Alltså Liverpool kan bara spela bra mot bra lag. Henderson en flopp, Carroll inte ens värd att kallad flopp, Adam en medelmåtta hittills. Enrique har däremot varit grym. Downing också en medelmåtta hittills. Var extremt taggad inför säsongen och tänkte "ÄNTLIGEN HÄNDER DET NÅGOT JAAAAAAA". Men får nu inse att Liverpool kommer vara ett medelmåtta lag ett par år framöver till.
Don't!
Moderator
2012-01-23 16:48
Som ni vet så följer jag inte Arsenal så bra, men varför kör man Vermaelen som som vänsterback? Skadorna? Arsenal hade en jävla press i helgen, men det är en sådan match som United bara ska vinna. Kände mig rätt säker hela matchen även om det hoppade till i bröstet alltför ofta. Älskar hur Arshavin blir utbuad vid bytet, och sedan ramlar vid det avgörande målet, haha.
time isn't wasted when you're getting wasted .
jäkligt frustrerande att united vann en match som jag tycker likväl hade kunna sluta oavgjort. vermaelen spelade pga av skador på vb. arshavin e en sopa, de tog tyvärr ut oxlade som gjorde det bra matchen igenom. sen som du skriver så klantade sig arshavin rejäljt vid 2-1 målet. hoppas han försvinner i detta fönstret.
Santos-Gibbs-Vermaelen Sagna-Jenkinson-Coquelin-Djourou-Yennaris Kul med 5e valet på högerbacken i slutet igår och 3 på vänstern! Helt fantastiskt, var helt inställd på 3 pinnar för united, men matchen var tightare än vad jag trodde. Hoppas man får se mer utav The Ox i framtiden, lovande!
be the change
Moderator
2012-01-23 23:36
Jag tycker det är så jävla mycket duttande i Arsenal, alla spelare tar gärna 3-4 touchar för mycket. Det kan gå bra när man är i ledning, har en bra form, men känns aldrig som det är något vidare "rakt spel". Målet är ju ett praktexempel nästan när alla spelare i princip bara använder sig utav två touch. Fan, tror man skulle få ut mycket mer om man valde att slå tidiga inlägg osv ibland.
Arteta och Wilshere är sådana spelare som saknades. Rosicky har extremt fin känsla och så men han är också en "duttare". Undrar f ö hur mycket Arshavin får spela resten av säsongen. Han verkar ju bara sitta av säsongen för att ungarna ska få brittiska pass. Frågan är om han vill lämna med lite upprättelse. Han har gått en lång väg från 4-4-matchen mot Pool till United i helgen. En lång väg och åt helt fel håll.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Håller med dig Evo. Och på rak arm skulle jag bara bli glad om vi lyckades tappa 6 spelare helt magiskt. Arshavin, Chamakh, Diaby, Denilson, Squillaci & Almunia. Hade inte kunnat bry mig mindre faktiskt.. tråkigt att säga det men =P Något måste hända, måste bli en storstädning till sommarn......
be the change
Vad händer med silly season, finns det några jätte värvningar man bör känna till?
Har inte hänt någonting så vitt jag vet!
Don't!
Henry lån Arsenal Scholes lån United Onuoha från City till QPR Taiwo till QPR på lån Gibson till Everton från United Anelka till Shanghai Shenhua Frimpong till Wolwes på lån Det är väl dom 'största' transfers i PL som varit nu i Januari.... Undra om dom sista dagarna har något att ge!
be the change
o Cahill till Chelsea*
"life's a garden, dig it."
