I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ken söker upp ågren?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-08-10 12:02

Ken söker upp ågren?

Är det en lögn eller är det sant att Ken sökte upp org12 för att han lagt någon rad om hans familj (föräldrar, bror)?

läste de i en annan tråd, så jag undrade.

o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-08-10 12:04
hört att ken hotade org efter han hade sagt "lika underjord som kens mamma". och tydligen skulle org börjat gråta, fast är ju bara vad snakket säger =) ingen riktigt info om ämnet :P
((MAAD))

2008-08-10 12:24
det är sant, finns en intervju med ken där han berättar om hur ågren började grina utanför stället när dom snackade allvar med honom.

några dagar senare publicerade svendetta ågrens försvarstal där han visserligen bekräftade att händelsen ägt rum, men att tårarna var ett påhitt av ken.

dessa intervjuer går säkert att gräva upp nånstans.

2008-08-10 12:51
Om det är nån som har dem får dem gääääääääääääärna läggas upp..

2008-08-10 13:24
Nu vart jag nyfiken :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-10 13:33
haha att ågren började gråta är nog bara bullshit men ken hotade väll han däremot. Raden va ju lite smått elak,
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Poet

2008-08-10 13:35
Det är ju en bra rad, som fan.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-08-10 14:14
lite låg kanske..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-10 14:18
visserligen bra line, men väldigt okänsligt. hoppas han börja grina
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-08-10 14:18
skulle inte förvåna mig alls om organsim 12 började gråta .
Survival of the fitest only the strong survive.
Poet

2008-08-10 14:30
Lite får man väl tåla, gillar man inte någons rad får man försöka lägga en värre tillbaka, mesigt att ta till handgemäng för en sån grej.

2008-08-10 14:40
Man vill ju inte tänka på sin mamma som ett ruttnande lik under marken. yo momma-grejer kan ju vara kul men här känns ju inte ens som nån dissgrej.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-08-10 14:41
Det var tider, när Ken höll det gata.
all 'bout the bluntrap
Poet

2008-08-10 14:47
isofu: Det var väl inte menat som en diss heller, utan bara en jävligt rolig rad.

2008-08-10 14:54
nej men det är ju just det jag menar. Om det hade varit en diss så kontrar man ju med något. håller dock inte med om att det var roligt alls utan snarare konstigt och elakt så ta till handgemäng för en sån grej känns inte överdrivet för mig iaf
Producent

2008-08-10 16:11
En punchline är en punchline. Org12 träffade så hårt han kunde, och jag tror knappast att han började gråta för Ken... haha skrattretande att ens tänka på det.
Toastare

2008-08-10 16:21
En punchline ska vara en punch och har man då inte skillz nog att battla tillbaka verbalt så får man väl gå och hota folk. Vissa kan slå tillbaka verbalt, andra kan inte det.

Men visst var den låg.. (jada jada glocalnet)
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-10 16:28
Jo! En jävligt typisk Org12-rad som jag tror att han skrev när han satt och puffa på i studion med T.R och Seron.
Men sen är inte tårarna helt omöjligt. Om Ken dyker upp med ett par vänner, så är det nog enkelt att snacka honom till tårar. Viva la svensk nittitalshiphop!
Rappat skitlänge.

2008-08-10 16:38
Sjukt låg rad.. Jag skulle också blivit jävligt förbannad om jag va Ken!

2008-08-10 17:55
Konstigt X20 varför är det skrattretande?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-08-10 18:19
KAn ju tillägga att herrarna har slutit fred och faktiskt spelat in med varandra.

2008-08-10 18:23
känns som det är en påhittad grej,jag tror nog ågren blev nervös etc men tror inte han grät,förövrigt så får jag en sjukt kul bild i huvudet när ågren lipar och ber ken om nåd

2008-08-10 18:29
Dom flesta borde ju tänka på vad dom hade gjort, om någon sa så om deras morsa!
Nä men jag förstår er, ni hade säkert satt er i studion, o försökt skriva en bättre rad tillbaks!
haha jävla idioter. Klart som fan man söker upp personen som säger en sån grej, fast ni kanske inte bryr om er eran mor ;)
383 mannen vi slaktar bijaces !

