I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sista MTVBeat på fredag! MC's galore!!!!!!!

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-12-20 21:44
"Hoppas att du kan gå vidare med ditt liv nu"

Hahahaha hatten av för Eye n I...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-20 22:59
Jag känner bara väldigt mycket respekt för dig Eye n i speciellt när du har haft väldigt definerade arbetsramar som du rörde dig inom. Variation är alltid något man ska sträva efter men som många har nämt är det den personliga smaken som har fått definiera innehållet. Bara för att ett program väljer att spela musik finns inget som säger att dom på något sätt måste visa en "rättvis" bild av utbudet. Dalastdon du verkar känna dig som en underdog här i Sverige men verkligheten är ju att southern rap får sjukt mycket exposure i USA i nuläget räcker inte det landet nog? Sverige må vara segstartad och en aning bakåtsträvande men man kan inte forcera åsikter på andra. aja jag svamlar nu och orkar inte skriva mer, synd att det läggs ner kul avslutning iaf!
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2007-12-21 00:29
Kan/kommer någon spela in programet? Hade varit gött att ha avslutningen på datorn, eftersom den förmodligen kommer bli sjukt fet. För hela programet kommer inte att läggas upp på nätet väll? så har inte inte varit innan iallafall, inte i ett helt klipp.

2007-12-21 00:44
Eye N I: Det var nog kanske därför också varför ditt program lass ner efter 3:e månaden.. Mitt liv går alltid vidare men för din karriär stannar den lite eftersom du blev personen som sabbade att ta sveriges hiphop vidare och öppna dörrar.. Jag hade inte det ansvaret på mig DU gjorde.
Hade ett långt samtal med T.R idag han sa något vettigt som är värt att uppmärksammas jag låter honom svara på det då jag glömde bort det och jag kommer endå inte kunna säga det på exakt samma bra sätt som honom.
Nu ska jag fortsätta dricka min whiskey e redan halvt lullig!
Tack för att du svarar ärligt!

/C
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-21 01:49
DalastDon P48  jaha så du känner T.R också? fan va coolt.

Sen är det fan bara att sluta gnälla, MTV beat var ett bra program blev tvunget att läggas ned. Hållkäft och var glad att det ens fanns ett MTV beat ett tag istället för, som tidigare, ingenting.

2007-12-21 02:11
fan jag kommer missa detta jobbar..när går reprisen?
Enigma has spoken!

2007-12-21 02:55
DalastDon P48
nu förstår jag inte...du påstår ju alltid att alla svenska hiphopare i sverige är bakåtsträvande backpackers som bara vill ha renrasig hiphop från östkusten? hur kommer det sig då att mtv beat floppade? borde ju ha blivit en störtsuccé om din syn på svenska hiphopare stämmer...
inte ens du kan väl ändå bortse från det faktum att programmet var dömt på förhand tack vare en pissig sändingstid som innebär att dom flesta missar det vare sig dom vill eller inte...

2007-12-21 02:55
Shiiii den.. Kommer blir feeeheeeett. Galet synd att detta program läggs ner, det va som en cool breeze bland allt skit som sänds på kanalen. Satt varje gång och väntade tills ni körde 93 til infinity.. Skönt att se den i en högupplöst bild för en gångs skull, freakin awesome!

Måste tacka EYE och the crew för alla förfester ni har fyllt med nostalgiska och varma vibbar. Detta var seriöst ett program som föll mig galet bra i smaken.. hoppas det på något sätt återupplivas! Nya tider, nya strider och ekonomin är inte på vår sida, but let's keep this upp fellas!

Ps. Happy u got the spot Ally

ONE
http://www.myspace.com/choysmusic

2007-12-21 11:01

DalastDon

Jag är inte så mkt för internet, det är trotts allt skärmar och linor imellan alla som sitter på den här sidan och skriver dag ut och dag in.
Men jag förstår helt ärligt inte hur man kan orka lägga ner så mkt energi på att försöka övertyga alla att " Det jag tycker är bäst, det är bäst".
För jag menar hade någon överhuvudtaget vetat vem fan du är liksom hade ju ditt ord vägt tyngre i en disskution som denna.

