Nej, jag har ingen koll på namn inom freestyle-scenen, är för övrigt ganska ointresserad av battles, men jag är väldigt intresserad och insatt i konsten att rappa och är väldigt petig i min smak. Och att jag anser att Aaron är en utav de bästa (nu snackar jag på skiva) har inget att göra med att jag känner snubben. Jag känner en hel del rappare, bra som dåliga och jag är snarare mer kritisk när det är folk jag känner (fråga nån och dom kommer säga att jag inte är generös med komplimanger). Hursomhelst, som sagt, jag har dålig koll på utbudet av freestyle-rappare och det verkar ju va din passion så jag kan nog inte argumentera nåt mer dig i den frågan men, som sagt, ta en ordentlig lyssning på skivan om du är intresserad av lyricism för det blir inte mycket bättre, på alla nivåer: rimstruktur, flow, delivery, dubbelmeningar, vitsighet, teman etc. Ps. Jag tycker fortfarande han är fett bra på att freestyla och den länken du la upp var ju ett ganska bra bevis på det. Simpsons-skiten är ju klockren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
naero Ganska tydligt att din åsikt är upp och ner och baklänges om du tycker att Phiri hade problem mot Crome där
Dom flesta kan hantera topics.
Jag kan inte hantera topics... Jag hade f.ö. lagt ner freestyle-frågan och du undviker den andra aspekten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Naero Känns lite konstigt att du pallar lägga ner så mycket tid på att trasha Aaron. Känns mer som det är något personligt eller?
//b+
Producent
2007-12-23 14:51
Legendariskt program i fredags! Jag tycker det är tråkigt att folk ska sitta och klaga på att alla rappare inte var bra. Det är ju det som är scharmen, att alla ska få göra sin grej, tillsammans! Det är hiphop! Proppsa dom som är bra istället så märker dom wacka att man kanske borde fila lite på sin grej. Stjärnan som sken klarast var.. utan tvekan Aaron (vilket jag hoppas alla förstod) som mördade alla! och Eye n I som mördade nästan alla. andra som jag tycker stack ut var Damon Frost , Funkenteller , Nimo , Mackan , Snook danne , även Remedeeh PH3 uppträdandet var galet fresh, perfekt avslutning. Legendariskt program för mig iaf
Funkenteller: Vilken aspekt? bjorn_b: Känns mer som att det är pga att jag försöker få folk att se realistiskt på kvalitén på våran scen, och att ställd mot duktiga freestyle MCs så rankar dom enormt lågt majoriteten av dom. Främst för att jag själv undrar varför länder med mindre scener har en uppsjö av duktiga MCs, medans här i sverige har vi en (Phiri)
man får ju förhelvete jämföra svenska scenen med svenska artister inte jämföra med amerikanska scenen. När ska ni vakna, det är en stor skillnad. Man får ta det för vad man har, inte hela tiden kolla över på grannens tomt.
jontelito: Med mindre scener menar jag tex UK och AU som har yngre och mindre scener än oss, men mångfalt mer talang.
Men hallå! UK har väl absolut inte en yngre och mindre hip hop-scen än våran? Den är ju för fan enorm! Kolla på hela grime-rörelsen, visst det låter inte hip hop men i grund o botten e d ju samma grej. Aspekten jag snackade om som du hoppade över var Aarons insats på Hearin' Aid-skivan. Du skrev nåt i stil med att den också skulle va medioker och det var där du gick mest vilse. Läs det jag skrev innan om du är intresserad eller fortsätt posta youtube-videos om du känner för det. Jag känner att den här disskussionen bara kommer fortsätta gå runt i cirklar.
Funkenteller: Jag har inte sagt att jag anser att hans insats där är medioker, jag räknade upp vad jag hört, och att jag därefter sällade honom i samma liga som Saurus osv, när det kommer till just freestyle aspekten. Garage,Grime osv är stort i UK, Hiphop-scenen däremot är relativt liten.
"Soft att eye n i dissar typ 100% av dom rapparna som va med i sessionen hehe ." Han dissade väl ingen?
Västkust Rockerz
tycker alyawan var fetast av alla som var där :) ken var tight, men bara köra om droger? hmm...
Kung i undre världen
Aaron Phiri kickade hela sitt album.
PS. Your cunt is in the sink
haha vem va snubbe nr 2 i första session, med vit keps?? killen darra som ett löv!
