för som inte vet eller fattar så är ej mtv beat live, dom spelar in allt i förväg, alla mc´s hookade i mtv sveriges hq i måndags för denna session, dock bara 1 take, inga re-takes hörde jag...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
^ man ser det på tv och sedan kanske på mtv beat hemsida efter sändning, vad jag menar är att dom spelar in programmen innan och ej live på fredagar ^
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Håller med DalastDon.... Fucking skandal.. Sthlm dickride precis som vanligt, MTV lär ha cash att betala ett par tågbiljetter men men.. Inte konstigt att svenskhiphop inte säljer, fyfan alltså...
Det e ju ganska tydligt att det e en "hyllning" till det sista Yo! MTVraps som sändes o det va samma där, bara NY-mcs..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
som jag sa Eye N I var nog den sämsta hosten på MTV Beat (Karisma mässigt) Producenten bakom MTV Beat saknade kunskap om både västkusten och södern så han borde ha kammat sig någonstans... Fanns mycket mycket bättre alternativ. Jag säger som det är de skulle ha haft J-ro där eller någon annan. 90% av de som skall köra imorgon är Boombap nissar/rhymesayers (Jag är lugn med många av de där och det är inte rapparna som skall köra som jag stör mig på much love till alla de som får möjligheten att synas)1000 kronor säger att beatsen de skall köra och freestyle över är miserabla boompab beats utan kreativitet så man kommer att somna en hel del genom det programmet. Ja jag vet att J-ro är Boombap men så mycket mer jag säger inte emot mig själv eftersom vi hade fått ut mycket mer av det hela.. Skit de kunde fan ha satt mig som producent jag hade till och med kunnat spela grym boombap för er (nya videos då med de flesta boombap artisterna jag har kontakt med) OCH västkust dirty south mm Ohh well nu skall jag lyssna på Yukmouth - Godzilla denna diskussionen kommer endå inte leda någonvart. Bra att MTV läggs ner ett partiskt hiphopprogram nästa gång MTV gör något borde de ha mer eftertanke och fråga ut hosten vad han lyssnar på utöver boombap eran med ryggsäckar spraycans och breakdansande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
såg nyss igen på MTV Beats hemsida att Eye N I hade åkt ner för att intervjua Sean Price? Antingen var han på plats när Canibus var där med K-solo eller så har han åkt ner en till gång... Men inte ska vi ner och intervjua Dogg Pound Gangstaz när Kurupt var i amsterdam nej fan han är helt oviktig och Canibus K-solo och Sean PRice är sååååå mycket större än Kurupt och har sålt såååå mycket mer än Kurupt.. Fan jag börjar bli iriterat på hur hiphopen alltid skall koncentrera sig på ett enda håll en gång bra att skit programmet läggs ner nästa gång det händer något så måste de fan ha en bättre eftertanke med host och gå in bredare i hiphopen än boombap tjafset. Yukmouth Do it Bi. En mycket rolig grej som jag vet skulle vara så jävla sant är att nu efter Pimp C död om MTV BEat hade varit kvar DÅ hade Eye N I börjat spela UGK och Pimp C grejer samt gjort en reportage men innan hade de aldrig spelat UGK och supportat södern what so ever.. How about that? Där har ni sanningen och jag VET att så hade det blivit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och för er som lyssnar på Boom Bap här inne så kan jag tänka mig att ni har accepterat Devin The Dude bara för att han har varit här och kört plus att han har kört med Cunning.. Utöver det hade ni nog aldrig accepterat Devin.. Och fall ni lyssnar på honom räknas det inte som att ni bumpar det som södern... (Jag skriver detta fall någon kommer med en idiot kommentar som vanligt för att folk här har en jävla tendens att läsa mellan raderna som vanligt)
Det är inte konstigt att ingen såg på det. Samma sak jämt. Dom håller varann om ryggen asså, kanske inte så konstigt. vet inte vem som styr det men fyfan vad mycket skit. tråkigt asså. "MTV sthlm". West up!
?
