va mycket hat d blev. va hände me kärlek! jag älskar folk som säger .... nä kom inte på ngt, folk som e söta får säga va dem vill o d blir gulligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Uttalet av Euro Jag får rysningar ända ner i tånaglarna när människor säger Evvro Jag älskar uttalet Youro, det är så vackert. Så perfekt!
My heart lives in my vagina.
Th1ef Det fulaste måste ändå vara "ojro". *ryser*
Beat the odds like an abusive freak show owner
hatar ordet fett i varje mening...
allt bondspråk stör mig som faaaan
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
älskar förövrigt ordet fett i varje mening ;p det e fett nice
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Näh, klart som fan man uttalar det "evvro", det är ju kung. Mest för att det är så jävla kul att försvenska allting.
Bananer istället för kronor. Vaddå 500 bananer? Kronor heter det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vaddå 500 kronor? Pix heter det.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Fast 500 bananer är ju snarare 500 000 kronor än 500 kronor.
personer som säger te x "jag är fett med trött!" säg bara "fett trött", skippa det där jävla "med". jag hatar det!
puss
prominad och pricis promenad och precis !
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Det kostar 12 krona" skolcafeterians personal är efterbliven särskrivning i klass med nu för tiden jätte kul ...
scrotum Mycket möjligt, skitfult i vilket fall som.
Enola Hör man verkligen skillnad på "pricis" och "precis"?EmCi_Emm Jo, det har du visserligen rätt i ^_^
Nu har tråden blivit så lång så jag orkade inte läsa andras inlägg, men jag vill ändå skriva vad jag HATAR när folk säger. Det är när folk uttalar E-ljud som Ä . Alltså när ett ord stavas med E så säger dom Ä istället. Exempel: BÄBIS och CHÄF . Det heter för i helvete BEBIS och CHEF . Fyfan, säger jag bara. Ibland önskar jag att vi hade dödsstraff i Sverige.
Jag (och säkerligen minst 80% av Sveriges befolkning med mig) uttalar det både "bäbis" och "chäf". Dessutom är det lika korrekt att stava det "bäbis".
Exempel: BÄBIS och CHÄF. Det heter för i helvete BEBIS och CHEF. hm...jag känner nog ingen som uttalar det BEBIS. när jag försöker föreställa mig det i huvudet ser jag typ björn skifs som häver ur sig ett "beeeebis" på ärkestockholmska. CHÄF vet jag däremot inte många som säger. det är väl förmodligen en fråga om var man bor helt enkelt (jag bor i umeå). däremot säger jag, i likhet med 99,9 % av alla andra jag har träffat CHEF. det här får mig förövrigt att tänka på en sak som jag hatar: stockholmare som inte kan uttala bokstaven Ä överhuvudtaget.
Bwahaha, BEBIS?! Nej lägg av. Bäbis och Chef.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
CapKillah P30 Om du inte klarar av Ä-ljuden lär du aldrig i hela ditt jävla liv sätta din fot i Örebro, haha. Här vräks det på med gnäll- och Ä-ljud så det heter duga. Bör för övrigt tilläggas att jag säger både Bäbis och Chäf.
mok vurban
e d inte örebro som kallas för gnällbältet? blir man inte deprimerad av att höra gnäll hela dagarna?
Haha. Jo det råkar vara våran stad som bär det smeknamnet. Haha - Jag är själv född i Stockholm, kom hit när ja va 8-9 bast. Ibörjan var de vidrigt kommer jag ihåg haha. Men nu 10 år senare, är jag ungefär lika mycket Örebroare som alla andra. Visst, jag tycker det är sjukt fult med folk som kräks ur sig ord med gnälltoning. Men i övrigt så tänker jag inte ens på det. Men det är klart jag hör stark dialekt om dagarna.
mok vurban
Färsk, Limpa, rumpa, prutt, Mjölk, Kött chokladkaka och porös eller sprödig .. tål inte och höra detta ord.
scrotum Ok you got me, det handlar väl mest om när folk skriver så men jag blir ändå fly förbannad. kom på ett ord till som får mig att knyta nävarna så hårt att naglarna skär in i huden och knogarna blir vita: Bebbe
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
"Odenklitt!" Prata ordentligt, för helvete!
Mok Är inte E gnälligare än Ä?Enola Vad är "bebbe" för något? Eller är det rastafari-"baby"? Fast det kanske är "bebe"...
scrotum bebbe syftar på bebis, baby (barn), ett ord som latte morsor i 30 års åldern gärna använder.
Särskrivning får mig att se rött. Random namn som Hajmat får mig också att se rött, i.a.f lite, typ rosa kanske. Alla ord som igenkligen(egentligen)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Hatar när snobbar säger ordet "stekare" . De utalar ordet E så fult . StEAkare Schteekare låter juh hundra gånger bättre !
