jaja nu ser vi framåt mot linköping - hv71 istället, jävla jerusalem ni åker dit ikväll!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
misery_chick men då kan man vända på frågan o fråga om han har ngn grund som kan styrka att d _inte_ gör ngn skillnad. så finner du svaret där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tänder ett ljus men för min bästa kompis som omkom i fredags.. VIla i Frid!
http://www.herrbitter.blogg.se/
BEGRÄNSAD F22 så du svarar med motfrågor, det får en ju att ro att du inte direk har något svar. jag har inte uttalat mig om huruvida det skulle göra någon skillnad eller ej, så jag ser inte varför du känner att det är en bra ide att slänga tillbaka frågan på mig. Men då du verkar tycka att ljus i folks fönster och liknande saker skulle göra skillnad så blir man ju lite nyfiken på hur?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ska vi tända ett ljus för barnen i afrika som dött under den senaste tiden med?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
misery_chick nåväl, jag får skylla mig själv för att jag gått off topic med x antal människor. så nu måste man böka me dig oxå. -suck- familjer som blivit drabbade av dessa tragedier blir påminda om att det finns goda människor, medmänniskor som bryr sig, som tänke rpå dom. att dom inte e ensamma. visst kan man känna medkänsla för ngn i sin trygga lilla vrå. men varför inte göra handling av sin medkänsla? vare sig d e genom att tända ett ljus, skapa grupper på diverse community, sätta ngn blomma ngnstans etc e3tc listan kan bli lång. d e väl bristen på handling av medkänsla som gör att d ser ut som d gör på många ställen i världen. hoppas du e nöjd me ditt svar o nu lämnar jag tråden. för jag trodde aldrig att tända ett ljus för en viss person sku skapa ngt sånt här. usch.
haha BEGRÄNSAD dem ser ju inte ljusen förutom i dem husen dem passerar,dessutom hur ska dem veta att det är till engla? alla hänger inte på facebook
BEGRÄNSAD F22 "isst kan man känna medkänsla för ngn i sin trygga lilla vrå. men varför inte göra handling av sin medkänsla? vare sig d e genom att tända ett ljus, skapa grupper på diverse community, sätta ngn blomma ngnstans etc e3tc listan kan bli lång. d e väl bristen på handling av medkänsla som gör att d ser ut som d gör på många ställen i världen. " jag tror inte det är bristen på folk som skapar grupper på internetcommunitys, tänder ljus eller sätter en blomma vid sitt namn på MSN som gör att det ser ut som det gör i världen.
om något så är det väl rätt illa att folk isället för att försöka göra världen bättre och faktiskt förändra saker nöjer sig med sånahär små icke-handlingar och sen känner att de gjort något av värde.
BEGRÄNSAD F22 jag fattar inte ett ord av vad du skriver. du är 22 år och har "kunskap är makt" som forumsignatur. är det bara jag som ser ironin i dina inlägg? måste jag be dig kolla på whoas regler angående detta?
18 - Skriv normalt i dina inlägg Låt bli att enbart använda STORA BOKSTÄVER, eller att bLAnDa bOKsTävEr i klockren fjortis-stil. Det är också irriterande med en massa !!!!!!!!! eller ??????? och liknande. Detta gäller så klart även fetstil och kursiv stil. Vänligen använd dessa funktioner med vett. Bryter ni mot denna regel kommer ni få en tillsägelse, varning eller i värsta fall bli bannade. also sage
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
men äh, offtopic. vidare diskussioner om detta kommer jag svara på via GB.
BC99 P24 vad fan är det du säger? istället för att sluta gnälla över tidigare fall så kan du ju ta samma initiativ som
BEGRÄNSAD F22 har tagit.
jävlar vad man kan snacka framför datorn. agera för helvete istället för att sitta och irritera dig över att någon
faktiskt tar ställning.
anledningen till att media har dragit ut på just denna händelsen är för att om dem skapar headlines om en försvunnen flicka så vill folk givetvis få reda på vad som händer och hur sökandet går, därav har media en skyldighet att upplysa folket.
och att dra upp ursprung och religion är fan bara idiotiskt!
ricardo campogiani?! fatima?!
men för helvete sluta gnälla så jävligt på BEGRÄNSAD F22 . Det är ingen som MÅSTE tända ett ljus. Det är en fin tanke helt enkelt, kan vi inte låta de va?? Vila i frid Engla
anledningen till att media har dragit ut på just denna händelsen är för att om dem skapar headlines om en försvunnen flicka så vill folk givetvis få reda på vad som händer och hur sökandet går, därav har media en skyldighet att upplysa folket. media uppmärksammar det för att sälja.
Försvunnen...?