Förövrigt har 70% av rapparna där inget etablerat och det vet ni och de själv inte släppt något på hundra år osv. Finns andra som SKALL och BORDE HA VARIT DÄR?
snälla, gör inte detta till ännu en DalastDon skryttråd... konstigt om dom som spottar imorn gör det över boombap beats? njaaae. jag har inte sett så mycket av Beat, men dom gångerna jag kikat så har det varit just boombap videos som snurrat. det är ju det som är temat? om du vill ha ett westcoast/dirty south program så hör med någon utav dina kontakter så kan du säkert styra upp ett eget program! orka hata på allt som inte är westcoast/dirty south?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
och för er som lyssnar på Boom Bap här inne så kan jag tänka mig att ni har accepterat Devin The Dude bara för att han har varit här och kört plus att han har kört med Cunning.. Utöver det hade ni nog aldrig accepterat Devin.. Och fall ni lyssnar på honom räknas det inte som att ni bumpar det som södern... det finns folk som lyssnar på alla subgenrer inom hiphop. jag har lyssnat på devin i många år, långt innan han spelade här och långt innan han kickade med cunninlynguists. sluta stämpla artister, det slutar bara med att kreativiteten hotas för artisterna får en mall som dom måste följa.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
shit mitt plan går 21.00 på fredag hinner bara se första timmen.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
haha bitter
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
DalastDon P48 Kan du inte bara hålla käften? Börjar bli helvetiskt trött på dina inlägg
och klagomål..
Hur mycket gör du för hiphopen? Förutom talar om hur du har remixat
en C-bo låt på en Yamaha PSR 292 som Legendens farsa gav dig i 10 års present.
Snacka kan du börja göra när du startar ett program på öppna kanalen där du spelar
de mest mainstream södern-rapparna som finns...
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
oooh, *Springer ner och ställer dvd-spelaren på inspelning direkt*. Detta kommer att bli galet!
...och det är det som är så fint med whoa!
Bitter snacket visste jag att det skulle komma jag skiter fan i mig sjävl i denna punkten.. Men hmm vart e Lazee när han borde ha varit med på Showen vart är Medina när de borde ha varit med där? Vart är Jjson när han borde ha varit där? Det finns verkligen ingen blandning och skall de människorna som kör imorgon representera hela hiphopsverige? Driver du? Rhetoric: Det där med Devin var inte tillägda till de direkt men classic whoa folk tror att dirty south e typ Devin och Cunning... mer vett finns det inte... Tråden kommer bli så pågrund av valet av artister/musik är i princip så? Förväntar du dig då att vi som också håller på med musik skall bara stå och glo? Betaform: remixa c-bo? snarare att C-bo är min businesspartner tänk på det istället och tänk lite efter på vart LME ligger delat? jo de ligger delade på WCM och Cashville! Det är nog lite mer än vad någon av artisterna där uppe som nämns kommer att prestera under hela in livstid om vi nu skall jämföra och vara hatiska hela vägen för att få er att hålla käften.
DalastDon P48 ge mig 3 användare här på whoa som tror att cunninlynguists är typisk dirty south musik.
resten av inlägget som du riktade mot mig förstod jag inte ett ord av. förklara dig?
Dalastdon: Kul att du har åsikter.Att tycka och tänka är bra. Men det känns dock som att du lägger ner så mycket energi i onödan på MTVBeat.Det är ju bara att byta kanal och titta på nåt annat om man inte tycker om vad man ser.Enkelt. peace/Eye
Att ens jämföra rappare med producenter tycker jag är lite skumt... Inte så att dom bjudit in Soul Supreme fast han gjort låtar med mer "äkta" artister sett ur "illuminatu-mtvs" perspektiv. Vi har ju redan snackat om varför den musik spelas som spelas, är väl inga frågetecken där? Den tråden togs ju bort iofs vilket va lite synd...
Den generation med mest rappare o som kommit "längst" innom hiphop sverige, fått mest medial uppmärksamhet är influerade av den eran(boombap, eastcoast) tex Eye n I... jag tycker det är bra att riktig hiphop spelas på mtv över huvudtaget och att svenska rap artister får vis aupp sig... Närmsta rap som spelas på MTV är väl disco inferno o shake that laffy taffy annars... Angående rapparna som ska uppträda så är väl alla intressanta på sitt sätt... Men håller med om att rappare från andra delar av sverige borde få en chans att visa upp sig men stockholms rappare har väl alltid fått mer uppmärksamhet stort sett....
fast grejen e ju att mtv beat är sveriges enda hiphop-program på tv, då borde det också vara representativt för hela sverige och inte bara stockholm. (även fast jag tycker sthlm är bäst..)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Sen eju det så attom största rappartister från landet kör på engelska vilket inte uppmärksammas så mkt i massmedia som folk som kör på svenska från sthlm...
