I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Invandrar-morsans härliga svenska

Övrigt - Blandat

2006-03-04 11:17
ha ha ha dom skriker hora istället för hurra åt mig oxå varje år nu reagerar man inte ens. Dock var det några som blev lite chockade på min systerdotters 5 års kalas när hela dagisen var bjuden.
fool my once shame on you fool me twice shame on me

2006-03-04 11:19
hahaha ja jag är ju vqn vid hora horra horrraa!! men mina svenska vänner som var där, de dog av skratt, och då blev jag skrattig jag med
Femme fatale

2006-03-04 11:22
Pitt i panna har ju blivit en klassiker antar jag.
Både i tal och skrift! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-04 11:23
hahha jaa så jävla sant!

sen är det svårt att skriva hur en kubanare som är nyinflyttad till sverige pratar svenska, men tänk grov chilenarsvenska =) underbart! vara istället för bara, och bara istället för vara =)
Femme fatale

2006-03-04 11:27
Min pappa kan inte säga kapten eller captain han säger kaputin :P

2006-03-04 11:28
Min pappa säger också Chjetöörjett istället för Hötorget

2006-03-04 11:29
haha juste Eskilstuna blir Eskilisisituna

och google blir gågli
Femme fatale

2006-03-04 12:09
Eskilisisituna

haha kämpigaste
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-04 12:25
min pappa säger nödlar till nudlar :) haha

2006-03-04 12:27
och till konstapel säger mamma konstspel :)

2006-03-04 12:29
Hört av någon annans mamma när hon stoltserar om att hennes dotter bor i utlandet.

"- Hej, är Hannah hemma?"
"Nej, hon har flyttat till Yew Nork ."

2006-03-04 12:35
Jag har jättemånga roliga som mina föräldrar kläcker dagligen när de kommunicerar med kunder och min pojkvän. Jag kommer såklart inte på någon nu, men återkommer!

Men en klassiker vid frukostbordet: Fitta-Ost istället för fetaost.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-03-04 12:40
pappa säger prutta istället för pruta
och mama har allt sina goda sidor; äntligen istället för egentligen.. fan så kommer jag inte på några fler bara för det.

2006-03-04 12:45
Hur är lägenhet? (läget)
Jag har ont i min kuk (typ höften på juggan)
Sa det framför sin dotters tjejkompisar :D

Du är knäppigt!
Fanta mej!

2006-03-04 13:01
Carlos_Lopez hahaha aaa VERKLIGEN.. min mamma jobbade i kök för ett tag sen... skrev på BESTÄLLNINGSLISTAN!!!! ... "12 kg pitt i panna"
sen sa hon även till hennes chef att hon hade ont i sin kok när han frågade varför hon haltade... (hon hade skadat höften, kok=höft);D

Mamma -vi gar mottimitt?
Jag - mm, mittemot mamma.
Mamma - jaa mottimitt!
Jag - Nej MITTEMOT!
Mamma - (hysterisk) JAA mottimitt!! DAER dar fram dar. (peka)

Vill du ha moss?
vad?
Potatis moss?

å sånna där andra småsaker...:/..
hon låter även som ett nyfött lamm när ja försöker lära henne skillnaden mellan Å Ä och Ö
de e fan omöljligt!

!! :)

2006-03-04 13:26
Hahahah! Underbar tråd!=) fortsätt fortsätt, sitter bara och garvar högt..känner igen mig så mycket :D
här får du lite kärlek

2006-03-04 13:42
haha bosnier e sköna också!

ska berätta en historia:

vi va ute förut när vi va 15 hade moppe o hela köret, sen va med en bosnisk kompis och en turkisk, ren svenska kan dem båda två.. vi stanna vid en stop skyllt sen kommer en alkis och slår bosnien, bosnien skiter på sig och flyger där ifrån.

Vi drar till bosniens pappa som säljer frukt i ett torg, vi berättar allt hur det gick..

vi säger: armen fick en klapp i hjälmen (han heter armen hahaha)

han ba: VAA va dio sieja fi fan! ARMEN PITCHA TU MATER! ja betala taj twan do i 10 or,go slo sonder svene horunge.

