrangörer) inte hade sett/hört honom. Men om alla som var där förra gången kommer till nästa event så kommer istället 90% av alla ha sett honom. Vi kommer att pumpa ut videos från Basementality och O-Zone i The Ring-forumet på Fejan (380 medlemar just nu) så att folk blir intresserade coh "lär känna" rapparna så man kan köra mer relevanta saker, referenser etc.
Pziclone skrev det bra. Men jag förstår fortfarande inte. Jag tycker mig se det här "bars over bullshit"-snacket i varje ny tråd om battlerap här på whoa. Precis vad är så jäkla bra? Ge exempel på rader, stycken, ronder som ni tycker är tunga. Jag föredrar själv när det skämtas och tycker om dessa "komiker som rimmar". Och det här att de inte skulle kunna rappa är ju bara skitsnack. Codein, du verkar gnälla mycket. Tycker du inte att vi har en bra blandning av rappare i Sverige? Alla kan väl inte skrika "stridspilot - pansarvagn!" och annat jävligt on-point om motståndaren. Hur kul skulle det vara? Battla Cool istället och bevisa att du är rappare och att han är komiker.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.
Jag har faktiskt också svårt för att se skillnaden mellan ovannämnda stilar ofta - inte alltid, men ofta. Shazaam har klagat på att folk kör skämt osv men jag tycker att 90% av hans material också är skämt, ordvitsar, liknelser m.m. och jag tycker att det är fett i de battlesen han får till det i - exempelvis mot Third Eye och Dizaster och Ockwerds. Smojoe har klagat på att det skämtas men i hans största seger men när han exempelvis körde mot 2 i styrka körde han ENBART asiatskämt. Kurt Codein kanske hade tgit sig ett glas igår men han klagar på samma sak men i battlen mot mig och Erik körde de ju mest skämtrader också. "Din flickvän anväder inte högern men gillar och vänstra PÅ DIG, men har ingen penna på PÅ SIG, tvingar din en pannkaka att vända på sig" Nu var det inte så de sa (minns inte) men liknande grejer. Sen var det rader som "du skulle inte en klara av svampen i Mario Kart o.s.v. Det är väl samma sak där. Missförstå mig rätt nu, jag tyckte att svampen i Mario Kart-raden var skitrolig (en av de bättre) samt att både Shazlaam och Smojo kan lägga skitbra grejer men jag förstår ibland inte skillnaden.
Crackson som tillochmed är Kurts bror kör ju också en komisk stil (inte för att du, Crackson, har uttalat dig) och kör (vad jag minns) endast skämt mot Mr Cool och gör det bra - vinner första ronden i den matchen även om de flesta inte håller med mig på den punkten.
PziClone: Skillnaden du pratar om är nog att riktiga hiphoppare får lov att battla och köra skämt, men när oäkta hiphoppare (i detta fallet Mr. Cool och O-Hund) gör det så är det fjanterier, buskis, osv och inte lika uppskattat.
Men jag förstår fortfarande inte. Jag tycker mig se det här "bars over bullshit"-snacket i varje ny tråd om battlerap här på whoa. Precis vad är så jäkla bra? Ge exempel på rader, stycken, ronder som ni tycker är tunga. håller fan med dig, flera stycken har nu sagt att nicko & acke har bättre rap rader och vissa säger t.o.m att dom tog detta. men ingen jävel kan ge ett eller flera exempel på dessa "bra" rader som e tunga nog för att passera deras standard som dom själva inte ens kan leva upp till. (Y)
Battles i Grind Time osv är ju oftast unlimited Det är enormt få battles i alla övriga ligor förutom URL som har sk. "unlimited rounds" försöker du påvisa hur bevandrad du är genom detta uttalande så gör du ett rätt dåligt jobb såhär långt.
