I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ken söker upp ågren?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-08-16 00:09
Låten mamma skrevs inte för att säljas, faktum är att den spelades in och släpptes innan Ken fick skivkontrakt, då med annan refräng som Levant sjöng istället för Uno Svenningsson.
Klart han ville dela med sig av den också på skivan, sluta vara så fittiga.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Producent

2008-08-16 08:43
åh nej, han tjänade pengar på det!!

fan det är bara i sverige det är fult att tjäna pengar.

som primusc säger, låten är egentligen en låt tillsammans med houman och levant på refrängen.. jag har den på skiva till och med.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-08-16 10:55
davve_d P22

"ken har ingen jävla respekt för sin morsa"

Hahah och det vet du om eller? Så det är fel av en rappare, att göra en låt till sin mamma/pappa/syster eller bror om dom gått bort. För då handlar det bara om pengar, o man har ingen respekt! haha vad fan tänker du med !!!
383 mannen vi slaktar bijaces !

2008-08-16 20:08
Käp tog ju upp de i sin diss mot ågren. så någon sanning ligger de nog i
/ / Grana

2008-08-16 22:11
Alltså svensk mentalitet kan dra åt helvete seriöst. Sitta på ett internetforum och racka ner på någon snubbe för han gjort en låt till sin mor som dött,för att han tjänat pengar på det?Va?!. Sen är det ok att snacka om det? Jag menar vem som helst kan säga vad som helst om vem som helst men då får man ta konsekvenserna oxå. Det låter som att den här låten skulle vara någon form av prostitution.

Människor borde börja bry sig om vad de gör själva och helt enkelt ge fan i att spekulera i vad andra gör och har gjort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-14 09:36
Jag var och såg organism 12 nu i fredags på kårhuset i Piteå när han uppträdde så efter spelningen gick jag och mina polare fram till han. jag sa "Du får jag ställa en fråga" joo visst svarade han. Jag frågade om han hade blivit hotad av ken. Han ba, jag och ken hade en disskution utanför en klubb en gång men att jag skulle ha blivit hotat av han så att jag skulle ha börjat gråta och att jag till och med skulle ha haft en pistot mot magen, de stämmer inte. Du vet ryckten går så fort på internet. jag har ju spelat in med ken förr men det är material som inte har släppts.

Så där fick jag svaret på allt om de personligen från han..

Nu vet ni!

2008-10-14 09:41
ni fattar ju inte, grejen var ju inte att han gjorde låten,
men att det var en sån stor grej att en undergroundrappare sedan använder just den mamman till det skämtet då hon var den "mamman" som var på "tapeten" eftersom han hade gjort låten. sen att säga att det är respektlöst hit å dit, då är det ju lika respektlöst från kens sida att han ens drog in hon i rampljuset,
låt kvinnan vila.
((MAAD))

2008-10-14 13:42
ken rappar "underground, står i pissar på jorden, haha kan ju på nått sätt ha en koppling vafan vet jag.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent

2008-10-14 14:30
Så det är fel av en rappare, att göra en låt till sin mamma/pappa/syster eller bror om dom gått bort.

nu vill jag veta, vem påpekade det?

2008-10-14 14:55
Konstigt, folk hävdar att det är respektlöst iallafall.. För respektlöst är det att skämta om folks döda närstående

2008-10-25 19:46
Orga sa lite underground som kens mamma, han menade då död som kens mamma var, ken letade up orga o slapade han.... (inte läst nått ovan)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-25 19:46
lika underground inte lite......

2008-10-26 02:22
Låt mig först säga att jag älskar och respekterar min mor.

Jag ser rappen som något helt väsenskilt från mitt riktiga liv. Jag tar inte illa upp om någon dissar mig, och tycker att alla borde känna likadant. Det är bara några jävla rader! Som jag ser det så var det en förbannat rolig rad första gången jag hörde den, gjord för att vara provokativ och elak, och sånt gillar jag i musiken jag lyssnar på. Hade en rappare, mindre känd än vad jag är (om det är en fysisk möjlighet) dragit den raden mot mig, hade jag skrattat och bjudit snubben på en öl, för då hade han fan lyckats med en riktigt bra rad. Hade Organismen lagt den raden mot mig, hade jag sökt upp den jäveln för att..... Skratta och bjuda honom på en öl helt enkelt. Sedan hade jag skrutit kopiöst över att jag var med i en av Organismens låtar.

Jag anser att Ken överreagerade, men jag har viss förståelse. Sedan tycker jag som sagt att det bara var en rad, och att Org förtjänar ett garv och en Falcon Bayersk för det.

Tack för mig, och försök inte säga att jag inte alls hade reagerat så om det var min morsa, för så väl känner jag mig själv.

//ANTI
Ja jilar tjåka katter!

