Linköping
Efter ett år i Sundsvall så börjar jag tröttna och tänkte fortsätta mina studier i l-köping. Nu till frågan. Var är det bäst att bo (studentkorridor)? Jag står i kö på studentbostäder.se. Ryd, T1-området, Lambohov? Vad borde jag satsa på??
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
MiBunDemFiyah P21 fuck lombohov ska det var ska det var Ekholmen . det är där det händer om det händer något...
Hur e avstånden där ifrån till city resp. campus?
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
Dirty-k P19 Fuck dig! Lambo iz the shizzle...eller var iaf, nu har alla flyttat! VessmaNation
ne för fan ekholmen är helt fel sida utav stan asså..satsa på ryd i såna fall shysst ställe..när till universiteter om du ska läsa där gång av stånd. i från ekholmen är det fett långt.måste du åka buss o shit. så kör på ryd eller t1.men ryd är bäst.
Ok, Ryd alltså. Hur e det med studenterna? Vilket ställe har mest fester :)
ryd är student ställe som fan..bor många studenter i ryd. så det är nog mycket fester där asså.finns ju hergården där också , typ liten studentkrog eller vad man nu säger. hyfsat när stan också.tar väl en 20 min att gå kanske.
Det låter ändå överkomlig. Får väl ta och skaffa mig en cykel...
T1 is the shiit!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
(nära till sjukhuset när du ska magpumpas)
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Haha, det låter stabilt. Hur e det med Irrblosset och Flamman då? Det hörs ju lite dagis över det hela...
Dirty-K så måste du ta ekholmen bara för det är det "thugigaste" placet i stan och för att det "passar en hiphopare" de fett långt och onödigt.. ryd finns det mest ungt folk i och närmare till universitetet
don´t mess with ma fro, bro!
+ att de inte är lika äckligt där
Aha, så Ekholmen e hoodet?? Kollade på en karta nu och Ekholmen känns inte som ett alternativ
ekholmen är inget thugställe heller skäggetorp är därimot thugställe.
Berga är väll "värre" om man ska gämföra hoods ändå, men långt de med... ryd e väl iof oxo åt ghetto hållet, men ändå bättre på många sätt än ekholmen och som sakt tar 5-7 högst 10 minuter att cykla dit i chill takt
Det är ju för fan i ekholmen linköpings kossor betar.. Ska man bo nån stans ska man bo i T1 eller ryd.. Lambohov är för långt borta. Berga är nice, 5 minuter från stan, vidinsjö funkar.
ok, skabbet (skägget, för de som inte känner lkpg) är väl de ruttnaste stället.. men sen kommer nog ekholmen.. iaf enligt mig
asdöd fast berga är ju ändå på helt fel sida av stan om mannen ska till universitetet mä hojj varje dag?
Nu känns det som det står mellan Ryd, Flamman och Irrblosset. Någon info om de två sistnämnda?
linköping är nice :) där vill jag med plugga. kan inte säga att jag vet mycket om studentlivet dock...
...looking more like 5 cent
Fett bra drag på studentfesterna, fly chicks och vettigt folk överlag. Det vettigaste är nog T1 eller Ryd skulle jag tippa, bor du i Ryd är det i princip bara att rulla till campus så är du där. Fördelen med Ryd är givetvis centrumet, rätt mkt grön områden, alla studenter bor i princip där. Nackdelen är väl att det är rätt risigt på vissa ställen, dåliga bussförbindelser till vissa ställen osv. T1 känns lite mysigare, men Ryd är helt klart mer praktiskt och inte fy skam.
Om det e lite risigt spelar ingen roll. Bodde nog i S-valls skabbigaste korridor fram till förra veckan. Bara det e centralt så e det lugnt. Har ingen lust att sitta och häcka nånstans utanför händelsernas centrum :)
Men man behöver verkligen inte vara i stan, Ryd är jävligt nice, händer massa där och inte särskilt långt till centrum, 15-20 minuter från stan på cykel om du är full.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Även om man är så här
full?
