I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Invandrar-morsans härliga svenska

Övrigt - Blandat

2006-03-05 09:35
din jevla fifan :)

jag kommer aldrig fatta varför pappa inte kan säga Sundbyberg. Det blir Sundyberg, och han är så nära, det saknas ju bara ett B! så nu har han tröttnat på oss och säger Sumpan istället. :P (SOMPAAN)
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2006-03-05 10:02
haha fyfan va kul tråd:D
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Poet

2006-03-05 10:46

Ajuste.. min mormor brukar säga

"Paka pullar".. haha
What I said, yo!
Poet

2006-03-05 10:47
ska vara baka bullar but hey, finnar är som dom är..
What I said, yo!

2006-03-05 11:15
aa, "paka pullar" brukar min mormor också göra :P
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2006-03-05 11:27
ingen som sagt förutom Peter Walhbeck.

När någon ska säga hurra hurra men brytningen gör så att det blir hora hora =) haha

2006-03-05 11:31
"Vart eska do?
Hållekäften
Vart är din beror?
Do har belivit mycket estor"

Hahahahahaha.. iranier.. :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-03-05 11:51
Morsan snackar med engelsk brytning, fast jag har märkt att hon lägger på "e" på slutet ibland på vissa ord, eller ändrar böjningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2006-03-05 11:58

Min pappa när han ska sjunga på födelsedagsfester
då brukar han säga "Ja må han leva" även om det
är en tjej eller kille som fyller år, sen när alla
ska säga ett fyrfaldigt leva så ska han ALLTID överrösta
alla med sin röst och så säger han nått helt tokigt..

"ETT FYRFALDIGT LEVE ehhhh ..HURAA HUURAAA *KLAPP KLAPP*"
What I said, yo!

2006-03-05 12:18
Min pappa säger Big Magg istället för Big Mac, och Maggdonald istället för Mcdonalds. Han säger berger king istället för Burger king. Min mamma säger Massarälla istället för Mozzarella.
Klassiker: Tjejor iställer för tjejer.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-03-05 12:32
"Idag gjorde jag två flugor på smällen"

HAHA Lätt den bästa!

2006-03-05 13:09
jävla fifan
www.gbg031.se

2006-03-05 13:13
haha vilken rolig tråd:)

Min pappa blandra ihop b och v. Ganska typiskt för chilenare tror jag. Typ Bictor och Bictoria istället för Victor och Victoria.

Sen kan han inte säga klottrare, utan säger blottare.. haha det är rätt kul.

Sjuk kan han inte heller säga, det blir istället, Andrea jag är bäldigt kuk hoy dia. Hahahah min lilla pappa !!:)

2006-03-05 13:44
_babyphat

HAHA, klottrare är blottare så det är ingen stor sak igentligen :D
www.gbg031.se

2006-03-05 13:57
_babyphat..

Jag har en chilenare/peruan på jobbet som gör exakt samma sak. Hon frågade mig om jag bantade, flera gånger också, jag fattade itne vad hon mena, så till slut fick jag reda på att hon mena panta.. haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-05 13:58
okej okej losten up, det blir roligasre om man lägger till invandrarmorse-beteenden... min morsa beter sig fan värre än hon pratar...

hon är själva sinensbilden för opedagogisk morsa från mellanöstern, kan ingenting om retorik och hur man bemöter barn. ett bra exempel:

Mamma, jag vill prata lite om vad jag vill gör ai framtiden
- mm ah ok, Shirin kan du hämta köttfärsen från frysen?
- mamma tänk om jag skulle behöva fly...
- mmm mmm! (hon vabryter mitt i en mening)
- flytta timm en anan svensk stad pga utbil..
- mm mmm!!!

sen blir jag tyst för at se om hon frågar vidrae, alltså jag avbryter mig själv med flit, för at tse om hon fatta att jag slutat mitt i meningen för at ttesta om hon hänger emd. men hon säger inget!!

-mamma du lyssnar ju itne! (jag blir galen)

och då drar morsan sitt finalnummer, hon har faktiskt hört exakt allt jag sagt men hon visar utåt ett sådant totalt ointresse att man är säker på att hon inte lyssnar fö-r hon säger MMMMM mitt i ens mening men i slutet vinner hon ändå för hon vet exakt vad du pratar om! riktig kurd!

2. en annan skitrolig typiskt iraniemorsa-episod som min kompis fick uppleva:

Ibland så upplever vi barn av håriga iranier att våra morsor är gnälliga för ingenting. det gälelr främst städning eftersom alla iranska mammor har en skruv lös 8no offence9 vad gällande rent hus. sen kan de skälla ändå för att du skolkade fråndina klarinettlektioner när du var 9 år, 10 år senare och fortfarande är hon bitter och sårad.

