mamma: sök om libanon på gigolo (google) hon sa d precis hahahah
www.gbg031.se
snattali HAHA gör hon? Hahahahahaha! haffad HAHA!
Min mamma trodde att kronofogden hette kronofågel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kan vända på det jag har bott i Argentina i några år (just nu är jag tillbaka i Sverige) och jag var inte så bra på spanska i början. Bl.a. skulle jag säga att någonting var på onsdag och sade a la miercoles. Det betyder ungefär "åt helsike"...
sjukt kul tråd för övrigt.
yea min mamma e som sagt rätt roligt.. När vi kom till Sverige för en damn massa år sen fick vi en chockladask av en granne som ville välkomna oss in till grannskapet, well min mamma hade hört nånstans att bonito va fint på svenska .. well min mamma ville säga ah tack va fint, men hon säger ( med sin högljudda latina-röst) VAA FAANNN! grannen blev lite paff, ok säger, ehm ni kanske inte äter chocklad? Hahaha garvar än idag..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Diplomats sen har han sina klassiska uttryck: "jååh jååvist" "fiiifan" "fafaaan" "varfor?" "ja har inte visstit" Damn! Spansktalande? Farsan är exakt likadan, jååh jååviiist, fiifan, jevvla fiifaaan, måste vara något som naturligt kommer med de som pratar spanska, :D
Jobbade med en tjej från Iran förra året, En dag hade vi Wallenbergare på meny, då var det det här vid kassan när hon fråga vad gästerna ville äta: "vill du ha Vallentuna?" alt "Vill du Hallonbergare?" Det gick verkligen inte att lära henne säga Wallenbergare. Sen Soltorkade tomat och Kesella var inte lätt heller.. Saknar ibland att jobba med henne, vi skrattade mkt tillsammans på jobbet..
New Zealand Why not?
Min mamma är helsvensk å snackar ändå gaaanska knackig svenska! :P Ett ex; Mamma: Vilket var du i stan med? Jag: Va? Vem menar du väl? Mamma: Ah jusste! Mamma: Ska vi gå ner på affären? Jag: Hahaha, i affären heter de. Mamma: *host* Ah, kanske de! Min mamma är som hon är asså!
Trodde du ja!
Min mamma kan inte uttala vissa bokstäver så det blir typ tojka istället för torka och hambullalle för hamburgare. Pepsi maxi säger min pappa ganska ofta som säkert många andra föräldrar.
Liqorice = Lakris minus u & t
"I said yes,what is it about the word sure you don't understand?!" Homer
sofia1 F17 Vem är det som har knackig svenska ? "Ska vi gå ner till affären?" Heter det väl änna ?
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>
zegoo tyst med dig nu! :P
Trodde du ja!
farsan mitt på motorvägen i spanien (där han e från) : - "jak e kisnöydight"
haha.-.. kan inte komma på nåt extremkul som morsan o dom nyligen sagt. däremot igår, så var jag hos min brorsa och hans tjej, brorsans svärmor hade skrivit såhär på ett grattiskort till brorsans och tjejens unge: "KRATTIS PÅ 2-ÅRS DAGEN ÖNSKAR MÅRMÅR"
ja just det. typ ordspråk och uttryck som farsan översätter direkt till svenska och gärna använder, som inte låter så normala på svenska. "deras pappor är hundar" "pruttungar" öh nej. bara därför kom jag inte på dom roliga.
En gång ringde en bekant till mina föräldrar. Det var min mors födelsedag, hans svenska är ju lika kontrollerad som vinden. SÅ när min kära mor lyfte luran var det nån som vrålade "HORA HORA HORA HORA" Min mamma undrade vafan det var frågan om. Det ringde upp igen och fransmannen undrade varför hon slängt på luren när han grattade henne på hennes stora dag ?!
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>
En gång ringde en bekant till mina föräldrar. Det var min mors födelsedag, hans svenska är ju lika kontrollerad som vinden. SÅ när min kära mor lyfte luran var det nån som vrålade "HORA HORA HORA HORA" Min mamma undrade vafan det var frågan om. Det ringde upp igen och fransmannen undrade varför hon slängt på luren när han grattade henne på hennes stora dag ?! vi hade en dansk förälder på min skola. på skolans avslutning och 10-årsjubileum skulle han ställa sig upp inför publiken och gratulera skolan och valde att avsluta sitt tal med just de orden; HORA! HORA! HORA!
haha skön tråd :D min chilenarmorsa ville va artig mot min polare så hon kom in när vi snegla på tv:n och frågade: "viil ni håå muuruut?" jag o min polare titta på varann och frågade vill vi ha vad? - "muuruut?" *lång tystnad* sen kom vi på ahaa om vi vill ha morot? -jåå, muuruut! - mo-root, mamita, mo-root - jåå, muu-ruut, jå så ju de! hahaha haha det finns en 33-årig chilenar-turk i mitt lag som pratar sjukt kul. vi hade match och de va grymt kyligt men dock soligt och han va enda som hade shorts. dom fråga han: ipek, varför har du shorts? -jag vill suula benen fasen *han tittar på mig och säger* - fäst du ok jak, dagge, vi behover inte suula, vi e chocolat inte såm frederick der, han er bläckfisk (han menade blekfis såklart hahah)
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
"det är massa muggar här! ja dödar muggar, jäte mkt muggar" morsan när huset invanderades av myggor!
www.gbg031.se
Mina föräldrar har ju affär, och så var min mamma bortrest nån vecka. En av våra kunder som är en gammal tant kom in och frågade min pappa: Vart är din fru? Pappa i glad ton: Hon har gått bort Nästa dag kom tanten in med blommor och beklagade.. Stackarn!