BattleNerd P30 Men det är ju det här jag talar om; vad är egentligen en "riktig hiphopare"? Vissa skulle säga att det är någon som anammar "hiphop-kulturen", vissa skulle säga att det är någon som diggar hiphop/rap, någon skulle säga den som utövar någon av de fyra elementen", någon skulle säga den som lever/andas/jobbar med/tänker och pratar hiphop och vissa skulle säga att det räcker med att har stora byxor. Jag är inte ute efter ditt svar på vad du anser vara en riktig hiphopare utan försöker snarare belysa det faktum att det inte riktigt funkar att du går in som något slags auktoritet här på Whoa och börjar slänga runt subjektiva termer som du själv har kommit på definitionen till. Jag känner inte dig men med största sannolikhet finns det lia många eller fler som skulle säga att DU inte är någon riktig hiphopare. Slutsats: Jag pratar inte om din eller någon annans åsikt om vad ni tycker är bra/underhållande/äkta men varför måste man komma in och skriva upprörda/respektlösa inlägg om rappare bara för att de kör en stil som man själv inte diggar, precis som om rapparen i fråga hade gjort något fel när den valde vilken typ av stil de skulle kicka?
Det folk uppenbarligen är skitless på är Stefan och Krister humorn som dessa "rappare" står och löser upp från inövade a4'a med lika mycket naturlig karisma och personlighet som en skurhink eller trästolen "melker" från ikea. Särskilt Ozone är översaturerad av denna sjukt kassa svenska "buskishumor" som denna publik (som när dom inte står på dessa galor så hänger dom utanför den lokala korvkiosken på fredag och lördagkvällar) "höhö'ar" fräckt åt alla tuffa inspirerade könsord som dessa halvlik till "rappare" bräker ur sig. När du ställer dom brevid en sån som Bowers som har en egen stil, och naturlig karisma så blir det övertydligt hur fruktansvärt malplacerade dom är i detta formatet, folk som om dom ombads göra detta över ett "beat" skulle ligga så offbeat att det inte ens är roligt.
brb2009 P33 Ok, kanske inte alltid unlimited, syftad på månag av de stora matcherna där folk verkligen gått lös på personliga grejer. Men även om det inte alltid är unlimited är det ofta 90 Sekunder o.s.v. Och jag förstår inte varför du som inte känner mig ska gå in och börja vara respektlös mot mig bara för att jag är av en annan åsikt. Du är 33 år - sluta beté dig som 16. Nu känns det som om jag sitter här och för publiken i O-Zones talan. Så är inte fallet. Men om det du säger vore sant skulle ju ingen tycka att rappare som O-Hund och Mr. Cool var bra men det stämmer ju inte. Du snackar om Bowers men han är ju en person och han är nog bäst i Sverige. När han körde mot R-man tyckte jag han vann men det var ändå jääävligt jämt. När R-man körde i Stockholm så diggade 99% av publiken han skit och när Mr. Cool kickar i Linköping kommer folk med största sannolikhet också digga hans skit. När O-hund/Third Eye var i Sthlm så gillade alla (de flesta) hans grejer. Så säg mig, var finns alla de här personena som är less på dem - är det här på Whoa eller är det hemma i ditt vardagsrum eller eller någon annan stad?
PziClone: Du missade nog poängen i mitt inlägg, jag gick absolut inte in som en auktoritet och att du tog det så förvånar mig faktiskt då jag själv inte är speciellt "hiphop". Tror att om du läser inlägget igen så förstår du vad jag menar.
