I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hatar du när folk säger?

Övrigt - Blandat

2009-01-14 23:20
jaojao_

Erkänn, du skrattar och tycker det är roligt för tankarna förs till någon som har suttit i fängelse för fylla, varit ihop med motorcyklistgäng, haft 22 tjejer i sitt liv och hette Putte som barn.

Ta lite bärs. Lev livet. Ha en flickvän.
Hej svejs, va.
One chapter a day

2009-01-14 23:23
Jag hatar verkligen när folk försöker smyga in saker, typ jantelovers. Folk som inte kan ta att man säger något bra om sig själv utan att de måste smyga in att man har stort ego, gärna med hehe så man ska tro att dom skämtar men det gör dom verkligen inte.
Hatar fan jantelover kommentarer i alla dess former.

Så jävla sant.

2009-01-14 23:25
-Nisse-

De heter negerboll! Att kalla det för något annat är inget mer än någon nymodighet som tagits fram eftersom alla är så rädda för racist-pekfingret.

manopcjaevel

Att spendera tid med något/någon är väl mer i syfte att man kanske inte hälst av allt skulle VILJA tillbringa tid med personen/saken.

Typ som när min vän säger att han "måste hem och **** bruden" mitt i vad som skulle kunna resultera i att massa saker blivit gjorda i studion.
Då passar uttrycket spendera tid. =)
Chillar med låtsas-mpc'n...

2009-01-14 23:36
När folk använder ordet bast när det inte rör sig om en människas ålder.

Grabben är ju 5 bast=OK
Målningen har suttit där i 10 bast=fail!
 DIF!

2009-01-15 01:41
Folk som skriver typ "jag trodde det?, ärligt mannen, vad tror du själv?,"

Folk som gör kommatecken direkt efter ett frågetecken, är de helt jävla pantade? Nu blir jag sur!
Rappare

2009-01-15 01:47
Pogram, igenkligen, änkligen...

2009-01-15 03:53
det har fan gått för långt för alla småtjejer i stan man hör går o säger internetspråket..

typ....a men lol........du jossan brb ska bara.....osv

nackskott!!!!
vi är överallt!
Rappare

2009-01-15 13:05
Jag hatar när folk uttalar W'et i show ( låter då som shovv)
och folk som uttalar bensinmacken Shell's namn fel.

Alla jag känner gör det, så det blir mycket hatande om dagarna.

När min svärmor pekar på en datormonitor och säger "är det där en bra data?".
Då bubblar hatet.

STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-15 14:55
jaa när folk säger att dom sitter vid DATAN jag ska kolla på dataan
data är information, det heter dator datOR
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 14:59
edison: haha, "shåååv".. mins i gymnasiet att våra lärare alltid pratade om "julshåååven" och "sommarshåååven". fy fan säger jag bara
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-01-15 15:01
klämchecka uttryck som "det knallar och går", "jorå, det är jämna plågor" eller "det är synd å klaga" kan bli lätt tröttsamma..

2009-01-15 15:03
sjukt

2009-01-15 15:42
Säger någon "klockers" briserar en bomb inom mig. Jävlar vad jag hatar det uttrycket.
"Kanoners", "schyrre" och "lajbans" innebär också nästan dödsstraff.

Sedan blir jag riktigt trött på personer som säger efterblivna saker som att "han tog självmord". Man kan inte ta självmord, man kan däremot ta sitt liv. Och man kan inte "göra självmord", det är något man begår. Hur jävla svårt kan det vara?

Andra antifavoriter är:
när människor kallar hela datorn för hårddisken.
Att en bil har "takräck"? Inte takräcke då?
Att "ha mys" (!?) som i "vi var bara hemma i fredags och hade mys".

Jag skulle kunna fortsätta hela dagen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-01-15 16:04
hatar ordet Fis.. låter så jävla äckligt på nåt sätt
http://www.soundcloud.com/luegoods

2009-01-15 16:06
Apropå fis, blir så less när folk använder det som något slags smeknamn som ska föreställa gulligt på en annan människa, främst barn.

"Vilken söt liten fis!"
"Ja, en riktig gull-prupp"
One chapter a day

2009-01-15 16:09
abo och när folk delar ett ord och stoppar in "fucking" typ säng-fucking-täcket.
huset röd
Producent

2009-01-15 16:27
jag hatar när folk ska vara roliga och skriva "är det du?!" på msn, efter man har skickat någon bild på en riktigt ful människa. så jävla sämst skämt.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-01-15 16:30
En till sak, när folk använder sig av uttrycket "grabbarna grus".
One chapter a day

2009-01-15 16:44
"Grabbarna grus" används bara av semi-stekare och andra grabbgäng som inte kan ett skit förutom att gå på krogen och tycka att de äger stället och är bäst på att dricka sprit. Ett random epa-gäng från din närmsta glesbygd brukar dock oftast klå dessa herrar i både alkoholintag och allmänt ös, utan att behöva kalla sig själva för grabbarna grus.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-15 17:05
bill_b P27

Nääää det är fan inget fel på "Lajbans"
BANG!
Rappare

2009-01-15 17:23

2009-01-15 17:30
"Förstår du vad jag menar?"
Lika jobbigt på engelska som på svenska..
My heart lives in my vagina.