Min kompis var i italien hos sin killes sommarstuga där och även hela hennes fa,milj var bjudan dit. hennes mamma börjar städa och allt och var allmänt tjurig. Hennes svenske pojkvän vill vara rtig och hjälpa henne och han moppar badrummet sov och mamma får fnatt:

- vaddå do teror inte jag kan estäda shuaaalv!????

hahaha
Femme fatale

2006-03-05 14:04
en annan skitläskig sak är att hon kan påpeka heltskumma saker vid matbordet som handlar om mig men som jag absolut inte sagt till henne. hon kan sitta på soffan där uppe och kolla på teve och ändå hur hon allt jag säger på telefon och mitt rum är way off.... hon vet verklgen allt som händer i mitt liv.. och hon följer med varje telefonsamtal

och det värsta som jag hatar:
- vem pratar do mad??

medan jag pratar i telefon, och om jag skulle fråga henne, vilket jag gjort för att jävlas, medans hon pratar i telefon; så ger hon mig the EYE! sen biter hon sig i läppen och viftar bort mig som om jag attackerat henne emd myggpray och sen ger hon mej en lång iskall blick, sticker fram sin lilla hand och håller din mot ansiktet och vaggar den fram och tillbaka.. hahaha äkta maffiosa
Femme fatale

2006-03-05 14:15
Amar

haha låter som om du o jag har samma morsa. Min e exakt likadan
fool my once shame on you fool me twice shame on me

2006-03-05 14:19
Amar - hahahaha, hemma hos oss är det typ precis tvärtom. jag är den som ger onda ögat när mamma frågar vem jag pratar med och jag springer alltid efter henne och frågar vem hon pratar med. å andra sidan är min mamma världens största telefonblottare så det är typ skitkul..

fast en grej som min morsa gör hela tiden som är så SJUKT störande är att hon framför svenskar ska säga mitt namn på svenska men då gör hon det så JÄVLA kefft så det låter helt misshandlat och förstört och ingen fattar vad hon säger. och jag har sagt till henne tuuuuuuuuuuuuuusen ggr men hon vägrar ge sig. fett störigt. sen har jag ju 937648367439 tolkningar på mitt namn...
baeng

2006-03-05 14:22
hahaha shit :)

jag har hur många såna historier som helst. den värsta är ändå denna:

man ska lite diskret viska något till sin mamma när man har 45 glada vänner till familjen hemma. alla sitter i vardagsrummet och morsan med, man slinker diskret mot hennes öra och viskar. och jag är inte dum. jag vet att hon kommer skrika ut svaret så jag viskar i förväg:

- okej mamma, jag kommer fråga en sak nu och jag vill inte att du ska vråla ut svaret inför alla..

- Vaddå!?, morsan vrider stroögt på huvudet och stirrar på mig

- nej men mamma du måste viska tillbaka svaret eller svra tyst, okej, vet vart bindorna är?

_ men Vadda! HAHAHAHA DET VAR VÄL INGET PINSAMT! Bindorna ligger i badrumsskåpet..!!!!

man får lust och grina. jag fyller 19 år i år och fortfarande kan min mamma reta upp mig så mycket att jag blir skogstokig som en pubertalunge inombords,
Femme fatale

2006-03-05 14:24
madeinjapan . haha vilket sjukt problem =)
Femme fatale

2006-03-05 14:43
Jo, en till sak..(kommer på en massa hela tiden känns det som) som min mamma sa bara för en stund sen som också händer mycket ofta här..

konfritt istället för pommefritt
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:04
Amar hahahaha det där sista känner jag igen.. :p Men min mamma är lite värre tror jag..vet inte ifall jag vågar skriva detta men here it goes.. hon har inga problem som helst att byta om inför gäster!! Det händer ofta att hon kommer in med bara bh i vardagsrummet när det sitter någon gäst där.. riktigt pinsamt. Man vill ändå att hon ska vara lite kurd då det behövs.

Här är fler fel-uttal:

Agnes (en god vän) - Agnos (vettefan hur de fick till det, men de har lärt sig nu..mest i början. riktigt pinsamt var det i början när de ropade på henne)

Sendesvall - Sundsvall

Lueeeeeelå - Luleå

Esteckholm - Stockholm

Skristuna - Eskilstuna (lär sig aldrig..suck)

Sms - Msn (ärligt talat, jag skämms..haha.)

m.fl. kan återkomma med mer..
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:07
hahahaha KEPISH! =) det underbara med kurder är att nästan alla vet vad man menar hahaha =)
Femme fatale

2006-03-05 15:11
Haha I feel you girl:p även det där med att de verkar inte lyssna sen visar det sig att de lyssnat på ALLT (även pappa..) och att de kan avbryta med att be en att hämta något.
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:11
HAHA, min morsa säger också sms till msn!!
och säga fel på folk namn... haha ett tag hette alla mina vänner typ johanna, sanna, hanna, rosanna osv men mamma kallade dem alla för anna. hahaha efter ett tag slutade dem bryr sig.
nu är senaste grejen att kalla olof palme för olAF palme. och verkligen betona a:et! så sjukt störande.
baeng

2006-03-05 15:15
made_in_japan F12

haha vafan samma här typ, morsan ska alltid kalla alla ens kompisar för samma namn...

2006-03-05 15:23
och min pappa är precis som pappan i mitt stora feta grekiska bröllop, men iranier. det enda jag hör är IRAN IRAN IRAN IRAN!

vill bara spy ibland. allt som är värt att älska kommer på något sätt som ett kulturarv från iran, allt viktigt, allt nöje..storhetsvansinne helt ekelt. jag och min bror somnar när han börjar hålla på... han släpar emd mig på iranska happenings som bara idioter går på, t.ex en lerig festival någonstans i en ladugård i norrköping mitt i värsta ovädret.. kaos..

sen förstår jag inte varför vissa tror att invandrarkvinnor är förtryckta, hur som heklst så upphör det iochmed at tde blir morsor. min mamma är pinochet och vi alla andra lyder under henne.

ska man fråga pappa något blir det. fråga mamma, jag har inte sagt någonting, och vet ingenting!

hahaha, hon är fett läskig.. big mama, fast snyggare
Femme fatale

2006-03-05 15:27
Amar

han släpar emd mig på iranska happenings som bara idioter går på, t.ex en lerig festival någonstans i en ladugård i norrköping mitt i värsta ovädret.. kaos..

hahaha jag skrattade högt där

Aldrig hört talas om något sådant? What was that all about?
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:27
Mabande hahahahaha...

Amar d där med att hon vet allt påminner som fan om min mamma :p och att hon lyssnar trots att hon inte visar det, men det var tidigare nu e d inte så. :D
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-03-05 15:33
Amar F18
Jag tror att din pappa och min pappa är typ separerade vid födseln.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Admin

2006-03-05 15:37
Min mormor som handlar lite inför julafton på Ica:

"Ursäkkta mig... har ni pipparkakor?"

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2006-03-05 15:42
hahahah pipparkakor! :D

Kepish. alltså han lockade mig dit med snälla ord och att Laleh skulle uppträda. (jag gillade henne innan den värsta Laleh-hysterin så de så, haha bububäää) men hon kom aldrig, och jag stod där med ett gäng riktigt mobbade iranier... en kompis till mig var där men de drog skitsnabbt, och allt var fett sorgligt när deras bil påkte iväg hem till älsakde sthlm igen.. men jag ville lämna pappa ensam såklart.

ochmin pappa ahde JÄTTEKUL!!! hallå! på bussen hem var det hundra iranier och en brud dansade i vår vagn, och hon hade tom fetare röv än mig och hon mosade upp den mot mitt ansikter om och om igen och stötte på alla killar i vagnen. jag fick sitta brevid en iranierbög som jag snodde en skvallertidning från i tre timmar, och vo guppade äntligen hem igen med bussen efter 3 timmar. jag DOG
Femme fatale

2006-03-05 15:42
men jag ville INTE lämna pappa ensam ska det stå
Femme fatale

2006-03-05 15:44
jevla fifan :) haha. Det är väl nåt som ändå typ 80 % Av alla invandrarfarsor säger nångång i livet?
Twang System fi de werl

2006-03-05 15:50
Amar haha okej, men jag förstår inte vart ni var på väg och VARFÖR??? vad var det för tradition? vad gjorde ni sen osv?
bara nyfiken:)
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:51
Dj_Paco haha japp, precis!
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:53
det är ingen tradition någon jävla musiker som är mellan 100 och döden skulle framföra något äckligt musikstycke på sin jävla Sitar. kling kling* kling kling* klingklingklingkling!!

vi stod lch tittade på, jag har aldrig ätit så mycket chips i hela mitt liv i brist på annan sysselsättning, sen dansade jag en gång typ, och 5 äckliga killar som var ena riktga bannaflyktingar glodde på mig och jag blev skitäcklad, och självkalrt har jag små sommarskor när det börjar spöregna och får tina turner hår mitt i allt och blir jättetrött, hungrig och allt, men alla iranier hade packat ner massa mat så man blev lite gödd tillslut ändå

allt var verkligen skittråkigt och för att föstöra mitt humör ännu mer visa dem en diafilm över iransk tortyr och fängslade kämpar, började gråta osv... =(
Femme fatale

2006-03-05 15:56
Amar förlåt men hahahahaha..kanske skadeglädje men jag kan inte låta bli att skratta :P Vilken jävla tillställning, först dans och partaj sen få gästerna att börja gråta...hahaha så typical på något vis
här får du lite kärlek

2006-03-05 15:59
hahaha nej det är lungt. bara kul om du skrattade, då kom upplevelsen till någon nytta en då. när jag kom hem var jag lerig, hade krulligt hår och död blick

mamma: varför keche är du lessen??

jag hade lut at slå henne, för hon hade varit den första att banga ur, och då var det bara jag kvar och då skulle farsan få gått själv och det kudne jag inte göra...

sen smäller mamma av ett asgarv och säger_ stackars dig var pappa tråkig?

Femme fatale

2006-03-05 16:00
HAHAHAHA :D "var pappa tråkig?" hahahahaha skönast.. awww
här får du lite kärlek

2006-03-05 16:13
Amar - JAA!! alla iranie-happenings!!!!! hahaha trodde jag var helt ensam om att ofrivilligt gå på sånna. alla verkar ju känna varandra och ha svinkul. jag känner mig alltid så sjukt felplacerad, typ "nilofar-jooon haleeeet khooooooobeeeee, azizam?" med nån supergayig teheran-dialekt och jag börjar fundera hur pappa alltid lyckas dra med mig på sånna.
värst är det där jävla campet varje sommar, nån som vet vad jag snackar om?? där alla iranier samlas och typ... är iranska av sig. haha nej jag vet inte, men typ det är the irani-event of the year typ. blev alltid mutad som kid att följa med dit men på senare år har jag lyckats hålla mig borta.
och pappa ba: "vi har jette eskoj!!"
baeng

2006-03-05 16:26
"nilofar-jooon haleeeet khooooooobeeeee, azizam?" med nån supergayig teheran-dialekt och jag börjar fundera hur pappa alltid lyckas dra med mig på sånna.

HAHAHAHAHHAA !!!!!!!!! hahaha har skrattat ihjäl mig jag vet precis ad du menar =)))

värst är det där jävla campet varje sommar, nån som vet vad jag snackar om??

EH NEJ??? hahahhaha vafan är det? stackars stackars...
Femme fatale

2006-03-05 16:50
Jaa, men så är det för latinos med! ^^
Brukar hållas årliga träffar i olika städer
varje år, där latinos samlas och har sig.

Hmmh, för övrigt brukar min päron gå på
"colombian-diskon" här i trakten,
när det anordnas fest och det kommer latino-vänner och
bekanta och dansar och alla bjussar på mat. Hå hå ja ja vad kul
det är! :D

F.ö. min 'ekompis' mamma: "Bilka finna eskour du har "

2006-03-05 17:18
pappa jobba på flyktingföläggning när ja va mindre, då va de nån där somf råga han
" Jonas, du tittar stark ut, spelar du bänkpress?"
ich kenne nichts das so schön ist wie du

2006-03-05 17:39
Amar - hahaha, det är nån slags iranie-gathering. tror typ det är f.ö politiskt aktiva endast och deras kids och så samlas alla nånstans i södra/västra sverige. förra sommaren var det nånstans vid jönköping, så typ hyr dem massa stugor i typ 3-4 dagar och så äre massa iraniemat och iraniefest dygnet runt och typ politiska diskussioner (heaven för mina föräldrar) och så kommer typ folk från hela europa. sist var min kusin från tyskland där (fett mutad, tro mig) men hon hade tydligen skitkul (EH?) och vill åka nästa år med mig. jag är jäävligt tveksam dock. vet hur det kommer sluta, typ som din grej i norrköping :p
baeng

2006-03-05 17:40
min kompis morsa när hon ser på våra fotbolls matcher
SNABBA PÖTTER GRAPPAR

ni vet nog från vilket land hon är.. =D
>:D

I rz 3vul g33nuz

2006-03-05 19:21
pappa står vid en ankdamm och beundrar djurens kvantitet:

vad många andar det fanns här idag!

han fungerar även som medium om det är någon bortgången ni vill få kontakt med...

2006-03-05 19:52
marit hahahahaha=)
här får du lite kärlek

2006-03-05 19:58
"De har vetegariska hamburgare också"

"Jag vill ha en Quarter Paunter Cheese"