Producent
2008-08-11 16:38
Ken kanske gav tillbaka på ett hiphop sätt. Men jag tror å andra sidan inte att det var det han ville illustrera heller med att "leta upp ågren" (2-3 samtal till lite hiphopfolk och sen är det bara bestämma möte..) Ja, jag tyckte Ken gjorde helt rätt. Bara för att han råkar rappa och blev känd tack vare det så ska inte någon i hans familj (levande/bortgången) behöva höra någonting från nån annan rappare bara för att Ken råkar vara vara välkänd i Sverige. Ken har ju även som de flesta vet, levt ett kriminellt liv och umgåtts runt tungt kriminella personer (som 95% av folket på den här sidan bara läst om i aftonbladet) och har du levt ett sånt liv så pass länge som Ken har så är det klart att du tar till metoder som i första hand människor som håller på med kriminalitet gör. Sen om det är gangster eller whatnot gör egentligen detsamma. Raden var låg av Ågren, inte speciellt fyndig och jag tror själv att den precis som Kens "slappar upp fattaru.." rad egentligen hamnade där pga av att det helt enkelt passade in. fan va långt jag skrev om den här skiten. världens pissigaste tråd som vanligt men jag har tråkigt.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
men troligt att org började gråta säger jag bara, skulle man fråga ken idag hade han väll sagt att org storgrina o ringde sin morsa och i fortsättningen bor hos sina föräldrar för att han inte vågar bo ensam. Ne låter lite bull.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
raden ifråga är väl inte ens med på nån låt utan drogs av orgen i ett freestylebattle mot nån random? därmed kan ju alla som freestylat någon gång enas om att ibland slänger man ur sig mindre (eller inte alls) genomtänkta saker... för övrigt var väl kens reaktion inte mer än rätt oavsett vem som lägger den och i vilket sammanhang.
Bounty Boo! Med backa upp så menar jag att stå för det man sagt speciellt om du gjort det på någons annan personliga tragedi. Det e lite Robinsson Robban att vräka ur sig odrägliga saker för att sedan vända på en 5 öring och be om ursäkt. Och det hade inte varit lika "ballt" om han sagt något sån om någon som inte e så "farlig" i svenska hip hop backpacker kretsar. Jag säger inte att man ska ta till våld i en battle men det här va inte ens nån battle. Inte ta till våld alls men kom igen om nån helt utan anledning ställer sig och spottar en snorlobba i dit ansikte utan anledning så skulle nog den största pacifisten ta till nån slags fysisk gärning,knuff örfil eller vad som helst.
I aint saying im number one oops sorry i lied...im number one,two,three,four and five
Toastare
2008-08-11 21:20
DaytaPayta, jag har inte hävdad att jag är pacifist.. tvärt om slår nån slår jag dubbelt tillbaka, även om jag hellre gör bort en människa med ord och talar ner dem. Jag menade bara att om det började med en line är det jävligt löjligt om det drogs pistol, vilket jag tvekar över eller att ett helt posse följde med. Om Ken kommit fram själv under någon gemensam spelning.. som nån festival eller nått.. då hade det varit weak ja om han drog tillbaka linen bara för det. Det håller jag med om. Men om det nu var ett hot med flera personer inblandade eller vapen så förstår jag att man hellre flyr än illa fäktar.
Jag skyller allt på Emma!
"är väll inte så konstigt att han börjar gråta om han hade en pistol i munnen (vilket inte är helt otroligt)." Det här är alltså anledning till att Bountyboo tjatar om pistolen.
stigili dang dang didan
Bounty Boo:Jag antyde inte att du va pacifist utan folk i allmänhet.Självklart förväntar jag mig inte att man ska jiddra med en pistol eller en "posse" i ansiktet men jag har många åsikter om både Ken och herr Ågren men i detta fall tycker jag inte Ken gjorde nåt fel nästan tvärt emot.
I aint saying im number one oops sorry i lied...im number one,two,three,four and five
Hehe, hur kommer det sig att nästan alla tror på historien men ingen kan tänka sig att Organism 12 faktiskt började gråta??
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
han grät med diamanttårar...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
ken berättade det i en intervju på svendetta och vad jag vet har inte organismen dementerat det så det är nog sant.
finns fler historier om organismens tårar i konflikter han satt sig vid förr i tiden
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Fattar inte hur folk kan sitta o säga att han får ta....dom flesta hade nog flippat om nån hade dragit den raden gentemot er och eran mamma va död! Kan inte Herr Ring kommentera saken själv?
BAHA!
Longhair X2 o va fan e de me dig? de är diskussion? softa ner.
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Alltså ni är bra jävla pantade somliga här på forumet. Vad är det för bild ni målar upp egentligen? Ni vill få det till att vara så jävla dramatiskt så det är sorligt DAMN!
Lime p17: Men vad är en diskussion där allt målas upp så fel och överdrivet? Jävla småpluttar som dig och feta hiphop wannabies som tweakar hela storyn.