(pappan blir röd av arghet eftersom armen egentligen e värsta tae kwan do freak ocn e typ bäst i staden men endå sket han på sig alkisar kan ju va farliga)

pappan: alekzos lissna po miej (ja heter alexis) do do, do ska go dit slo sonder han, fal du gora ja ger dig 1 kilo gratis bananes direkte från din hem lande spanien! do lota bra? (jag e chilenare)

haha kanske inte låter kul, men fy fan va han lät rolig!
han blev så jävla arg också på att min kompis armen inte gjorde något haha..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-04 13:46
al3

haha skön, men varför gjorde du o turken inte nåt :p?
www.gbg031.se

2006-03-04 13:48
haffad

när armen gasa där så stog vi där och sen så hade alkisen en kompis som va nykter, och han ursäktade sin kompis (alkisen)

så darför gjorde vi inget :D

2006-03-04 13:49
:-)
www.gbg031.se

2006-03-04 13:59
QueenLilMac
Mamma: Hur åker man till Jagobisbäri?
Min bror: Jakopsberg mamma inte "jagobisbäri"
Mamma: Nej, du kan inte. Jag säger rätt.

HAHAHA; klockrent!! sådär säger min mamma också. fast ja inte jakopsberg då..
baeng

2006-03-04 14:30
Horra horra horra (hurra hurra hurra)

den har man ju hört några gånger.. inte av min mama dock.. ;)
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2006-03-04 14:40
hahahah man märker direkt vilka som har iraniermorsor här, kännteckans av:

perata

geloben

esnella =)

Femme fatale

2006-03-04 15:14
Amaaar=) vad längesen jag såg dig i trådarna! :P
förlåt, offtopic..kunde inte låta bli
här får du lite kärlek
Toastare

2006-03-04 15:43
NaStY P13

2:a generationens invandrare, född i sverige med minst en förälder som är född i utlandet. 3:e generationens invandrare barnen till de som är 2:a generationens invandrare. Dvs. har en mor- eller farförälder som är född i ett annat land än Sverige.

Jag skyller allt på Emma!

2006-03-04 15:58
gaah, det finns ju så många bra saker som min mormor och morfar sagt, men jag minns inga nu bara för det. kommer säkert på några roliga saker senare. tvåords meningarna som min mormor pysslar med är rätt underhållande när hon skall fråga saker.

exempel:

om man skulle ställa in en soffa i en bil och hon frågar "hur stor?" så menar hon inte hur stor är soffan, utan. "den är stor, hur skall vi göra"

andra sånna är ju. "hur sjuk?" = är du frisk än.

osv osv.

2006-03-04 16:06
al3 hahahaha ja kan bara tänka mig hur de lät,

ja mins när min pappa blev sådär asförbannad... de va nåra som försökte sno våra cyklar mitt i natten, så sprang han ut å skrek alla svordomar han kunde på både svenska, bosninska och svensk-bosninska
!! :)

2006-03-04 16:42
kash

smörgåsäje hahahahahahaha... så säger min morsa med ibland. haha... och "Det här är sista modet!" har man hört ett X antal gånger. hahahaha... bäst e ändå deras fifan jevla. e han hmar eller?

-kan du hämta den dära burkaje.
-va? vadå? vilken?
-ja den med bebzi i. burkajen.

Amar batat, barkerink, pil (ist för bil), bitt i banna, horrrraaaaa (helst ska dom vara skitglada o verkligen vråla ut det) d e klassiker. :)

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-03-04 16:42
kepish . jag kommer tillbaka när du minst anar det..mohaha eller så är du lite för lite inloggad, jag är ju här 24/7

puss
Femme fatale

2006-03-04 16:43
jennie.is.back. haha jag hade 60 pers hemma som stod runt mig och vrålade HORRA HORRAA HORRRA!!!! ahahha det var verkligen skitroligt, tur att dem inte fattade vad jag skrattade åt =)
Femme fatale

2006-03-04 16:49
nejnej bästa. en iranier på mattelektionen. okej det är itne min mamma eller pappa men det är så jävla värt att ta med:

- kent, jag har fått utlösning!
Femme fatale

2006-03-04 18:14
Amar skulle svara med detsamma, men det sket sig.

iaf... horrrraaaa är inget man kommer undan. hahahaha utlösning... hahahahaha... bäst är en gammal kompis mamma som är spansktalande. "ska do bara vårta till sjuuuu?" (ska du vara borta till sju)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-03-04 18:40
humorn svämmar över här, du. håhåjaja
Signatur får rum här

2006-03-04 19:20
haha när min farsa snackar om mig på svenska så brukar han säga hon istället för han ibland =D

typ.

