Det är på tiden att man gör nått åt folk som critical! hoppas dom skickar tillbaks honom till skåne där han hör hemma.
Det e väl för fan klart att det alltid finns någon som är hårdare/mer gangsta än nån annan, någon du helst inte skulle ge dig på...kolla ken bara...vad gjorde han i kartellen grejen...INGENTING...gjorde rätt för sig och var tyst om saken. Inget fel, jag menar bara att alla har väl folk dom inte pallar med helt enkelt!
hehe väldigt underhållande tråd. Tack alla!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är det internet är till för mannen...
Kunnta "..och det är jättetufft", vad är det med attityden? har vi något otalt? Förstår om du tycker annorlunda i frågan än mig, men ditt sätt att skriva anspelar mer på att vi två har något problem...let me know. Jag visste lika lite om Calle Fleur som du vet om mig, förmodligen mindre, innan den här historian, så jag kan väl med gott samvete säga att hans "connections" inte var något jag grubblat över.
Vilken grej alltså, verkar som att snubben blev riktigt rädd. Det är musik fan, shit låt killen uttrycka sig som han vill. Pinsamt att så fort det blir lite dissande ska folk dra in sånt här. Det är typiskt svenskar ;) Kunnta: Mannen seriöst, du leker lite för mycket. Vem har sagt att Critical inte är fruity? Vem vet? Not me. Men hade det varit en tung snubbe som hade gjort samma intro som Critical gjorde kan jag garantera att du hade tyckt det var ok, och inte ens kommenterat tråden. Så sluta hyckla mannen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
med tung snubbe menar jag nån som är kriminell.
critical respekt, o fuck alla som börjar förstora upp hela grejen o vara moralkärringar, sånt här ska hända
Helt ärligt kunde inte Kingsize gjort en "kul" grej av det istället det här får tidningen att se så ..........
http://www.aktivdemokrati.se/
nej vafan Sveriges enda hip hop tidning kan väl åtminstone ge av skenet att dom stödjer scenen, kan fan inte dissa Critical och sen ha 50 Cent på omslaget det ser inte bra ut.
Alltså ärligt talat. Hur fan definierar ni sågning? I reccensionen står det ju bara att Critical rappar om att han har en egen stil och sen gör världens mest traditionella intetsägande rap. Går man in och lyssnar lite på Criticals musik så inser man ju att så är fallet. Om jag skriver "jorden är rund" är det också en sågning då? Och hur Kingsize kan få det där till ett hot är minst lika konstigt. Jag har länge varit kritisk till min egen generations läsförståelse och den här tråden ger mig bara mer vatten på min kvarn.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
så jävla word på den...håller faktiskt med om kritiken till 100%.
http://www.goteborg.se
nej vafan Sveriges enda hip hop tidning kan väl åtminstone ge av skenet att dom stödjer scenen, kan fan inte dissa Critical och sen ha 50 Cent på omslaget det ser inte bra ut. +1
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Herr_Berg
Tror han menar att det får dem att se lite dumma ut .. gangster har jag aldrig fått intrycket att dem försöker vara
Critical, filmskaparen har väll inget uttryckt hat/ogillande gentemot Bush till skillnad från dig som tydligen tycker ganska illa om den här Calle och det tycker jag gör stor skillnad på ditt intro och en hollywoodproduktion. Det är en "mockumentary"... Du kan läsa en intervju med honom här:
http://cineuropa.org/interview.aspx?documentID=78577
Jag tycker fortfarande det här är skitroligt..1. Critical får en "ljummen" recension i tidningen. Det är inte ens en sågning eller så.. Jag håller för övrigt med om det som skrevs till 100%.2. Critical är uppenbarligen 15 år(?) och svarar genom att låtsas vara en "tung kille" som nån sa där uppe... med att göra den där klassiska: "jag vet vart din brevlåda bor". Jag lägger det på samma nivå som killen/killarna man möter på stan där man råkar möta deras blick och får ett: "ey vafan gloru på?! ville du nåt eller?!", det är ungefär en lika vettig reaktion. Vad som hänt sen är ganska irrelevant eftersom ingen stämningsansökan har lämnats in, eller hur? Bara 1 + 2 och att folk verkar uppskatta detta får mig verkligen att avsky folk på Whoa så mycket.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Word på Kontrast
Hur som helst är Henrik fet som fan
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