Haha, näe, då måste man nog ta taxi om man vill vara hemma innan det är ljust
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Jag bor i Ryd ;) :P Ryd ska du ta ifall du ska plugga,studenbostaeder Billigt här för att de är just till foer studenter Sen har de massa galna fester! Just join oe= mina öäå funkar inte
"I said yes,what is it about the word sure you don't understand?!" Homer
men äru trög lr? =P
_overcome F17 du är baraq avis du vet att ekholmen äger om man nu bor i lkpg..
overcome. Berga sitter typ ihop med stan. Ska man cykla bort till resecentrum tar det ju max 10 minuter. Iallfall med mina feta jävla anabolaben.
Bah! Jag cyklar från Ryd till stan på 8 minuter yao!
dirty-k tillåt mig: hahahhahaha asdöd jo det har du rätt i.. men det beror ju också på vart i berga man bor.. och även om det sitter ihop med stan så är det ändå fel sida av stan.. är ju skillnad med typ t1 som oxo sitter ihop med stan fast på samma sida som univertistetet.. men de klart, har man anabola ben som du o diggar att hojja en bit, och kanske även i slask och snö på vintern så är det ju ett utmärkt val ;)
overcome.. Det har du rätt i. Men T1 känns som att det ligger i stan typ. Vilket universitet menar du? US? Från T1 tar det 2 minuter till trädgårn, och därifrån nån minut till city. T1 is zö shizz, helt klart.
ja tycker det känns som att t1 hänger ihop med stan lika mycket som berga.. det är ju rätt stora områden men är man i utanten av båda åt stads hållet så är det väl ungefär lika långt.. jag menar universitetet nära/i lambohov
T1 ser ut att ligga riktigt najs men dom hade inga korridorsrum så det lutar åt Ryd/Ryds Allé, om ingen rekommenderar Flamman eller Irrblosset
MiBunDemFiyah P21 t1 suger bor bara massor av gamlingar där vill du ha fest och bra ute liv är det ekholmen som gäller..=p
MiBunDemFiyah P21 Jag känner några familjer som hyr ut ett rum i deras lägenhet, det går alltid att fixa. Främst i lambohov och skäggetorg.. Men det är en liten detalj som kanske inteär sååå het...
Och detaljen eee?? Sen föredrar jag korridor så man lär känna mkt folk på kort tid
Men Ryd vafan,studentlägenheter!! + Att du lär hitta massa polare där i din ålder och så. Nära till univeristetet,gångavstånd också, tar typ 10 minuter eller lite mindre. _overcome och jag cyklar till skolan/stan det går sjukt snabbt fan
-=SimPsonS=- HAHAH din gammle stolle dära ;) håll käft förfan jag cyklar ändå från skit-slätt yo!
MiBunDem Detaljen är att det är somalier som hyr ut.
Iofs e dom somalierna jag känner jäkligt trevliga men det blir med 99% säkerhet Ryd ändå...
Vill du bo i hooden så är det Ryd som gäller... Annars föreslår jag T1, Stolplyckan..
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
slaka är ju jävligt hett annars då...
tåg, tåg och...tåg!
Antoonee P0 säger killen som bor i ekholmen.. trodde du repppppppa..lennn
men är du student är ju ekh lite off. ryd är mkt studenter o sånt, mkt fester. verkar nästan vettigast att bo där om du ska studera
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef
MiDumBEM! Alltså nej, somalier är ju fett härliga, slappa och trevliga människor. Jag tänkte mer på att dom brukar ha 40 barn hemma och laga mat som både låter och luktar låååångt över det normala.
Haha, tycker det låter härligt. Kan iofs bli jobbigt där jag bor nu när nigerianerna börjar laga kryddstark kyckling och lyckas bränna allt som går att bränna klockan sju på morgonen, så man vaknar och tror att det brinner
"så man vaknar och tror att det brinner" nej, så man vaknar och tror att nån satt eld på ens eget assgrass.