BattleNerd P30 Hahahaha, sorry mannen - läste inlägget en gång till och jag missförstod dig. Trodde du var helt seriös - för jävligt många som skulle kunna gå in och skriva en sån sak. Då förstår jag dig - fan att jag slösade 5 minuter av min tid på att argumentera något du aldrig påstått :)
ok Dizzy89 här har vi ett gäng välskrivna rader "det finns säkert en hel del personer här som är sugna på att skada dig// när du kommer in och ser ut som att Brother Ali fått glasögon och slutat raka sig//" "O-Hund, hur jävla dum får man va?// du teamar med snubben som sa att han ska knulla ditt barn// så ditt ofödda barn kommer bli knullad totalt// men nu är teamet ett faktum, jag antar att Mr Cool vart knullad tillbaks//" "det skulle vara en battle, det måste blivit nåt fel// det serveras hund och RiS, kinabuffé!//" "jag har sett er battla varandra, då var det så jävla mycket bögar hit och bögar dit/ och nu när ni har slagit ihop ert team så måste ni vara så bög det kan bli/" "men visst, det är som det är// men jag vill att världen ska veta att du är för mycket av en pussy för att battla Shazaam// för du ville ha nån som var "top tier", så jag och Acke kom ner// för att lära dig den hårda vägen att du inte borde be om nåt sånt mer// men du battlade Shazaam, det var på radion, jag satt i bilen och hörde det// när det var Shazaam och Jimmy Pistol versus Third-Eye och snubben som förstörde den (vafan gjorde du det för?)//" dom uppläggen tycker jag personligen är skitfeta, speciellt med true story-värdet på den sista
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
sen måste jag tillägga att jag personligen tycker Mr Cool är jävligt rolig, han har hittat sin grej i det här formatet och jag tycker han gör det jävligt bra
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Hahaha - den här gillade jag! "det finns säkert en hel del personer här som är sugna på att skada dig// när du kommer in och ser ut som att Brother Ali fått glasögon och slutat raka sig//"
Pziclone: Jag uttlade mig lite PK en bit upp i tråden även om jag inte sa så jättemycket. I övrigt så gillar jag inte att uttala mig om mig själv och mina insatser utan det ligger som vi konstaterat i betraktarens öga och är något subjektivt. Så jag gör bara min grej och hoppas folk gillar det. Därför skriver jag inte i mina egna trådar t.ex. Men tycker inte att min stil är komiskt uppbyggd på det sättet som Kurt beskriver. Jag gillar/försöker att blanda hårdare punches med humoristiska samtidigt som det ska ha någon koppling till individen, oavsett om kopplingen är hans utseende eller saker jag vet om honom sedan tidigare. Så jag tycker inte något ska uteslutas i en battle men jag förstår om folk kanske tröttnar om någon bara står och kör massa skämt som inte har någon eller väldigt lite koppling till motståndaren. Tror inte det fungerar utan en variation i materialet. Eller jag uppskattar åtminstone inte det då. Men jag uppskattar att du ger mig första ronden. Flera som påpekat just det även om jag tycker att min tredje är den bästa. Själv diggade jag dig endast till Permoman drog den där neger-raden och fick mig att förstå att jag inte kan gilla dig längre.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Crackson P26 Fattar hur du menar och håller med om det mesta. Hahaha, den raden var fan bäst! Efter att han la den slutade alla gilla mig.
här har vi ett gäng välskrivna rader "det finns säkert en hel del personer här som är sugna på att skada dig// när du kommer in och ser ut som att Brother Ali fått glasögon och slutat raka sig//" "O-Hund, hur jävla dum får man va?// du teamar med snubben som sa att han ska knulla ditt barn// så ditt ofödda barn kommer bli knullad totalt// men nu är teamet ett faktum, jag antar att Mr Cool vart knullad tillbaks//" "det skulle vara en battle, det måste blivit nåt fel// det serveras hund och RiS, kinabuffé!//" "jag har sett er battla varandra, då var det så jävla mycket bögar hit och bögar dit/ och nu när ni har slagit ihop ert team så måste ni vara så bög det kan bli/" "men visst, det är som det är// men jag vill att världen ska veta att du är för mycket av en pussy för att battla Shazaam// för du ville ha nån som var "top tier", så jag och Acke kom ner// för att lära dig den hårda vägen att du inte borde be om nåt sånt mer// men du battlade Shazaam, det var på radion, jag satt i bilen och hörde det// när det var Shazaam och Jimmy Pistol versus Third-Eye och snubben som förstörde den (vafan gjorde du det för?)//" snark.
In this thread: Retards.
jag älskar när folk e komiska OCH lägger det snyggt, alltså så gillar jag bowers o r-man väldigt mycket, dock e de inte många som kan båda sakerna :-( och om jag måste välja mellan komik o bra rap ( vilket man i många battles måste) så väljer jag dom roliga.
jag tittar mycket hellre på när cool kallar någon tjock med lite halvdana rim än när zamora skryter om hur mycket han knarkar med skit bra rim
de väldigt nyfiken på att få se svar på de satan skrev!