ajuste, han glömde jag =)
be the change
JackVegas Den listan är det nog många som skriver under på. Chamakh ville jag ge åtminstone en halv säsong till inför den här säsongen eftersom hans första år var delat i två delar: på hösten stod han för en hel del mål och var praktiskt taget lagets anfall. Andra halvan var helt ur slag och sa väl t o m att han kände sig utbränd. Nu har halva säsongen gått och känns mer under isen än någonsin. Han har förvisso inte fått spela vidare mycket men det är sån situationen är i Arsenal. Eftersom Chamakh inte verkar kunna spela på en kant och har RvP framför sig så blir hans roll att kliva in och göra en skillnad (vare sig han gör mål eller skapar mål) när han får chansen men det är han inte kapabel till i nuläget. Jag tror dock att Chamakh är en mycket bra forward bara han får spela några matcher och framför allt om han får spela med en anfallspartner. Han verkar inte passa som ensamvarg där uppe. Synd men så verkar läget se ut idag. All respekt dock för att han inte verkar vara allt för grinig. Snarare är han realist. Han ser att om det inte funkar så måste han gå vidare. Ren logik. Nu lär väl Chamakh stanna säsongen ut och blir han kvar så hoppas jag det lossnar. Diaby är en annan jag är kluven till. Han verkar ha en hel del kapacitet, framför allt har han lite av en naturlig pondus ute på plan (precis som Vieira när han var som bäst) men det funkar inte när man får se det som en stor framgång om han lyckas göra 10 framträdanden på en säsong. Återigen synd men tyvärr verkar Diaby vara en glaslirare. Det är ju mer än en skada som satt käppar i hjulen som jag förstått det. Skulle även kunna lägga till ytterligare en spelare på listan och det är Park. Visst, vi har ju knappt sett han spela ("anpassning" etc) men det är just där skon klämmer. Vi har inte fått se Park spela. Ett fantastiskt mål i ligacupen eller vad det nu var, ett segt framträdande i CL (där dock hela matchen var sjuuukt seg) och ett inhopp mot United som var ganska anonymt (dock tyckte jag mig se att han hade en rätt skön arbetsvilja). Om inte Park får spela mycket mer under våren undrar jag varför en trupplats ska slösas bort på det där viset. Då är det väl bättre att låta nån junior ta den och få känna av känslan vid matcher än att ha en spelare som bara kommer göra typ en säsong till efter det här innan han ska in i militären.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Bra match, bra resultat, visste ju innan att det skulle handla om Evra/Suarez, synd att ingen av dem egentligen kunde visa sig som den "större personen" i den här situationen. Suarez med handskakningen och Evra med sin provokation i slutet, även fast Suarez var så mycket onödigare och mer respektlöst gjort. Suarez visar vilken äcklig spelare han är, och drar ner Liverpool med sig i smutsen. En skam.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Evra visar vilken äcklig spelare han är, och drar ner Manchester med sig i smutsen. En skam.
Don't!
Manchester fans som säljer sådant här utanför arenan.
Don't!
Både Evra och Suarez är en skam och det är deras gemensamma beteende som smutsar ner fotbollen. Det hade varit enklare om Suarez gett sig på någon annan, typ Rio eller Welbeck, istället för Uniteds kanske största skithög.
Håller med dig Evolution.
Don't!
Jag har aldrig sagt att Evra inte skötte sig dåligt heller, och han är inte heller fläckfri, nej, men ska man se till vad båda gjorde så ser jag det Suarez gjorde som mycket värre och respektlöst som fan, inte bara mot Evra (som uppenbarligen känt sig kränkt av det han sade i höstas) utan t.o.m. mot sin egna klubb som han lovade att han skulle skaka hand med Evra innan matchen.
Håller med om att KKK-masken var att gå way over the line, men som tur var stoppade ju polisen dessa fåtal idioter som köpte/sålde dem.
Det hade varit enklare om Suarez gett sig på någon annan, typ Rio eller Welbeck, istället för Uniteds kanske största skithög. Det hade varit enklare om han hade använt det han har mellan öronen istället och hållt munnen stängd. Sånt hör ju inte hemma på en fotbollsplan oavsett vem som säger det eller vem som får höra det.
Nu har Suarez bett om ursäkt & Liverpool har bett om ursäkt. Tror ej vi kommer se någon ursäkt från varken United eller Evra.
Don't!
SIMPO Jo. Det var extrem dålig stil när det senare kom fram att han faktiskt hade lovat klubben. Vill att detta ska läggas bakom sig nu. Inte roligt om de fantastiska matcherna mellan United och Liverpool ska handla om Evra och Suarez.. United har även godtagit ursäkten såg jag nu.
Don't!
Jo, jag såg själv att Suarez och Kenny bett om ursäkt och att United godtagit den, ser ingen anledning till varför United skulle behöva be om ursäkt i den här situationen. Inte Evra direkt heller för den delen, han visade att han ville lägga det bakom sig men det gjorde ju inte Suarez. Men ärligt talat så tror jag inte ett skvatt på att Suarez verkligen menar det han säger, försöker bara rädda sitt egna skinn. Egentligen skulle man kanske sätta dessa herrar tillsammans i ett rum som någon föreslog. Men om nu United godtagit ursäkten så får vi hoppas att spelarna och fansen också kan lägga det bakom sig. Som du säger så vore det tråkigt om den här händelsen skulle förstöra kommande matcher mellan United och Liverpool.
