Skivsamlare
2009-03-31 11:47
"Det är väl helt naturligt att Critical svarar på vad Carl-Johan Fleur skrev ? Sen när står skribenter över kritik ?" Renegadehard: Jovisst men det är lite skillnad på kritik och hot, speciellt då introt faktist heter "En varning" Förövrigt ska man väl palla en dålig recension om man släpper en skiva...
Skivsamlare
2009-03-31 12:28
F ö ska man väl palla lite skit från artister man ger dåliga recensioner utan att tro att dom kommer o slå en på riktigt...jag menar hur ofta händer det? Aldrig va????
Gremlin kan väl hålla med om att det hade varit bättre att nämna calle i en line eller nått =) INOK P19 haha jasså du tänker så båda parter får iofs publicitet TÄNK om det är uppgjort =)
http://www.aktivdemokrati.se/
Redaktionen
2009-03-31 13:10
detta gjorde min dag. jag ler jättebrett nu. bara så ni vet.
namaste
Ok, på riktigt. Låten "En varning" från Criticals platta handlar om att han åker med sitt crew till olika ställen och utsätter dem för sin musik gerilla style. Critical har blivit sågad av Calle Fleur (som har en offentlig adress) och har därför med hans adress i introt. Sätter man ihop introt och vad låten handlar om består hotet i att Critical åker hem till Calle Fleur och spelar upp sin musik genom hans brevinkast? Vad är det, hot om förargelseväckande beteende? Snacka om att Calle gör en höna av en fjäder. Hade han bara skitit i det och tagit det som den motkritik det är så hade ingen vetat om att det var hans adress och ingen hade fattat att dissen var till honom.
Redline!
Calle. Vill du skeda?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han kommer se till att din rapkarriär är över. kingsize redaktion är svensk hiphop personifierad. haha vilken tönt. men nu när man tänker efter borde du lagt ut nummer till honom (också). då kunde man ringa och skratta åt schnubben. vad ska jag göra nu liksom? skicka brev hem till honom?
socials P26 HAHA! Brev ar ju akta oldschool. Handskrivet och allt. Annars kan man ju kora black-male(?) al a hollywood. Klippa ur bokstaver fran DN och lattja ihop nagon fin dikt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
steal_a_ninja, ditt säregna sätt att stava Blackmail på är roligare än hela tråden. Black-male? låter som något man skriver i sökrutan när man är sugen på lite afroamerikansk gayporr inte sant? Eller är jag dum och missade något nu?
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
haha asså sånt här får mig alltid att le. Tycker det är så himla kul när en svensk rappare försöker leka gangster, alltid så jävla svårt att ta det på allvar. Vill bara ta och gratulera alla som skrivit i denna tråden (inkl. mig själv) till att ha brutit mot ett internet-forums gyllene regel: Dont feed the trolls! Hoppas du gillar uppmärksamheten critical, du har väl aldrig fått så här mycket innan?
Jag trodde man skulle mata trollen i forum?