när studion ligger i stockholm så säger det ju sig självt att man tar in så mycket artister från stockholm istället för att betala flyg. trist, men så är det. därför får t.ex. vi (populärmusik) bara spela här i hålan (piteå) :) men jag är inte bitter för det! tjo
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe http://www.twitter.com/popularmusiken http://www.popularmusik.net
haha jag frågade bara om gon och henok kommer, alla får för sig att det är "beef" mellan dom, varför det nu skulle vara det liksom
EyenI: Det handlar inte direkt om att jag lägger ner energi eller inte jag är inte blind och både du och jag VET att egentligen har jag en STOR poäng med vad jag vill komma fram till du vill inte erkänna det bara. Speciellt det med dina resor till amsterdam för att intervjua Price Canibus och Solo men att skita i Kurupt? Är Kurupt mindre hiphop för dig? eller just det i "hiphopens" värld är Canibus Legend och Kurupt är ingenting... Det du håller på med är väldigt simpelt och partiskt så antingen var det du som valde vidoen själv som spelade på MTV eller din producent och redan där var det ett brist på din okunnighet inom hiphop och exkludera två hela kuster ifrån ditt program. Du gör precis likadant som MTV Raps gjorde när de las ner.. Man kan tro att folk skulle väl lära sig mer efter tidigare misstag som MTV gjorde med MTV raps men nä inte i sverige här skall vi vara äkta.. Hade jag inte själv varit aktiv inom hiphop som jag är hade jag verkligen bytat kanal och skitet i vilket. Jag slår vad om att om västkust artister hade varit i stockholm hade tillräckligt många av er varit på deras dick för grejer... Thats facts! Jag såg dina gäster och inslag på MTV beats hemsida.. Du hade kunskapen och makten att ta hiphopen vidare du fick din chans men du sumpade hela skitet för att visa hur äkta man skall vara i hiphopsverige och hur jävla yo vi är. Tänk dig själv du hade möjligheten att öppna dörrar och utveckla hiphopscenen och få ännu mer tittare istället valde du att stagnera och boombapa!
I mina ögon är inte det keep it real för fem öre utan bara en okunnig businessman.
kan förstå vissa argument i DalastDon´s funderingar, industrin är lustig och mycket musik får ej shina lika mycket som annan, men nu är Eye N I en reggae dude och en old school head till största del förstår jag det som, därför reflekteras det genom mtv beat, skulle det få ha funnits vara kvar så hade det säkert vuxit till något vi alla kan uppskatta, programet har dock gjort en del för svensk hip hop vilket är positivt, sen ang den sista showen så hann han nog helt enkelt att bjuda upp alla han ville, fanns flera bokade artister till våren som nu ej kommer synas där eftersom programet läggs ner, jag undrar också t.ex var är Gubb som är minst lika mycket värd (om inte mer) att få vara med precis som dina homies (som jag diggar), men vi får fortsätta kämpa helt enkelt, det är inte så att vi turnerar hela Europa och säljer 50.000 ex längre varje dag för att visa att andra har presterat saker i denna rap värld as well as yours, det är bara att kämpa chubby!!!
hey man jag kämpar röven av mig och Gubb förtjänar att vara där imorgon mer än mååååånga av de som nämndes sorry att jag glömde bort Gubb han var i min tankar men pågrund av att jag var så irriterad glömde jag nämna honom.. Well då är det idioter på MTV som anställer en old schoold dude / reggea dude för någon som skall repsentera hiphop.. Vi skall spela dagens hiphop vi lever i 2007 inte 1993..
Det här kommer bli sjukt fett!
DalastDon du borde seriöst överväga en annan approach till det hela, för som det är nu kommer du ingen vart alls, du lägger fram påståenden helt gripet ur luften och bortser helt ifrån sådana faktorer som bokningar,scheman osv som måste stämma för att reportage och intervjuer ens skall vara möjligt. Din argumentation är dessutom fruktansvärt ensidig, du gnäller även på och rackar konstant ner på en viss typ av sub-genre och klagar sedan på att det du själv föredrar inte får den uppmärksamhet du tycker det förtjänar (motsägelse?) Vidare så oavsett om det är medvetet eller ej, så för betraktaren så framstår ditt postande mest som skamlöst pluggande för hur stort nätverk du har och vilka du känner, du gnäller på folk som sitter och spelar allan framför datorn och tar sen ut dina egna behov av att hävda dig framför datorn. Att vara "yo" och "keepin it real" är f.ö föga något som enbart Svedala's scen lider av, utan något som genomsyrar hiphopen i stort.
