Promoe - White Man´s Burden
Up - En skön början på plattan, skönt gung, härligt trevligt beat och riktigt laid back Time Travellin ft. Assasin - Tempoändring, här kickas det på ett clubbanger aktigt beat med Assasin som sidekick. Väl utfört även om beatet inte riktigt är min smak. Songs Of Joy ft. Capleton - Reggaegunget som fick bli förstasingel. Capleton kör en skön refräng och en skön vers, Promoe borde väl kanske hålla sig till ren hiphop enligt mig, men i större är det inget fel. White Man´s Burden - Titelspåret på plattan och en sjuhelsickes låt. Min Favorit på albumet. Riktigt laid back beat med en medveten Promoe som spottar om sin uppväxt på ett skickligt sätt. In The Morning ft. Daville - Skön och trevlig låt där Daville mest låter som ett vocalsample låten igenom. Skön hook. Headache - Sjukt tung låt. Andra singeln från albumet och vocalsamplet säger allt. Thinking is a headache. Long Sleeves In The Summer - Lite mörkare beat och delivery i den här. Handlar om ensamhet och rädsla, känslosam låt. Eurotrash ft. Leeroy - Riktigt skön låt där ungefär lagom, dock lite för lite uttrymme ges åt Leeroy som lägger det som han ska. Även Promoe leverar det som bör. Dock ganska tråkigt beat. Musick Bi$$ Apocalypse - Snabbare låt än de andra på skivan. Lite av en hitvarning, banger. Jag kunde iallafall inte sluta röra huvudet de gånger jag lyssnade. Ruggigt skönt beat. En av de starkaste låtarna på släppet. Post Cards - Ganska tråkig låt, inte mycket som händer, dock är hooken relativt skön. Laid back är fel uttryck, men den segaste låten på plattan. Identity Crisis ft. Nosliw - Hårda trummor och hårda samples på beatet och skönsång på hooken. Skönt flyt på Promoe och det passar bra med beatet. Helt okej. Trapped ft. Karinal Offishall - En av de låtarna och gästartisterna som stack ut mest från skivan och fattade mitt tycke bäst. Karinal lägger det riktigt skönt och får mig nästan att vilja köpa en platta med honom. Promoe lägger det också tungt men hamnar nästan lite i skuggan av Karinal. Slutsats: Promoe verkar ha gått från reggaesvänget han haft på sina andra släpp, värst på det förra, och ha gått över till att försöka bli stor på riktigt i USofA. Några stycken bangers, några rootvibes, några känslomässiga spår och några få som jag tycker skulle behövt mer arbete. Jag har bara lyssnat igenom plattan 3-4 gånger, och några spår växer med varje gång. 3.5/5
http://www.myspace.com/localexpressions
Ser man promoes dubbelmoral lika tydligt på nya skivan som i hans tidigare featurings?
<br>
Vem proddar sparen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lyssnar på snippets nu, det låter fett :) av mig får bara snippets 6/5, och det är min proffesionella mening (har jobbat inom musik i typ 200 år)
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
förövrigt så ångrar jag inte för 5 öre att jag redan förbeställt skivan, :) Värt det känns det verkligen som
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
i love it
Twelve Tribes of Israel
ja, government music är svintight, men inget promoe släpper är väl egentligen "dåligt" bara mindra bra och under hans standard. han har sina stunder
Skivan är skitbra, längtar tills den kommer i min brevlåda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker bara att det looptroop och promoe gör bara blir sämre och sämre. A modern day.. och Goverment music är mästerverk men sen har det bara gått utför. Tyckte att The struggle...var ganska bra men både Fort europa och The long distant runner var gansak dåliga för att vara Promoe/looptroop. Men visst white men's burden har sina stunder.
fan vad fett att kardinal offishall gästar!
Promoe sög denna gång, bara pinsamt.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
one Bara det faktum att han gjort en låt tillsammans med Capleton får mig starkt ifrågasätta honom. Dessvärre, verkligen, men vissa saker håller man sig ifrån..
<br>
gah varför ska den läcka? det är ju outhärdligt lång tid tills den släpps, ska man behöva frestas nu?
fy fan va jag diggade denna =) inte många som förnyar sig som promoe, jag är riktigt nöjd med detta :D
((MAAD))
Hoppas den bara inte är lika (fruktansvärt) dålig som Fort Europa.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Swedens finest is back
David VS Goliath
Trapped ft. Karinal Offishall Ball att något har hittat vår gamla sampling från "Qualify part 2" från vår gamla "Soushswed...ish" E.P. Cirkeln sluten... Promoe är med på den väldigt antika Qualify part 1 från typ 96 med mig, t.r. och Benji från Lund... hehe... Riktigt Bra skiva!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
tkr den e fet..in the morning, headache o up e riktigt feta..känns som promoe skapat detta genom nytänkande och i strävan efter att göra ngt nytt och han lyckas ganska bra..finns några lite sämre låtar.men den e helt klart bättre än fort europa...jag diggar den..
http://www.myspace.com/noodlestyle
Tyckte inte alls om skivan :\
Eurotrash är bästa låten! Fattar ingen franska, men Leeroy är tung! Gillar även Post Cards och Musick Bi$$ Apocalypse. Identity Crisis och In The Morning hoppar jag över. Den här är snäppet sämre än Government Music och The Long Distance Runner, men ändå en bra skiva. 3.5/5
gött att han är lite på väg emot goverment music hållet igen, jävligt bra platta enligt mig... Vi i sverige är jävligt petiga och detta är det bästa sverige har att erbjuda och det är riktigt TUNGT ......