hahahahahahahaahahaha jävla bajs pack kingsize skit tidning.. sånt här e alltid kul.. men aldrig att dom gör värsta saken av de.. han calle fleur vill bara visa dig att han ska fucka dig lixom.. han tog åt sig som fan o tänkte nu ska ja fuck his aaaaasss up ... låt dom kommer aldrig hända ngt
A.C.A.B
Okej, ett inlägg till då, men sen hoppas jag att jag inte kommer frestas igen :) Critical * "Haha du driver med mig? " - Ja, om jag inte ens tycker det var schysst att langa hemadressen i introt så lär jag ju inte tycka det är okej att skicka torpeder på folk heller... I det här fallet så kan man ju även skala bort den rent juridiska aspekten och bara fundera över vad som är det strategiska. Som INOK sa: "all publicitet är bra publicitet" och därmed är det ganska ostrategiskt att göra sig till en såpass stor ovän med redaktionen på Sveriges största (enda?) hiphoptidning att de "aldrig kommer skriva" om dig igen. Något jag inte tror hade hänt om det bara var en rak diss (som Chords låt eller att bara langa en passus om att "halva scenen suger som (valfritt invektiv) på kingsize"). Sen finns ju risken att Calle kommer försöka influera andra musikskribenter han umgås med.MRsalesman - För att besserwissra lite till så: folk har väl blivit påhoppade p.g.a. kritik? Petter (av alla) tryckte ju upp Fredrik Strage mot väggen efter att Strage hade sågat Mitt sjätte sinne . Sen var det nån rappare från Blekinge(?) som hamnade i kurran för att han hotade nån stackars radiokanal som inte spelade hans låtar. Så exempel finns ju på folk som varit lite seriösa i sina hot.Doc Ock - Nja, inte riktigt. I introt sägs att "det är någon i min lägenhet" inte "nån utanför mitt brevinkast", så om det bara är musik det gäller Att ett namn eller en address ligger offentligt gör inte att det är lugnt att langa den hur som helst. Det finns ju en hel del som inte ens vill få sina riktiga namn associerade med sina rap- eller internetnamn. Eller ens att deras olika "karriärer" ska associeras med varandra. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha gjorde petter så? kul! Ibland är du bra ändå din skalle o enorma afro verkar rymma några onödiga o nödvändiga gig mer än gemene mans hjärna. Big up
Mabande:
Nja, inte riktigt. I introt sägs att "det är någon i min lägenhet" inte "nån utanför mitt brevinkast", så om det bara är musik det gäller Ok, hot om inbrott. Låten handlar fortfarande inte om något annat än att sprida musiken guerilla style så det är fortfarande helt befängt att ta det som ett hot mot hans person eller flickvän eller vad han nu försökte få det till.
Att ett namn eller en address ligger offentligt gör inte att det är lugnt att langa den hur som helst. Klart det inte är ok, men det är sånt man får ta med i beräkningen om man sågar folk i en rikstäckande tidning. Jag anser att det här är väldigt oskyldigt mot vad faktiskt skulle kunna hända om fel person blev arg över en recension.
Det finns ju en hel del som inte ens vill få sina riktiga namn associerade med sina rap- eller internetnamn. Eller ens att deras olika "karriärer" ska associeras med varandra. De personerna förutsätter jag är klyftiga nog att inte skriva ut sina för- och efternamn så andra kan gå in på eniro. se och leta upp deras adresser. Calle Fleur har trots allt skrivit ut sitt (vad jag antar är ett väldigt unikt) namn i blaskan och har sina uppgifter på hitta eller eniro.
Som sagt, jag säger inte att det är ok men det är heller ingenting han borde hetsa upp sig över. Som jag skrev tidigare hade det inte ens uppdagats att det var han om han bara hade skitit i.
Redline!
alltså jag har inte langat min personliga åsikt om detta - i och med att jag inte riktigt kan bestämma mig för vad jag tycker, mer än att både fleur och critical tycks vara drama queens, men... ...angående huruvida det är ett hot eller ej i sig: ni får väl ändå ta med i beräkning att critical faktiskt lämnade in plattan med 'hotet' på till redaktionen med uppenbar risk att fleur skulle, på ett eller annat vis, uppmärksamma/s kring detta intro och på det viset så kan det ju definitivt tolkas som att critical på något vis faktiskt förstärker bilden av att det är ett 'hot'.
Priyan:
ni får väl ändå ta med i beräkning att critical faktiskt lämnade in plattan med 'hotet' på till redaktionen med uppenbar risk att fleur skulle, på ett eller annat vis, uppmärksamma/s kring detta intro och på det viset så kan det ju definitivt tolkas som att critical på något vis faktiskt förstärker bilden av att det är ett 'hot'. Jag tror nog att Critical ville att Fleur skulle höra den men varför det skulle förstärka anledningen till att det är ett hot förstår jag inte.