2008-10-26 11:38
Jag förstår inte hur folk tänker, hans mamma dog tidigt så han fick komma in på barnhem. Något skojar om hans döda mamma och det är hans fel för att han gjorde en låt om henne? Vilket ska vara respektlöst för att han senare tjäna pengar på det? Det är som att säga att det är tjejers fel att dom blir våldtagna. Sedan att personen ovanför skulle skratta om någon skämtade över hans döda mor, låter bara dumt och orealistiskt.
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-10-30 10:12
Nej, jag skulle skratta om nagon drog rader om det, vilket är en helt annan grej för mig.
Läs inlägget igen om det är blurry.
Ja jilar tjåka katter!

2008-10-30 19:49
Var faktiskt på plats utanför Alcazar när detta hände. Skulle uppträda, och det skulle Organism 12 och Seron också göra. Ken tog Organism 12 åt sidan och de disjuterade på tu man hand.

Inga skrik, ingen synlig aggresivitet, inga polare, och absolut inget vapen.

Punkt.

2008-10-30 20:29
ännu ett bevis på att rykten förstoras för var käft de passerar......mycket tråkigt!
BAHA!

2008-10-30 21:30
Glenn_Fiddish: Kunde du se om det var nagon grat fran Orgs hall?
Ja jilar tjåka katter!
Moderator

2008-10-30 23:11
Jag skiter i vad Glenn säger. Jag vet att Ken kom dit med ett posse på minst 50 snubbar, körde upp en saw off shotgun i käften på Orgen och fick honom att gråta samt slicka urin från ett gatuhörn. That's how Ken do!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-10-30 23:57
Vad i helvete skulle han börja grina för? Fan hjälper det?

2008-11-02 13:20
Ofta man skulle bli rädd för ken, hört att han åkte ner på ett slag av en på fyllan.. för han försökte ta hans tjejer till en fest eller liknande, vet dock inte säkert vem den killen var, men kommer härifrån iaf :) det skulle dock varit ett roligt klipp
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-11-02 14:55
Jag tycker vi tillkallar KenBB om detta ämne, låt honom tala.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-11-02 15:58
han säger ju "organism tolv har tårarna torkats? jag sa det på svendetta jag vet att du har kollat" i en diss. och i svendetta så var det en intervju om detta förut.

Rappare

2008-11-02 22:57
Är man en celebritet får man tåla att folk säger saker om en. Organism 12s uppgift är likt medias att granska jetsetare och trycka till dem lite. Även om Ågren hade börjat gråta (vilket nu är någorlunda bekräftat att han inte gjorde) så är det fortfarande Ken som framstår som den löjlige i den här situationen, enligt min mening.

Tycker dock att det är fjantigt att Organism bad om ursäkt (om nu det är sant), för det är ju, som tidigare nämnts i tråden, en bra rad på grund av att den är elak mot Ken. Det är ju inte världens bästa punch...det måste väl alla hålla med om?

2008-11-02 23:30
DMAt: Jag är stensäker på att du skulle vara rädd.
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-11-03 07:55
Org12 försökte spela ball och småjiddrade med alla möjliga in svensk rap back in the day.

Ken försökte spela ball och småjiddrade med alla i Sverige back in the day.

Org jiddrade med fel snubbe. Man dissar inte Kens morsa. Säger sig självt.

Om man ska jiddra med någon via punchlines så ska man kunna stå för det utifall att man råkar träffa den personen. Kan ni tänka er Organismen ställa sig framför Ken och dra den raden? Utan att ens tänka tanken att den här snubben kanske blir våldsam?

Hur naiv får man bli?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2008-11-03 13:49
Kaptenkrok, Ärligt talat asså.. vad fan inbillar du dig? att ken skulle kommit 50 pers när han plockar organismen lätt själv. tror nog ingen här ens fattade vittsen med din myt i denna tråd, haha..

2008-11-04 14:00
är förvånad över att rubriken är titulerad "ken söker upp ågren" och inte "varför saknar ågren en tand?"...

2008-11-04 14:03
haha
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-11-04 16:33
Sjukt skojig rad. Känns bara patetiskt att ens ta det längre än så.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-11-04 18:23
WillieBB inte så jag börjar gråta :) nej, och hellst inte när han är vuxen och man är fullt medveten VEM ken är = MONEYMONEY. För det andra känns det rätt patetiskt om han har tagit med sig polare för att skrämma upp org12. Såndant sköter man själv.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-11-04 22:31
Antikrist, tror knappast att du kan tänka dej in i Kens situation. Du vet inte vilken relation han hade till sin mamma, exakt vilka konsekvenser hennes död blev för han. Du kan inte säga ''så här skulle jag gjort'', när du aldrig varit med om samma sak.
Du är ingen rappare, du är en ful guzz // Som ridit så många kukar att din röv ser ut som JULMUST //

2008-11-05 10:39
Battlarn: Jag kan däremot säga vad jag skulle ha gjort om någon lade raden mot mig, och det var detta jag sade.
Ja jilar tjåka katter!

