I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 2011/2012

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2011-10-15 16:18
1p är bra att ta med sig ifrån Anfield, speciellt med tanke på hur matchen såg ut i slutet. De Gea stod för några makalösa räddningar och Chicha räddade återigen igen oss för förlust.

Giggs tabbe vid 1-0 målet är ju riktigt dåligt. Kopia på vad Fletch gjorde förra året mot Pool.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2011-10-16 09:58
Åh. Lite bittert med lika men De Gea var bra!
Don't!

2011-10-16 18:22
de gea börjar bli lite varm i kläderna nu. bra målvaktsinsatser från Szczesny idag också!

2011-10-16 20:22
jävla synd att van persies 'chip' gick i stolpen, hade ju varit en kandidat till årets mål annars =P
be the change

2011-10-16 20:45
Speciellt med tanke på att det var "fel fot" också.
Don't!

2011-10-17 18:16
Och lite synd att arshavin inte gjorde en fint till istället för en tåpaj, jäkla soloraid. Undra om han börjar hitta sitt gamla jag igen, dvs LiverpoolShavin! =)

Bara skönt att det känns som att saker och ting börjar gå bra igen.. Hoppas det fortsätter så.... Med en 'katastrofsäsong' och många säger att vi får 'kämpa för att undvika nerflyttning' att ligga 4poäng bakom Pool, våra största konkurenter med spurs om 4 platsen, inte så pissenödigt!

Gött med CL i veckan, sen bra helg nästa helg med fotboll, dämn =]
be the change

2011-10-23 16:52
Vad fan hände....

HERREGUD...

2011-10-23 17:57
BOOM!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2011-10-24 00:59
Haha "6 and the city"
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Admin

2011-10-24 09:57
Det här kommer bli en galen säsong. United mosar Arsenal med 8-2 för att nära två månader senare åka på en lika stor käftsmäll av City. Samtidigt förlorar Chelsea mot QPR och Arsenal tar en stabil seger mot Stoke (och drabbas inte av nya skador!!).

City fortfarande obesegrat men hackar i CL. Den som tror att de kommer gå som tåget i PL spelar högt. De lär också åka på ett rejält bakslag och börja tappa poäng allt eftersom. I synnerhet om de mot förmodan skulle gå vidare i CL. De har visat att de inte riktigt klarar av internationellt spel och frågan är hur länge de orkar kombinera.

Jag blir inte förvånad om säsongen blir mer oviss än fjolåret. Ligan lär avgöras i maj med säkert 3-4 lag som har chansen att bli mästare med typ tre omgångar kvar. Och jag är övertygad om att Arsenal sakta men säkert börjar klättra. Innan jul ligger man minst topp 6 med max 2-3 poäng upp till plats 3-4. Svår match nästa helg mot Chelsea dock, på bortaplan. En seger där skulle ge rejäl vind i seglen. Förlust eller poängtapp är inte hela världen men då fortsätter klättringen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-10-24 17:03
Evo;

DROGBA ÄR BORTA MOT OSS!!!! Vi kommer vinna! NEMESIS IS GONE!!

:DD

Sjukt att city manglade united... pool & chelsea tappar poäng, och vi tar en van persie seger igen ;)
be the change
Admin

2011-10-24 17:11
Kanske t o m slipper Terry om han skulle fällas för den påstådda rasistattacken mot QPR :)

Enda orosmolnet är väl att det inte finns någon bakom van Persie. DET är högt spel, att förlita sig på van Persie. Han är ju inte direkt känd för att skadefri. Nästan så att han med sin historik spelar på lånad tid just nu. Ska bli intressant att se vad Park kan åstadkomma i CC.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-10-24 20:48
ja RVP brukar ju inte hålla en hel säsong. bra resultat för arsenal sett denna helgen. Kul att gervinho levererade nu också, ett mål och två ass, kanske börjar lossna för honom också. han har sett ofokuserad ut i de avgörande momenten tidigare så detta var nog bra för hans självförtroende.

2011-10-27 00:26
Hörde ni att Fergusons fru har lämnat honom? Hon gillade tydligen inte sexet.
(Sex-Ett). HOHO neeej jag är inte från Göteborg.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2011-10-27 23:01
Dagen efter matchen var tydligen Rooney o company ute och festade med flera cityspelare... Rykten säger att Barry & Company bjöd på 6:or hela kvällen..

Det sjuka är ju nära Evra ska sluta, ena veckan anklagar han Suarez för racism, och andra hela Man City för våldtäkt....

--

Nej, skämt åsido, gillar inte att jävlas med andra, men jävlar vad skit man fick efter 8-2 mot United, men 1-6 på hemmaplan mot sina värsta rivaler är inte roligt..(Även om matchen borde slutat 1-3 typ..

be the change

2011-10-28 11:12
Det sjuka är ju nära Evra ska sluta, ena veckan anklagar han Suarez för racism, och andra hela Man City för våldtäkt....