OK, skit i att använda ordet boom bap rätt då... och du sitter och predikar om att hip hop ska visas upp för vad det är?... Dubbelmoral? Vad fan då för? Vad säger dej att dom inte har ringt tusen rappare som aldrig kommit med på just 'MTV beat'? Garva på du.. du har säkert gnällt dej dit du är, vart det nu är.. Hustlers har jag noll respekt för, grymma hip hopare däremot har jag all respekt för... men där platsar inte du... Bra hustler kanske, men långt ifrån king.... eller ens duktig, eller värd respekt. Bara lika stor i käften som dina fula babyblå XXXL kläder du snubblar runt i... Fuck you.
Jag säger inte att de skall ta bort boombap och östkusten.. Fuck no hiphopens rötter är där och allt började där i princip.. Jag försvarar de andra bitarna som aldrig nämns och syns då hela svenska marknaden är dominerad med boombap och östkust vibben.. Jag hatar inte på östkusten så som många tror att jag verkar det att se ut.. Jag är bara trött på folk som för möjligheten till att förändra som fuckar upp det gång på gång genom att enbart köra det som är "hiphop" för sverige. Och med det menade jag som jag gjorde en tråd för länge sen att vi aldrig utvecklas och kommer aldrig då alla som får möjligheten ska hålla det så jävla yo och äkta... Hade inte mitt team förtjänat shine hade jag inte bragat om det heller? Ni sitter och glorifierar Soul Supreme som om han är värsta grejen när jag har Maestro Minded ifrån Tensta som har proddat Kurupt Yukmouth Crooked I 40 Glocc Brotha Lynch Hung mm är de artisterna mindre värda att uppmärksammas för att Soul Supreme proddar Krs One och lite mer new yorkers / boom bap artister? Förstår du vad jag vill komma till? Kurupt Yukmouth Crooked I 40 Glocc Brotha Lynch Hung mm är och förblir mycket störe än mýcket av östkust undergrounden ni lyssnar på.. Vi är i exakt samma underground bransch fast vi mindre shine och det ni lyssnar på får mer.. Det är faktan.
Men vafan.. jag har en grej för bl.a. australiensisk hip hop & gamla brittiska saker, inte fan kan man sitta och gnälla som en unge för att man får just det man vill höra själv... Ta dej i kragen.
Fucking skandal.. Sthlm dickride precis som vanligt, MTV lär ha cash att betala ett par tågbiljetter men men.. Inte konstigt att svenskhiphop inte säljer, fyfan alltså... FUCKIN AMEN!!!
Ge mej DJing med! Hahaha varför raderas typ allt jag skriver på den här siten på en gång??
De som hela tiden går och slänger olika defenitioner över vad som är äkta är dom drygaste snubbarna ever, är ni helt bort blåsta i huvudet?? För bara några år sen gick alla och sa "hiphopen är död i sverige"/"fuck media sverige som inte gör et skit för hiphopen bara en massa popskit", nu när hiphopen börjar röra sig så långt som aldrig förr kommer ni och säger "ööö jävla dickryders, e ju bara dom som får synas öö ö ööööö". Shut the fuck up bara och var glada för det ni får samt supporta det! On topic: Jag ska sitta med chips, öl, snus och kolla på MTVBeat!
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Kashal Tee, Phonetic och Form One är dom enda i den klungan jag skulle kunna ens tänka mig att titta på. Pro P också. Annars var det en skara middlewieghts. Var är Schmidt? Sveriges bästa just nu! Älskar Rhetorics agg mot DalastDon. DalastDon: Jag har svårt att förstå ditt syfte att tracka ner på Beat för att dom inte spelar så mycket västkust musik. Jag hoppas också att du förstår att det är bra mkt större att prodda KRS än någon av dussinartisterna du nämnde. Även fast jag själv tycker Soul Supreme är mkt överskattad. Whut happend to Peace?
"Who the motherfuckin' bawse?"
Svensk hip-hop i ett nötskal, sitter o gnäller om varför vi inte kommer någonstans? Hmmmm... wonder why?
kashal tee.. när gjorde han en låt senast egentligen? hade varit roligare om dom gett hans spot till någon som verkligen är hungrig .
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Nämn en som vore roligare att se än Kashal Tee?