critical: verkligen inte något personligt dude, jag har tyckt det e skitfett att du gör din independentgrej på ditt sätt o de funkar för dig, man kan kanske till o med säga att jag ser upp till ditt hårda arbete med din egna musik, jag bara tyckte hela grejen va jävligt konstig och onödig speciellt när de kommer från dig då du är jävligt beroende av media stain: leka vad? jag hade tyckt de va en keff grej oavsett vem som gör ett sånt intro, att hänga ut någons adress blir ju jävligt personligt, speciellt om man bor med sin flickvän eller nåt plus att vad jag menar e ju att de e fult o göra så mot någon som inte kan göra något tillbaka, om de hypotetiskt hade varit ett hot. det e fegt liksom, o då hade jag knappast tyckt de va coolare om någon tung snubbe gjort samma grej, bara fegare i sånna fall
www.twitter.com/mzamora036
stain: du hade garanterat veta att jag inte skulle kommenterat om de va någon tung? vad vet du om mig liksom, du har ju till o med missförstått vad jag menar från första början en diss är alltid bara en diss, det vet ju jag liksom men jag har också rappat ett tag så jag tar inte åt mig på det sättet. en snubbe som inte rappar kan mycket väl ta det som ett hot om någon lägger upp hans adress i det sammanhanget
www.twitter.com/mzamora036
Kunnta Ok, då har du nog bara missuppfattat mig, en del andra som gjort det med, dem som träffat mig vet vilken typ av person jag är...uppskattar det, tack mannen, grejen är den att jag kanske är lite naiv och tror att folk kan hålla isär saker och ta saker för vad det är. Kontrast P24 Om du uppfattar grejen som ett hot så förstår jag helt och hållet varför du skriver sådär.
men om det inte var ett hot vad fan var det då? Pinsamt att bli så arg över en recension också, det känns typ som om det är den enda du fått och när den var dålig så blev du ledsen.
PAO!
Grattis till uppmärksamheten Critical. Du lyckades. Lite synd bara att du fick stå för trådstarten själv, hade ju varit snyggare om nån annan gjort det. Mer creddigt lixom. Men va fan, själv är bäste dräng.
Jag fattar inte varfor Fleur inte bara ignorerade detta? Han hade ju bara sett till att aldrig namna Critical i Kingsize igen, sa hade han ju "vunnit".
At the gates of Eternity...
Kunnta: Ok mannen, jag missförstod dig. Förstår nu vad du menade, det kom fram lite spänt bara från börja but i feel you.
BC99 ... Exakt ... Exakt ... Exakt ... Nu blev Critical mest omtalade artisten på whoa efter Kartellen (rätt långt efter iofs) istället ...
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE
Dynamo414 P34 Du tycker det varit bättre om jag skickat över mailen osv. till en annan person, som fått lägga ut det åt mig...? Du inser väl att det var tvunget att komma från mig.. ingen annan hade tillgång till detta. Dessutom ville jag vara öppen och inte sprida det som ett rykte... det borde du väl respektera.
Critical: jag var sarkartisk. Förstår inte varför du var tvungen att skriva om det alls? Om det inte var för att starta lite hype såklart. Vilket du lyckades med. Så grattis.
hela skiten fick mig tänka på kens vers på gatuslang egartS kirderF du ser vad som händer sluta recensera ,du kanske möts gränder
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Fredrik strage är rätt skön ju, en sak jag undrar Critical varför nämnde du inte Calle i en line eller nått istället ?
renegadehard - troligen för att det blev så oerhört mycket festligare så här?
Värsta känslan? olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(
"Dynamo414 P34" Orka. Du gjorde dig rolig över att jag personligen lagt ut det...som du gör med dina låtar. Tror jag skrivit det innan; - om dem ska hota med advokat över en sån sak, för att spänna sig, (och sen backa för dem inte har råd) så kan jag lika gärna se till att alla vet om det...och vilket ställe är bättre än detta? Jag la ut det för jag ville att folk skulle få reda på det...sherlock..är du verkligen 34 år gammal?
Critical: Bra så. Still ett lamt försök att få lite hype dock. Speciellt om det inte blev någon anmälan.
Dynamo414 P34 Mannen du är lam. Du kan tycka / tro vad du vill men jag har förklarat för dig så gott jag kan. Det har heller aldrig varit tal om någon anmälan... om du syftar på ifall dom backat från deras ursprungliga hot om juridiska åtgärder så är det bara något jag antagit då advokaten aldrig ringde på utgiven tid förra veckan, hursomhelst faller det (isf) helt på dom och är något som utspelat sig efter jag la ut grejorna här.