Oooooold. Sånt skit biter inte på mig längre. Den där matchen var så jävla bullshit så jag har förträngt den.

Och hade inte Evans blivit utvisad så hade aldrig matchen runnit i väg så där, och jag tror inte ens den hade slutat 1-3. United hade lätt kunnat spela oavgjort med elva man, då dem inledningsvis hade spelet i båda halvlekar. Men det var en sån dag då inget gick rätt för oss och allt gick rätt för Shitty.

Enda gången jag hoppas att Arsenal, Chelsea och Liverpool vinner sina matcher är när dem kommer möta City senare i år.

2011-10-28 18:36
Ska bli ruskigt intressant att spela mot City iår, faktiskt. Är lite nervös inför mötena men vi bygger på vårat självförtroende mer och mer...

Hur går det imorn tror ni då? Tar ni Everton borta? Tror det kommer sluta med att ni kör över dom, gubbarna måste vara gött revanchsugna..

Chelsea-Arsenal också, jag måste säga jag tror vi vinner 1-3. 6x pengarna på 2a, lätta pengar.... eller?..... =)
be the change

2011-10-28 22:23
Svårt att säga faktiskt, brukar ha det svårt för Everton, och speciellt borta då. Minns matchen förra året på Goodison allt för väl. Men ja, som du sa, laget lär ju vara revanschsuget efter det där bakslaget. Tror inte på någon kross dock, kanske mer på ett 1-2 eller 0-2 resultat.

Justfan. Glömde bort att det var London derby i helgen ja. Ett kryss vore bäst ur United synvinkel, men ja, det kan bli en mycket händelserik match, och en RvP i galen målform kan avgöra.

Ska bli mycket intressant. Fan vad tidigt matcherna börjar imorgon också. Everton - United - 13:00 och Chelsea - Arsenal 13:45.....

_____

Tror ni det är för mycket begärt att Wolves skräller borta mot City? Haha :P

2011-10-29 23:45
RvP i galen målform kan avgöra

Ja det kan man ju säga utan att underdriva... Galen match. Om inte en av de bättre så iaf en av de absolut roligaste matcherna på länge.

Hoppas nu mina kära hoops kan ta poäng från spurs imorgon så har jag fått mig en hyffsad sporthelg ändå...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Admin

2011-10-30 02:18
Världens bästa anfallare just nu. Förvisso partisk men jag tror nog att de flesta är nästan helt benägna att hålla med mig för tillfället.

Men det var inte bara han. Koscielny stod för en enorm insats i försvaret. Santos var säkerheten själv på vänsterbacken (och visade en del riktigt vassa offensiva kvaliteter). Ramsey har äntligen återhittat sig själv. Gervinho förvandlade Bosingwa till Jan Tauer. Walcott var ju t o m bra. Etc etc.

Det var bara Szczesnys idiotrusning jag irriterade mig på. Han har gjort ett par såna. Än så länge har det inte blivit nåt mål i baken; antingen har försvaret rett upp det eller så har han idioträddat eller fixat det själv. Han måste lära sig bättre timing.

Men satan vilken match. Vet inte hur många gånger jag stängde av ljudet, bytte kanal och zappade tillbaka för att jag inte orkade kolla.

Nu jävlar är Arsenal på gång. Det var en riktig krigarinsats och det är den inställningen man sett i flera matcher på rad nu. Spelarna vet att de har allt att vinna. Det finns nog fortfarande lite osäkerhet kvar dock. Om man hamnar under stark press mot t ex City, hamnar i underläge 0-2 så kanske risken finns att laget faller ihop igen. Men den osäkerheten arbetas sakta men säkert bort.

2011-11-02 18:32
ja matchen i helgen var helt sinnes, satt o kolla på den med brorsan som e chelsea fan och han hånade mig i början men skrattar bäst som skrattar sist.
sen matchen igår mot OM var bra tycker jag spelmässigt men det märktes att RVP inte var på planen när det kom till avsluten. får hoppas att han fortsätter att hålla sig hel och målfarlig.

2011-11-07 15:06
Som Arsenalsupporter så mår jag sjukt bra nu jämfört med inledningen av säsongen, återhämtat sig i ligan och leder sin grupp i premier league. Även fast matchen i ligan mot City är långt bort, så känner jag på mig att vi kommer ta den. City kommer ha rätt galna matcher framöver.

Newcastle (H PL)
Napoli (B CL)
Liverpool (B PL)
Arsenal (B Carling Cup)
Norwich (H PL, inget hot)
Bayern Munchen (H CL)
Chelsea (B PL)

för att sen ta emot Arsenal hemma.