2009-01-15 17:34
/Jaja
/Vadårå/Vadådå?
/mm

JAG KOMMER SKJUTA ER !
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-01-15 17:55
Kan inte fatta att ingen nämnt uttrycket "Tröck"

"Jag tröck på knappen!"
Twang System fi de werl

2009-01-15 18:11
Dialekter och internetspråk osv är fan lugnt. Men när vuxna människor låter helt jävla efterblivna, det är då man får sätta ner foten. Exempel nedan:

Gedde
Tröck
jag SKÄRDE mig.. NEJ DET GJORDE DU FAN INTE. Du skar dig, fitta.
Interjuv
pockorn (popcorn)
egenkligen
änkligen

De flesta är redan nämda, men fyfan. Jag är tvungen att hata.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2009-01-15 18:13
till alla " större än jag" fascister där ute, det finns inga rätt eller fel

Länk till http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=27068;objekttyp=lan

vidare ogillar jag folk som skriver fail. fail på er. fail fail fail fail.
Rappare

2009-01-15 20:38
Vad säger ni om corn flakes? Hur uttalar ni det?

Själv uttalar jag det kornflecks.

2009-01-15 20:41
hahaha flecks
kårnflejks säger man ju
Rappare

2009-01-15 20:42
medoria

Betyder det att det är korrekt att säga både "större än honom" och "större än han"?

2009-01-15 20:50
scrotum: beror på vem du syftar på.

"Det går att hitta fall där det ord som står efter som och än kan tolkas både som subjekt och objekt, tex. ”Hon liknar mig mera än Pelle”. Det kan ju tolkas som ”Hon liknar mig mera än Pelle gör”. Men det kan också tolkas som ”Hon liknar mig mera än hon liknar Pelle”. Om man nu ersätter Pelle med pronomen, så måste man först bestämma om man vill se än som preposition eller konjunktion. Om man väljer preposition finns bara en valmöjlighet: objektsform, alltså honom. Sammanhanget får avgöra vilken tolkning som är den riktiga. Om man väljer att se än som konjunktion, måste man välja pronomenform efter den satsdel som pronomenet utgör: ”Hon liknar mig mera än han” (han = subjekt), ”Hon liknar mig mera än honom” (honom = objekt)."

2009-01-15 20:58
Stör mig somfan på folk som skriver, använder eller säger "LOL"....
Tycker även det är sjukt irriterande med folk som säger Bara i en mening, istället för Ba'... Inte för att det är rätt, men.
mok vurban
Rappare

2009-01-15 21:08
Aha, skumläste nog lite för mycket första gången, men nu tror jag minsann att jag förstår.

2009-01-15 21:16
Dj_Paco P19

GAAAAAH! "Tröck"!

Vem fan uppfann det?!
Rappare

2009-01-15 21:47
Jag tycker "tröck" låter coolt, har dock aldrig hört någon använda det förns nu. Jag har börjat säga "spall" istället för "spillde" och folk i min omgivning tycks störa sig på det.

2009-01-15 21:49
sötnöt och söthög. Låter så jävla äckligt. Det suger om någon ska vara lite gullig och säga nått och sen säger dom det, då blir man arg, äcklad och förstår att människan inte är något att ha...
PAO!
Rappare

2009-01-15 21:50
Sötnöt är väl inte så farligt? Fast jag förstår ditt resonemang.

2009-01-15 21:55
åh jag hatar när killar kallar en: gumman, sötnos, hjärtat, snygging, tjejen, typ heeej tjejen och söt. HEJ SÖT. fyfaan jag spyr
Rappare

2009-01-15 21:56
Jag kallar mina hoes för "brushan".

2009-01-15 22:14
^^ haha
FAIL!

Ska också börja göra det.

2009-01-15 22:20
jag stör mig asmycket på folk som är sociala genom att svära!

exempel,

johan: tjena f*n, j*vlar va bra jag mår! hur f*n är det med dig då?

jag: jorå det är bra!

johan: oh f*n, j*vlar va gött. etc...

var en sån kille på mitt förra jobb, hörde när han snackade med andra på jobbet också och han snackade likadant med alla. pallade inte snacka med honom. har inget emot "vanligt" folk som svär men sånna som ska vara så sociala genom det, är riktigt störande. tycker JAG iaf.
 Haters gon' hate...

2009-01-16 00:03
Hatar folk som inte vågar skriva ut svordomar på whoa

2009-01-16 00:44
jag hatar alla som skrivit i denna tråden inklusive mig själv

2009-01-16 08:35
Hatar på

Det är fult

"När folk säger negerboll. Och motiverar det med att "vi alltid sagt så"."

Jag säger negerboll och precis har alltid sagt så, men saken är att jag älskar negerbollar så är väl mer rasförrädare än rasist.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-16 10:27
Stör mig på när folk helt enkelt säger fel.

Interjuv, interjuvade etc.
åtminstonde
sekundrar, minutrar etc.
att något är "sönder".

sånna grejer hör man varje dag och jag får sån jävla lust att rätta det men då tar folk illa upp..

2009-01-16 14:01
6-12-5-23: hur ofta hör du någon säga sekundrar eller minutrar??

2009-01-16 17:02
Flerstavligt!

Så jävla illa att folk säger så.

2009-01-16 17:32
Ja jag hatar också när folk säger LOL.. inte bara skriver det, utan säger det. Blä!
Sen har vi den där skaran människor som tycker om att säga varva spel som dom klarat.
Och ja... jantelagens korsfarare... död åt allesammans.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2009-01-16 17:42
Det finns mycket, t.ex. när folk säger:

"Jag gav han sina pengar" istället för "Jag gav honom sina pengar".

Jag hatar när folk t.ex. säger "Jag gav honom sina pengar" istället för "Jag gav honom hans pengar".
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-01-16 20:52
Filbunke P22
Betydligt oftare än jag skulle vilja, that's for sure.

2009-01-16 20:53
Jag HATAR när folk säger "100!" i en tråd bara för att det är 100:e inlägget.

Oops!
Intressepenisen hårdnar!