Du kan ju prodda vem du vill i Usa som kommer med sitt 351:a mixtape,jag menar din karriär har ju inte direkt fört in dig i folkhemmet här i Sverige, på sin höjd pojkrummet genom något forum på Whoa. Svensk HipHop har ju ändå inte så jävla mkt med att prodda utlänska artister att göra? För vilka är det som utvecklas? Jo de artisterna i fråga.

Och nu alla tighta i Sverige är ju ändå med i Line-Upen förutom Ågren och Glaciuz då. Sen att hälften av dom inte kan freestylea och sexfemman inte kan rappa överhuvudtaget är ju en annan femma.

2007-12-21 13:03
förstår inte hur man pallar lägga ner så mycket energi på att hata på något så bra som mtv beat...

har följt varje program i princip och fått upp ögonen för sjukt mycket artister jag aldrig tidigare hört.
synd att det går i graven. nu lär det dröja ett tag innan det kommer något nytt hiphop relaterat program.

äh big up eye !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-12-21 14:57
ja, helt vanliga MTV är det.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-12-21 18:08
Tappar hakan om Ametist ska freestyla..
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-12-21 18:11
Nu sätter skiten igång!!!!

2007-12-21 18:18

Hova och Phonetik darrade riktigt ordentligt. Nervigt.

Var det inte freestyle? Kändes lite konstigt när baseline grabbarna satte adlipps åt varandra.

2007-12-21 18:18
Aj, säger jag bara. Det här är inte riktigt vad jag hade tänkt mig..
Yeah, you know..

2007-12-21 18:22
året är snart 2008 och folk på whoa kan fortfarande inte tolka begreppet freestyle...lustigt

vettefan om det var så bra hittills, kul att se phonetik dock. men som t-m-k sa så verkade det vara lite nervöst :)

2007-12-21 18:39
Missade första, vilka har kört?
Don't!

2007-12-21 18:39
Han som freestylade efter Ken var pinsam men den efter honom var nice!
Paragon var nice med.

2007-12-21 18:41
Ja, han efter ken var ju helt off..
Don't!

2007-12-21 18:44
Demento

Definitionen på freestyle kommer att vara ett dilemma i Sverige, då det arrangeras freestyle battles i sverige där man absolut icket får kicka förskrivet. Sen när man vant sig vid det kommer det folk som verkligen freestyle improviserat medans de andra antingen inte kan eller bara inte pallar improvisera så de låtsas att de trodde det var "freestyle" som i amerika.

Hehe, men nu ska vi inte hamna i en lång disskution om det.
Jag förväntade mig verkligen mer om MTV Beat idag, men vem vet, Paragon och snubben efter Ken gjorde det bra iaf sen är Danne och några andra sköna kvar! :)
Manager

2007-12-21 18:51
missade början. ser nu. kommer de visas på nätet?

DE MÅSTE VISAS PÅ NÄTET!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-12-21 18:53
Mofeta <3
Don't!

2007-12-21 18:53
Att köra en skriven text på någon annans beat kommer fan aldrig vara freestyle för mig. Det vore bara korkat att blanda ihop 2 begrepp. Vad är poängen med det? Jag tycker definitivt det är roligare att kolla på freestyle top of the dome än skrivet men det är klart det är tungt med skrivet med. Men då ska man fan inte kalla det freestyle.. Tycker alla som rappar borde kunna rappa utan material annars är man fan inte en mc värd att lyssna 
på i mina öron. Kul att se blues som fan! Mofeta drog det tajt, grymt skön iniativ detta. Tycker bara alla borde kört
det utan förskrivet.
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2007-12-21 18:54
vissa måste fan ta en stilkurs eller nåt...haha mofeta och lorentz faller tyvärr in i kategorin vi-som-tror-att-vi-rockar-en-schysst-stil-men-ser-ut-som-totala-töntar

2007-12-21 18:55
MÅSTE UPP PÅ NÄTET...svensk hiphop historia

2007-12-21 18:55

Eboi chokade?

Allyawan, var mad, hehe, that's it.

Mofeta, höll upp det också.

Eye, haha "ni kommer känna denna".

2007-12-21 18:56
Haha, Eye är fan bättre än 90% av alla cats som är med, mohaha!
Yeah, you know..

digga den andra gruppen bäst, henok, hoosam, ken, adam, form one...fet fet

Damn vad Eye 'n' I styrde upp det på slutet.....
Manager

2007-12-21 18:57
Eye Var gruym!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-12-21 18:57
Haha, Demento, word! Håller med där, hehe Mofeta passar inte riktigt i pippi-lottor.

