I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hatar du när folk säger?

Övrigt - Blandat

2009-01-21 18:29
wasteapa01: Du har rätt, halva Sveriges befolkning har uttalsproblem. Men ordet "förstås" kan vara lite klurigt tycker jag. Själv säger jag nog "förschtås"...

2009-01-21 18:38
Att jag säger "däras" har ingenting att göra med att jag bor i Ö-vik. Jag är ganska ensam om att säga det här också. Men jag tycker i alla fall att det är störande när folk inte säger som jag, för jag har ju rätt enligt mig. Och ännu mer störande är det när folk avbryter mig mitt i meningar bara för att få påpeka att jag säger "däras" trots att dom påpekade samma sak dagen innan. :)

Förövrigt är skånska i sig väldigt fult.. Skåningar som säger, "jaaa, va säjs?" i varenda mening.. Och gnällbält är fult i allmänhet..
Och iofs norrländska också! Men folk som inte förstår innebörden av "he" och "pjöller", måste nog ha lite mindre för sig.
"jag är också skitgrym på att rappa".
:)

2009-01-21 19:20
CapKillah: menar du att du säger föschtås på samma vis som man uttalar sch:et i ordet "skit" (som de flesta iaf. alltså inget sh-ljud). Eller menar du att du uttalar det med "sh"? Isf. tycker jag inte du borde vara förbryllad. Övergången från R till S sådär mitt iett ord brukar väl rätt naturligt bli ett "sh"-ljud? :S
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-21 19:21
Ordet he och dess löjligt praktiska och breda funktion i språket är ju sjukt, sjukt udnerskattat. Förutom just här i Norrland då.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-21 19:58
wasteapa01: Vet inte riktigt vilket av uttalen jag har, men jag utgår från att jag har det korrekta. "he"? Betyder det samma sak som "va?" eller? He?

2009-01-21 20:31
Kan du lägga bananen i skålen? - Kan du he bananen i skålen?
Vart la du bananen? - Vart hedde du bananen?
Jag har lagt den i skåpet - Jag har hett den i skåpet

One chapter a day

2009-01-21 20:32
Finns väl fler användningsområden än "lägga"? Hjälp mig! Bara ett halvår i Stockholm och jag börjar glömma...
One chapter a day

2009-01-21 20:33
Zoned: Så det är ett annat ord för "lägga"? Ska vi gå och he oss? Jag e trött.

2009-01-21 20:35
...sen har vi ju klassikern

Köttfä"sscch"

eller

Köttfä"ss"

till köttfärs

"Mass" eller "Masch" till Mars )

?

2009-01-21 20:36
Jag hatar inga ord, jag ogillar bara vissa människor
my name is xelly smelly

2009-01-21 20:38
CapKillah

Nej i det sammanhanget funkar det inte. Lägga när det gäller saker ungefär.. Det blir svårt att försöka förklara hur det ska användas, när man pratar kommer det bara av sig självt.
One chapter a day

2009-01-21 20:48
Undrar om man skulle ta å he lite hasch i kaffet ditt?

Nää, he bort den där!

Okej, jag her bort det.

Har du hett bort det?

Ja, jag hedde det i skåpet.

Intressepenisen hårdnar!

2009-01-21 20:50
I Norrland hamnar till slut allt - alltid - i skåpet.
One chapter a day

2009-01-21 21:52
zoned: hahaha. he hit dosan säger man väl för övrigt.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats

2009-01-21 22:04
haha vadå croz säger du maRRs?

låter som en finsk alkoholist på 80-talet, eller en nazi-general som ger order om en RIKTIGT diciplinerad marsch dedikerad till den framlidne fürhern..

2009-01-21 22:14
Angående bebis å chef så är ju sthlms jävla VEG (väg) å BÄRG (berg) jävligt störande att höra
mama said knock you out

2009-01-21 23:16
"Tro mig, bla bla bla" alternativt "bla bla bla, tro mig!"

...but for some animals, it's confusion that makes sense.

2009-01-21 23:58
den mest retliga och idiotiska fråga i hela världen som jag blir pissed off på dagligen..
exempel
"-jag tog bussen hit imorse.
-gjorde du?"

"fan vad jag är seg.
- är du?"