Fyllde nyligen år och toksköna familjen chockade med att dem köpt en biljett åt mig till City v. United derbyt den 30:e april. Så då blir det att dra dit med två stycken vänner. Så jävla gött, får hoppas spänningen i ligan ligger kvar då.
SIMPO Kul! :) Haha konstigt nog gjorde Cardiff bättre motstånd än både Chelsea och City.
Don't!
robin van persie ser för tillfället ut att ta arsenal helt på egen hand till cl spel nästa säsong...
Van Persie 25 mål, Hela Liverpool 30 mål.
Don't!
Dessutom
"Andre Villa-Boas has parted company with Chelsea Football Club today."
Don't!
kommer inte att sakna den karln!
"life's a garden, dig it."
Mitchy Ja det ska bli grymt kul, har bara varit en gång tidigare. Det var för nästan två år sen. Så det här ser man framemot :) _________________ Haha, sju olika tränare på ungefär nio år har Chelsea haft... det är rätt sjukt. Claudio Ranieri José Mourinho Avram Grant Luiz Felipe Scolari Guus Hiddink Carlo Ancelotti André Villas-Boas Och nu Di Matteo för resten av säsongen också.
Moderator
2012-03-04 22:47
Haha, kul att United vinner med 3-1 och knappt haft mer än 3 skott på hela matchen. Flytet betyder guld, it's a sign.
Jösses, och AVB var väl inte direkt billig att lösa från Porto (inkl lön, inkl Ancellotis lön)?
Moderator
2012-03-05 12:00
Tänkte samma sak som Evolution igår, undrar hur mycket dom fick pröjsa för att lösa ut honom ens. Det är ju en ren chansning att dra in någon annan i nuläget dessutom, men men.
tycker det e helt sjukt att man sparkar en tränare som inte ens fått en säsong på sig att implementera sin filosofi. framgång kommer inte över en natt. för min del som gunner fan tar jag det positivt och hoppas deras svaga form består säsongen ut =)
Är väl enklare att kicka en tränare som inte verkar ha vunnit respekten hos vissa gamla spelare. Personligen ser det inte bra ut att spelare kan få tränaren sparkad på det viset. De framstår som överbetalda griniga föredettingar som tror sig vara större pga sin historia i klubben (typ "jag vägrar göra så, för det är inte så vi gör här". Samtidigt är det svårt att offra ikoner.
Gött med vinst idag, top of the league! Tack Swansea! City har ett svårare spelschema framför sig än United, så det här kan vara då titeln avgjordes. Även fast jag själv tror det blir under derbyt i april.
Äh, alla vet väl ändå att United tar hem det. Har inte sett City som en riktig utmanare på hela säsongen och blir mäkta förvånad om de skulle råka vinna trots allt. City känns mest som det nya, dyra laget som alla var lite misstänksamma mot inför säsongen samtidigt som de fylldes av hypen om sig själva. I själva verket är de för dåliga för Europa och det är tveksamt om ett lag överbetalda divor klarar av tyngre perioder. Mancini verkar ju anse att den enda lösningen är att handla nytt hela tiden. Jävla slit-och-slänglag.
Fasen vad Skrtel har växt till ett monster! Ironiskt har han gjort mer mål än Torres den här säsongen också.
Don't!
arsenal tog det mot newcastle på övertid....grymt impade över deras form senaste tiden.
Så vann Arsenal till slut en titel. Tyvärr vann man den åt United. Riktigt skön seger ändå mot Shitty. Synd att det inte blev mer då Arsenal "borde" ha gjort minst två mål till och kanske lika gärna kunnat göra 3-4 mål till. Shitty hade inte ett skit utan var totalt utspelade. Fantastisk insats av Nasri. Snacka om att slarva bort sin karriär. Det tog honom ungefär tre år att smälta in i spelet i Arsenal, ska det ta lika lång tid den här gången också? Han var nämligen väldigt ojämn om än talangfull första tiden. Tror den här vinsten var sista spiken i kistan för Shittys drömmar om RvP. Varför ska han gå till ett lag i total oharmoni och lämna ett lag som just nu spelar i mer eller mindre trans? Nästa säsong ser riktigt spännande ut då jag tror att merparten av spelarna, de önskvärda iaf, kommer att stanna. Kan iofs se att en av Walcott, RvP eller Song försvinner men samtidigt finns det nog en plan för det också. Och som Niva sa i studion så har Tevez lyckats bli överviktig.