2011-11-07 19:40
Dalglish verkar vara immun mot kritik. Aldrig hans fel. Tror Liverpool, om inget händer i Januari, missar CL igen.
Don't!

2011-11-07 20:35
menade självklart att arsenal leder sin grupp i champions league

Rappare

2011-11-08 01:25
BLUE MOON!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-11-08 04:04
ja det är sjukt hur saker och ting har vänt.. kan egentligen bara skratta åt liverpool och deras äckliga fans som hånat mig genom säsongsinledningen.

Hoppas våran form håller i sig!
be the change

2011-11-09 01:05
Zzz på att nästa match är om 10 dagar.. Men blir 3 enkla poäng borta mot Norwich.

2011-11-20 14:42
RVP fortsätter leverera!!!

Moderator

2011-11-26 17:20
Idiotisk straff, man kan inte göra såna enkla misstag på denna nivå.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-12-20 21:24
Suarez avstängd 8 matcher...
Don't!
Admin

2011-12-21 15:38
Bra att de äntligen tar tag i saker och ting. Nu måste de väl även göra nåt åt Terry?

2011-12-21 22:21
Enbart om Terry blir dömd tror jag. Tänker inte ens ge mig in på diskussioner om vad tycker angående det hela.
Don't!

2011-12-22 14:34
arsenal vann igår utan att imponera. äntligen en bra målvakt som imponerar. men fan e det bara jag som blir frustrerad över gervinho? han är stundtals riktigt bra i förarbetet för att i avgörande moment kasta bort bollen.

Admin

2011-12-22 14:55
När Gervinho får till skärpan i avsluten klättrar han till en spelare i absoluta världsklass. Det är lätt att bli frustrerad när man ser vad han missar hela tiden, men det är också lätt att glömma hur farlig han ändå är. Han utmanar hela tiden och har nästan alltid minst två gubbar emot sig. Han jobbar hårt och bidrar enormt mycket i uppspelsfasen. Till skillnad mot när Arshavin spelar så kan motståndarna inte släppa fokus från Gervinhos kant för han är alltid där.

2011-12-23 01:23
Gerivinho löper mycket, det är bra. Hoppas Walcott kan börja springa liite mer också istället för att ta bollen på fötterna och gestikulera ;)
be the change

2011-12-23 12:48
jo han löper mycket och han utmanar mycket. men hans första touch blir väldigt ofta dålig. sen när han gjort bra förarbete slår han sedan bort passningar på 3 meter. 99% av alla inlägg han slår kommer inte fram. men så klart, får han ordning på det så kan han bli riktigt bra. walcott e inte heller ngn favorit. han har förvisso blivit bättre med åren men jag får lite bendtner varningar från honom, dvs att han tycker själv att han e så jävla bra.

Admin

2011-12-30 13:10
Fan vad kul om Henry återvänder. Det kommer bli stort, hur det än går. Hoppas bara han får spela några av de sju PL-matcher han blir tillgänglig för.

2011-12-30 16:35
Att Henry sänker både Spurs & United hade varit något! ;)

Ha ha.
be the change

2012-01-12 11:38
Died.
Don't!

2012-01-13 08:55
Denna sidan börjar dö ut, sakta men säkert. Det är synd, för det finns ändå ett par guldkorn inne i sportforumet..(Även om vissa har försvunnit med åren..)

THIIIERRRY HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENRY!!!!

Mitchy;

Vi får väl ta en öl ute och glo en match istället, Liverpool-Arsenal när det närmar sig kanske ;-)
be the change

2012-01-13 10:55
Ja, det är verkligen tråkigt. Allt hets från t.ex. "Tottenham" (eller var det så han hette?) eller Psycoless och hans mognad.

Absolut kan vi göra det :)! Vore skoj faktiskt!
Don't!
Admin

2012-01-13 11:03
Henrys mål mot Leeds är bland det största jag har sett. Ren och skär glädje.

2012-01-13 15:21
^^verkligen, så jävla coolt att han kommer in och avgör. sinnes....vilka värvningar vill arsenal fansen se här då?

2012-01-13 16:35
Lite roligt att det är från samma position som alla andra mål han gjort haha! T.o.m. jag tyckte det var awsome att han gjorde mål!
Don't!
Poet

2012-01-13 17:58
riktigt kul med henry faktiskt tycker jag med.
"life's a garden, dig it."

2012-01-13 18:30
Jag hade velat ha in Cissokho (Eller nån annan VB... :P)

Sen hade jag velat sälja Chamakh/Park och köpa in en striker, typ Doumbia/Ba/Podolski eller någon duktig målspruta.