Trodde Phonetik var borta, många har sagt att han la ner för länge sen, att han fick nån sjukdom(?) aja det är bara rumors. Kanske nån med fakta som kan fastställa varför han var med i MTV Beats och inte gör någon musik längre?
En annan klassisk MTV-cypher
jag håller inte med, Hoova är bra som fan... naero
och både UK och AU har bra mycket äldre och större scener än Sverige, det har dom alltid haft, särskilt UK (fråga en som vet och har växt upp med UK scenen sedan dag 1)... AU och GBG växte båda upp med UK scenen t.ex...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
jontelito P21 : Phonetik håller på med ett album as we speak, ska släppas i början av 08 om allt går som det ska.
årets julklapp e här! båda nimos mixtapes gratis!www.nimocheebs.com tanka hem den sprid den låt oss leva!
SWEET!
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!
mayornas: Sverige's scen började i slutet på 80, Australiens i början/mitten av nittio, och sett till landets yta så är scenen deras extremt liten, en enda akt (hilltop hoods) har lyckas ta sig in mainstream på allvar, resten är uteslutande independent. Fråga din buddy Hoova btw varför han springer runt och skriker FYL, tvivlar på att han är affiliated, så ganska pajjigt tilltag. UK's hiphopscen är idag liten, grime och UK garage är betydligt större, jag pratar om hiphop som genre, inte om grime och UK garage.
aj aj aj det var pinsamt...... förväntade mig en trevlig cypher där men när killen hoova började så satt jag bara och gapade och tänkte "SERIÖST?". fy fan... paragon var bra, han är duktig på att skriva sina texter och ken ring kom med det, sen fanns några som glänste lite extra men i överlag var det pinsamt, nej fy fan, om det där är sveriges toppskikt så chillar jag hellre på festerna i orten där det kickas hundratals gånger säkrare rhymes än det där. shit.. mtv sverige just got bitchslapped.
HMS: Fuck Ya Life. Coney Island's största movement typ.
Finns det någon annanstans man kan se detta förutom på mtv/beat.se ? Är i norge, och det går tydligen inte att se det då! kefft
Aaron Phiri gjorde slarvsylta av allihopa. Det var verkligen minnesvärt att se honom på en så pass hög nivå, och som tidigare nämnt, jo han har blivit lite ringrostig på senare år. Somebody lend me a stick so I can spank some of the people in here though. Det känns nämligen som att allt för få här i forumet inser vilken viktklass Aaron står och slåss i. Större delen av de som var närvarande var ju inte ens i boxningsringen! Catch my drift?
Allyawan höll en hög nivå och har förbaskat stor potential att en vacker dag vara lika briljant som Aaron själv. He's a shade of color up in this..!
Personligen tycker jag att Blues och Eye (ha!) gjorde bäst ifrån sig på den svenska delen, trots att det knappast var meningen att Eye skulle skina så mycket som han gjorde.
Men de andra får skylla sig själva, lägger man ribban så lågt så vad kan de förvänta sig?
De flesta verkade glömma faktumet att de var med i tv över huvud taget. Where's the show at? Snygga rim och småklyftiga rader i all ära, men att inte röra en fena och inte leva ut sin musik är ju knappast det som får igång en publik. Learn the lesson Eye has tought! Han har inte spelat musik från back in the days för att driva med alla nya katter, mer än så behöver jag knappast säga.. Eller föresten, låt mig lägga det så här; jag satt inte bänkad framför TV:n för att bara lyssna på den.
Yeah, you know..
TKO_Entertainment P30 snälla, säg inte att du går efter rimmen?
för isåfall sitter jag hellre på lunarstorm.se än att höra dig gnälla över saker du aldrig ens skulle kunna klara av..
Kung i undre världen
naero
lyssna, ord kan ha en massa innebörder, Hoova claimar inga CONEY ISLAND snubbar som jag vet, Hoova är nog en av de mest djupaste personerna man kan träffa på med sitt eget helvete, liv och smärta, det var nog därför, testa att gå i hans skor en dag, varken han eller jag lyssnar direkt på CONEY ISLAND rap, och är det backpack, hell no, då skippar vi det gärna, däremot lyssnar väl vi som dom flesta på lite NEW YORK rap då och då som alla andra, men dra det med Hoova istället ok... vissa ord är vanlit slang som bang bang, og och ffl, behöver ej betyda att folk är med i dom gängen för det, eller?! sen att jag/vi i GBG har växt upp med hip hop ingen annan i SVERIGE då lyssnade på kan vi diskutera en annan gång kanske...