Ken kanske gav tillbaka på ett hiphop sätt. Men jag tror å andra sidan inte att det var det han ville illustrera heller med att "leta upp ågren" (2-3 samtal till lite hiphopfolk och sen är det bara bestämma möte..) Ja, jag tyckte Ken gjorde helt rätt. Bara för att han råkar rappa och blev känd tack vare det så ska inte någon i hans familj (levande/bortgången) behöva höra någonting från nån annan rappare bara för att Ken råkar vara vara välkänd i Sverige. Ken har ju även som de flesta vet, levt ett kriminellt liv och umgåtts runt tungt kriminella personer (som 95% av folket på den här sidan bara läst om i aftonbladet) och har du levt ett sånt liv så pass länge som Ken har så är det klart att du tar till metoder som i första hand människor som håller på med kriminalitet gör. Sen om det är gangster eller whatnot gör egentligen detsamma. Raden var låg av Ågren, inte speciellt fyndig och jag tror själv att den precis som Kens "slappar upp fattaru.." rad egentligen hamnade där pga av att det helt enkelt passade in. fan va långt jag skrev om den här skiten. världens pissigaste tråd som vanligt men jag har tråkigt. WORD!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men då gjorde ju ken hans mamma till en offentlig person genom att göra låten mamma, och jämt tjata om sin döda mamma, som visserligen kanske är förståeligt då det var hans mamma. visst är det ju en elak rad, men han och hans mamma var ju personer folket kunde relatera till och därför gjorde raden roligare. inte så att han sa "jag är lika underjord som din mamma" i kens ansikte. vet inte vars jag ville komma med detta, jimmy neutron nu! fred
((MAAD))
om man snackar måste man stå för det, och det gjorde organismen, gråtandes. jag tycker det är förståeligt av ken och det kändes som ett osmakligt hypesökande bara
Vad är det för elakt med raden egentligen? Är hon kremerad eller?
Men kan vi få några relevanta källor till det här? Som att raden FAKTISKT lades? Och att Ken då FAKTISKT hotade Org?
Det sades tidigare i tråden att Ken och Orgen numera har slutit fred och spelat in tillsammans... vad är namnet på detta alster och var kan man lyssna på det?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Kens rad om Fattaru e ju sanning, det hände på grammisgalan..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
tycker organismen/ken borde få utala sig om detta innan någon annan säger vad som hänt/hände eller vad som är sant och falskt. Pz !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
T2da, haha sanning? vad hände? =)
((MAAD))
Blir offtopice nu men... T2da, tell us tell us tell us =D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Vem fan bryr sig om han började gråta? Sålänge han inte slutar med musiken.
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
Haha, nä.. Jag sprider inga sanningar här.. Men jag vet allt:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Producent
2008-08-14 17:21
Vem fan bryr sig om han började gråta? Sålänge han inte slutar med musiken. Word.
Dåd, det fanns en intervju på svendetta när det begav sig.
tycker organismen/ken borde få utala sig om detta innan någon annan säger vad som hänt/hände eller vad som är sant och falskt. Tror du att dom bryr sig 5 år i efterhand?
Helt meningslös tråd att dra upp iöverhuvudtaget, gossip!
Men herregud vilka spekulationer! Jag kan iaf säga att om nån rappare jag bara visste sådär om drog en sån rad om min morsa som va död i cancer så hade jag plockat honom rakt av. Jag vet att ni trädkramare hatar sådana som mig men jag har lite skam i kroppen att göra nåt åt saken när en kille släpper en sådan rad. Ska man lägga en sån vågad rad så ska man också ta skiten man får för det, för det är verkligen respektlöst o dra nåt sånt.
http://www.myspace.com/murderdem
Och för att sätta upp vindskyddet ännu mer: jag skulle inte ha med mig folk o gå och snacka med honom, hade tagit ut han själv ifall han själv lagt raden. Så ni inte tror jag är en 30mannaarme =) haha
natew, men hade det inte vart pinsamt om du hade kommit fram till rapparen då sen hade du åkt på stryk för du inte har bakkup och han har det?
((MAAD))
Hade min mamma varit död i cancer och någon drog en sån rad skulle jag inte bry mig mannen. Var fan har du krigarsjälen nånstans? Måste du ha vänner för att slåss eller? Jag går in själv, just för att, kommer dom flera så hämtar jag fler än dom kan få ihop - men i första hand tänker jag inte va den fega att göra det. Kan han inte stå för det själv så får hans polare betala för det också, de som lägger sig i. Tycker du inte det låter lite resonabelt? Jag bryr mig faktiskt inte hur logiskt det låter, själva situationen i sig är fan inte logisk.
men om dom kan få ihop mer folk än va du kan då?
((MAAD))
men den raden kan ju ha dubbel betydelse, för ken har väll en låt som heter mamma med och den låten är ju gammal och bortglömd typ
MTMTX
Hahahaha, nja du vet det är komplicerat, tänker inte sitta o spilla allt här men det jag säger är att hans ass hade rykt ifall nån av hans polare hoppa i. Tro mig det är inte svårare än så, du måste tro på dig själv mannen ska du ställa såna frågor när nån vanhedrar din morsas minne på det sättet fan, det går inte. Man tänker inte i såna situationer, man går bara ut o letar.
okej, irrationella handlingar är säkert det bästa sättet för hämd i sådan situation =) du har rätt....
