Det intressanta är ju inte vad de har i handen, utan att de kör KOMMANDOSTYLE! Inga kallingar alltså?!?
...ser ut som en påse blandfärs direkt ifrån kylen...
fuck pistolen, de här e äkta para kartellenstyle!
Härligt att Kartellen rör om i grytan. Jag diggar deras stil... roligt som fan att det kommer snubbar med något nytt i Sverige och gör det stort med en fuck you attityd, får en att minnas hungern i gamla NWA när det begav sig. Vore underligt om deras image var av plast, tror jag inte. Det dom rappar om sker faktiskt i Sverige, dags att vakna upp ur bubblan? Ni som tvivlar är säkert från finare medelklass eller övre, som aldrig gått utan för dörren eller fått smuts på händerna. I hela världen finns det områden där folk inte har samma chans i samhället som övriga... men det är absolut inget som man ska skylla på. Men alla klasser kämpar på, vi heter inte Bernadotte eller Rotschilds i efternamn.. världen är ett ghetto... lätt alla falla dit när politiker och eliten vill att man ska det, känns som så ibland.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
men att jämnföra detta med NWA, känns som att det är lite att ta i faktikst!
BAHA!
Sköna bilder de hade på sin myspace haha Tvivlar inte på att de här snubbarna är forreal. Men de är definitivt bra på att marknadsföra sig själva och få fram den image de är ute efter. Inte direkt min musiksmak eller typ av hiphop men de verkar bra mycket bättre på hela gangsta rap grejen än de flesta andra liknande akter i vårt avlånga land.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
IDIOT
du är en riktig idiot du? klarar du inte tyda vad mannen säger? kopierar igen då så kanske det bränner in i skallen?
får en att minnas hungern i gamla NWA när det begav sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cocaine Cowboys P22: vad var det jag inte förstog menar du? men låt mig säga det på ett annat sätt då, Nej jag tycker inte man ska ens nämna NWA och kartellen och till en viss del jämnföra dom med kartellen! Fast visst jag diggar kartellen och jag förstår vad du menar... Och om du så vill, ja jag är en IDIOT, därav att jag valde det namnet.
BAHA!
kan f.ö ifrågasätta att kartellen "outar" fredrik strage att han drar ladd i deras blogg, kallas inte de att gola? eller gäller golning-reglen bara dom "riktiga grabbarna"?
BAHA!
..Ok,om snubben gjorde sin läxa innan han skrev,men snubben skriver bara en massa bajs.Han borde istället lyssna på våran låt "fucka ur med laddish"och må bra,för att det är det snubben tycker om.Han och Ken hand i hand,varannan lina..Hehe.F.T.P F.T.W F.T.S F.T.L det är inte golning, du värkar inte ha en blekaste om vad att gola är
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men om polisen läser det inlägget och därav griper honom så vad kallas de :S? om jag vet vad ordet gola innebär är inte relevant, ifrågasätter bara.... den är fet den låten (fuck ur...), tråkigt att dom tar bort dom bästa...hårda vägen är riktigt tung med....
BAHA!
Alla låtar kommer släppas på skiva, snart inom någon månad. dom har dem bara uppe ett litet tag, och snuten skiter i om han sitter och snortar ladd HAHA, vafan tror du folk åker dit på sånt? shiit mannen.
hehe ja ännumä att folk åker dit för de så gör dom väll de eller? känner själv ett flertal...fast visst, ingen åker dit! Fast i sånna kretsar förstår jag mycket väl att ingen åker dit för en sån "skitsak" pga av dom pysslar med mycket värre grejjer, jag menar min uppfattning hittils är att hur mer kriminell man är hur mer "små brott" slipper man undan straff för, till en viss gräns givetvis..... Mycket möjligt att snuten skiter i fredrik strage, men om dom nu inte skulle göra de utan trycka dit han pga de inlägget, vad kallar du de då? för jag menar då äre skribentens fel att han har åkt dit så..... Om en mån? soft som fan, blir att slänga in på ipod´n.... :P
BAHA!