och snälla, tom AU hade hip hop på 80 talet, dom var precis som vi i GBG uppväxta med UK rap som oxå redan fanns då, innan grime och den hip hop hybriden, du behöver ej gå in på den diskussionen med mig för jag kan lätt säga att jag vet mest om UK rap i SVERIGE utan att behöva flexxa om det, det är allmänt känt, bara att fråga runt... men det är lugnt, vi får alla tycka, tänka och känna vad vi vill, jag bara säger sanningen... när det gäller MTV cyphern säger jag så här, vissa fixar det live och inte på platta, vissa fixar det ej live men dock på platta, men man kan ej döma ut folk efter denna lilla cypher, jag menar dom som var där har säkert kört live 100 tals ggr, funkar ej bra varenda gång, sedan passar inte folks röster till vissa toner etc etc bla bla mm, tycker dock SVERIGE ligger bra till på hip hop kartan... vad SVERIGE behöver är mer collabos och kanske influenser, holla och låt oss visa vad vi kan ok! TKO_Entertainment, jag som trodde att ni jobbade med Hoova och co, b.la Nicotine, men jag skiter i att uttala mig om Tony Koma som mc för det...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
va de bara jag som bara kände igen max 5-6 stycken av dom haha ?
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
mayornas: FYL är inte backpack, skulle säga att det är på samma nivå som det Gubb pratar om, fast från en Coney Island synvinkel.
stjärnan: nej förlåt... jag går efter kläderna... klart som fan jag går efter deras rhymes! Det är ju ändå mc's vi pratar om eller? mayornas: jag har aldrig jobbat med hoova eller nicotine, och förstår knappast vad dom eller tony koma har med det här att göra? jag gav MIN ÅSIKT om rapparna i showen, dom är säkert superbra på många spår, men det här uppträdandet va KEFF och det ÄR MIN ÅSIKT men som vanligt .. det är whoa. som chai skriver, det är ju fan tv, avslutning för mtv beat! LEV LITE! ÖS! Ken gjorde det bra men att bara stå o rabbla är skittråkigt, och nä, hälften av rapparna gjorde ett dåligt jobb enligt mig, men fortsätt ifrågasätt... man kan bara sucka
Fråga din buddy Hoova btw varför han springer runt och skriker FYL, tvivlar på att han är affiliated, så ganska pajjigt tilltag. haha är du seriös? varför skulle någon låtsas vara "affiliated" med en grupp/movement som 99 % ändå inte känner till? varför skulle han inte kunna mena det ordagrant? pinsam du är...
till alla som ifrågasätter mig så säger jag bara har man freestylat med aaron så vet man vilka skills han har!
Mack, Nimo, Nääk o Hamid dödade
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen www.myspace.com/blastoffcaliste
Det var väldigt många som la det grymt! Allyawan, Pro P, Danne, Remedeeh, Aaron Phiri, Blues m.m. Tycker det är lite väl mkt snack här. Kom igen! Bli landslagstränare eller nåt!
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe http://www.twitter.com/popularmusiken http://www.popularmusik.net
Vad sverige behöver är bättre scenakter. Avslutningen på MTV Beat visade klart och tydligt att det finns potential, om vissa MC's förbättrade sina liveshows så skulle hip-hopen här varit intressantare och lyssnare samt stödet skulle ökat. Flera spelningar, flera möjligheter.. inte för att nämna att man kan skapa en schysst inkomstkälla på spelningar. Mera colabos (som det nämndes tidigare) i samband med spelningar gör saken bara ännu mer lockande. Ganska ironiskt att ju mer teknologin (internet) utvecklas desto mer drivs folk till det gammalmodiga sättet att framföra musik, dvs live shit.
http://www.myspace.com/choysmusic
naero och TKO_Entertainment
det är lugnt, alla har vi våra åsikter och det respekteras, det är därför vi kan sitta här och tjötar lite ibland, det är vad ett forum är till för, så låt oss nu föra svensk hip hop vidare, 2008 kommer bli ett bra år och point taken...
yes, 2008 kommer bli fett. skönt med en människa som du mayornas, i ett hav av folk som måste bita ifrån och vara mer sura än på något annat forum :)
lesleyzz P23 Haha skön uppning, helvete!
Can't break necks in boxes