I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 2011/2012

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2011-08-31 09:08
känns som att lille borde vara sjukt lacka på arsenal iom park och därför känns hazard långt borta. särskilt då han sagt att han vill stanna en säsong till även om arsenal är intressant för honom.

Admin

2011-08-31 14:20
Tror inte Lille är sådär jättesura över Park. Möjligtvis på Park som var den som agerade ganska fult.

Cahill blir det nog inte. Lagen har olika värdering av Cahill och jag tycker det är rätt att Arsenal inte vill betala 15-17m pund. Nu är det dags att släppa intresset och kanske försöka igen i januari (eller plocka honom gratis nästa sommar) om Cahill finns kvar i Bolton då. Om Arsenal höjer budet till 10-12m pund har man ändå försökt kompromissa. Tackar Bolton nej så låt dem vara, bli inte Barcelona. Det är bara Shitty som köper spelare med ett år kvar på kontraktet till överpriser (Nasri).

Deadline day idag. Vilken cirkus.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-08-31 18:49
Cole och Poulsen borta, nice!
Don't!

2011-08-31 20:54
Mertesacker & Santos, 2 riktigt bra värvningar. Vet inte vart hur Park är då jag inte sett honom spela!

Undra om det kommer in någon 'kreatör' eller inte. Jag är dock sjukt nöjd med backlinjen/målvaktsposition för första gången på länge.

Ny tag nu!!
be the change

2011-08-31 22:18
Om Benayoun kommer så är jag nöjd!
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-31 22:19
Nja, tog nog i lite när jag sa nöjd men ..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Poet

2011-08-31 22:35
ALLA brittiska tidningar skriver att Arsenal diskuterar Arteta med Everton igen just nu
"life's a garden, dig it."

2011-08-31 22:40
Tror Arteta kommer till oss, även fast det var borta ett tag pga lönekrav o transfersumman.
be the change
Poet

2011-09-01 00:38
Meireles hann bli klar för Chelsea i sista minuten :) VÄLKOMMEN

Arteta hann bli klar för Arsenal i sista minuten också! grattis, det behövde ni..

men arsenal kan glömma Hazard framöver. liverpool ryktas ha första tjing i nästa fönster iom dealen med joe cole lånet :)

2011-09-01 01:26
Arsenal är inte en klubb som lockar till sig stjärnspelare som förr längre, tyvärr. Istället får man helt enkelt nöja sig med panikvärvningar såsom Benayoun, Arteta osv för att inte riskera att kollapsa helt.

United och Pool har tveklöst gjort det bästa fönstret.
Bitches Ain't Shit

2011-09-01 02:41
Damien

Jag tycker inte Liverpool har gjort bättre sommarfönster än Arsenal.

Och hade United värvat någon vettig målvakt och inte tvålen De Gea skulle dom haft all cred. City är väl rätt vassa med Clichy/Aguero/Nasri osv =P
be the change

2011-09-01 02:44
Vad säger att Downing är en bättre kantspringare än benayoun som hade otur i Chelsea. Vad säger att OneSeasonHitWounder Adam spelar bollen bättre än Arteta. Enrique vs Santos, Mertesacker vs Coates... Bellamy vs Park..

Nja. Jag håller Liverpool & Arsenal rätt jämna, city har värvat bäst och united 2a. Dom skulle knipt Neuer bara =P Men tack och lov värvade dom tvålen..
be the change

2011-09-01 07:40
Fast Enrique är lätt den bästa värvningen för Liverpool i sommar. Har riktigt svårt att se Santos överglänser honom..

Meireles, vad i helvete. Lämnar in en transferbegäran i sista minuten typ haha.. Trodde A.Johnson skulle komma, men icke!
Don't!

2011-09-01 07:42
Fast om vi ser hela transferfönstret så har Liverpool gjort den bättre än Arsenal :). Ni har tappat era två bästa spelare, det är ju ett bra gjort... Kolla på sommarens lista här:

Spelare in

Jordan Henderson, Sunderland, £16M+£3,25M
Charlie Adam, Blackpool, £6,75M+£1,75M
Alexander Doni, AS Roma, Gratis
Stewart Downing, Aston Villa, £20M
Villyan Bijev, California Odyssey, Okänd summa
Jose Enriqué, Newcastle, £5.5M
Sebastian Coates, Nacional, £7M
Craig Bellamy, Manchester City, Okänd summa