David VS Goliath
Asså vaddå? Har alla gått och tankat skivan nu eller?
shlook P1 Jag har det i alla fall, kunde inte motstå eftersom den läckte så långt innan släppet... Kommer självklart köpa den när den kommer.
hoppas folk köper skivan nu och supportar på riktigt.....
David VS Goliath
ärligt talat så tycker jag att kardinal offishall lägger det bäst på hela plattan, och det är ju lite konstigt med tanke på att det är promoes släpp
När skall skiten släppas?
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
sveriges stolthet.. tja, det beror ju på hur man ser det. Looptroop är inte den gruppen jag är mest stolt över att dom är svenskar. om man tänker multilanguage då. för på engelska kommer jag inte på så många andra grymma på rak arm
Lite OT kanske men, Alltså.. Det är väldigt mycket snack om att dom gamla plattorna är bäst, visst kan jag hålla med, men man måste ju utvecklas som artist också. Jag kan tänka mig att ifall de hade haft samma sound nu som på Modern day så skulle det kännas jävligt tråkigt.
riktigt fet skiva!
jag tycker den är riktigt bra. up & hedech är favoriterna
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
hur kan folk rata denna platta? jag vill gärna höra mer än "Denna sög" , lite utvekklande svar plz, för detta var ju nyskapande, och fet kvallité på flow å så, fast beatsen var ju inte BÄST men dom duger ju HELT klart,
((MAAD))
Om du inte redan förstått det är de flesta som skriver på Whoa hjärnskadade.
Jag tycker att den var helt ok. Men jag saknar soundet från Modern Day....
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Det första jag tänkte på när jag lyssnade igenom skivan var att det är så jävla många feat. Den skummaste är också att Tyska och Franska står bland två av de som framträder tillsammans med Promoe. Med tanke på hur få som får deltaga på Looptroops plattor är det kanske ett sätt för promoe att leva ut det med en drös andra artister. Att många låtar har någon slags smörrefr är också en tanke som slog mig ganska snabbt. Promoes andra singel "Headache" proddad av Large såg jag på Promoes myspace.. En uppåttvistad dänga i moll. Mycket är annorlunda på denna skiva till skillnad från hans tidigare.. De jamaicanska och reggae-infuerade är inte alls lika påtagligt som den förra.. Sedan har produktionen också gått mod det dystrare beatmässigt.. kanske är det Embee som får ta över mera på denna skiva såsom Goverment music.. All N all måste den lyssnas mer på för att droppa ett riktigt omdöme. Kan bli hur bra som helst eller inte.. eller kanske..inte eller?
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
den e bra den där skivan ey å yo på det
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
riktigt fet konst i bookleten också av johanna ritscher... kolla in henne på
www.johannaritscher.com by the way så har hon vernissage från och med fredag på galleri rose-marie i malmö... originaltavlorna från bookleten mm mm
... ....why are two colours in my head? .....what was it that you tried to say?
Manish: HÅller med om den nedåtgående trenden... government music är fortfarande helt galet bra. jag gillade dock headache på nya skivan.
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Big up Europe!
promoe är en av världens bästa rappare enligt mej, han blir bara bättre o bättre! BIG UP!
S.A.K.H.L a.k.a Mr`Hagman - från - WWW.HANDIKAPPOMSORGEN.SE - Tellus Underjord - Muterade Galningar! - MMED - .... Kgc - SHC - WN - MåsCrew - SVC!!!!!!!!!!! piteååååååååååååååååååååååååå!!!!
Jag väntar innerligt på att skivan skall komma hem i postlådan.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
"Jag saknar ditt o datt" nämn en enda artist som har låtit exakt likadan sen han kom "in i gamet" man utvecklas, får nya idéer, växer, influeras av mkt .. inte konstigt att de ändras. Men att de keff musik bara för de inte låter som "original looptroop soundet" är juh bara vanvettigt =/
Håller helt och hållet med -Magical-, vissa verkar fastna i sin nostalgi...
Fan vilken besvikelse. De enda riktigt bra låtarna är ju Up och Eurotrash
Sorry, inte Eurotrash utan Headache menar jag...
Skivsamlare
2006-09-14 13:40
schysst skiva överlag. en del bra spår, en del mindre bra. men det är svårt att toppa government music, som är en underbar skiva. men denna var fet.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
-Magical- P20 men bara för att man inte gillar nya soundet betyder det inte att man har fastnat i nostalgi, det är väl kanske bara så att det inte klingar rätt i örat?
King_Of_Sörmland , nej det behöver inte nödvändigtvis vara så. Men att det inte klingar rätt för en viss person betyder inte heller att de blivit sämre, vilket somliga påstår.
vilket fet skiva! lika som på promoes förra skiva tog det ett par lyssningar innan man fick grepp om skivan på riktigt. efter första lyssningen visste jag inte vad det var jag hörde, det låter lite för nytt, för lite politik, för lite promoe, det är något nytt. nu såhär när den har gått ett tag, det finns inga dåliga spår. vissa är mindre bra men lyssnar man även på de mindre bra så blir de andra ännu bättre. leeeeroooy, kardinal, daville och assassin gör det överfett allihoppa. BOOYAA!
i get more pussy then panty!
Headache riktigt jävla skön
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
Headache och Songs of joy var bäst, skivan var under mina förväntningar.
DIF!