Beat the odds like an abusive freak show owner
tror du dem uppmärksammar big brotherfjollor och andra låtsaskändisar för att det är deras skyldighet att upplysa folket?
om något så är det väl rätt illa att folk isället för att försöka göra världen bättre och faktiskt förändra saker nöjer sig med sånahär små icke-handlingar och sen känner att de gjort något av värde. det är fortfarande mer värt än att sitta och böla över att alla inte får lika stor uppmärksamhet av media. det minsta du kan göra är att tända ett ljus, men det är fortfarande någonting.
Vafan är det för fel på folk på whoa ? det är en fin gest att tända ett ljus för engla, hur kan man inte acceptera det utan att ta upp andra tragiska händelser som förekommer i världen ? det handlar för fan inte vem det är mest synd om.
SKU - SKU - SKULASON!
afro_p sluta vara så trångsynt, du vet vad jag menar. självklart är det i försäljningssyfte också men att börja en story och sedan aldrig riktigt berätta hur det gick går inte riktigt ihop.
maran bra, håller med helt.
Vafan är det för fel på folk på whoa ? vad är det för fel på dig som inte inser hyckleriet i att uppmärksamma endast en typ av människors tragedier?
afro_p vad menar du med endast en typ av människors tragedier ?
afro_p P17 du är fan inte på riktigt om du menar att tända ett ljus för Engla är att hyckla.
SKU - SKU - SKULASON!
maran: Om det endast vore för henne och dina känslor du (gemene man/kvinna) gör det varför är det då så viktigt att "Sprid informationen via sms och mail"?
DIF!
bob P19 jag har aldrig sagt något om att sprida informationen via sms eller mail. Det är upp till var och en att besluta om man vill tända ett ljus eller inte men fattar inte hur man kan gnälla eller ifrågasätta den som väljer att tända ett ljus.
SKU - SKU - SKULASON!
kände inte henne så kommer nog inte tända något. men fin tanke.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Ja fan vad hela skiten har gått för långt nu med folk som heter "rip engla" på msn, emails och kedje-sms. Herregud. Känns som att varenda jävla idiot vill försöka fiska uppmärksamhet genom den här flickans död "ooh kolla mig! jag bryr mig!". Den som gör ett löjligt jippo av min död kan förvänta sig ett bollträ i pannbenet av mig när de kommer till andra sidan.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag fattar inte heller varför alla börjar hacka på begränsad. Det var en fin tanke, inte någon lag som alla måste följa. Jag ska tända ett ljus för flickan och krama min egen dotter extra hårt. Istället för att sitta på internet och gnälla över att ingen bryr sig om de barn som svälter i afrika. Men tänd ett ljus för dom då era bitter*****!
word up precis GAIA tänkte skriva likadant :D
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
du är fan inte på riktigt om du menar att tända ett ljus för Engla är att hyckla.
du är fan inte på riktigt om du menar att tända ett ljus för Engla är att hyckla. oj råkade trycka på enter menade inte så tycker det är en bra tanke men tycker hela skiten är sjuk eftersom en persons död uppmärsammas så stort när andra bara glömms bort bara för att dem inte skulle sälja lika mycket ex om aftonbladet skrev om dem
maran P3 Ja men när man gör det till ett msn/face book-fenomen så blir det ju bara löjligt och ovärdigt.
DIF!
Jag känner fan ingen som skickat kedjesms eller mail eller har ros vid sitt namn på msn. Verkar som att ni hänger med en massa fjortisar själva, ta fan inte ut det på annat folk då...
What I said, yo!
afro_p P17 klart att ett bortrövat barn som söks i en vecka för att sedan visat sig blivit mördad uppmärksammas mer än en 80åring som får hjärtattack.. okej, kass liknelse men du fattar, fallet fick ju rätt stor uppmärksamhet från dag 1.. och sen när det är en sådan här vidrig människa som gjort folk uppmärksammar det.
ren skit snack afro_p. det går fan inte att resonera på det sättet. gör aftonbladet fel att skriva om detta, eller hur tänker du? skiten är en ren tragedi och det bör definitivt uppmärksammas. hur vill du att det ska gå till? ska man sörja över liknande händelser under en exakt lika lång period för att det ska vara rättvist? måste aftonbladet lägga varje död på första sidan? jag fattar inte ditt sätt att tänka.
Jag tänder mitt ljus för 42-åringen! FREE 42-ÅRINGEN!!!!!!!!!!!!!
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den. FREE 42-ÅRINGEN!