2008-11-05 12:21
kan någon lägga upp låten?

2008-11-05 15:59
Antikrist P17 : sålänge du inte varit med om detta så¨vet du inte ett skit om vad du hade gjort eller inte gjort som P14 skrev ovanför dig.....spekulera i vad du hade gjort kan du göra
BAHA!
Rappare

2008-11-05 21:31
Jag antar att vad Antikrist menar är att han vet hur han själv agerar i vissa situationer, och han har antagligen en helt annan relation med livet än vad du har, IDIOT (ditt nick alltså).

2008-11-05 22:54
hmm jätte kul, hur jävla mycket man än vet om sig själv så kan man aldrig veta hur man reagerar i vissa situationer innan man är med om det själv.....fakta!
BAHA!
Rappare

2008-11-05 23:20
Han vet nog bättre än du hur han skulle reagera, vilket innebär att han har störst anledning att uttala sig. Feel free att berätta hur du tror att du hade reagerat i situationen.

2008-11-06 08:20
Tack, scrotum.

IDIOT:
Jag tror jag känner mig själv lite bättre än vad du känner mig. Jag uttalar mig inte om jag inte är säker. Så om du skulle tillföra något till diskussionen istället för att tala om för andra människor hur de är, så hade det varit uppskattat.
Ja jilar tjåka katter!

2008-11-08 15:34
Intressant att veta, men faktumet är att Organism 12 är en av dom större i sverige helt klart, Och ken tycker ja bara går ner för, jag har aldrig gillat ken överhuvud taget, Om ken är stor tycker ja han kan dra en rad tillbaka, men kan man inte de får man lösa det på andra sätt, Skitsam, Ken (om han fortfarande håller på? vet inte.) Går nerför, Herr Ågren skiner som solen! Over 'N out!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Rappare

2008-11-08 15:52
Torevi

Men Ågren är ju inte lika stor i alla kretsar medan varenda fjortis/skalle/hårdrockare vet vem Ken är.
Dessutom håller jag verkligen inte med om att Ågren skiner som solen för tillfället. Han är ju askass nu för tiden (enligt mig då). Tacka vet jag Bakom Kulisserna.

2008-11-12 11:48
Instämmer med föregående talare. Versioner-plattorna hade väl tre lyssningsbara spår sammanlagt... Om ens det!
Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2008-11-12 12:18

2008-11-13 19:50
Jag blir ju nästan lite ledsen när Ågren går från att göra en helt überfet debutplatta, till att göra emotionella låtar med bra texter men mindre bra framförande, till att göra muthafuckin' låtsascrunk som enbart handlar om knark!

Sämre med åren... Aaahh...
Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2008-11-13 23:38
Håller med dig Anti (trots att vi egentligen inte borde diskutera det i denna tråden). Debutplattan var stenhård, men jag håller dock inte med dig om att texterna på Petar på döda saker med pinnar (antar att det var den du menade när du sa "emotionella låtar") är särskilt bra. Jag tyckte det förut men jag har helt ändrat åsikt, jag tycker han försöker vara djupare än vad han har kapicitet för.
Det som han håller på med nu förstår jag mig absolut inte på.
Ågren borde bara göra våldsironi.

Sämre än Ågren? ...neeeh...

2008-11-14 09:57
Nahhh... En del metaforer är klockrena.

OnTopic: Ken är sämre nu än Ågren är nu. Ken var sämre då än vad Ågren var då.
Ja jilar tjåka katter!

2008-11-14 10:16
Lite får man väl tåla, gillar man inte någons rad får man försöka lägga en värre tillbaka, mesigt att ta till handgemäng för en sån grej.

Vissa saker man säger kommer man få stå för. Så är det. Jag är ganska säker på att Ken blev mer sårad än förbannad av den raden.

Hiphop ger inte folk immunitet för att säga vad som helst utan konsekvenser
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-11-14 12:51
För mig ger hiphop inte någon form av immunitet, men jag säger ändå det jag vill få sagt, och sedan skiter jag i om jag tvingas stå för det eller inte, är jag kaxig nog att lägga raden är jag kaxig nog för att ta konsekvenserna av det. Är man inte villig att ta konsekvenserna är man väl i grund och botten inte villig att lägga raden heller? Så resonerar jag.
Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2008-11-14 21:03
Är man inte villig att ta konsekvenserna är man väl i grund och botten inte villig att lägga raden heller?

Utmärkt talat, kamrat. Håller med dig till fullo.