Nej, för att snuten traskar inte hem till något för att dom läst eller hört på internet eller via telefon, att någon snortar kokain, det ända dom kan komma med är en inbjudan till behandlingshem (vilken snäll snut gör de till någon 20+). annan sak om man blir TAGEN PÅ BAR GÄRNING med ca 2 gram kokain på sig. större brott du håller på me lär snuten inte vilja riskera att blow'a sitt cover på nån 10 ladd, nu snackar vi dock mängder, stora mängder...dom snuten väl har span på är inte några pundare. och tror knappast folk som han journalisten, är något mer än nån pundare. Men, jag kan säga till vemsomhelst att nån e en pundare som skjuter hors me rövpump men tror du nån tror mig? kan lika gärna vara några ropptorskar som skriver på den där bloggen värför ska ens snuten bry sig? gola är när du sätter dit någon, han KAN inte torska PGA det inlägget.
nej men jag menar mest om dom ser han på stan så kanske dom tänker "hey jag läste om han bla bla bla och han har säkerligen ladd i sig eller på sig" och då plockar dom honom. men absolut du har en poäng och jag förstår vad du menar men teoretisk sätt så kan de ju hända.....eller vad säger du? snuten kan enligt min mening absolut gå på rykten, beror juh iuförsig precis på vem som sagt vad men spanar dom lite på fidde fitta så kanske dom kommer åt dom lite större hajarna (vilka dom förmodligen vet vilka många utav dom är redan), tror dock inte att dom kommer göra detta men återigen teoretiskt sätt,...."...pundare som skjuter hors me rövpump..." - haha dagens :) Jag har f.ö aldrig påstått att jag håller på med nått.
BAHA!
orkar inte svara på allt - men om vi säger såhär, kan du ens ANA hur många pundare snuten känner till? dem skulle kunna åka runt i flera år och haffa folk. Och självklart går snuten på rykten, men knappast att dom skulle ens bry sig om nån journalist, som sagt på bar gärning, men sen e det en annan femma om dom ser 10 st grabbar, och plockar 3 som dem känner igen...
för tro det eller ej, snuten har jävligt mycket att göra, dom har inte ens tid att åka runt och bry sig om massa pundare, finns så mååånga så du anar inte (sen finns de ju narkotikagruper som kör raids på oilka orter olika datum och ploggar alla dom känner igen, men det e också en annan femma)
Jo jag vet mycket väl att det finns en jävla massa pundare, skulle va kul för svenssons om dom verkligen visste haha, folk som man själv inte ens kunde tro de om, fast blir inte särskilt förvånad längre...och jag bor ändå i mindre stad men det har börjat spåra rejält här med, spec senaste 2-3 åren....jo snuten har nog mer koll än vad man tror, jag menar alla avlyssningar, förhör osv osv...namn kommer alltid fram på ett eller annat sätt!
BAHA!
om du vet allt detta, värför ifrågasätter du då? peace
haha men det jag skrev nu motalar väll inte det vi diskuterat eller? skulle väll va de sista då kanske ...
BAHA!
du har fått 100 svar, var det NÅGOT jag inte svarat på fråga igen.
IDIOT Dom är äkta alltså, på riktigt man! Dom lever det där llvet alltså inget bullshit.
som ni förstår folk även om man bor i samma område betyder det inte att man lever samma liv. måste säga ord för första gången på whoa
IDIOT P22
eller gäller golning-reglen bara dom "riktiga grabbarna"? menar du att Kartellen inte är riktiga grabbar?
hur många svenska Kriminella vet du som sitter livstid i Finland, och vilka av dom/den har beggåt brott med "STORA" rubriker, vet du inte så kan du väll googla.Plussa sedan ihop 1+1 så har du Kartellen
----------------------------------------------------------------------------
asså både TSUN och REKTUM, ni är ute o segla och har byggt ihop själv i eratr huvud vad jag menade! att jag använde situationstecken, behöver inte betyda att jag inte just menar dom "riktiga grabbarna för de" utan att "dom riktiga grabbarna" mer blir ett uttryck som betyder de de heter, aiiiight? PEACEEEEEEEEEEEEE! (method man @ how high style)
BAHA!
De är säkert jätte äkta, även om det känns som att de spelar på det mycket för marknadsförning. Förstår dock inte grejen alls. Är det för att locka 14 åringar som saknar verklighetsuppfattning att lyssna på dem och tycka dem är coola? trasigt..