Redline!
doc oc: du tycker inte det är en viss skillnad på släppa en platta rent allmänt till den stora massan med ett 'hot' på... ...och en helt annan sak skicka plattan till den det riktar sig mot? du kan ju tex jämföra mot om du skulle göra ett kryss över reinfeldts ansikte på en bild och sätta upp på stan med politisk motiv till att bojkotta moderaterna tex, mot att skicka en bild med ett kryss på direkt till reinfeldt själv?
Priyan: Eftersom jag inte tycker att det är ett hot (och har redogjort varför jag inte tycker det några inlägg bakåt) så är det inte konstigt att han vill att Fleur hör den. Det är trots allt kritik riktad till honom (inte ett hot enligt mig). Om han hade skickat den hem till honom bara för att så kunde det kanske varit ett steg närmare ett hot men nu skickade han den till Kingsize för recension.
Redline!
doc oc: alltså personligen tycker jag egentligen hela saken är rätt festlig och tycker alla parter borde chilla på det hela. vad sjutton, det är ju lite civilkurage och festligheter i stil med detta som hip-hop-sverige behöver egentligen! men! jag förstår ändå varför kingsize reagerar. det är allt jag säger... någonstans finns det ju en gräns. sedan vart man anser att den skall dras är ju frågan.
Shit, undrar vad som händer om man ger kartellen en dålig recension. De kommer ju spränga hela ens hemstad. :) (on topic: japp, rätt larvigt av båda två)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Var det verkligen så längesen du nämdes i media att du var tvungen att göra en skandal av de?
PrimusC P21 lite "Jag ska se till att du är körd i den här branschen" känsla. lol, men har jag "storhetsvansinne"?Corto Driver du, eller var det en ordvits? hahaGremlin Introt heter inte "En Varning"....get it straight.socials P26 HahhaiDEOTen P22 Passande namn, hade jag velat spela gangster hade jag väl inte spelat in. Jag undrar vem det är som vill ha uppmärksamhet när man anmäler en sån här grej.__lilleskuttish__ P21 så jag tänkte, om han ska fucka mig så kan jag lika bra lägga ut det så alla ser.Priyan Jag är vanligtvis ingen dramaqueen, men om han 'ska fucka mig' som nån sa, så kan jag väl visa deras rätta ansikte för er.Dr.Octagon & Priyan Nah you got it wrong, plattorna var till Martin Brandt .. men det är klart att han (Calle) skulle få dem med. Förstår dock inte heller varför "hotet" skulle förstärkas.PlayerJoe P23 Well, det är lite skillnad på att spränga en bostad, och göra en inspelning där det låter som en bostad sprängs, you catch my drift?
Det är en del som är som Mabande, drar för snabba slutsatser. Det är lite som att ex president George Bush skulle stämma killen bakom filmen "Death of a President", för att han blir mördad i den.
Skivsamlare
2009-03-31 17:37
ptja... det står ju i tracklistan på din press att spår 1 heter En varning... Svårt att "get it straight" när infon är missvisande
Producent
2009-03-31 17:39
nu förstår jag varför jag sket i att bli medlem på kingsize´s hemsida ens :)
Producent
2009-03-31 17:40
ptja... det står ju i tracklistan på din press att spår 1 heter En varning... ja, det är väl sant, men introt kommer ändå innan spår 1 som heter "En varning" (?)
Skivsamlare
2009-03-31 17:41
ok vad har introt för spår? noll eller?
Producent
2009-03-31 17:42
oj du verkade vara lite... ska inte säga något. men jag trodde nog fan att du förstod.
Calle fleur överreagerade rejält, men hur schysst är det att lämna ut en hemaddress
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Producent
2009-03-31 18:00
man kan få fram mycket mer än bara adress på sidor som t.ex. upplysning nu när nästan alla har internet.. så lite fånigt är det. och musik som ändå är en sorts konst skall inte vara så förtryckt tycker jag. men om han blir så arg att kingsize inte kommer skriva om critical något mer så tycker jag att det räcker som straff. om någon annan verkligen hade varit ute efter honom hade den personen ändå hittat honom utan problem.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Gremlin Det är tracklisten som den står på vinylen (sida A och B), skrev inte ut introt på vinylen, bara låtarna, många som gör så iom att ett intro inte är ett "riktigt spår"... hursomhelst förklarade Konstigt det ganska bra. På CD´n står introt med (kolla på cdon tex) som ett spår pga att radio osv behöver veta exakt vilket spår nummer som är vilken låt.
självklart kan ett intro vara en låt med hehe, men inte i detta fallet
socials P26 Kingsize har inte ett piss att göra med svensk hiphop, med 50 och em kanske.