I got it from my mama . moncans.blogg.se
då måste jag nog säga att jag hatar folk som säger "schteeekare" snarare än att uttala ordet så som det faktiskt stavas: stekare. sen behöver man ju inte för den delen dra på den bredaste stockholmsdialekten när man ska säga det.
sen kan jag väl tillägga att det är ett ord jag inte gillar rent allmänt. så fruktansvärt att förklara en person som stekare. usch.
-Nisse- om man alltid har sagt så varför i helvete ska man då ändra på de?? att man inte ska få säga sånna ord lr inte få sjunga nationalsången i skolan o andra liknade saker skapar bara mer rasisim snarare än att minska den.. ontopic: ja verkligen avskyr när folk säger ha? istället för va?..de får de fan att vända sej i magsäcken på mej.
en död moderat är en bra moderat
BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA BA. Jag tänkte alltid när jag var yngre, att detta skulle växa bort hos folk. MEN NU BA SÄGER JU ALLA BA BA.
Civilaren P22 - "MEN NU BA SÄGER JU ALLA BA BA" Haha, exakt! "Vi ba å han ba å dom ba spela bastuba."
Ja det låter riktigt jävligt hur vissa uttalar Euro... men jag måste ändå säga att jag gillar ryssarnas variant: Yevro! Annars låter det definitivt bättre med Yuuro.. eller Euro.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Hur kunde jag glömma uttalet av Euro? Jag tycker det borde uttalas med engelsk uttal för det låter betydligt bättre än "ävvro" som vissa säger. Det tyska uttalet "åjjro" är dock snäppet värre. Å andra sidan är det få (om ens några alls) tyska ord som är vackra.
"jämte" med syftning på sidan om något... DIE! "Dina nycklar ligger jämte din mobiltelefon." GAAAAAAAAAAH DIE AGAIN!
Vad är det för jäkla Horace Engdahl-wannabe som går och säger "jämte" i vardagligt tal?Jämte honom sutto en berusad yngling hvid namn Petrus
Intressepenisen hårdnar!
casp_ om man alltid har sagt så varför i helvete ska man då ändra på de?? Om du hade en pappa som slog dig, varför ändra på det? Det har ju alltid varit så...
Inser du bristerna i ditt argument?
CapKillah P30 Jag är helt på din sida! det heter BEBIS! Ännu värre än "bäbis" är ju folk som kallar en bebis för "baby". Det llåter bara så hemskt!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
10-4 over... inte för att någon går runt o säger det förutom americas finest. men muppar här som anser sig behöva säga det efter varje onödig kommentar. kills me to.
RATED R!
360Flip: Tack! Känns bra att iaf en tycker som jag angående det där. Kollade din pres. Fick syn på "New Zealand baby" och blev lite ställd ett tag, men sen förstod jag! Har ju själv använt det till nån Las Vegas bild jag haft. Det har inget med bebisar att göra. :)Teddybjörn: Det kan jag skriva under på! Hade en diskussion med en äldre man med krulligt hår som gillar muffins förut. Jag minns inte vad vi diskuterade, men jag minns att jag lackade mer på hans "10-4 over..." än på själva diskussionen.
Särskrivningar måste vara bland det mest irriterande.. "Endå", "ända" osv. Eller folk som skriver "takk" "mykke" "pöss" osv.. Men det fulaste man kan skriva måste vara dom som skriver *kram*, *ler* och liknande. Usch, man framstår som en pervers gubbe.. I talspråk är det störande med folk som säger t.ex "ring på honom!" ..och, det uttalas för Guds skull ändå som "däras", inte "deras", även om det är den rätta stavningen.
"jag är också skitgrym på att rappa". :)
Uttala deras som däras ? I Värmland kanske. Och i Övik tydligen. Men i Västernorrland, speciellt kusten så uttalar man ju allt åt helvete. Exempel: "Va ere MÄ 're? Eru BÖG eller? Vart tog du mig nånstansch ? "Bög" i detta fall uttalas precis som Ö:et i ord som för, skörd, börda och höra.
Intressepenisen hårdnar!
FlyFältet: "däras"?!? Det uttalas som det stavas, deras! Men jag kan acceptera att ditt uttal om du godtar att jag säger "meloner" som det stavas. *ler*
Att säga nånstansch istället för "nånstans" låter väldigt illa, uppfattas mest som ett talfel i mina öron. Uttalet sträcker sig från sydöstra Jämtland vidare ner i Medelpad, ut mot Sundsvall och sedan kryllar det av "nånstansch" i hela kustbandet.
Intressepenisen hårdnar!