en jag förstår fortfarande inte. Jag tycker mig se det här "bars over bullshit"-snacket i varje ny tråd om battlerap här på whoa. Precis vad är så jäkla bra? Ge exempel på rader, stycken, ronder som ni tycker är tunga o så lite om battlen
cool o hund tog den cool va väldig bra :-) nicko o acke va dock också väldigt bra o jag tror fan dom tog första :-)
There ain't no dick like the one I've got
"det finns säkert en hel del personer här som är sugna på att skada dig// när du kommer in och ser ut som att Brother Ali fått glasögon och slutat raka sig//" "det skulle vara en battle, det måste blivit nåt fel// det serveras hund och RiS, kinabuffé!//" dessa va rätt feta, men det ni faller på i dessa raderna är ert delivery, ni gör inte raderna roliga för ni oftast stressar igenom dom för mycket så man inte hinner reagera riktigt..
"men visst, det är som det är// men jag vill att världen ska veta att du är för mycket av en pussy för att battla Shazaam// för du ville ha nån som var "top tier", så jag och Acke kom ner// för att lära dig den hårda vägen att du inte borde be om nåt sånt mer// men du battlade Shazaam, det var på radion, jag satt i bilen och hörde det// när det var Shazaam och Jimmy Pistol versus Third-Eye och snubben som förstörde den (vafan gjorde du det för?)//" denna tycker jag sisådär om då det är helt o hållet upp till var och en persons smak.
att du kan klassas som top teir kan jag hålla med om, men inte acke, så den raden föll pladask. (dock gjorde han en riktigt grym utveckling till Peace & love)
och nästa blev oxå lite intetsägande då jag, och många andra tyckte ohund/thirdeye tog den simpelt över shazaam/Pistolen, och tyckte verkligen inte ohund förstörde nånstans.
och de bara känns skumt att dissa nån som vann så stort i den battlen som han/dom gjorde.
När du ställer dom brevid en sån som Bowers som har en egen stil, och naturlig karisma så blir det övertydligt hur fruktansvärt malplacerade dom är i detta formatet, folk som om dom ombads göra detta över ett "beat" skulle ligga så offbeat att det inte ens är roligt. Mycket av det du säger stämmer faktiskt, även fast jag tycker att de är ganska sköna. Men att jämföra med den person som de flesta anser är bäst i Sverige är väl lite orättvist?
dessa va rätt feta, men det ni faller på i dessa raderna är ert delivery, ni gör inte raderna roliga för ni oftast stressar igenom dom för mycket så man inte hinner reagera riktigt.. Du måste ha jävligt svårt att hänga med i vad de flesta battlarna i t.ex. KOTD, URL, Grind Time säger va? Där är det ofta flow/delivery som gäller. Inte dra en eller två rader och ta en paus, mumla/prata något och vänta på att publiken ska skratta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du måste ha jävligt svårt att hänga med i vad de flesta battlarna i t.ex. KOTD, URL, Grind Time säger va? Där är det ofta flow/delivery som gäller. Inte dra en eller två rader och ta en paus, mumla/prata något och vänta på att publiken ska skratta. har verkligen inga problem att hänga med där då jag mer eller mindre e helt fast i KOTD & Grind time. skillnaden är att dom har Delivery MED flow. här är endast flow.
går ju inte ens jämnföra typ kotd med svenska scenen som det är sagt 1000+ gånger. det är sån massiv nivå skillnad på allting.
men även där finns personer som e riktigt grymma som kör 2-4 rader, pausar för reaktion osv.
Haha, fan va sur Acke ser ut att vara i slutet.