Du vet min son sotarpojken, hon är jätte duktig på datorer.

^^

2006-03-04 19:33
grek-pappa:

- nä.. nu börjar det bli dags att slänga ut grannen!

lämpligt nog klämde han ur sig det här när grannarna var på middag. dom fick plötsligt jättelustiga ansiktsuttryck!

MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Poet

2006-03-04 19:53

Min pappa är ändå kung när han ska säga

Rinkeby istället säger han Rinkebuuu
Eller Akalla han säger AKKALA!!
Eller Husby oj.. då säger han Hysbu

hahaha :D
What I said, yo!
Poet

2006-03-04 19:56

Min farmor har bott i Sverige i sitt liv kanske 10 år,
det enda hon gjorde var jobbade på ställen det
inte fanns mycket folk på så hon lärde sig inte så
mycket svenska då.

Men fy vad hon kan alla Sthlm's innerstadsgator
hon säger:

"En gång Fridhemsplan fifan mooket kallt väder du vet
sen åka den bussen hela väggen långt"

Eller min mormor som sa till min mammas kompisar
som frågade var min mamma tagit vägen:

"Hon går på väggen" = "Hon är påväg".
What I said, yo!

2006-03-04 20:27
Amar F18: ahhaha "DIN JÄVLA FIFAN" så säger min farfar haha :D

2006-03-04 21:40
hahah JAG ÄSLKAR DEN HÄR TRÅDEN!!!!!!!!!!!! har suttit och läst allas inlägg fyfan vad kul det har varit!!!!

mina föräldrar pratar bra svenska men när min farfar kom till sverige på besök. så skulle vi lära honom lite svenska. han sa jutebori till göteborg, dagi till dagis, hajj till hej. papperskori till papperskorg och hej du till hej då :)

så hej du på er alla
Tizzle Tazz

2006-03-04 22:18
"Idag gjorde jag två flugor på smällen"
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-03-05 00:31
hääärlig tråd! fan första gången jag har pallat läsa alla inlägg typ..

min finska morsa vägrar erkänna att hon inte kan uttala y , men det syns på posten när hon har fått säga adressen muntligt... det står buvägen istället för byvägen.. :)

hade en fysiklärare från iran för nåt år sen.. han kläckte ur sig ganska mkt roligt.. bla. "det är två bilar.. esse1 (s1) och esse2 (s2), dom sitter ihop med en snorre (ett snöre) " :D
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2006-03-05 00:47
När farsan bodde i studentkorridor på det glada 60-talet var det nån av polarna som ville att han skulle hjälpa till med något. Eftersom farsan lagade mat dåoch inte ville att det skulle koka torrt så (med hyfsad västafrikansk brytning):
"Vänta lite jag ska bara kasta vatten på det här..."
:)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-03-05 00:52
på tal om finnar och u/y, så tittar min finska mamma väldigt ofta på "Nuheterna" .
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2006-03-05 00:58
Klassiker..

De stackarna som ser för mycket på film: "Get out of my face"
Sen hör man i efterhand när de försöker sig på häftigheten med att säga: "Gå ut ur min aansikte"- Med en lagom härlig brytning :) Sjukt kul
vahh? det där vet jag ingenting om

2006-03-05 01:02
"E A Sports.... Senegame!" Hahahaha
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-03-05 01:50
Ahaha, jag hade varit ute med min flickvän och skulle ta med hon hem för första gången, jag kommer hem, min farsa sitter framför TVn på soffan och det första han säger är

"VAD ÄR DEN?!"

2006-03-05 03:03
jag fyller på från min härliga farsa-
container säger han - contin an tain
skölpladda, skjouu till sko. allam det bästa rådet jag fått e
- kärleken är falsk haha
Im the toxic waste of gods creation

2006-03-05 03:22
..det ska va me kurdisk brytning så blir bilden komplett
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-03-05 03:24
Och till den måste jag tillägga "Spella fudball!"

2006-03-05 03:43
Morsan skulle säga att hon hade huvudvärk å sa "jag har ont i huvudvärket"
Jah Bless