Producent
2009-04-05 10:51
Beef på nätet, haha, tänker bara på Akrobatik - Internet emcee, varje gång :) Har aldrig läst Kingsize en enda gång, verkar som en skit tidning med södermalms bitches som tror sig veta allt om hiphop, detta bevisar juh att dem inte kan nått om real hood shit. Förövrigt är Critical en av dem tungaste emcees på svenska to this day !
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2009-04-05 10:53
Sen så är jag trött på språkpoliser här på whoa, fuck the vocabulary system, inte fan ska rappers i sverige låta som värsta encyklopedi emcees direkt ála Snook. Fuck dat
micKillah Ledsen för att att du inte kan hänga med i texterna?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Critical har lyckat ta hem titeln som mest patetiska rapparen på svenska scenen. Starkt jobbat bland kollegor som säljer cyklar och spelar NWA. Att försöka skapa hype på nåt sånt här är så sorgligt, tuffing. Kingsize är inte mkt att ha, men fattar snubben och recensionen är så sann HA.
och du behövde ett nytt konto för att säga det?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
det här är ju svensk hiphop i ett nötskal. En blöjrappare på whoa pissar på sig för att nån journalistbög uttalar sig pyttelite nedlåtande i en tidning som är typ en ding ding värld på hiphopnivå. ska man skratta eller gråta?
micKillah "Har aldrig läst Kingsize en enda gång, verkar som en skit tidning med södermalms bitches som tror sig veta allt om hiphop, detta bevisar juh att dem inte kan nått om real hood shit." Du är inte allvarlig va? Först och främst.. vadå "verkar som en.." - hur fan kan du veta det när du ALDRIG HAR LÄST DEN? Vilken superclown du är alltså..
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Producent
2009-04-05 14:27
Kontrast P24 Låt mig utrycka mig klarare ist, självklart har jag läst och köpt en Kingsize tidning nån gång, men det är knappast nånting jag läser. Tack för påhoppen, dem är juh inte alls befogade eller så
Producent
2009-04-05 14:38
Sen för att gå tillbaka till ämnet, så va det där introt OTROLIGT harmlöst, sicken bitch man är att man flippar på en sån sak
Man vet att man har dålig koll när man missat en sån här grej. Har varken läst recensionen eller hört låten men det verkar en aning överilat att lämna ut någons adress i en låt för att man fått en dålig recension, är det beef får man ju ta hand om det själv. Att kunna ta kritik hör till artistlivet oavsett om man är rappare eller sopran. Critical är annars en jävligt reko kille vill jag nämna, så det måste ligga mer bakom det här än en taskig recension.
http://www.myspace.com/dirtydonline
I tried to get away, but they keep pulling me right back in! :(MRsalesman - Javisst är det en gigantisk skillnad mellan vad Critical gjort och MC-gängsgrejen - tog bara dem som ett exempel på klart hotfullare saker som inte heller är direkt olagliga :) Men om Calle redan (enligt ryktesvägen) har fått hot eller "tillrättavisningar" från folk som han vet är connected så kan han nog vara villig att sätta ner foten när någon harmlösare går över gränsen. Doc Ock - Med risk för att låta som ett eko så: Bara för att det inte kommer leda någonvart juridiskt innebär det ju som sagt inte att det itne var ett hot... * "polare är människor, som vi alla vet, inte är felfria medan man bara behöver plocka bort sina uppgifter från hitta och eniro en gång och sen är de borta. " - Nah, "en gång på nätet alltid på nätet". Det går väldigt lätt att få tag i personuppgifter om de inte är direkt skyddade (och inte ens då är det ett oöverstigligt problem för någon som är riktigt motiverad). Inte minst genom att kolla vad snubbens polare skriver. Så oavsett om uppgifterna finns på eniro och hitta så kan man leta reda på info som med lite slutledning ger de svar man söker. Sen så har ju diverse kreditupplysningssidor har ju hamnat i nyhetsflödet p.g.a. att de avslöjat adress för personer med skyddad identitet * "Vilket fall så är han hiphop-skribent och då får man ändå ha i åtanke att man kan bli påhälsad om man sågar fel person och därmed ta de steg som behövs för att försvåra för folk att hitta en " - Med avseende på tidigare resonemang så verkar du som att du tycker att det är en okej