((MAAD))
Krillebaj Mamma låten blev tvääärkänd, hur känd blev Organisms rad? Davve Du försöker va rolig, men jag tar dig inte seriöst om du inte skulle gjort samma sak om nån sa så om din mamma.
davve_d P22 har nog inte med rätt och fel att göra i en sådan situation.. är det för en själv ett så känsligt ämne så att man skiter i vad som händer efter, då är det för dig själv det enda rätta.. håller helt med NateW
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
rätt av ken, det där är inte nå vanligt "din mamma" snack..
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Utav ren nyfikenhet; hur många av er som tycker Ken gjorde rätt hade tyckt att det var okej om kungliga högvakten hoppat på Ken å hotat honom? Med tanke på att Ken uttalat hot om mord och våldtäckt mot kungafamiljen så borde ju kungen ha all anledning att skicka sitt 'posse' på Ken. Vad jag inte kan fatta är varför Ken ens orkade bry sig om vad en jävla B-kändis säger. Det är ju en så enkel rad att kontra: "Du ska va glad att din morsa lever så du har någon som kan försörja dig, för du kan ju fan inte leva på din svennerap." Sen hade jag tatt en bärs, satt på en groupie å njutit av de faktum att jag var mycket större än ågren. Snubben får ju fan prioritera lite. Sen slår jag vad om att 90% som skriver att de också skulle ha hämnats på en sån diss skulle sitta och skryta på Whoa om tolvan dissat deras morsa, och de återstående 10% skulle cyklat vilse på vägen till uppsala :P
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Producent
2008-08-15 17:39
varför skulle kungen skicka ett gäng snoriga lumpare på ken? du fattar väl själv att det inte skulle gå bra för kungen :D
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
natew, det är ju en av grejjerna, Ken gjorde hans mamma känd genom låtar osv. hade han respekterat sin moders död så skulle han väl inte försökt tjäna pengar på hennes död? fbws, jag hade nog inte farit dit solo och försökt ge han stryk (inte ens ken gjorde ju det), om jag hade verkligen brytt mig om vad nån random som inte står i min umgängeskrets säger om min mamma (inte ens i ansiktet,) skulle jag nog borstat dammen från axeln och gett igen då tiden är kommen. lollarn, det var inte "din mamma"skämt utan en diss baserat på att hon var "känd" död människa som cirkulerade då, (p.g.a ken gjort låt osv).. inte meningen som ett skämt utan en punchline, och vad i "jag är mer underjord än kens mamma" är elakt egentligen? hon är ju fan under jorden..?!??!?!?!?! och han gjorde ett ordskämt "under jord, underjord" ^^ jag gillar raden! hata mig gärna, och ken kan gärna komma å hota mig för att jag diggar den, men att sitta å tjaffsa såhär är bara meningslöst, fukk it, era mammor är horor! GÖR NÅGOT ÅT SAKEN!
((MAAD))
Producent
2008-08-15 17:47
även om du inte har respekt för din mamma så är det väldigt mycket människor i den här världen som ser annorlunda på saken. Ken är ju en av de personerna uppenbarligen. I det här fallet handlade det nog inte om att det var en punchline/diss eller whatever. Det handlade bara om att en person som inte kände till kens mor mer än genom en låt pratade om henne med en negativ antydning på ett offentligt sätt. It's about respect.
aa, han kände ju inte ens till henne? så folk kan inte dra punchlines om typ hillary clinton för att hon är morsa? skärp er för fan, det var ken som drog in hans mamma i ljuset. inte org12, och inte så att org drog den dissen till ken i en battle med han. han tänkte säkert inte ens på ken skulle lakka på det eller få reda på det eller dylikt. jag lägger detta på ken lika mkt som org12, plus att det var fan en rad i en battle, och sen att jag inte har respekt för min mamma? jag har så mkt respekt för min mamma att jag inte skulle försöka tjäna pengar på hon iaf.. det kallas att sälja sina döda mor, och det är att prostituera sin morsa, så visst... ken har ingen jävla respekt för sin morsa, låt henne vila ffs. hade ken inte gjort den där låten så hade aldrig den där raden lagts, å det är jag nästan hundra på.
((MAAD))
kanske även säga nu innan någon säger att jag inte kunde bry mig mindre om denna föråldrare nedlagda och dåliga "beef" och nu takkar jag för mig och alla får ha en trevlig helg, hoppas era mammor lever för alltid och må all godhet slå er allihopa! FRED GOTT FOLK!
((MAAD))
davve_d hålelr med om vissa saker du säger men bara för att man gör en låt om sin döda mamma måste det inte handla om pengar,du bearbetar ju skaer när du gör låtar av dem
Exe-poused: Att sälja låten sen då? Jag antar att Ken gjorde det annars saknar ju davve's argument grund. Jag tycker i stort sätt som Davve. Även om jag inte skulle ta det med en klackspark och vara helt oberörd om någon sa liknande om min mamma.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.