"jag har hittat 100 spänn på gatan.
- har du?"

jag älskar när folk säger så till mig :) jag brukar alltid säga nej efteråt så blir det väldigt konstigt.
Get Random!

2009-01-22 14:53
Jag hatar folk som säger hänger du med efter varje mening...

2009-01-22 15:12
Leif dom kanske är vana vid att du inte hänger med, eller har den uppfattningen om dig ;)

2009-01-22 16:37
Haha civilaren, där var du allt fyndig va??

2009-01-22 17:50
Irriterar mig något så otroligt på personer som säger att dom hatar allting, och då inte menat något hån mot denna tråd. Snarare när t.ex. en dator hackar upp sig så säger någon "fyfan vad jag hatar datorer!!" och sen en halvtimme senare så fungerar inte tv-kontrollen som den ska och då säger dom "fyfan vad jag hatar tv-kontroller!!"

Har en vän som missbrukar detta uttryck eller vad man kan kalla det. Hade jag inte gillat honom så mycket som jag gör, hade jag fan kört över honom med en buss o backat över honom igen, och upprepa det 25 gånger innan jag varit nöjd.

2009-01-22 18:20
åååh. kom på en ny sak som stör mig när folk säger!

om jag säger "det är så typiskt mig!" och folk svarar: ja verkligen!
fastän dom inte känner mig eller ens vet att jag brukar göra si eller så gällande olika saker.

eller när folk automatiskt svarar med "ah, jag vet" på saker som liknar det jag skrev över.
om jag exempelvis säger "åh, jag klarar verkligen inte av den personen" och den andra svarar "ah, jag vet" men menar "ja, jag förstår vad du menar, jag gillar inte heller den personen".

jag vill bara skrika: HUR FAN KUNDE DU VETA DET? DET ÄR FÖRSTA GÅNGEN JAG SÄGER DET TILL DIG! :)

2009-01-22 19:28
scrotum P18

nej jag inser inte bristerna i mitt argument...
din liknelse va nog för övrigt de sämsta ja nånsinn hört...man har sagt negerboll i alla tider o de e bara nu på senare år som de anses som något fult och rasistiskt så att jämföra det med att bli misshandlad av sin egen farsa tyder ju på att man inte har något att säga och antagligen inte är den vassaste kniven i lådan direkt..
lär dej o komma me några vettiga argument innan du leker smart och överlägsen på nätet..
en död moderat är en bra moderat
Producent

2009-01-22 19:38
hatar när folk säger internet med accang på sista e´t: internét

som internet är nåt gulligt litet nytt puttinuttigt påfund
alltid gamla kärringar till svensklärare å kuratorer som ska köra med det också

2009-01-22 20:31
hatar när folk uttalar kebab "keebab" istället för "kebabb" liksom, när dom betonar e:et istället för det sista b:et. otroligt störande.
och när man berättar om något jobbigt/hemskt/tråkigt som man varit med om, och sen är det alltid nån som ska avbryta en och berätta när dom faktiskt var med om nåt som var ÄNNU värre. störande indeed

2009-01-22 20:47
Finns ju massvis. Vet inte om detta har tagits upp, eftersom jag inte orkar läsa alla sidor.
Men människor som lägger till förstår du efter varenda mening dom säger.

Typ som:
Jag vill verkligen inte förstår du?
Det går liksom inte, förstår du?

Sen så är det den klassiska, då man blir språkpolis.
Jag målade om i helgen, det vart jättefint.

Det heter inte vart, det heter blev.

Sen alla fjortisar som använder sig utav:
Jag har köpt de här byxorna, som var för små, satte.
Efter det så kom jag dessutom försent, satte.

Vad fan är satte?
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-01-23 10:02
"Vars är han någonstans?"

Dö säger jag bara...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2009-01-23 12:18
Jag kom just på en grej till som jag verkligen hatar... och det är när folk uttalar accent på det fransk-klassicistiska sättet. (aksang)..
Accent (aksent) för helvete!
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2009-01-23 15:52
folk som använder minst ett "jävla" eller "fan" i varje mening.