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir
aKa, Du förstår inte alltså. Det är inte så alls. Alla som tycker Ken Ring är tung liksom, kolla på youtube på kartellen live när dom var förband till Ice Cube och står och skriker: Ken ring är ingenting, han är ingenting. Man kan inte säga så om man inte står för det, hajaru. Det är inte PR och på låtsas, det är därför det är tungt, för att det ÄR äkta. :)
haha dum eller? ofta du ska dra ken ring exemplet? vem had einte kunnat stå o säga fuck you till honom? han har familj o grejjer, han glider lugnt.....visst dom är äkta men för fan, som sagt de exemplet hahahahaha
BAHA!
IDIOT - värför inte? ken bombar så jävla mycket skitsnack så man inte ens orkar lyssna på han längre, ken e en jävla pundare som e stor i munenn, precis som kartellen säger, han är INGENTING, och alla i sveriges rapscen som ken dissat, så har han inte mod nog att dra en diss till dom som säger fuck ken ring han e INGENTING? när han gått på och dissat alla svenska rappare för småsaker. Och hahah "ken har familj och glider lugnt" hahahahahahaha
precis som rektum P26 säger - finns ingen i svensk rapscen som sitter livstid, ni kan titta på myspace bilderna och pussla ihop själva.
jag diggar kens musik, men alla vet att snubben snackar....sen att media målar upp han "som sverige enda gangsterrappare" är en annan sak, därför tycker jag det är ett löjligt exempel! och vem fan hade dissat dom på allvar då? snubben har familj o grejjer, han e lite smartare än så....
BAHA!
som sagt "om ken öppnar käften ska jag sitta av en tia" så tror ej att han kommer dissa kartellen:P hahah! pz
aja orkar inte lägga mig i ert intressanta snack här men om frågan "äkta" ska besvaras så kan jag säga tt jag känner den ena bra o träffat dom andra herrarna (inte hela crewet i sig utan rapparna) o ja, dom är "äkta" med det sagt, dom rappar dels om det dom själva gjort o resten är återberättande av icke-rappande medlemars liv o upplevelser. Folk kan ju tycka vad dom vill om musiken alla får ju ha sina åsikter men det behöver iaf inte diskuteras faktist! Vänta tills skivan kommer så ska ni fåra höra några feta dängor...av vad jag minns hehe tror inte att det borde besvika..iofs gillar man inte gangsterrap så kanske inte vad vet jag den som lever får se!
reagerar alltid på samma sak . finns inga getthon i sverige!! INTE?? Ghetton finns d men inte slum d e två helt skilda grejer! av egen erfarenhet kan jag snacka om argentina tex där finns ghetton o SLUM! Ghetton e områden med såkallade "moblocks" som här skulle bara "betong block" o d e offtast vad svenska ghetton e uppbyggda av , som tex miljon projekten och så kallade förorterna !! sen, bara för att man bor i "Ghettot" så betyder d inte att man lever samma liv som sin granne. 1 dilar knark en annan knarkar eller krökar som fan en annan lver på att göra inbrott medans en nannan lever på att sälja stulna grejer "Häleri" en annan jobbar som en vanlig svensson nästa man bor på bidrag. o den sortens folk finns inte enbart i ghetto'na utan utspridda i samhället men i projekten så e dom mer konsentrarade och segregerade, sen finns det folk i rikemans områden som e uppväxta i bra förhållanden som gör d samma o ängnar sig åt stora rån me dör den delen! några grejer o tänka på kanske?
jag e så RAK att du blir SNE!
The_Real_Tico P34 bra sagt!! word
sen får man inte heller glömma, vilket många har en tendens att göra ibland tycker jag, att i vilket jävla område man än är uppväxt i (rik, fattig osv osv) så betyder de inte att man behöver ha de skit bra för eller för den delen må bra....men som ovanstående skrev, så äre mer koncentrerat i vissa områden....