2007-12-21 19:06

Varför låter det så krystat och illa när svenska mc's försöker köra på en session?, många körde dessutom förskrivet vilket gör det än mer illa.

Australien tex har en sjukt liten scen sett till landets storlek, ändå har dom gud vet hur många högkalibriga MCs som helst. fattar det inte.

2007-12-21 19:10
T-M-K:

Battles idag pure freestyle existerar inte i några tävlings sammanhang, _ALLA_ har premeds. det är dock stor skillnad på att ha premeds i sitt huvud och att faktiskt sätta sig ner innan med penna och papper och förskriva bars.

2007-12-21 19:13
Damn, näääk imponerade !
Don't!

2007-12-21 19:15
fan asså...ska nog inte döma näääk efter den där gangsterslåten. riktigt grym var han!
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-12-21 19:19
Aaron Phiri mördar! Det var fanimej kungligt!
Yeah, you know..

2007-12-21 19:20
Näääk is the shiet! Mofeta såg gullig ut sin outtfit. Stack ut lite :)
Tight program om inte annat!

2007-12-21 19:22
Vill bara säga en grej:

Det var MTVs grej att kalla det "freestyle". Jag är själv väldigt noga med att en freestyle ska va improviserad. Men alla körde förskrivet och det var liksom det man skulle göra. Hade de sagt till oss att köra freestyle hade det gått lika bra för mig...

Men ni som vill se det får kolla in livefilmen från Klubb Spiderdogs istället, ren freestyle där! Kommer snart.
www.mofetajerre.se
Manager

2007-12-21 19:36
EYE N I, BLUES, AARON PHIRI och ALLYAWAN mördade skiten.

Mofeta och näääk var bra dem med.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-12-21 19:40
Kommer upp efter programmet....kl.20 men det brukar ibland vara lite förseningar så jag tippar runt 20.20. Tack till alla MC's som var med ikväll! Love unuh bad,bad,bad!

2007-12-21 19:51
son of percy nilegård rocking the mic!

2007-12-21 20:08
Ganska många som gjorde kasst ifrån sig faktiskt, lite väl många tyvärr.. men fett program och riktigt tråkigt att det läggs ner.

De som var riktigt feta: Fattaru mackan, Nääk killarna, Allyawan, Mofeta, Hearin Aid, Lorentz,  Form One, Professor P & han i Snook, Ken va väl okej.. kanske glömde någon.

Adam Tensta var typ keffast av alla, hans svengelska håller verkligen inte när det handlar om skills på micken.
Västkust Rockerz

2007-12-21 20:09
Big Danne & Professor P var bäst, Paragon, Allyawan, Mofeta höll upp det helt ok.
Mofeta körde Danne för skrivet? Det är ju den standarden han brukar hålla.

Men Mofeta vad menar du med:
"Hade de sagt till oss att köra freestyle hade det gått lika bra för mig..." ?

2007-12-21 20:12
han menade väl antagligen att det hade vart kool för honom att freestyla på riktigt.. utan förskrivet
Västkust Rockerz
Redaktionschef

2007-12-21 20:14
Jag tvingades slå av tvn (pga middag med familjen...) efter att Eye N' I hade kickat men så långt var ju phonetik, allyawan, lorentz, mofeta och han själv bäst. Tyckte inte phonetik var nervös?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-12-21 20:16

Mofeta
Körde inte ens Prof P freestyle?

Demento
What?

Fett var det allt. Vila i frid MTV Beat!

Nej nej, danne och pro p körde definitivt freestyle och respekt för det.

Men det uttalade hos alla andra som var med var att köra verser, och då gjorde jag det med. Vilket också är nice! Men hade temat varit att alla skulle freestyleat/improviserat hade det vart en annan sak, det var det jag menade.
www.mofetajerre.se

Oracle P24
han skakade ju...

phonetik har en av hiphopsveriges bästa röster...den där hesa rösten alltså. ser fram emot nytt material från honom.

2007-12-21 20:17
Scripta P16
syftade på profilen...

2007-12-21 20:21
tänkte väll, tror inte danne eller pro p hade kommit med förskrivet..