situation. Ska man verkligen behöva skriva anonymt för att kunna recensera en platta? Inte undra på att det knappt finns någon seriöst diskuterande medial hiphoprapportering i landet... Stain - Det är inte bara i Sverige folk blivit anmälda för hot eller påhopp i raptexter. Hände ju exempelvis Eminem lite allt som oftast när han slog igenom ;)RenegadeHard - Visst kunde Calle ha svarat med en halvsida i tidningen med lite påhopp och pinsamma avslöjanden (a la ozone mag vs. benzino-grejen som kiko postade), men det hade varit ännu löjligare...micKillah - Måste bara fråga: vad menar du med "Det är du som gömmer dig bakom dina åsikter "? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Haha... Har inte varit på denna skitsida på ett tag. Big motherfucking UP! För CRITICAL... Bra där mannen! All respekt till Martin Brandt MEN tyvärr måste jag säga att Calle Fleur är gnällig och tror han har mycket att säga till om. Mannen du är NADA. Kartellen tackar Kingsize för sammarbetet, detta är inte mot er. Det är mot den svaga länken på eran tidning... Den gnälliga Calle Fleur. Big Up CRITICAL! F.T.PF.T.W (Inlägget ändrat av whoacommunity pga personangrepp, hot och offtopic 2009-04-05 23:18:25)
Håller med Kartellen om att Fleur är den felande länken på Kingsize. Tidningen har tappat verklighetsuppfattningen. Kanske borde de bara koncentrera sig på utländsk mainstreamhiphop.
Kingsize-killen beter sig lite väl paranoid (Inlägget ändrat av Oracle pga personangrepp 2009-04-06 17:25:30)
fcuk spleling
Mabande:
Med risk för att låta som ett eko så: Bara för att det inte kommer leda någonvart juridiskt innebär det ju som sagt inte att det itne var ett hot... Du har rätt i att det såklart kan vara ett hot även om inte lagen ser det så, men jag har svårt att se hur man kan ta det här som ett hot. Jag ser det mer som att Critical visar Calle att hela låten (dissen) är tillägnad honom (eller såna som han) och han gör det på ett sånt sätt så att bara Calle vet att det är till honom. Sen outade han sig själv (iofs. via Criticals postning av mailet). Bara en riktig idiot skulle faktiskt spela in ett hot på en skiva som han släpper och sen faktiskt utföra dådet.
Nah, "en gång på nätet alltid på nätet". Det går väldigt lätt att få tag i personuppgifter om de inte är direkt skyddade (och inte ens då är det ett oöverstigligt problem för någon som är riktigt motiverad). Inte minst genom att kolla vad snubbens polare skriver. Så oavsett om uppgifterna finns på eniro och hitta så kan man leta reda på info som med lite slutledning ger de svar man söker. Sen så har ju diverse kreditupplysningssidor har ju hamnat i nyhetsflödet p.g.a. att de avslöjat adress för personer med skyddad identitet Jo, men i det här fallet var det eniro eller hitta. Klart att allting går att ta reda på om man verkligen ger fan på att göra det men det är trots allt en adress som nämns i introt som är från hitta.se. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad vi diskuterar.
Med avseende på tidigare resonemang så verkar du som att du tycker att det är en okej situation. Ska man verkligen behöva skriva anonymt för att kunna recensera en platta? Inte undra på att det knappt finns någon seriöst diskuterande medial hiphoprapportering i landet... Det är inte okej att man blir påhälsad av MC Jag-dödar-dig för att man sågat hans platta men det är okej att använda en skribents adress i ett intro. Känns som att det är ljusår mellan de två scenariona.
Redline!
Det här med att Fleur säger att han ska förstöra Criticals karriär tyder ju på storhetsvansinne. Läs Fleurs blogg där han sitter och skriver att han hatar betydligt mer namnkunniga, duktiga skribenter än han själv så som DN's PO Tidholm m fl. Det tyder ju på skev självbild. Just ordet hat använder han ofta. Kingsize har ett problem med den mannen, det är nog därför folk i förorten inte tar tidningen på allvar när han sitter och tokhyllar Snook, Lorents Zackarias, Filthy Afasi och allt vad söderrapparna kallar sig. Man får hoppas det kommer en ny hiphoptidning som fokuserar på alternativ hiphop och all bra musik från programmen. Finns definitivt plats för två magasin, se bara på hårdrockarna somhar både Close Up och Sweden Rock.