Efter att ha varit på olika events (både i Lund och Stockholm) så har jag kommit underfull med en sak. Vissa grejjer funkar i Skåne, vissa grejjer funkar i Stockholm. Sen har det ingenting att göra med om "rapparen" i fråga har hemmaplan. Det handlar helt enkelt om att publiken i Lund och Stockholm skiljer sig sjukt mycket, publiken påverkar publiken om vad publiken tillslut tycker är roligt/bra/roligt/bra blah blah blah. Det är min uppfattning. Jag kanske har fel, jag vet att det finns många fler som varit på olika events runt om. (Jag skummade igenom tråden och kan ju vara så att detta har tagits upp redan). Då till battlen. Jag tycker båda sidor är bra (efter att ha kollat 2 gånger) ger jag den till Cool och O-hund. Dem var bättre denna gång, men Skogås var inte långt ifrån.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Vad kan jag säga, Mr Cool levererar och bjuder på sig själv på en helt annan nivå. Orka köra gangstarapper. Cool gör sin egen grej. Ohund hakade mest på. rappareisamverkan is da shit
Äger dig som staten
Och bara så att det inte blir fel här. Jag VET att det finns undantag. Men undantagen märks inte när resten av publiken påverkar varandra till vad majoriteten av publiken tycker om.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Olzen P27 Jag håller med dig. Jag har battlat 2 gånger i Lund och 2 gånger i Stockholm och det är STOR skillnad på vad som går hem. Har hänt flera gånger att jag kommit på en fet rad som jag vet skulle uppskattas i Sthlm men valt att skita i den bara för att jag var i Lund - och tvärt om givetvis. Jag tror inte bara det handlar om att folk är olika i de olika städerna (kanske lite ibland) utan mest om att när publiken kan relatera till texterna tycker de det är roligt. For instance i min debut-battle drog jag "du är bara lack för att din flickvän aldrig kommer, som den som reser med SJ". Inte den bästa raden i världen (höhö) men det som var roligt med var att kollegor, äldre personer som trodde att Sugarhill Gang fortfarande var the shit tyckte den var skitkul - enbart därför att de spenderat hela veckan med att sitta fast på tåg när de pendlade till jobbet och skulle hem till svärföräldrarna o.s.v. Jag gillar dock den grejen - det gör att man aldrig riktigt vet vad som kommer gå hem så blir det lite mer gamble i matchen.
Det finns inget bars over jokes på den svenska scenen. Det är ett fruktansvärt pinsamt uttryck till att börja med men det kan ha någon slags bäring i NA där det iaf finns personer som lever det dom snackar om. I Sverige? Not so much. Ofta rör det sig om 20-30-åriga förvuxna muppar i Ecko-uniform (menar inte Nicko Mack, han är bra) som kickar mestadels mediokra rader och skapar begravningsstämning bland publiken. Lyssna upp nu sopor, för här kommer facit: alla försöker i grund och botten med samma grej. Vissa har karisma, intelligens, personlighet och humor - andra sysslar bara med hiphop för att dom är jävligt värdelösa på allt annat.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
men vart går gränsen då? allsmäktiga whoadebattörer. vad är fyndigt, skarpt, humor eller flopp? en rad om bönder från ramlösa och källkritik, en rad om molekyler o fylleceller, så dålig att du rekommenderats antibiotika sen födseln osv osv.. vem/vad bestämmer det? det hänger väl helt på delivery och flow? eftersom folk hakar upp sig på dessa dåliga rader, det är väl bara fråga om kass delivery? Tråden har börjat spåra för övrigt.. just sayin'..
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..
luktar avundsjuka! cool är en grym rappare. han leker med er. humor vinner över allt. hade David Batra deltagit. hade han vunnit då tror ni?
jag lägger rader - ingen begriper att jota/ jag dyker upp när du spelar curling å skriker SOPA!/ på min tid la man iallafall in ordet "som" innan punchlinen.
Ridå
Töntnörden jag lägger rader - ingen begriper att jota/ jag dyker upp när du spelar curling å skriker SOPA!/ Hörde den raden för några dagar sedan. Spolade tillbaka fyra gånger. Jag är svag för när folk skriker under låtar.
Annars sa väl
S-oteric P25 det rätt bra. De enda som gnäller på folk som är roliga är folk som är tråkiga.
Sen får jag också en känsla av att många önskar att battlescenen va lite hårdare här i Sverige mest för att få en anledning att stå och säga "word" och annat fräckt vid sidan om. Men inte alla förstås. En del är ju som sagt bara tråkiga.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.
Cools dissar sitter bra som fan, men det e ju ändå mr cool vi snackar om. hehe ni som bölar för detta, särskillt Kurt Codein, kan ju visa mr cool hur man battlar och sätta stop för hans s.k. "stand-up"!
Kom ihåg Kurt Codeins starka bidrag och hur mycket han har hjälpt bygga upp battlescenen. Hans heder står på spel här, rap är hans liv. Han skulle aldrig sjunka så lågt som att battla Mr Cool.