2008-08-10 18:33
Nej dom har ingen beef. Den här "nyheten" är gammal som fan. Dom har inget otalt med varandra längre.

2008-08-10 20:07
Så det är sant att Ken sökte upp tolvan? :)
Toastare

2008-08-10 20:09
Senneh, Tänk på din användning av ord som "idioter" Läs våra regler.

2008-08-10 21:55
är väll inte så konstigt att han börjar gråta om han hade en pistol i munnen (vilket inte är helt otroligt).

2008-08-10 22:12
Aggro P24: va? ere sant, på org 12 nya skiva elr?
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Toastare

2008-08-10 22:12
Afropolack, då blir det hela genast patetiskt...som vanligt med alla "gangsters"
Ett hot om stryk kan man förstå, kanske till och med stryk.. men att hota med pistol visar att han varken kan knäcka Ågren med en line ELLER slåss..

2008-08-10 22:38
JA överspelat, men klart raden inte va menat direkt mot Ken, bara en rad som är fyndig... Iaf bättre än D6AAs "rappare blir ihjälskjutna som småglin i bromma"...

BountyBoo, varför skulle han behöva knäcka Ågren med antingen det ena eller andra, han ville ju bara sätta han på plats, tror absolut inte han hade en pistol... Men om han nu hade det så hade nog det sett mindre patetiskt ut än att försöka börja veva...

2008-08-10 22:50
nån som vet vilken låt de va?

Toastare

2008-08-10 22:52
För att man brukar göra det, alltså försöka komma till en högre nivå än sin antagonist? Att pistolhota ser rätt töntigt ut det med, kuken krymper lite då än om en kille får in en fin roundkick..

...eller inte.

2008-08-10 23:17
Alltså, om man känner att någon har gått för långt i sitt snack kan jag ju haja att man kräver en ursäkt, och visst, jag kan fatta att man klargör att om man inte får den så kommer man ta till nävarna istället.

Men i alla versioner av den här historien som jag har hört, och alla andra historier där Ken ska ha hotat någon, så måste han släpa med sig ett gäng polare för att göra det. Hur svårt är det att vara tuff när det är tre mot en egentligen? Alla töntar som måste hämta sitt 'gäng' eller vifta med vapen för att våga konfrontera någon förtjänar en livstidssemester i rullstol.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-10 23:19
Om man vill komma till en högre nivå en sin antagonist låtsas man inte om den...
Toastare

2008-08-10 23:20
kanske om man räknar ihop alla deras penislängder så blir det en normallång penis. För det är väl det allt handlar om..

...eller?
Toastare

2008-08-10 23:20
hiccory, eller så är man rappare och lägger en punchline tillbaka.

2008-08-10 23:29
Ja absolut, penismätning... Men nu tror jag inte det här va ett battleförsök mot Ken, lika lite som Ken försöker battla fattaru med "möter upp fattaru o slappar alla fyra". Nu blev dock Ken sur över den raden och ska enligt ryktet ha hotat org 12...

Ken är ingen battlerappare, om man ska ta det till hot så har alla olika förutsättningar när det kommer till att dela ut repressalier... En del tränar kampsport, en del är stora, en del är galna, den som har ett vapen vinner och är smartast, men han blir väl också tydligen kuk-lös i din bok.... Mkt möjligt, och att "bring a knife to a fistfight" går väl rätt mkt emot dom patriarkala oskrivna reglerna som kan gälla för geneman på gatan...

2008-08-10 23:46
Ken letade säkert upp Ågren, men att han började gråta har jag svårt att tro...

2008-08-11 00:17
BountyBoo F28

jag försvara inte ken på nått sätt , i agree töntigt att vifta med en pistol .