Jag kan vara tydlig och säga att jag HATAR snabbknullare och tvångsknullare.. folk som förgriper sig på stackars barn som inte har styrkan att slå emot, styrkan att kämpa emot, eller folk som förgriper sig på kvinnor ute med tvång till sex och dylikt. Det är SMUTSIGA människor som gör så och det är därför vi hatar det och vill inte ha det så i vårt samhälle, självklart som bara fan att vi vill skydda vårt land från PEST. Så när era barn blir kidnappade och sen knullade i alla hål, för att sen lämnas för att dö då kan ni komma hit med era jävla gnäll istället om andra barn som svälter. Ni gör ju säkerligen inte ett jävla piss för något jävla barn så vitt jag vet, om man ska förändra saker o ting måste man in till roten av ondskan och bekämpa den. DET ÄR DÄRFÖR vi i Sverige ska visa att vi inte tänker tåla den här skiten och att vi blir ÄCKLADE av män som gör sånthär mot småbarn osv... Pfft...
What I said, yo!
Ok nu fuckade sig texten igen.. men ja, ursäkta att jag var tvungen att vara så grov men ibland krävs det lite sånt också...
What I said, yo!
brajjamaja P19 nu har du dratt två jävligt osmakliga skämt, kan du inte bara lägga av.
PhilAhz0phee F22 "Ni gör ju säkerligen inte ett jävla piss för något jävla barn så vitt jag vet, om man ska förändra saker o ting måste man in till roten av ondskan och bekämpa den. DET ÄR DÄRFÖR vi i Sverige ska visa att vi inte tänker tåla den här skiten och att vi blir ÄCKLADE av män som gör sånthär mot småbarn osv..." genom att tända ljus? är det ett ställningstagande nu? tänd ett ljus så att pedofiler förstår att det inte är okej att ha sex med barn?
chana_masala P19 Jaja fortsätt svälj allt massmedia sprutar i ansiket på dig!
Jag vet att han egentligen är oskyldig, Anders vi tror på dig. Ses snart brorsan!
FREE 42-ÅRINGEN!!!!!!!!
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den. FREE 42-ÅRINGEN!
genom att tända ljus? är det ett ställningstagande nu? tänd ett ljus så att pedofiler förstår att det inte är okej att ha sex med barn? Iofs var det inte alls vad jag syftade på syftade på att det vore fint med lite medkänsla INTE med ljusen!!! Som sagt skiter i ljusen.. men om folk kunde sluta tjafsa och skänka en tanke öht vad det jag syftade på!
What I said, yo!
Jag skiter i hela diskussionen, jag kan bara säga att som mamma blir jag berörd. Det blir jäkligt påtagligt att höra om ett nergrävt mördat barn, när man sitter med sin egen dotter i famnen. Visst är det irrationellt, med tanke på att barn dör på grund av sjukt mycket orättvisa anledningar hela tiden, varje dag. Men jag styr inte över mina känslor i alla fall. Jag kan inte tala för nån annan.
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
I åldersgruppen 0-14 år har sedan år 1990 i Sverige i genomsnitt 7 barn per år blivit offer för dödligt våld. Majoriteten av dessa mördas (dråp inräknat) under deras första levnadsår (ofta p.g.a. en moderspsykos). (källa SCB) Mordfall har alltid nyhetsvärde, men mord på barn har större nyhetsvärde eftersom det är ovanligare. Om gärningsmannen är okänd eller på frifot öppnar detta för en följetongsjournalistik som säljer extremt mycket lösnummer (ännu mer nyhetsvärde). Engla, Bobby, Madelene är exempel på dessa typer av historier. När barnen återfinns, eller när mördaren haffas självdör historien oftast relativt snabbt för att bara återkomma i form av sporadiska uppdateringar. (t.ex. vid en eventuell rättegång ect.) Det är därför inte speciellt märkligt att denna typ av händelse får så mycket medialt utrymme och som följd av detta hamnar på den så kallade samtalsagendan. d.v.s ett samtalsämne vid middagsbordet, fikarummet etc. Efter allt detta måste även läsarna, tittarna - konsumenterna få ett avslut på vad de genomgått. (det blir lite som en film med ett väldigt abrupt slut) därför är ett påhitt som detta ett rent naturligt (och tämligen väntat).
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
med risk för att låta jävligt kall... men va fan ska jag göra det för? jag kände varken henne, hennes mamma eller restrerande släkt. ska vi tända ljus för alla som råkar ut för nån skit?
frankielamps måste aftonbladet lägga varje död på första sidan? om alla var av uppfattningen att alla liv är lika värda borde det ju vara så.och sen när det är en sådan här vidrig människa som gjort folk uppmärksammar det. är inte alla människor som mördar folk utan anledning lika vidriga? eller utseende kanske spelar roll?
bob våldtäktsmän.
What I said, yo!
Redaktionen
2008-04-14 20:27
Fick precis ett SMS om detta från en svensk B-kändis.. vadfan? Jag kan inte hjälpa att inte bry mig.
namaste
Misery_chick tror du på fullt allvar att de tända ljusen ikväll handlar om ställningstagande så att pedofiler ska förstå att det inte är ok att antasta barn ? tänk efter för helvete
SKU - SKU - SKULASON!