I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Invandrar-morsans härliga svenska

Övrigt - Blandat

2006-03-03 20:53

Invandrar-morsans härliga svenska

Alla som har en invandrarmorsa/farsa har säkert hört ett par tusen roliga saker som dom sagt helt fel eller i fel meningar.

har bajsdåligt minné, så dåligt att jag glömde bort vad hon sa nyss. så jag skriver nåra senare

så droppa dom roligast ni har hört nu jalla!

www.gbg031.se

2006-03-03 20:54
Är Minné släkt med Linné?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2006-03-03 20:54
lätt, jag är lika dålig på svenska som morsan!
www.gbg031.se

2006-03-03 20:55
Min mammas svenska är helt oki, men hon lär sig engelska nu. Det blir helt tokigt, skitkul när hon är i London och ska prata engelska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-03 21:01
När jag och min bror satt vid matbordet en gång, så frågade min mamma helt plötsligt " Vill ni ha ljuuuuus?"

Vi tittade på varandra och förstod ingenting, ljus? Sen tog det några sekunder och vi insåg att hon ville säga JUICE, och började asgarva... stackars mamma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-03 21:38
Mamma jobbade som svenska lärare, men råkade ändå göra bort sig lite då och då

"Vi måste vara där för eleverna och pippa (peppa) dom så mycket som möjligt"

Eeeh... ja, ni förstår nog att lilla Lisas mamma vart lite förvånad.

Fler exempel

Mamma: Är dom lebbisar?
Jag: Mamma menar du inte lesbiska?
Mamma: Aaa, lebbis lesapisk… samma sak.

Mamma: Hur åker man till Jagobisbäri?
Min bror: Jakopsberg mamma inte "jagobisbäri"
Mamma: Nej, du kan inte. Jag säger rätt.

Sen är ju irani mammor också väldigt duktiga på att lägga till ett E i nästan alla ord

Vart eska do?
Hållekäften
Vart är din beror?
Do har belivit mycket estor

Hon var söt min kära mor :)

2006-03-03 21:45
har en annan rolig sak en manlig lärare (han är dock svensk) skulle informera eleverna i sjätte klass-ja i morgon så ska vi baka lussekatter i skolan, men läraren sa fel ,,,o sa imorgon så ska vi baka lusseballe i skolan !! hehe
Poet

2006-03-03 21:49

Farsan till min lillebrorsa:
"Du har två händer i dina händer!!"
Han menade:
"Du kan använda dina händer!!"
What I said, yo!

2006-03-03 21:54
min morsa säger alltid han till hon å tvärt om. men annars har hon börjat bli mycket duktigt på svenska..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-03-03 21:58
Min moms är sötast i hela världen...

Den bästa:

Mamma skulle förklara att hon sett en get med sina bebisar nere vid dammen därhemma..

- Där va en jätte söt get med sina getingar nere vid dammen!

Och det är inte bara iranie-mammor som lägger till E.. haha chilenare är värre.. uttalar grejer på spanska när som snackar svenska.. - och chilenare har en dålig vana att översätta våra ordspråk till svenska.. som inte make sense när man översätter dom!

Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-03-03 22:19
Liyah: andra generationens invandrare ?

Poet

2006-03-03 22:21

Nej det har hon nog inte.

What I said, yo!

2006-03-03 22:31
Min tjejkompis mamma kan absolut inte säga Bergshamra.
När hon säger det låter det som en främmande exotisk plats man aldrig hört talas om.

"Eva, de e hon som bo i Barrisamra va"

Sen kunde min pappa också bland ihop han och hon, jag tror att det hr med vad det är för språk de pratar i grunden. Är det latinskt språk som definerar masku och femi med ändelserna a och o har de svårt för skillnaden. Speciellt när skillnaerna på han och hon är tvärt emot vad de har fått lära sig.
Sen sa min pappa en blandning av krage och garage så att det blev karagen och satmara blev satta mara

2006-03-03 22:37
Min kompis slog en invandrar-tjej, vad han inte vet är att invandrar-tjejens mamma står där precis bredvid, invandrar-tjejens mamma säger:

Varfor do röra dotter?

Fan vad vi börja garva då, ahahahahahahahahahaha...

2006-03-03 22:44
leverkaka.. thats what im telling u.. latino-moms översätter alla grejer rakt av.. crazy
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-03-03 22:50
För några dagar sedan sa jag till mamma som var lite upptagen i köket.
- Mamma, jag ska på mongolisk buffé med Reyhan...mamma lyssnar du ens? Vet du ens vad det är?
- Ja ja, såna små, korta handikappade...

