I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Nicko Mack & Acke vs O-Hund & Mr Cool

Svensk Hiphop - Battles

2011-07-23 23:16
Fyfan va äckligt detta är asså, är det, det här ni vill att våran battlescen ska utvecklas till ? då är ni fan dumma i hövet!

Jävla bullshit med att scenen är ung, battlerap är battlerap oavsett språk! det ska
inte vara nån jävla humorstuga rakt igenom, som det är idag.

Finns fåtal battlerappare här i sverige som kör riktigt battlerap, resten av er jävla sopor borde ställa er på "raw comedy club" scenen osv, ni flowar inte, ni läser upp ett skämt med rim.

så jag förstår GAIA o vad han menar, om det är vad publiken vill ha så ge dom det, men kalla det fan inte för en rapbattle..

fyfan så jävla tråkigt att publik inte kan känna igen en rappare gentemot en stå-uppare

totalt ointressant battle, då cool o ginger boy förstör redan från start som nån jävla humorkommitté

nickomack o acke, flowar, rhymar o har en teknik vad som kan liknas RAP men vad dom 2 andra gör kan ni ju fråga David Batra om...
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa

2011-07-23 23:45
vafan spelar de för roll om dom flowar när dom inte har nåt relevant att säga?
de va inte mkt utöver första ronden som va intressant ifrån deras håll, och de tycker dom flesta här med, och då kan du inte dra nåt jävla "hemmapublik"-skitsnack.

hade varit underbart att se cool äta upp dig utan problem på din hemmaplan om de så skulle krävas, för jag lovar att han hade gjort det utan problem.

kan hålla med om att ohund o cools flyt inte va 100% i denna battle, eller samspelet.
men att påstå att dom endast kör en standup stil är rent bullshit. rätt igenom.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-07-24 00:28
Mano ba shut the fuck up

Jag står fast helt vid att dom inte rappar sin shit överhuvudtaget !

och är det så det ska se ut framöver ? fuck den här grejen då isf, pinsamt är vad det är.
Vet många fler med mig som är av samma åsikt och därför inte ens vill ge denna skiten en chans på riktigt.

jag vet inte asså, jag anser ur från hur jag ser på det hela, vad jag som tittare eller medverkar vill ha.
Jag vill ha rap, där man flowar ur sig sin shit o gör en rap av det , inte clownar sig till vilket pris som helst.
Jag ser inte att nått i det skulle vara tekniskt bra, visst det är kul men det är inte rap.
Jag vill se en rapbattle det är det ända, inte nån buskis skit

och nej jag kommer inte battla cool, varför ? för att jag inte vill.
Rappare

2011-07-24 00:48
Vet många fler med mig som är av samma åsikt och därför inte ens vill ge denna skiten en chans på riktigt.
För min del får ni gärna fortsätta lyssna på Ken och vara jävligt down.

2011-07-24 00:50
Det är lätt att snacka om flow vs humor när man är typ sämst i sverige. Ärligt dina framträdanden har varit sjukt skumma, ibland fattar man inte ens vad du säger. Mr Cool är bättre på punchlines, humor samt gör bättre musik än dig och alla dina vänner...... du kommer ångra dig när du vaknar bakis imorrn

2011-07-24 00:59
scrotum lyssnar inte på ken :)

trush, ja dom är bättre än mig, so ?
du får självklart ha din åsikt om hur jag framträder.
och nej han är inte bättre än alla mina vänner, nu är du knasig.

Jag menar bara att vad jag vill se och höra är "Bars over jokes" som Cortez förmodligen hade lagt upp det.
Och idag är det inte så, tyvärr

men lyssna du på din barnporrmusik i lurarna och kolla på detta om det glädjer dig, jag kunde inte bry mig mindre.

Jag tycker jag fått fram min åsikt ganska bra om hur jag ser på läget i battlerap sverige idag.

2011-07-24 01:31
KurtCodein:
Eftersom du är sämst bland dina vänner, och jag är sämst bland mina, så kan ju vi 2 göra upp om det i The Ring?

2011-07-24 01:32
Offentlig call-out SCMÄÄCK #jagvillbattla

2011-07-24 01:39
Jag håller med KurtCodein.

Så jävla tråkigt med enbart tråkiga humor(buskis)-rader.

Okej om det är med lite finess någon gång då och då. Men det är ju tamefan 80% skit i stil med:

"Jag knullade din mamma. Medan din pappa såg på och började stamma" *paus* "Och det är sant!" *publiken skrattar*

Hoppas på att R-man vs NickoMack blir fet dock, vilket jag tror att den mycket väl kan bli.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-24 01:43
Jag gillar när Kurtan är arg :D

invalidenyo: Det kanske blir lättare om du säger vem du är med tanke på att du reggade dig här för typ två veckor sedan. Dubbelkonto? I think so.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-07-24 01:46
Haha sant. Permoman. Den sista invaliden! (svårgissat?) Tas väl bort snart. bye
Toastare

2011-07-24 01:50
Crackson: Det är Permoman

Och för att lägga mig i diskussionen så tror jag att battlesverige är i riktning mot en mer "utbildad" publik och folk kommer uppskatta "bars" mycket mer i framtiden. Men wtf, ett roligt skämt är ett roligt skämt liksom. Sålänge det finns publik som gillar bögskämt så kan man köra bögskämt osv osv osv
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-07-24 01:55
Ojdå minsann, det visar ju sig att jag kanske inte är helt ensam om att tycka som jag tycker? Sen kan ju vissa rappare och deras "battlekamrater" skämta vidare om mig och mina åsikter, jag gråter mig till sömns om nätterna, verkligen, ^^

Word på KurtCodein och svanspelle.

Hoppas på att R-man vs NickoMack blir fet dock, vilket jag tror att den mycket väl kan bli.

Tror Nickomack tar det, hoppas han kommer med tunga rader om R-Man och inte hur han ska knulla hans mamma, hans dotter, hans farmor, hans mormor, beskriver storleken på hans penis för att sen gå över till att säga hur bög han är på 10 olika sätt, kanske lite lägga folk i lådor, boxar, påsar and what not, dra till med ordskämt som "fruktad som en hawaiipizza", "golvad som en mopp", "läskig som en fanta" och just det, inte glömma "fan vad du är ful"-rader plus lite konstpaus för golfapplåder och fniss från publiken.

2011-07-24 01:57
invalidenyo

Yo, när kommer dina battles upp? Estimate?

2011-07-24 02:02
Jimmy förmodligen har du rätt, tids nog kommer allt falla på plats

och jag är inte emot skämt, men för mig ska det inte enbart vara grej på grej på grej som man kunde sagt om vilken tjomme som helst.
Jag skrattar också åt vissa saker, men týcker jag det är rap? nej det gör jag inte.

R-Man vs Nickomac kommer säkert bli skitfet, båda kör på bra skit, definitivt.

2011-07-24 02:02

men om ni nu är så jävla för den här grejen som du förespråkar så är det helt efterblivet att ingen av er tar tag i det och visar istället vart skåpet ska stå?

jag kan oxå gilla bars over jokes, men i svenska scenen så slutar de oftast med att man får framträdande i ditt kaliber.
jag säger absolut inte att jag skulle göra bättre än dig, har jag ingen aning om.
men att sitta och predika hur det ska vara, när du själv inte ens levererat något bra direkt är ju rent ut sagt pinsamt.

och jag e på din sida ang att det saknar mer flow och faktisk Rap inom svenska battlescenen, men ge det tid så kommer det, allting utvecklas hela tiden.

och sen tycker jag fan de är viktigt att det finns olika typer av battlare, vi har mr cool som har sjuka punches och roliga bars, sen om vi kollar nomadens senaste som va riktigt agressiv och faktiskt va bars over bullshit, vi har även henry bowers som bara e grym rätt igenom. det är viktigt att vi har alla dessa olika för annars hade de blivit sjukt enformigt.

de va nåt mer jag ville säga, men jag har tendens att tröttna halvvägs igenom mina inlägg o tappar fokus och intresse. så tillägger väl nåt imon eller så.

2011-07-24 02:03
GAIA glöm inte "klyftig som en apelsin" eller typ "grymt sa grisen"

2011-07-24 02:04
Tror Nickomack tar det, hoppas han kommer med tunga rader om R-Man och inte hur han ska knulla hans mamma, hans dotter, hans farmor, hans mormor, beskriver storleken på hans penis för att sen gå över till att säga hur bög han är på 10 olika sätt, kanske lite lägga folk i lådor, boxar, påsar and what not, dra till med ordskämt som "fruktad som en hawaiipizza", "golvad som en mopp", "läskig som en fanta" och just det, inte glömma "fan vad du är ful"-rader plus lite konstpaus för golfapplåder och fniss från publiken.

ps. gör oss alla en tjänst och kolla inte om hela svenska battlescenen stör dig så förbannat mycket. eller gå in i ringen själv och visa hur lätt de är att göra det du begär av folk...?

2011-07-24 02:06
GAIA: Det verkar dröja, några battles battles kvar från P&L unt zu weiter.

Kurtan: Chi-chi-chickeeeen!

2011-07-24 02:07
Dizzy SÅJA ! bra där, gnutta hop i lyser från gasol-lampan!

Jag säger inte att mina framträdanden har varit "the shit" eller så, medelmåttigt i mina ögon o öron, sen vad ni andra tycker rör mig inte vidare faktiskt.

Jag säger inte alla är keffa rakt av, många är bra ingen tvekan om saken
men för mig går det åt fel håll

2011-07-24 02:09
Permoman jag vågar inte, förlåt

2011-07-24 02:12
Dizzy89 P21

Haha, nej tack. Inget intresse av det alls för att vara ärlig. Har dock redan sagt att jag inte ska säga ett ord mer om detta i trådar men om folk DRAR det ur mig i trådar så får de skylla sig själva..

invalidenyo

Ahh, okej.

2011-07-24 02:12
GAIA sitter du på allvar och ironiserar över att Mr Cool skulle köra sånna skitrader? Han är för helvete den som har bäst lyrik i sverige, rolig rader eller inte.... det är snarare Kurt Codein och sånna nollor som kör fattiga rader rakt igenom. det är inte hårda rader bara för att publiken börjar skruva på sig istället för att reagera. det finns en helt annan orsak till det

2011-07-24 02:14
Att anta rollen som överlägsen och översittar-grejen är så överklass, men bra härskarteknik! Du vann!

2011-07-24 02:17
Det var till kurtan.

Trush +1

2011-07-24 02:23
vill nog se övertid på denna. måste jag ge segern till nåt lag blir det nickomacke tack vare ackes dödande rebuttles. men som sagt, en övertid hade varit trevligt.
Ridå

2011-07-24 02:25
Trush

Vem har sagt att raderna måste vara hårda? Att Mr.Cool skulle ha den bästa lyriken i Sverige håller jag långt ifrån med om tyvärr. Han har bra kontakt med publiken och vinner mkt på skämt och delivery. Inte pga sjukt bra rimstruktur eller bra lyrik rent generellt. Säger inte heller att Cool är dålig.

Raderna är för mig mer intressanta om de är relevanta, inte en ordvits som skulle kunna appliceras på vilken rappare som helst. Opersonligt och billigt.

Kolla, folk får fan köra vad de vill, haha, som om jag skulle vara nån jävla smakguru som alla ska följa eller? Smaken är som baken, jag kommer från en annan generation helt enkelt och gillar andra saker när det gäller battle. Säger inte att det är fel att köra på det sätt de flesta kör på idag, att det dock ofta också är wack i mina ögon är bara en biprodukt. Kanske inte i dina ögon dock.

Sen som jag redan sagt, varför ska några svenska battlerappare ta åt sig vad jag menar och tycker? De flesta får ju redan major shine av kidsen med den stilen så what's the problem?

Detta blir sista tråden jag skriver något om allt detta för jag ser ärligt talat ingen poäng i att göra det i framtida trådar.

2011-07-24 02:29
Trush haha du är onekligen ett mr.cool fan så det går inte riktigt att resonera med en sådan som du.
Skriv hur mkt du vill om att jag suger o jada jada, kunde inte bry mig mindre
Cool har som GAIA säger bra kontakt med publik o roliga skämt.
Men bäst lyrik i sverige ? vart fan är din verklighetsförankring ? i rest my case

2011-07-24 02:52
GAIA:
Men vadå "varför ska nån ta åt sig av va jag skriver?" Varför ska du ta åt dig när cool går in å skriver tillbaka? Visst blir det fånigt att hugga på exakt varje grej nån skriver på nätet, men fan.

Håller med om det lätt blir stand up-vibben. Tycker dock det gäller utländska ligor också. Svårt att dissa nån on point när man inte har nån aning om vem den andra är. Battlet pat stay vs arsenal går typ pats dissar ut på att han är svart, har dreads å kör buss å publiken älskar det. Hade du föredragit att alla som möttes kände varandra?
Ridå

2011-07-24 02:52
Bäst lyrik av alla som ställt upp och gjort en battle i detta formatet. säger du emot detta så är du efterbliven. jämför inte direkt med pstqs natt klockan tolv på dagen om det var det du trodde.

och GAIA det är svårt att diskutera med någon som har sin utgångspunkt i något han själv har fabricerat ihop.

"Raderna är för mig mer intressanta om de är relevanta, inte en ordvits som skulle kunna appliceras på vilken rappare som helst. Opersonligt och billigt."

Okej...? detta har ingenting med Mr Cool att göra för helvete. lyssna noga så märker du att 90% av det han säger är adresserat till den rappare han möter, sen blandar han det med en del generella rader som "buktalar med horan" för att ta en rad ur mängden som knäcker allt Kurt Codein någonsin sagt.

2011-07-24 03:00
Haha någon borde göra Trush till officiell ordförande i Mr Cools fanclub.

Själv tycker jag Mr Cool är rolig och hans närvaro med publiken går inte att förneka även om jag förstår vad Kurtan menar. Som allt annat handlar det om smak och utan ett sätt att kröna en vinnare t.ex via en form av utslagstävling så kommer "den bästa battlaren" alltid vara något subjektivt vars diskussion känns onödig eftersom båda parter aldrig kommer att enas.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-07-24 03:01
Nickomack har min fulla respekt

2011-07-24 03:05
Spakur

Kolla, jag tar inte åt mig? Jag förklarar en ståndpunkt (särskilt när vissa ska göra sig lustiga och komma med sarkasmer, det slår direkt tillbaka till dem). Sen har jag redan förklarat att jag:

1. Inte kommer att snacka något mer om detta i andra trådar.

2. Inte säger att det är "rätt" eller "fel" det handlar om. Bara smak. Snarare är det väl mer "rätt" när den stilen hyllas till skyarna och alla rider battlekuken som en desperat crackhora så fort skämt dras? Cool och company gör ju helt rätt då det är det som publiken gillar mest? Catch my drift?

Du behöver inte känna någon för att battla? Efter varje rond har du fått en hel drös av saker du kan använda mot din motståndare? Det plus lite improviserande och ett grundlag med bra skrivna rader gör att du kan battla vem du vill utan att känna personen först.

Trush

Alright, sure, vi kommer inte längre här, du tycker Cool är Sveriges bästa lyricist, jag håller inte med. Vi är färdiga.

Se videon, är du fortfarande övertygad?

2011-07-24 03:13
Äh fuck den här tråden nu, orka..

2011-07-24 03:13
GAIA

Visst, jag fattar va du menar. Tycker det är lite fett att folk visar kärlek, men å andra sidan, i vissa ligor i usa när publiken verkligen buar folk av scenen om dom är waka anstränger man säg väl lite extra som rappare.
men om man ska satsa stenhårt på rebuttles å inte vet nåt om killen kommer det ju typ sluta med ordvitsar iallafall. inte för att jag inte diggar en kul ordlek.

Okej, O-hund å Coolio tog ju uppenbart den här. Ackes rebuttles rockade hårdast, men det räckte inte. Inte till en övertid iallafall.
Ridå

2011-07-24 03:14
äh, nu skiter jag i den här diskussionen.
Ridå

2011-07-24 03:38
sluta skriva "nu skiter jag i den här tråden" för ni vet mycket väl att ni kommer att falla tillbaks ändå, till slut. Som ni redan hunnit göra t.om.

:>
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-24 03:38
GAIA, nämn någon svensk battle rappare som skriver bättre än cool? som deltagit i nuvarande format, dvs...

2011-07-24 03:50
Trush

Du inser väl själv att oavsett vad han kommer att svara så kommer du fortfarande tycka att han har fel osv?

Henry Bowers
R-man

Skriver bättre rader än Mr.Cool, tycker jag.