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
hahahahah dragon_joezip P60 soog min qiuq negro conchertumadre chupa el grande kom chit och ta den jevla mobil fifan!!! negro culiao de mierda ven paca negros de palo te quebro flaco conchetumadre haaaa haaaa haaaaaaa? haha
http://soundcloud.com/rod_g
Haha.... fifan vilken rolig tråd :D Min morsa är typ helsvensk men är rätt rolig ändå: Ofta när hon ska tilltala nån av oss drar hon igenom hela familjen först "Mats... Liv... Linus... David..." INKLUSIVE hunden =) och hon har typ superminnet egentligen, men just namnen faller ut fel. GSM istället för SMS hehe. Sen typ alltid när hon ska bjuda på nåt så frågar hon "vill du ha lite mer juice" och börjar hälla oavsett om man svarat eller inte eller ens om man svarar nej klart och tydligt...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
refused.. jag trodde det va min mamma bara som gjorde så, jag är iofs ända tjejen i familjen men ändå drar hon upp alla mina bröders namn och mostrars btw ( har 7 st hehe) innan hon kommer till rätt namn.. cute lite jobbigt ibland dock hehe
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Gaby samma här.. Här är en till: bofflor = våfflor
här får du lite kärlek
hahahaha denna tråden e riktigt fet juh hahaha jag minns en riktigt fet grej som hände när jag gick i mellanstadiet. jag hadde varit dum på gympan så jag blev avstängd ett tag o sen när jag fick ha gympa igen så ville jag inte så blev det föräldrarmäte ang det och min morrsa satt där hahah shag eseja til Tico han emoste gora inbrott! hahaha lärarens min var helt enastående hahaha d hon ville ha sagt var Jag säger till ticoa att han måste göra idrott! finns en hel del sånne grejer! fast det var förr i tiden nu e hon fan hur bra som helst på evenskan! be en latina säga 77 så kommer ni höra något roligt!
jag e så RAK att du blir SNE!
min kompis brukar säga : eyy kan du lägga cola eller? fast han menar: kan du fylla på cola eller? sen har jag hört: kan du lägga musik lr`? hhaha ;P
dragon_joezip P60 Eh alla chilenare låter inte så och det var väl inte särskilt kul att han kallade dom svarta snubbarna för jävla svartingar direkt...
www.google.se
Svinkul när min kompis morsa alltid säger "Ett ögonblack" fall man frågar fall han är hemma hahah
"Don't schsch me motherfucker"
min mormor är finsk och blandar ihop "han" och "hon", dessutom är hon sjukt dålig på namn... därför kan vissa kul situationer uppstå Ex. jag var i tio-årsåldern och mormor skulle köpa glass till mej. mormor ropar: Tomas! Vill du ha en glass? jag (tjej vid namn kajsa): Mmm (jag är van och orkar inte rätta henne) Mormor till glassförsäljaren: Han vill ha en glass (pekar på mej) Glassförsäljaren kollade länge på mej och min blommiga tröja med höjda ögonbryn innan jag fick min glass. ett annat klassiskt uttryck från henne: "Gå inte under bilarna" - bli inte överkörd
inte föräldrar men.. igår när ja skulle på bussen så sitter det en invandrare som kör, jag:du går ner i sandudden va?(ställe jag bor) han:VÄH?!(skrek) jag:sandudden,går du ner? han:JAAH, ELLER, DU MENTAR SANTOTTÄN?!(skrekfortfarande) jag:hahaha mm precis så gick ja bak å satte mej haha :p
Rädda en ko, ät en vegetarian!
pappan på sjukhuset : Jag är här för att runka mig
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Hur skön tråd som helst, hade helt missat den. Fått mig många bra skratt, alltid lika roligt att höra ens föräldrar och andra invandrare säga lustiga ord på svenska. Måste också få dela med mig med lite...just nu kommer jag på två ord mina föräldrar har sagt, hade säkert kommit på fler men det var ett tag sen jag träffade mina päron så minnet sviker. Anyway...när min syster var yngre och hade kalas så fick hon en polkagris. Efterårt när alla gått så gick vi igenom hennes presenter så utbrast farsan "Men vadå? Flickor kan ju också äta "pojkagrisar ", det är inte endast pojkar som får äta det". En annan är min mami som aldrig klarar av att säga vispgrädde , utan det blir alltid vipsgrädde . Well, ett litet bidrag från mi. Chau.