(inte för att du sa att jag försvara han men mitt inlägg såg lite så ut)
Toastare

2008-08-11 01:24
Afropolack, jag förstod att du inte gjorde det...

hiccory, nej det var ju inte heller så att de battlade.. man behöver inte vara en battle-rappare för att dra en svidade punch mot någonannan. Självklar handlade det nog mer om en bra punch än en diss från Ågrens sida.
Poet

2008-08-11 02:06
Jag frågade just Ken om detta för ett par år sedan, och han sa att han inte ens rörde Org, men att Organismen började böla. Och sen när de hade "löst" det hela, så hade Org föreslagit att de borde göra en låt tillsammans, vilket Ken inte ville alls.

Sen kan man ju självklart ifrågasätta hur pass sant det var. Men som bekräftat, så har ju Ken tagit ett snack med Organ. Och om det nu stämmer att han börjat bölat, så är det knappast något han erkänner precis.
At the gates of Eternity...

2008-08-11 02:41
BC99 P25

frågan är väl egentligen ändå vem som bryr sig?

2008-08-11 02:48
ågren kanske hade tappat sin knatch det var nog därför han var lite ledsen

2008-08-11 10:36
Word på Exe-Poused. Han kanske hade rullat en särskild spliff som han skulle spara på så länge som möjligt. Han kanske höll på att sluta röka, och så skulle han bah lighta sin sista. När Ken plötsligt dök upp och sa hej så tappade Orgen sin spliff och vem fan hade inte gråtit i det läget?
Rappat skitlänge.

2008-08-11 12:09
Vad e det för coolt med en snubbe som hela tiden säger tuffa punchlines när han måste be om ursäkt för dom hel tiden.Ska man va tuff och snacka så får man väl stå för det och inte be om ursäkt eller böla(om han nu gjorde det) när man blir konfronterad. Anledningen till att många tycker det e en grym punchline e väl för att många vet att Ken skulle lacka.

Tyck vad man vill om Ken och hans "gangsterstil" som vissa säger men om nån skulle gör sig rolig på ens döda mammas bekostnad för att få några ooohhs och aaahhs och skratt av en stor publik skulle nog få en icke gangster att se rött.
I aint saying im number one oops sorry i lied...im number one,two,three,four and five

2008-08-11 12:10
shyffert

"frågan är väl egentligen ändå vem som bryr sig?"

Jadu, tydligen alla som skriver i tråden!
383 mannen vi slaktar bijaces !

2008-08-11 13:55
DaytaPayta P31

Håller med. Att lägga en sån rad för att framstå som ball, och sen inte kunna backa upp det, ser sjukt löjligt ut.
Raden är ju dessutom riktigt dålig eftersom den kan appliceras på alla som är begravda under jord. Dvs, raden är inte ens en punchline, det är en keff diss till Ken.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Toastare

2008-08-11 14:26
Hur backar man upp en rad? Skulle han också samlat ihop en posse och så hade det blivit gängslagsmål a la west side story? Eller om det nu var en pistol inblandat så rycker han upp ett armborst?
Redaktionen

2008-08-11 14:52
skönt att en rappare inte kan ta en rad från en annan rappare, utan att börja slåss eller hotas.. det är bara patetiskt.. han får väl se till att kontra.. hur skulle det se ut ifall folk spöade upp varandra om dom blev knäckta i typ guitarhero..
nähh..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2008-08-11 14:57
spekulationer like whoa!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-08-11 16:20
Hur backar man upp en rad? Skulle han också samlat ihop en posse och så hade det blivit gängslagsmål a la west side story? Eller om det nu var en pistol inblandat så rycker han upp ett armborst?

Det du skriver verkar ju handla om hur han ska backa upp sig själv... Konstigt eftersom du inleder ditt inlägg med att fråga hur man backar upp en rad.

I det här fallet backar man upp raden genom att inte börja grina när man blir konfronterad. Om han nu gjorde det dvs.

Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona