Slade - Merry xmas everybody
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
snow - informer
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Producent
2008-09-25 15:56
busta rhymes feat. eminem - ill hurt you
Against Me! - Walking Is Still Honest
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Artist: ScorpionsLåt: Dark LadyAlbum: In Trance 1975, när dom var bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmm.. tar efter Soul_Almighty's format då..Artist: The Riot BeforeLåt: You Can't Sexy Dance To Punk RockAlbum: Fists Buried In Pockets 2008, och dom är bra!
Jag har alltid bra idéer ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Star Fucking Hipsters - Until we're dead Leftöver Crack - Rock the 40z ska/punk/crust..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
Artist: ScorpionsLåt: The Sails Of CharonAlbum: Taken By Force Kör på med grabbarna grus, deras 70-tal är fan bra!
Artist: The Gaslight Anthem Låt: Here's Looking At You, Kid Album: The '59 Sound
Artist: The Gaslight Anthem Låt: Angry Johnny And The Radio Album: Sink Or Swim
Artist: Copeland Låt: The Grey Man Album: You Are My Sunshine
•pave paradise•
Artist: ScorpionsLåt: Backstage QueenAlbum: Virgin Killer Tredje plattan på rad nu, dags att byta band tror jag?!
Artist: The Riot BeforeLåt: Take That, The Government!Album: The Riot Before/Broadway Calls SPLIT EP
Bra initiativ :)Artist: Spacemen 3Låt: How Does It Feel?Album: Playing With Fire
Look with your own eyes - See with your own mind
Artist: David GilmourLåt: Wish You Were HereAlbum: Live in Gdansk Ren och skär magi... att bara låta bättre när man är 60+ är helt sjukt.
Kent - Gravitation
Skivsamlare
2008-09-26 12:04
Wilco - Heavy metal drummer She fell in love with a drummer, she fell in love with a drummer!
http://www.kulturkompaniet.nu/
Artist: Lydia Låt: Now The One You Once Loved Is Leaving Album: Illuminate
•pave paradise•
Willie Hutch - Theme of Foxy Brown
Artist: Fjoergyn Låt: Die Hierarchie Der Engel Album: Sade Et Masoch Ett band som förtjänar att höras.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Kent - Beskyddaren
Anima Sola
Låt: Life In TechnocolorArtist: ColdplayAlbum: Viva La Vida Oj... jag hade inte tagit mig tid att lyssna på Coldplays nya... introlåten kör över mig fullständigt, i positivt bemärkelse. Känns som om man på sätt och vis korsat AIR med den mäktigaste versionen av Simple Minds, små inslag av U2 och samtidigt sitt egna distinkta sound.
Artist: Deathspell Omega
Låt: I
Album: Kénôse
Fanatismen flödar. DSO är oöverträffade när det gäller att skapa atmosfär och samtidigt framföra sitt budskap.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Skivsamlare
2008-09-26 22:20
Jakob Hellman - Hon har ett sätt
http://www.kulturkompaniet.nu/
Artist: Hot Water Music Låt: Our Own Way Album: No Division oh, yeah!
Låt: Strawberry SwingArtist: ColdplayAlbum: Viva La Vida Detta är ju magiskt :)
Låt: Astronomy DomineArtist: David GilmourAlbum: Live In Gdansk
Låt: Ruby´s ArmsArtist: Tom WaitsAlbum: Heartattack and Vine
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Artist: Nokturnal Mortum
Låt: Perun's Celestial Silver
Album: Lunar Poetry
Det här
är kultalbumet bland folkinfluerad metal. Även om vissa, som inte hört det här albumet, skulle hävda att Bathory innehar den positionen tack vare "Hammerheart".
Alton Ellis - La la means I love you
PenDragon: Hela den där skivan, Coldplays alltså, har jag dekonstruerat liksom deras tidigare skivor, och hittat massa grejer andra, bättre band gjort tidigare, bättre ;)
•pave paradise•
Velvet Underground - Heroin
lhabia Med tanke på att jag precis beskrev nyaste skivan som en blandning av AIR, Simple Minds när de är som bäst med inslag av U2 etc. blabla så rådde det väl ingen tvekan om att det inte var något helt nytt och unikt. Men kombinera influenser från bra band, ha talang och det skall resultera i bra musik. Jag är klart imponerad av skivan faktiskt, mycket snyggt mixad, otrolig ljudbild, kräver nog sina lurar dock för att 30% av musiken inte ska gå förlorad. Men det är helt ok att inte gilla dem och försöka hitta andra artister som onekligen influerat bandet i fråga... vad man sen får ut av det är väl en annan femma ^^ En underbar aspekt med musik är att man inte behöver välja.
Går för övrigt inte att misslyckas med en sångare som Chris Martin. När en mästare som Brian Eno sedan står för produktion och "sonic landscapes" :) Jag håller fast vid att det här är riktigt bra skit, inspiration från så många stora men än dock med ett säreget sound tidvis.Coldplay - Lost!
För att inte tala om orgeläget! Ah, orgel <3
Låt: No Way BackArtist: Foo FightersAlbum: In Your Honor
Låt: Where Is Your GodArtist: Amon AmarthAlbum: Twilight Of The Thunder God Bra att alla lärt sig mitt system nu ;D
PenDragon: Foo Fighters kan jag hålla med dig om, en av mina allra första kärlekar som jag aldrig riktigt kommit över. Men Coldplay...njae, jag får försöka flera gånger om innan det blir något utav det. Alltid tyckt att de som verkligen älskar Coldplay bevisat min teori om att bandet bara är ett sämre, tråkigare och mer banalt Radiohead (trots att kopplingarna är extremt få musikaliskt) genom att alltid påstå att de inte "fattar" Radiohead, haha.
•pave paradise•
Låt: UnDo ControlArtist: Dark TranquillityAlbum: Projector Så fett att det finns värsta systemet för detta nu!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Låt: False DawnArtist: DrudkhAlbum: Forgotten Legends Den bästa låt som någonsin spelats in från den bästa skivan någonsin. Har lyssnat på den här i flera år nu och blir aldrig trött på den. Oöverträffad atmosfär.
Låt: You VandalArtist: Saves The DayAlbum: Through Being Cool
Låt: Medicine BottleArtist: Red House PaintersAlbum: Red House Painters Världens kanske deppigaste grupp på världens kanske deppigaste förfest. Skål!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Bästa soundtracken någonsin!
lhabia Då springer du ju in i en vägg nu då jag älskar Radiohead också ;) Coldplay är otroligt bra rent musikaliskt, om man sen inte tilltalas av musiken får det väl stå för en, men att försöka få dem till några renodlade kopior av existerande band funkar inte riktigt heheLåt: Sleeping SeasArtist: Nodens IctusAlbum: Spacelines
PenDragon: Jag förklarade ju varför jag tyckte så, det gäller ju inte alls alla som gillar Coldplay, bara en del människor jag känner som inte är sådär vansinnigt petiga med sin musik.
•pave paradise•
Tom Gabel - 100 Years of War
lhabia Men det är ju den eviga förbannelsen med musik som slagit mainstream... jag tycker dock mest det är fånigt att låta sånt påverka sin åsikt om ett band :) Bra musik är bra musik, om de dessutom har lyckan att sälja enorma mängder skivor känns det bara ännu bättre. Led Zeppelin, Pink Floyd, Beatles etc. ;)Låt: Lost!Artist: ColdplayAlbum: Viva La Vida
PenDragon: Jo, såklart. Men samtidigt så gillar jag en hel del band som slagit mainstream, som Radiohead, som ändå inte faller under den kategorin på något vänster. De ses inte som mainstream på samma sätt som Coldplay. Men det är ju inte deras popularitet som gör att jag ogillar Coldplay, det är snarare bristen på något som faller mig i smaken i deras musik. Jag är dock inte omöjlig, det ingår inte i min yrkesbeskrivning att vara det, så jag lär testa Viva La Vida igen någon gång. Efter att jag har dränkt mig själv i Fugazi.
•pave paradise•
Noisia & The Upbeats - Sacrifice
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"