Ja, för det är ju verkligen Arsenals förtjänst att United leder ligan. Men man får väl ändå tacka Arsenal som drygade ut försprånget ännu mer ner till City. Man ska inte ropa hej ännu, visst, bara att kolla på Real som ledde La Liga med 10p och nu är det vadå, 3-4p mellan dem och Barca. Allt kan hända, även fast jag finner det otroligt att man tappar mer än 8p på de sex återstående matcherna. Derby matchen i slutet på april ska fortfarande bli grym att gå på, hoppas United tar revansch efter fallet på OT då.
Moderator
2012-04-10 15:20
SIMPO Ska du gå på derbyt? Häftigt! Åkte över med grabbarna till London en helg och kollade lite matcher, bland annat derbyt där man förlorade med 1-6, haha. Får se det som att det var lite utav en historisk match nu i efterhand..
ja arsenal var klart bättre än city och riktigt kul att se arsenal spela nu. walcott har jag inga problem med om han försvinner däremot Song tycker jag vuxit fram till en av laget viktigaste spelare. slår aldrig bort en boll, markeringssäker och tuff. precis en sån spelare arsenal behöver. RVP's betydelse för arsenal är solklar och jag tror att han stannar om arsenal når 3e platsen samt är aktiv i transferfönstret och visar att de vill konkurrera med topp 3 platserna.
philip jag älskar song, men att säga att han aldrig slår bort en boll är otroligt fel. vissa matcher har han väldigt många slarviga passningar, kolla bara mot qpr. och ibland går han för långbollen så fort han får chansen, visst det har funkat några gånger iår, men inte så fort han får bollen haha. Han måste även hålla sig liite defensivare så arteta kan gå lite mer framåt med sin kanon. då skulle jag mer vilja hylla arteta, fan vilken jämn spelare det är. man vet vad man får av honom och han är alltid spelbar. han slår inte dom spektakulära bollarna som cesc/song(ibland) men han är så jävla stabil.. Och ett skott som heter duga. och rosicky får man inte glömma, det är som dag och natt mellan honom och ramsey just nu, fan va jag gillar hans snabba vändningar och kvicka steg, fina passningar också. synd bara att han har lite problem med skottet/avslutet, man vill ju se han göra sånna mål som han gjorde mot tex hamburg lite oftare.. :)
be the change
Haha ja tänkte väl, undrade vad fan det var för matcher jag missat där Song varit felfri, visst har han spelat sjukt bra men som du säger JackVegas så är han lite för ojämn men han har vuxit rejält!
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
okej ni tog det lite för ordagrant, men det jag menar som ni säkert förstår är att han blivit den där stabila och trygga spelaren som sällan låter sig stressas och slår bort en boll. skulle gärna se hans passningsstatistik över hela säsongen och jämföra med andra tvåvägsspelare i PL. håller med, arteta har varit riktigt stabil, och precis som du säger har rosicky vart en fröjd att se senaste tiden. på tal om ramsey, vad tycker ni om honom? känns inte som hans utvecklingskurva varit så bra, jag ifrågasätter om han kan bli mer än en rotationsspelare för arsenal? vilka spelare vill ni gunners fans bli av med till nästa säsong? skall man ge gervinho en säsong på sig till att anpassa sig till PL?
ramuz: Yes, bestämt sen februari, så det här ska bli grymt roligt... 6-1 förlusten, oh lord, men ja, du fick ju bevittna något historiskt. Men det är ju något man inte gör härifrån allt för ofta om man inte är hur tät som helst.
Moderator
2012-04-11 09:46
SIMPO Jaa, det var ju inte det man hade drömt om precis. Roliga är att jag har en vän som sett två matcher med United live, den ena var förlusten mot City i höstas. Den andra var förra våren i Ligacupen (?) mot West Ham när man förlorade med 4-0. Där kan vi snacka otur.
tycker man ska låna ut ramsey & ryo i ett halvår under nästa säsong. sälja squillaci, chamakh, park, arshavin åtminstonde köpa in podolski + mvila = vegas nöjd.
be the change
WE'RE HERE! Kom till Manchester i lördags, vi åker hem på osdag och ikväl blir det derby! Så himla pepp och spänd så att jag knappt kunde sova och vaknade redan klockan sju härr :( Aja, hoppas på en fet match och grym underhållning och att United plockar hem d här!
Ähh, så går det att skriva på Xperia. Hoppas de.inte.blev allt för oläsligt./oförståeligt.