BAHA!
sen undrar jag en sak ! vad ifrågasätter man när man frågar o undrar om DOM e ÄKTA?? e d ifall dom är äkta förorts bor eller äkta rappare? för gangster rap e när man skildrar verkligheten man lever i , o behöver absolut inte vara d liv man själv lever! finns dom som skildrar livet dom och dom i deras omgivnig lever för att berätta om d för folk som inte har en aning om hur d livet igentligen är! som ex , jag satt o snacka me en tjejs föräldrar en gång o dom tyckte att det lät som i filmer och livs farligt när jag berättade om mitt område för dom. jag kan snacka om kg brass(iom att jag känner en hel del folk som håller på me d ena o d andra) som om d vore chokolad köppt på ica mednas andra ser d som tungt kriminellt o aldrig varit i kontakt me 1 g ens. med andra ord , så behöver inte JAG hålla på me en massa grejer för att mina texter ska skildra verkligehetn JAG lever i! e jag inte äkta för d? eller e jag äkta ,för d?
det är skillnad på att rappa om sådana saker runtomkring en, men sen finns de rappare som slänger in ett JAG eller 2 ibland med när dom absolut inte har gjort de som dom säger osv det är då de bli "oäkta", förstår du? Men å andra sidan, det är showbizz....cash money para!!!!
BAHA!
jag förstår mycket väl vad DU menar! men du förstår nog inte vad JAG menar hehehehe ;)! många som skriver texter skriver mycket påhittat ,fiction osv inte skulle en som har begått ett brått erkänna d bara sådär i en text , eller(finns juh dom som gör d, o just för att man kan skylla på Fiction osv)?? allså vad e d som man ifråga sätter när man frågar om DOM e äkta?? e d personen eller texterna? där e frågan bättre ställd kanske , o nu kanske du förstår delvis vad jag mena ;) (inget illa menat alls) frågan e den samma bara lite omformulerad o till laggt iom svaret
beror juh också på vilka brott det handlar om....det jag hade menat i just detta sammanhanget va om dom pysslar med det dom rappar om helt enkelt, langar ladd, rån osv osv! hehe lugnt fan, missade frågan bara....varit sjuk sen i söndags så jag får väll skylla påå att huvudet inte hänger med redigt =)) Haha classic: Ayo - Många som väntat..........
BAHA!
Ni som undrar varför dem inte gör annat för pengarna till länken... vad säger er att länken för en halv mill är cashad?
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Det e Real Talk Tico! Jag vet exakt vad du snackar om!! Jag fattar shi heller hur folk i sverige fortfarande kan forneka sina problem..... men men, det e som det e! Ey Tico, vi borde collaba nagon gang! Holla at cha boy from the Bay Area!
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
TIco i feel you... no dubt... men när man ifrågasätter en gangsterrappares äkthet, då e det i första hand om snubben/snubbarna eller the ladies, om dom skryter med att själva vara gangsters förstår du mig? om det kommer nån o frontar som värsta kingpin eller thug klart jag ifrågasätter om det är hans egna berättelser eller om han snackar om andras liv som sitt eget. lever man det livet själv vill man inte lyssna på nån pajjas... kartellen e på riktigt driver ni med mig.... sverige asså ni väljer verkligen o blunda för allt som inte passar i eran utopi... damn... talk 'bout takin' "ignorance is a bless" over the edge------
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
kartellen e på riktigt driver ni med mig.... sverige asså ni väljer verkligen o blunda för allt som inte passar i eran utopi... damn... talk 'bout takin' "ignorance is a bless" over the edge------ förstår inte riktigt denna reaktionen? får man inte ifrågasätta utan att man blundar osv osv osv? monguuuuu
BAHA!
fina personangrepp av dig... det e lätt o sitta i sitt trygga hem o kritisera och ifrågasätta what's real N what's not... men va inte dum, prata inte ur okunskap prata ur erfarenhet. eller håll mun.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
vafan snackar du om? va vet du om vad jag sitter eller inte sitter? och du verkar fortfarande inte fatta att man kan ifrågasätter grejjer utan att ha vissa tankar och värderinga så håll du mun?
BAHA!
IDIOT - no offense men med tanke på alla dina medelanden du skrivit värkar du inte ha en blekaste om saker, kanske bäst om du bara, skippar att leka att du vet något när du bara gör bort dig? Sverige har blundat för problem sen flera år tillbaka, men det är nu det börjar bli värre, på riktigt...nu börjar vissa öppna ögonen, kommer ta lång tid innan resterande del av sverige öppnat sina ögon
vadå "asså shit" han har rätt i det han säger.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Hall ogonen oppna for en ny collab track med Kartellen o Mr. Loco!! Real bosses doin it big!! Malmo, STHLM and Tha Bay Area, CA is connected!!
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO