[Whoa-TV!] Avsnitt #2: Marke och Öris spelar in på Hurricanes beat
Saxat från bloggen:
Whoa-TV är här igen! I premiären fick ni se producenten Hurricane när han gjorde ett beat i sin studio. Redan nu kommer uppföljaren där Marke och Öris spelar in en låt i sin studio på samma beat. Videosekvenserna är ihopklippta på slutmixen av låten vilket resulterar i en sorts street/studio-video. Marke & Öris har varit länge på tapeten nu. Öris (även känd som T.R) är en gammal räv i gemet som uppmärksammades slutet av 90-/början av 2000-talet i konstellationer som Live N’ Direct, Down South Ballers, Ungdumshälsan och Bröder Sinsemellan. Efter en lång tystnad släppte han 2003 sin albumdebut betitlad Plattan. Därefter har olika sorters releaser sprutat ut i mediahavet och senast släpptes Bill & Bull med gamle vapendragaren Ågren. Marke fick spotlight i början av 2007 då han genom indiebolaget Saarvi Records gav ut mixtape-cd:n Fången i bongen. Därefter har även han en gedigen samling släpp och gästinhopp, senast tillsammans med Öris, Sebbe & Profet då de genom Whoa under gruppnamnet SKÅNE la upp en gratis netplay titulerad Alltid Öppet. Borde du uppmärksammas i Whoa-tv? Maila i så fall
[email protected] (där du berättar om dig själv och din musik) eller skicka ett meddelande direkt till DigitalDirt.
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Skön vibb över det hela. Riktigt fett
jag vibbade med, jag gillade inte beatet i förra videon, men dom red det bra, trevlig skit!
http://www.myspace.com/localexpressions
haha va skön video
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
beatet va tungt rapparna sög faktiskt riktigt mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Synd att rapparna inte håller klass som beatet. men de e svårt när beatet är so fly.
Micke From Mother Fuckin Miilk
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
fett kickat av marke och öris...
tung skit!
www.twitter.com/mzamora036
Sjukt tung låt! Första gången jag såg hur Öris såg ut. Plus på Fear and Loathing-planchen, en av alla saker en sann slugare måste ha.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
mer tv. det här var grymt. men inte bara skåne nu ok? :)
Det är i Skåne det händer ju!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
alltid är det nån som vill hata men bara ibland är nån som kan svara kan man tanka låten nånstans?
http://www.aktivdemokrati.se/
Tungt! skön vibe o sköna mcs! big up!
Riktigt fett!! Fett beat, älska Marke & Öris. 046 Skåne, Dirty South! Sjukt söta hundar i videon med =D
2.25 snubben till vänster haha. Ser lite trött ut :D
KeffJeff.. HAHA, det e Bobbo som ser sliten ut Fett att ni diggar skiten, beaten e ju galen o filmningen e riktigt nice Öris
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
aha det är så han ser ut! :D Diggar allt som fan iaf!
där har ni youtube-länk också...
Ni såg bara trötta och pinsamma ut. Har svårt att känna två halvdöda rappare som låter stenade som fan. Bra rappare som gjorde en sämst grej.
soundcloud.com/brormusk/sets
daamn nice! Marke blir ju bara bättre o bättre, fan va han diggas! skön kille. Tycker rappparna lägger det väldigt rättvist mot beatet..
28
är man pinsam om man är stenad o trött? Lite överdrivet dude Kanye west är en pinsam människa om man ska ge ett exempel
Schri: Inte fan såg de pinsamma ut. Det är inte som att jag skulle utbrista "Shit, vad pinsamma de ser ut!" ifall jag skulle stöta på dom på stan. Skön stämning i hela grejen. Hade dock velat höra lite snabbare rap istället för chillrap.
:)
Äh, folk kommer alltid dömma det de inte förstår. Mer sånt här från DigitalDirt, Hurricane, Marke och Öris.
Redline!
hahahahaah de e jag som e den slitna muttttafaaakkkkkkan.......röda ögon och kisanade ögon e hiphop:-) tycker själv detta e en över fet grej.......kameran e deluxe....big up digital dirt och mina boys......
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"
Suck, snacka om att förstöra ett bra beat.
taktsbar.. Du kan få beatet o göra en egen låt på det om du e sugen.. Jag e ganska säker på att det ALDRIG kommer upp i vår nivå men det e kul att du kör:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
härligt!, skåne ballar ut den as usual! skitfett grabbar
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Så sjukt fett, synd att folk hatar på er. Själv tycker jag att beatet är rätt slätt utan er på så keep kicking. Skulle dock vilja ha låten på Mp3 asså.... Adam
Det va ju mer en musikvideo. beatet i introt är hur tungt som helst :) Sen måste jag säga "haha" om T2dafuckins kommentar om de nu är du som är öris
Konse''
Chrille.. Haha, ja det e jag:) Man brukar ju inte kunna kontra på det sättet eftersom det mest e anonyma idioter som dissar men när en rappare dissar så e det bara upp till bevis
kan man få tag i dendära låten nånstans?
Denna videon går varm asså. Björn, hade du sovit dåligt natten innan detta spelades in haha ;)?
ja den växer också. sjukt bra, och så jävla gullig hund. vill ha :)
haha, marke står också med iPhonen framför micken, trodde jag var ensam om det, jag tänker miljövänligt jag :D
typ, eller?
teevee: inte du, men jag. delade meningar. kanske inte så att jag heller skulle göra det men att spela in en rökig video med rödögda snubbar som sitter och blazar efter att ha släppt 45 mixtapes/skivor där de reppat hela röka-grejen känns verkligen.. oimponerande.. Vi vet att ni gillar att röka liksom... Jag fick ett pinsamt intryck av videon, hade kunnats göra väldigt mycket stiligare!
Om man gillar dessa typer av miljöer så gör man det. Men det kändes som att man kunnat göra något sjukt mycket fetare än att bara visa upp detta i videon. Sen om det ska tas upp till whoa-tv, har inte de en viss drogpolicy?
Tungt beat som fan, men rappen höll verkligen inte måttet...too bad! Annars är Whoa-TV grymt som fan. /Yez.
One in a milli-on.
hahaha
fet låt!
Så du menar alltså att whoa inte kan visa upp folk som kan tänkas ha rökt en joint? dom rökte inte av vad jag såg i videon iaf...aja...många töntar därudeeeee
Marke har fan nått stort på G! Jävla känsla han har på nått vis..Me like it!
Ibland vill man schlaajffa.....
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