Hahah "...och du står bara där och ser ut som en utmaning för stolar". Jag hajar er som tycker att Mr Cool & co inte flowar som era idoler, men att dom inte skulle ha schysta rimscheman..
fan jag trodde han sa "en utmaning för skolan" å tyckte det va skitkul. stolar funkar också, men jag va tvungen å kolla va han sa för att bli övertygad. Satan: rockskrik å rap är så jävla hett!
Ridå
De enda som gnäller på folk som är roliga är folk som är tråkiga. Eller människor som föredrar intelligent eller fyndig humor, att apa efter Stefan och Krister är varken eller. Man behöver inte ha flerstaviga schemes, eller dylikt finns mängder av folk som har extremt enkel uppbyggnad men som har karisma och är naturligt roliga.
Mängden sådana i sverige hitills lyser med sin frånvaro fullkomligt. Därav att dom inte kommer undan med deras enkla plumpa grejer som dom häver ur sig.
Shiet att ni fucking orkar asså... herregud vilka allvetare vi har på det här förbannade satanist forumet.
http://www.myspace.com/murderdem
Va fan snackar ni om? Mr Cool och rappare i samverkan har inget med fucking Stefan o Krister att göra! Säg mig vilka likheter dom har medd varandra. Om Kurt nu är flera nivåer över Cool varför vågar han inte battla honom då?? haha ni e så jävla korkade. Mr Cool är grym på det han gör. Det finns bara en av honom.
Det är väl ändå en smaksak hur man vill att battle-rappare ska låta? Vissa gillar skrikande "jag hatar dig din *könsord*" samtidigt som andra gillar mer roliga rader som har en annan poäng. Att senare vissa på forumet ska försöka få sin åsikt att stå över andras är otroligt löjligt! Att bara ha flow och noll innehåll passar inte mig - att däremot ha roliga rader som är publikvänliga tycker jag om. Om sedan det står några Topstreetwear-sponsrade lyssnare och hatar för att "faaakk, han flowar inte utan kör bara roliga rader" So what? Finns mer intellektuella sätt att få fram en battle på och det är en smaksak. Och jag tycker det även är ganska professionellt och lägga upp sin lagbattle med inövade ifyllningar "koreografi". Därför tycker jag att skillnaden i den här battlen (även som jag sa tidigare, det inte är någon toppen insats) stor. Och det är MIN åsikt. Hade man inte fått säga sitt hade inte det här varit ett forum, utan snarare Nordkorea. Alla fyra deltagare är riktigt bra! Har följt Acke länge, och gillar att han nästintill aldrig snubblar på orden i battles utan alltid har ett rent och aggresivt flow. Nicko Mack är professionell och kan rädda det mesta, lyser av självförtroende och har fyndiga och tunga rader. Älskar insatsen mot Crackson och Kurt Codein. MrCool är en ren underhållare, men fyndiga ordvitsar som går hem - men efter att personer varit populära under en tid föds alltid hatare (Svensk avundsjuka?) O-hund är en av mina absoluta favoriter då han alltid levererar oavsett motstånd. Vilket säkerligen också gör att jag går in med att han är bättre. Slut på min novell!
Jävligt underhållande battle! Jag måste säga att jag stör mig lite på publiken i ozone, det blir alltid en FET turnout på eventsen och det gör sig bra i videoklippen men reaktionerna lämnar mer att önska. Verkar som att clownin stilen går ner lite för mycket.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!
MrCool är en ren underhållare, men fyndiga ordvitsar som går hem - men efter att personer varit populära under en tid föds alltid hatare (Svensk avundsjuka?) Han är allt annat än "fyndig" han är snarare fullkomligt avskalad och "rå" bara, som om han försöker göra rimma på könsord till nästa stora OS-gren. Samt att han har absolut ungefär NOLL karisma. En jävla gaphals.
MBMA gjorde våldsironin riktigt och la den sedan i dess grav, människorna som idag försöker gräva upp den igen hade gjort bäst i att låtit den vila i frid.
MrCool är att jämföra med "kungarna av tylösand" avskalat,kallt,grått och jävligt tragiskt bara.
Släng upp Cool mot Henry eller Simon G så han läggs i den likkista han och hans "stil" förtjänar ligga i.