Sen en ytter, kanske sälja av Arshavin och försöka få in Hazard/Götze/randomfransman

Men drömma kan man ju! Men missar vi top4 iår blir det kaos.

Mitchy/

Vart i Uddevalla går du helst och glor fotboll då? Butlers? ;-)
be the change
Admin

2012-01-13 19:46
Tycker det är rätt intressant och jävligt kul att så sjukt många som håller på olika lag tycker det är kul att Henry gjort comeback. Hade verkligen inte väntat mig så många trevliga kommentarer från t ex Pools eller Unitedsupportrar. Har t o m sett Spursare uttrycka sig positivt. Det visar bara på att oavsett vilket lag man håller på så är vissa spelare bara riktigt stora för sporten som helhet.

Jag hade förväntat mig spydiga kommentarer i stil med att Arsenal värvar föredettingar, låga ambitioner etc.

Vet inte om jag vill se så många januarivärvningar. Ett lån på vänsterbacken vore idealt. Gibbs är ju snart tillbaka och han bör få våren på sig att visa att han kan hålla sig hel. I annat fall är det dags att om inte sälja Gibbs så köpa in ett tredjealternativ på den platsen. Under tiden får Gibbs spelas in sparsamt och bygga upp vad det nu är han behöver bygga upp.

I övrigt är jag relativt nöjd. Arsenal behövde någon som kan avlasta van Persie och det kan förhoppningsvis Henry göra under två månader. Sen är det ju bara 2-3 månader kvar och det fixar RvP. Sen vill jag också se Park in action på riktigt. Var han bara ett köp för att sälja tröjor i Asien? Han måste ju spela nån gång och det vore inte rättvist att döma ut Arsenals offensiv utan att ha sett en spelare spela.

Sen behövs ändå en förstärkning, nån som kan spela ytter och forward. Jag var väldigt glad när Mertesacker kom (förvånad över att en spelare man önskade sig trillade in) och han har varit mycket lyckad framför allt defensivt. Därför vill jag fortsätta på det germanska spåret och plocka in en tysk till. Kanske Götze (men jag har fått för mig att han är mer av en central spelare och även om han är en jäkla talang så känns Arsenals mitt ganska gjuten med Ramsey och Wilshere för många år framöver) men jag har länge velat se Podolski i laget. Därför är det kul att han dykt upp på tapeten. Han känns som den där talangen som det gick knackigt för, sen tog han ett steg bakåt i karriären och nu är han redo att slå igenom stort igen. Och Arsenal känns som den perfekta klubben att göra det i (lite lex Henry, Vieira m fl).

Men så många värvningar behövs inte. Det kan inte få så stor påverkan ändå eftersom de måste spelas in etc och Arsenal just nu känns jävligt ihopspelade. Sälj först (Arshavin, Chamakh, tyvärr eftersom jag gillar båda) och komplettera sen med spelare som passar in i ett långsiktigt arbete. Om det sen handlar om Hazard eller nån okänd Wengervärvning bryr jag mig inte om (in Wenger we trust).

Till sommaren blir det intressant om Campbell (från Costa Rica) ansluter, vad som händer med Vela, om det är dags för Afobe och om den där Suarez från Anderlecht är klar eller inte. Det verkar helt enkelt finnas mycket på gång i anfallsväg och eftersom Wenger verkar tro på de spelarna så går det inte att blockera vägen. Det är bara kontraproduktivt.

Ska nån in så måste nån bort. Diaby är en sån spelare som bör försvinna om han inte kan spela tre månader i streck nu under våren. Tyvärr, för han har mest bara tagit upp en plats i truppen de senaste åren.

Mest intressant annars är Wilsheres comeback. Där snackar vi intressant mittfält med alternativ som Arteta (vad han vuxit in i rollen!), Ramsey, Wilshere, Song och backuper som Rosicky (pånyttfödd, alltid redo) och Benayoun (mycket bättre än jag trott).

2012-01-14 05:23
Jag personligen är lite 50/50 till Mertesacker, han känns lite för 'valpig', trodde han skulle ta för sig mer, och dominera luftrummet mer än vad han gjort. Annars har ju Koscielny växt till en av mina favoritspelare, jävlar vad grym han är.

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Santos

Längtar tills man kan spela sådär, varva med Merte/Jenk/Gibbs osv, men det händer nog inte förräns nästa säsong..

Ska bli riktigt kul att få tillbaks Wilshere också, änna saknat honom även fast Ramsey/Arteta gjort det helt Ok.
be the change

2012-01-14 15:11
JackVegas-
Jag bor i Göteborg numera, men vi kan ta en öl i Uddevalla, det är inga problem :).
Don't!

2012-01-14 16:54
Henry var duktig helt klart, but he's still a fucking cheater.
Bitches Ain't Shit