2011-07-24 04:30
jag tycker inte att mr cool skriver bäst rader, men han har rader som ligger i toppen utan en tvekan.
allt han skriver är inte guld såklart, men han har så sjuka punches, avancerade som simpla.

t.ex på en som folk sov på i denna va;
"ni skulle inte få respons på era rader ens om ni hällde nektar schampo i era rimblock"

inget over the top, men en soft rad.

fetaste är nog;

"så säker på min sak att jag bara öva på texten imorse
du är ute på så djupt vatten att du bara öva på texten i morse" (kanske inte exakt citat, men ja.)

men ja, där e andra rappare som lagt helt sinnessjuka rader så då redan nämnda bowers & r.man m.fl.

2011-07-24 05:20
Trush, hoppa av cools nötter.

Förstår vad GAIA menar i tråden men som dizzy säger så får man ge det lite tid. Har förövrigt svårt att utse O-hund som vinnare när hans tee sitter oschysst tight (belly hangin) när han drar en donken rad tillägnad Nickomack. Jag diggar hellre Nickomacks personals och flow, men det är väl pga min personliga smak precis som alla andra har sina smaker. Är glad att det ens finns en liga och jag kommer av rent intresse följa alla battles som tar plats i framtiden.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2011-07-24 09:20
Undrar vilken liga som blir först med att trycka in typ Soran Ismail eller typ Betnér.. känns som en naturlig utveckling.
Indianen

2011-07-24 09:23
vafan spelar de för roll om dom flowar när dom inte har nåt relevant att säga?

när slutade rap battles handla om rap?
Indianen

2011-07-24 10:53
Undrar vilken liga som blir först med att trycka in typ Soran Ismail eller typ Betnér.. känns som en naturlig utveckling.

Har en polare som är jävligt tajt med Ismail som skall vara med i Basementality i augusti bara för att få fram en poäng om hur identitetslösa och personlighetsfattiga 99,9% av alla som deltar just nu i den här prylen egentligen är.

Bowers är den enda med framtid och som förstått sig på grejen, han ligger på en nivå som championsleague övriga är fjärde avbytare/bänkvärmare i ett korpen lag.

2011-07-24 11:36
även jag känner att rap-battles borde handla om rap.. känns väl logiskt?

med det sagt tycker jag inte dom inte ska vara roliga eller on point men man borde i alla fall utgå från att vara en bra rappare och sen bygga från det..

personligen tycker jag att den där smojo är en av få som fattat grejen så som jag vill se battles.. synd att han tröttnade på folks attityder och dom här orelevanta mellanvideorna som inte alls har med battles att göra.. han tröttnade också på att alla han möter tenderar att choka.. när han inte själv gjorde det den där gången mot den där killen som ingen visste vem de va..
smo

2011-07-24 12:04
Cool har feta rader visst, Men han lägger dom oftast utan flow , För när han blir pressad låter det inte så bra TYCKER jag och TROR inte att han skulle kunna droppa ett fett flow hur han än gör.. Men man kanske blir förvånad någongång.. =)

2011-07-24 12:32
Har iofs bara ögnat igenom tråden men den enda som levereat något vasst är väl Tay&NickoMack..

Tycker personligen att Acke&Nicko kammade hem det här, det tyckte tydligen inte ozone, men det är väl lite standard såfort en sthlmare kommer dit. Wrreva, all respekt till nicko o acke, bra jobbat!!

"Undrar vilken liga som blir först med att trycka in typ Soran Ismail eller typ Betnér.. känns som en naturlig utveckling."

word!

2011-07-24 12:35
kan nån av er som inte diggar "tramsrap" säga vad dom diggar för rader då. vad e det som gör Nicko Mack bra tycker ni? varför sitter inte hans dissar??

2011-07-24 12:41
När Nicko Mack blir osäker så skriker han bara ännu högre och pekar hotfullt på sina motståndare. Redan där faller han. Och nä Nicko Mack, det är inte coolt att va tuff...

2011-07-24 12:59
Kurt Codein har en poäng. Jag gillar både Cool och O-hund men här var det alldeles för mycket snack, halva tiden går ju ut på att snacka skit vid sidan av barsen. Synd eftersom Cool är en av de fyndigaste i battlesverige, "du är så jävla vanlig"-schemat mot Crackson var pure gold.
Nicko/acke rappade iaf, även om deras punchlines inte alltid träffade.
Och publiken...
Boyz n the wood