Eh hoppas Critical får fängelse för att han är så dålig.
Longhair är den enda som skrivit någonting vettigt här. Tack vare den här tråden kollade jag in Criticals musik. Något jag, om jag hade fått ändra såhär i efterhand, inte hade gjort.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Underbar tråd!! Jag vill veta mer om den lavett som eye'n'i ska ha fått av nån kartellensnubbe. och nej, jag orkar inte skumma igenom tråden med 3000 inlägg..
Västkust Rockerz
Eh hoppas Critical får fängelse för att han är så dålig. HAHAHAHA jag älskar långthår
Alltså det är ju inte svårare än att: 1. Calle känner sig hotad, därmed bör det tas på allvar, även om det kan vara fjantigt osv osv. så är det så han känner. 2. Critical kommer aldrig mer vara med i Kingsize, vilket är hans egen förlust.
Nu har inte jag en jävla aning om vilken någon av dessa två 14 åringar är, men bara genom att ha läst denna tråd om dessa dagisfasoner, så har både jag, och alla som läst tråden, blivit lite dummare än vi var innan. "Gola" - nuff said!
"Who the motherfuckin' bawse?"
Vikktorius P21 Jag är gärna med i tidningar och radio osv, dont get me wrong, men tänker samtidigt speak my mind och ha min creative / artistic control, utan att hålla tillbaka / censureras, och jag tror jag klarar mig utan den tidningen. Det har gått rätt bra hittills.
http://www.groove.se/site/recension.asp?recId=3448&mediumId=1 soulable P24 Håller med om att det är dagisfasoner, det var det första jag tänkte när dem kontaktade mig, men kallar du mig 14 åring?
Jag tycker helt klart att introt ifråga är ett övertramp. Man måste kunna ta kritik, även om den är obefogad, utan att ta till sådana där knep. PZ
soulable P24 ..klart man måste kunna ta skit, det är väl ömsesidigt.
soulable: varför ska inte herr Fleur kunna ta lite skit då? vad menar du med "gola"-nuff said förresten? bara undrar
Det klart han också måste kunna göra det, men upplever han hela situationen som ett hot är det ju mer än att bara ta skit. Jag tror det är lätt att sitta här och raljera över herr Fleur, men han verkar ju uppleva detta som "läbbigt", även om det för oss ter sig orimligt, då själva "hotet" var ganska harmfullt. "Gola" kändes bara som något man sa på den tiden då våfflor som "Sökarna" och "Nattbuss 111"(?) gick i bräshen för hur ungdomen uttryckte sig verbalt. Nog om det. Hejhopp!
Mabande
För att besserwissra lite till så: folk har väl blivit påhoppade p.g.a. kritik? Petter (av alla) tryckte ju upp Fredrik Strage mot väggen efter att Strage hade sågat Mitt sjätte sinne. Ja men han var ju med i Petters video sen, tycker Critical borde köra en Petter och om Calle inte vill bli fastbunden och ivägskickad på en finlandsbåt kan han ju alltid ha en stand in som är väldigt lik Calle :D
http://www.aktivdemokrati.se/
det här var ju jävligt fånigt från bådas sida
soulable: Om du är golbög på kåken 2009 har du det inte så lätt. Så ordet används rätt friskt än idag, i alla fall i Stockholm. Kanske är annorlunda i Uppsala.
Redline!
Haha .. "bräshen" är kanske inte så hett heller ;-) Det är inte uppskattat att gola i Uppsala heller, där ville folk t.o.m plocka en kille som golade på Bobby Sandz i rättegången hahaha