Komedi här asså! Här kommer en till varsågod. Vi satt hos en polare (från El Salvador) och spelade xbox. Helt plötsligt öppnar hans morsa dörren o säger på spanska: "Var e fjärrkontrollen Biatch!" Vi dog av skratt =) Vi fick reda på att hon ville ha fjärrkontrollen till VHC-apparaten aka Videoapparaten. "H" uttalas - "ache" och "V" & "B" byter lätt plats i det spanska språket. Keep it rollin'!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
Producent
2006-05-26 15:46
Pancho_ P21 skrev "Var e fjärrkontrollen Biatch!" Fett rolig. Min pappa e från Tyskland, där finns en stad som heter Haagen. Så han säger alltid Stadshaagen, Hjorthaagen o.s.v. Säger Sollna istället för Solna och massa annat roligt. Min mamma e från finland och tar också alltid fel på hon & han för dem har ju bara ett ord för det. Hon e inget vidare på engelska heller, som Oprah Winfreys produktions bolag som heter HBO, så säger hon Håbbo eller istället för Jamie Foxx så säger hon Säjmi Fox, Alexander Baard-blir Alexander Barrdi.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
varföör du jora so ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gabi getingar sa jag när ja va liten =)) söta små getingar..
cry me a river! --> thcrew
Kom igen fler! =)
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
"yteh gångsförbjued gå häm" kompis kära fader hahahahahahahaha
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Vi satt vid middagsbordet at nar min morsa plotsligt fick for sig att hon skulle anvanda uttrycket "Jag tror det ligger en hund begraven har!" men nanstans blev det fel och istallet sa hon "jag tror det ligger en gravad hund har!" ... hehe... det var galet kul...
Do you know were we can take a dope? min mormor till en servitris på malta om vart man kunde bada I would like some soap.. mormor igen, skulle beställa soppa på malta
Hahahahaha =)
här får du lite kärlek
VI MÅSTE VINNA DENNA INGEMARSLAND!
Random användare på youtube "Hasch är farligt ju.. det är typ vitt pulver man ser konstiga grejer av. Sen kan man få psykos ett år efter och dödar sina barn"
Det kladdade med en klubba en en gång, ensån där polkanapp man köper på liseberg.. Då slänger farsan ur sig. Unno haffi torka av di godis on dem byxa.! Jag skrattade så jag visste inte vart jag skule ta vägen
Walk an live, talk and bum a claat ded´
min mamma satt brevid mig och läste den här tråden, sen dängde hon till mig med DN och sa: -Disrespekt, man inte skoja om föräldrar sådär. Sen smällde hon till mig en gång till, och gick. Nu när hon är borta kan jag säga att hon brukar översätta judiska ordspråk (hon kan flytande svenska, men inte när hon är upprörd. Fast det har jag inte berättat) Ibland säger hon att jag och min bror lämnar henne "som att jag skitit på mig" och att hon ska leka tuggummi med "din fitta, kurva(=hora)"
Mooving beyond borders of time, Backwads but Forwardsš
Hahhahaha min farsa ringde nix registret för några månader sen efter att en telefonförsäljare väckt honom på morgonen. farsan: Kule, tjeena skulle vilja spärra telefonen (o så börjar han flippa som fan mitt i samtalet) från sånna här jävla försäljarna, fan ringer morgon, kväll fan. han säger alltid Kule i början på samtalen också = lyssna på estniska. fan de här lät inte så kul när man berättar om det men de va jävligt kul o höra.. haha o alltid när det ringde försäljare förut så svara han alltid o sa: Kule, fan ja vill inte ha eran jävla skit. Gick det in eller? HAHA
hahahahaha jeeevla fifan tog en timma att läsa allting. Min pappa pratar egentligen i det närmaste flytande svenska men arabiskan kan slinka in i ibland... Sen är han (enligt honom själv) dyslektiker. På svenska skriver han som han tror att allting låter & de e alltid skitskoj att läsa det han skriver, typ om han ska skriva upp namnet Lennart + ett nummer blir det LÄNARTT 123456. Sen frågade jag honom en gång om han gör detsamma på arabiska, som jag inte kan läsa. JAG: När du skriver på arabiska, gör du som på svenska och går efter hur det låter? PAPPA: Ja. JAG: Men det finns väl ett standard skrivsätt? PAPPA: Joo... JAG: Men blir det inte fel då eller?? PAPPA (glatt utfall): Jo visst! Sen kan han göra lite roliga uttal på saker och ting som typ McDonald's - Maggdonnalds Tuggummi - Tuyggumme Mercedes - Marrcedes Försäkringskassan - Forsäckringkassa. Sen måste jag berätta en annan rolig sak som hände för många år sen... En snubbe hade nyss kommit hit från libanon och jobbade på sin brorsas pizzeria. I hans familj finns det nån som heter Zeinab. Han står och rullar pizza när en kund kommer och frågar: - Var har ni senap? - Senab inte her, Senab hemma!!
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
det är väl mest uttalet som är skoj...att säga skiten istället för skytten , osv... annars är mina föräldrar (och många juggar) väldigt glada för att använda svenska ord med makedonska böjelser...typ dammsugaren heter damsugareto, köttbullar heter tjotbularinja, bokhylla heter bukkila älskar mina föräldrar.
We call them winerbrods.
berimbau hahaha, den sista va skön.