Och hon han FORTFARANDE inte säga pepparkaka
Pipperkacka
But for what it's worth yo, I got no regrets

2006-03-03 22:50
"porr-mask" istället för "pormask", enligt min far då.

annars är det mest konstiga uttal, typ "tjöttboulle".

2006-03-03 22:51
Korv och motatispos har hon också klämt ur sig ett par ggr.

2006-03-03 22:56
skönast är jag o mina syskon.. som försvenskar alla ord.. tar ord på spanska med svenska ändelser..

2006-03-03 22:56
monthana

Jag skrattar så jag gråter :D

2006-03-03 22:57
Kom på en till (She got loads of them). Varje jul blir det givetvis jånsonsfressesse .

2006-03-03 23:00
Gaby
Hahah samma här. Fast svenska ord med kurdiska ändelser.
Det är normalt när man snackar med päronen men svenskar blir chockade och bara "vad FAN är klassakam ?"`
Klassakam blir ju givetvis min skolklass

2006-03-03 23:01
Var på ett barnkalas när jag var typ 7 år och vi åt tårta och han som hade kalaset är svensk, men hans mormor är grek och hon skulle fråga om jag ville ha mer:

Vill du ha mooooor?

Hahaha...

2006-03-03 23:03
Fan kommer inte ihåg, min farsa har sagt många roliga saker.

Men en grej som återkommer ganska ofta är när det är nån invandrare som åker förbi våran bil, eller en taxi så muttrar han typ alltid "Jevla esvartskalle" lite kul :)
Twang System fi de werl
Redaktionen

2006-03-03 23:06
Min tjejkompis mamma kan absolut inte säga Bergshamra.
När hon säger det låter det som en främmande exotisk plats man aldrig hört talas om.

"Eva, de e hon som bo i Barrisamra va"

Hahahahahahaha, det gjorde fan min kväll alltså.. :D
namaste

2006-03-03 23:07
Dj_Paco
Hahah det där känner man igen och återigen måste man påminna farsan om att han själv är en.

En gång chockade farsan mig när han tutade åt någon i trafiken och ropade "jevla boek!"
För annars brukar det ju vara "jevla idiååt!"

2006-03-03 23:09
sluta knulla ihop pappret

hipp hipp hora hora hora

2006-03-03 23:11
Johan
Alltid lika kul på födelsdagskalasen :\
And they wonder why I never invite people home...
Redaktionen

2006-03-03 23:13
Själv har jag en finsk mamma härhemma..
Pratar bra svenska men bryter ändå i finsk/skånsk brytning när hon är arg och så..

..Inte lätt att ta henne på allvar alla gånger, lilla mamma.
namaste

2006-03-03 23:22
men de verkar bara vara HAN som ska firas..

joo måå chann levva, joo måå chaann lleevvaaa..

2006-03-03 23:25
Det heter inte fixidé det heter idefix, det kan du vara säkert!

Så brukar morsan säga, det kan du vara säkert!

2006-03-04 00:27
Hehe, min mamma sa till oss ungar en gång när vi höll på att tjaffsa eller något liknande.. Iaf, så nämne vi vår kära mamma i allt så sa hon "nej, inte din mama" <-- precis sånt uttal, som då dagens ungdomar drar "din-mama"-skämt. Riktigt roligt var det när hon sa det (omedvetet om att vi tyckte det var jättekomiskt såklart). Ett gott skratt följdes efter det.. :D

Sen säger min pappa alltid "dajrekt" när han ska säga "direkt"..dock undviker han att säga det nuförtiden efter massa år utav klagomål! Höhö!:D

Sen finns det mycket mer.. kan skriva då jag kommer ihåg.
här får du lite kärlek

2006-03-04 01:24
hahahaha jag kommer fan inte på, för att dom har sagt så mycket, men kan lugnt säga att MÅNGA araber inte kan uttala bokstaven P. med tanke på att vi inte har den bokstaven i vårt alfabet, utan endast har B, så blir det alltid alltid allit "ska do barkera bilen der?"
eller?

annars e morsan duktig på svenska och farsan hör jag så sällan prata svenska. han pratar svenska med mannen bara typ. o när han e ute.
min ena syrra kom hit som 24-åring och hade då engelska och arabiska som kärnspråk. och pga der kan hon fortfarande glömma att det heter homosexuell och säga homosexuall med sån där riktigt bred amerikanska.

idag sa jag "jag vinnade" på arabiska när jag skulle berätta för syrran att jag satt och spelade poker. fast iof så va det för att jag va distraherad. annars hade jag inte sagt så, självklart :p

men detta är absolut det roligaste:
skolan hade bestämt att vi skull ha föräldramöte (eleverna skulle också med) i skolan där alla samlades. detta var i 8an. alla föräldrar började med att presentera sig med namn och vems förälder dom var. turen kom till en klasskamrats mamma som ställde sig upp och väldit stolt vrålade "jak er Adnans pappa!" snacka om att stackarn inte kom till skolan på nån dag och vi skämtar fortfarande om det. :D
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-03-04 01:29
xiz

Haha nejdå, mamma var duktig på sitt jobb :)

2006-03-04 01:31
"jag drog till el doktor, sen han runka mig"

min moster menade, ja drog till doktorn, sen rönka dem mig..

2006-03-04 01:34
btw. alltid*
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-03-04 02:26
al3 HAHA! Min mamma och andra släktingar säger också alltid fel på det. "Jag ska runka handen" t.ex. "De runkade mitt huvud.." Riktigt komiskt! :P
här får du lite kärlek

2006-03-04 03:03
fan min morsa e svensk å säjer runka ist för röntga

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-04 04:34
HAHAHHAHAHAHAHAHAHA!!! Skulle vilja se deras reaktion
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-03-04 05:35
detta är den bästa topicen på hela whoa!!

2006-03-04 06:25
Min ökända farsa
jävla fyfan

Det bästa va han och min farbror satt och tjata-
-vi kan gå till eeh hot pizza (menar pizza hut)
-Malaka det heter inte hot pizza haha
-vad heter det då?
-Det heter Hot hot!

Haha helt ologiskt, med invandrar brytningen på det också. Det är sån grej som man måste hört för att tycka det va kul
Im the toxic waste of gods creation

2006-03-04 06:59
båda tre har man hört ett par gånger

2006-03-04 08:11
xiz

Jaja, det är klart. Hon var utbildad till svenska lärare, så hon visste vad hon höll på med. Det var mest i början hon lät så.
Sen är det ju klart att alla kan göra misstag. Men annars var hon väldigt duktig!

2006-03-04 08:12
xiz

chilla ner, här jag bor är varenda svenska lärare en invandrare och kan inte snacka normalt.
www.gbg031.se

2006-03-04 10:14
Hahaha

Min spansklärare, som är från Ryssland, har massa roliga saker för sig. När hon skulle säga rostat bröd sa hon t.ex. röstat bröd.
Sen hostade en kompis och hon skulle fråga om hon hade rethosta så frågar hon " Haer du rääkhosta?"

Sen min pappas sambo som är från Ungern blandar också ihop han och hon hela tiden så ibland är personerna tvåkönade som hon pratar om haha. Och sen en gullig sak som hon säger är hjärtor istället för hjärtan :P

2006-03-04 10:27
min pappa hade installerat spotlights i vardagsrummet.. han skulle stolt visa upp dom och översatte direkt från arabiskan.

"Det här är sista modet!"

(senaste) :P
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2006-03-04 10:37
hurra = hora i utal på polska, så det är väl där min mamma gör fel.. och sen så säger hon glass istället för glas och sånt.. annars är hon duktig..

2006-03-04 11:05

"En gång jag var i Sverige två gånger"

"brukar du prutta utomlands?"

min mamma har problem med dubbelkonsonatnter. ligga blir liga och pruta blir prutta.

sen lägger dem till ändelser på svenska ord.. kam betyder min.. så om hon ska säga vart är min hårinpackning säger hon:

"var är håripackningakam?" hahaha fett kul-

"ät med skuäääden" (sked)

har du varit i husbi?" by blir automatiskt i

ojojoj det finns mycket. den bästa är ändå:

"DIN JÄVLA FIFFAN!"
Femme fatale

2006-03-04 11:06
sen är det gansla roligt när hela släkten skrek hora hora HORAAAA!!! åt mig på mi nartonårsdag istället för hurra..

pappa bryter dock inte alls nästan
Femme fatale

2006-03-04 11:10
jennie-is-back HAHAHHAHA min killes pappa har äkta arabbrytning, första gången jag träffade honom förstod jag inte ett or

Du vill ENTA ha batata?

hahaha
Femme fatale

2006-03-04 11:12
batata :D

vad gillar ni smörgåsäje? som sagt, enga ändelser..
päronäje!
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>