PDYLAN P2 kan du bli mer avundsjuk?
hoppas att jag har tid att kolla imorgon
DalastDon P48 du menar på fullt allvar att du sitter och är upprörd över att östkustsartister får mer uppmärksamhet i sverige än vad västkustens artister? du har aldrig funderat på varför det är så? hmm... kan det handla om att mer folk i sverige lyssnar på boom bap än westcoast rap? det folk uppmärksammar reflekterar ju bara vad folk gillar! din camp får helt enkelt börja prodda boom bap beats för att du ska känna att ni får den respekt och beröm ni förtjänar. att sitta på whoa och försöka övertala folk att ge dig props genom skamlös name dropping i varenda tråd hjälper knappast. det får oss bara att inse hur jävla bitter du är!
soulable jag har inget emot chubby, bara stör mig på uppmärksamhetshoreri.
Det är väl agg om du stör dig. Hur som helst så är du alltid snabb att säga det och jag har kommit till en punkt i mitt whoande där jag tycker det är underhållande. PZ
soulable härligt! hoppas jag inte gör dig besviken i fortsättningen då.
jag är inte orolig
tufft.
hahahaha vad söta ni är. hur som helst så sitter jag där med mörn! hoppas det håller på i mer än 10 minuter
http://www.myspace.com/localexpressions
Eye N' I gjorde ett bra jobb med tanke på förutsättningarna. MTV beat som program var medelmåttigt. Men och andra sidan gav MTV programet inte ens chansen att växa sig starkare och bättre. Att en jävla säsong är det omöjligt att hinna visa amerikanska södern, västkusten osv. och samtidigt sveriges scen inkl. alla stora städer här e fan omöjligt packa i en liten ask. Det behövs minst 3 säsonger för ett program att ta sig. MTV är en äcklig kanal med en massa pack på toppen av pyramiden som mer än gärna roffar åt sig vinsten. Synd som fan att det läggs ner iaf. Avslutningen är en liten inavel varning. Men det blir lätt så, Stockholm är ändå största staden och kul se några får skina lite iaf... även om dem varit med tidigare. Sen förstår inte at man tar med snubbar som är fett inaktiva och lever på hype. Men sånt e livet! Hoppas det blir fett å grabbarmna gör ett bra jobb. Dont hate the playa, hate the game...
Crime Pays, ask the Rothschilds!
DirtyD: Bra skrivet! PZ
dalastdon... vikken skojjare... bra initiativ av eyen.. ser fram emot
Detta ser jag fram emot!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Till Dalastdon: Jag har förstått din poäng.Du diggade inte programmet,det spelades för lite av ditten och för lite av datten.Tråkigt men som du säkert hört förr så är smaken olika....inte mycket att göra åt.MtvBeat har aldrig utgett sig för att vara ett"Hiphop-nyhetsprogram"(What's hot n fresh in american rap right now,typ), MTVBeat har inte ens utgett sig för att vara ett hiphopprogram! För att citera mig själv: " Måste passa på att tacka alla som tittat under säsongen och alla som har skrivit in och kommenterat -även ni som gnällt. Åsikter är bra! Tänkte bara klargöra vissa saker: Det är jag och bara jag som valt videor till programmet (självklart har gästerna önskat videor också). Jag har utgått från min egna högst personliga smak ,refernsramar och värderingar, då jag gett er en blandad kompott av allt från hiphop,reggae,electro,soul,grime, garage,drum&bass till Jimi Hendrix, Stone Roses och Prince. Nytt och gammalt i salig blandning. Mycket fokus har lagts på tillbakablickar på hiphop-historien(som många påpekat), något som känts som extra viktigt i dagens läge när ungdomar blir bombarderade av en bild av hiphop som en cyniskt girig, ultrakommersiell, fantasilös och stereotypisk musikstil. Som representant för en generation som upptäckte hiphop när den var en positiv, progressiv, gränslöst kreativ och revolutionär kraft så har det varit min plikt att visa detta för en ny generation (låter sjukt klyschigt och pompöst ,jag vet men det är sanningen). "To know the past is to know the future" som en vis man en gång sa. Hoppas att en och annan har lärt sig något och förhoppningsvis upptäckt något nytt under säsongens gång. Återigen tack till alla som tittat och engagerat sig! Love unuh bad,bad,bad!!!!!! mvh Eye P.S For the record så har jag faktiskt spelat en del söder-prylar som jag tyckt varit bra (Crime Mob, UGK bl a) och skulle Kurupt ha spelat på den hiphop-festival i Amsterdam som jag besökte så hade jag ju självklart intervjuat honom men nu gjorde han inte det tyvärr. Jag hoppas att du kan gå vidare med ditt liv nu. Lycka till framöver och grattis till framgångarna.