Folk som säger "va?" fast de hörde egentligen.

onödiga överdrifter

(särskrivningar - fast det är i skrift)
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2009-01-23 16:40
Förortspiraten

Det är väl inte samma sak? Eller är jag ute och cyklar nu
Twang System fi de werl

2009-01-23 19:52
hahaha Åhhhhhhhhhhhh va ni skulle störa er på mej era jävla praktarslen

2009-01-23 19:53
Ordspråket "att ha hela kakan och äta den". Om man ska använda det med meningen man vill framföra så borde man säga "att äta kakan och fortfarande ha den kvar". Klart som fan man äter kakan om man har den, men man är dum om man förväntar sig att ha kakan kvar om den redan är uppäten.
I'm drinking the water. So should you.

2009-01-24 01:32
bara för att jag tycker det var skoj att sitta och störa sig.. :)

jag stör mig väldigt mycket på folk som säger "vi syns imorgon"..
nej, syns gör vi hela tiden! vi blir inte osynliga bara för att vi skiljs åt.
men ses, det gör vi däremot imorgon.

2009-01-24 03:54
Jag gillar inte när folk talar om sig själva som "man".
typ:
Man borde ju börja träna oftare.
Ja... men det är inte alltid man orkar.

Rock out with your cock out!

2009-01-24 05:36
Folk som säger "la" är idioter, vad betyder det ens? Göteborg ligger i skåne..

2009-01-24 12:02
La = väl
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-24 12:24
Hacccchhh med CH som i choklad.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2009-01-24 12:55
FlyFältet F16: Men folk som säger keebab hyllar ju filmen Sökarna bara.. inget mer med det.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-01-24 17:15
Zoned F20
"kan du he på tv:n?", ett annat exempel på hur man kan använda detta underbara HE

2009-01-25 13:34
He iväg dig kan man också säga..
ungefär, ge dig iväg

2009-01-25 15:20
När folk skriver ett litet "m" haha jävlar asså..
Vi finns i varje hörn
Rappare

2009-01-25 19:57
casp_

nej jag inser inte bristerna i mitt argument...
Tillåt mig isf förklara för dig: att över huvudtaget leva efter ett konservativt motto såsom "man har alltid sagt/gjort så" visar på att man är trångsynt och inte vill vidga sina vyer. Jag vet att mitt exempel var en överdrift, men det gör inte att det blir desto mer felaktigt för det. Jag kan tycka att det är löjligt med alla über-politiskt korrekta människor som whinar på precis allting, men samtidigt är "man har alltid sagt så" inte ett reellt argument.

/.../att jämföra det med att bli misshandlad av sin egen farsa tyder ju på att man inte har något att säga och antagligen inte är den vassaste kniven i lådan direkt..
En liten länk

2009-01-25 21:15
När man berättar en sak och så säger nån Oh shit, är det sant? ja annars skulle MAN ju inte berätta det AzZå.... :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-25 22:34
Jenova: Men det säger man ju bara för att låtsas bli imponerad över det dom sagt. Egentligen vill man bara säga "Aha..".

Rappare

2009-01-25 22:36

2009-01-26 10:55
Demento P22

Jag kom på en till igår när jag åkte tåg och störde mig på han framför
"Kan du he fram sätet???!??!?!?!"

FlyFältet F16
Aldrig hört. Låter som folk som försöker överdriva sin dialekt och ska överanvända ord där de egentligen inte passar.....
One chapter a day

2009-01-26 11:15
En sak som driver mig till vansinne är folk som säger "i var".
Alltså t.ex. "Vi fick fem bullar i var"

Vadå I!!! Jävla idioter. Varför stoppar dom i det här I:et?!

Och så stör jag mig på folk jobbet som säger "Ta en frukt" när jag säger att jag är hungrig.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-01-26 14:50
flaaajjest F22
det e väl bara gamlingar som säger det? min mormor säger jämt det :@ sjukt störande

2009-01-26 15:03
folk som säger att det köpt en lattefärgad soffa Alla vet att latte betyder mjölk men ändå envisas folk med att använda det som beskrivning på beige kaffelatte diaré eller knullad ljusbrunt.

Jag vill se en kalkvit nästan neonlysande vit soffa nästa gång jag blir inbjuden på kalas. Och dina tapeter ska vara en enda stor treo innan du tar ordet latte i din sugande fashionisthorande mun.
FREE Ayatolla.