Spelare ut

Jason Banton, Fri Transfer
Deale Chamberlain, Fri Transfer
Alex Cooper, Fri Transfer
Sean Highdale, Vauxhall Motors, Fri Transfer
Steven Irwin, Telstar, Fri Transfer
Nicola Saric, Hajduk Split, Fri Transfer
Paul Konchesky, Leicester, £1,5M
Gerardo Bruna, Blackpool, Okänd summa
Chris Mavinga, Rennes, £877 000
Nikolaj Kohlert, Rangers, Okänd summa
Tom Ince, Blackpool, £100 000
Milan Jovanovic, Anderlecht, Gratis
Daniel Ayala, Norwich, £800 000
Nabil El Zhar, Levante, Fri Transfer
Sotirios Kyrgiakos, Wolfsburg, Gratis
Emiliano Insua, Sporting, Okänd summa
Christian Poulsen, Evian TG, £750000
David N'Gog, Bolton, £4M
Philipp Degen, Fri Transfer
Raul Meireles, Chelsea, £12M

Utlånade

Stephen Darby, Rochdale, hela säsongen från och med 7 juli
Peter Gulacsi, Hull, hela säsongen från och med 19 juli
Martin Hansen, Bradford, fyra veckor från den 28 juli (Alltså redan tillbaka..)
Dani Pacheco, Rayo Vallecano, hela säsongen från och med 24 augusti
Alberto Aquilani, AC Milan, hela säsongen från och med 25 augusti
Villyan Bijev, Fortuna Düsseldorf, hela säsongen från och med 31 augusti
Joe Cole, Lille, hela säsongen från och med 31 augusti

Man har fått ut massa dökött minst sagt.
Don't!

2011-09-01 09:19
arsenal gjorde EN bra dag på transfer fönstret. Några nödvändiga förstärkningar, Mertesacker är jag mest nöjd över, sen santos har jag noll koll på, arteta kommer bli nyttig sen yossuf vet i tusan. men jag är fortfarande lack på AW, han hade 900 mill tillförfogande, och nu har han värvat in spelare för drygt 200 om min överslagsräkning stämmer. avsaknaden av ngn riktig prestigevärvning är jag lite bitter över, ingen m'vila, hazard, mata eller ett riktigt stornamn.

2011-09-01 11:57
Men tack och lov värvade dom tvålen..

Det finns väl ingen, inte ens jag själv som United supporter, som hade förväntat mig att De Gea skulle hoppa in och spika igen direkt, han är 20år och otroligt lovande. Det tar tid att komma in, men bortsett ifrån ett par tabbar så har han skött sig bra, speciellt i Spurs matchen.

Ja, jag tar De Gea alla dagar i veckan framför samtliga Arsenal målvakter, t.o.m. Woiccjdeh Sczzhhfezscny.

Det blev dock en hel del spännande saker in mot slutet, och för er skull så är jag glad att ni ändå fick in ett par bra värvningar. Det behövde ni. Det ska bli spännande att se, framför allt Yossi och Arteta nu för Arsenal.

Men ni har ändå för tunn trupp för att vara med och slåss med dem stora grabbarna igen. Blir nog en tajt fight mellan Arsenal och Liverpool om fjärdeplatsen iallafall. Kanske något mer lag som kan vara med att hota.

Nu när silly är över, och vi kan se övergångarna så tror jag det hela kommer sluta så här:

1. Manchester United
2. The Money Bags
3. Chelsea
4. Liverpool
5. Arsenal
6. Tottenham

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2011-09-01 12:28
Ibland måste man tappa sina bästa spelare för att komma igång igen och få igång ett nytänk. Inter sålde Zlatan, samma år vann dom trippel. Hoppas på den effekten hos oss.

Tror stenhårt på att vi slutar 4a iår, Pool femma. Spurs sjua!

Tror även City vinner ligan, firma Aguero/Nasri/Silva fyfan. Gäller bara att Mancini steps up to the plate och inte kör rådefensiv italian style =P
be the change

2011-09-01 12:42
Tvålen De Gea? Killen är fortfarande 20 år och har knappt lärt sig engelska än. Som sagt, han gjorde det riktigt bra mot Tottenham, och har all potential i världen att bli en av dom främsta. Ge han en åtminstone säsong och inte tre matcher innan han döms ut helt och hållet.

Sen tänkte jag nog mer på Phil Jones, född 92, som kommit in och fullkomligt briljerat i backlinjen hittills. Nån som missade hans monsterbrytning på Bale? Där har vi Englands framtida lagkapten, utan tvekan.

Ashley Young, vad ska man säga? Bara den där jävla högerfoten är värd den lön han besitter.

Och när jag menar att Pool gjort ett bra fönster så syftar jag mest på att man lyckats rensa upp mycket skit i truppen, skeppat iväg onödiga spelare osv. Känns som att man äntligen börjar få lite struktur.

City orkar jag inte ens kommentera.

Men Arsenal... jag skulle skämmas om jag satt i den ledningen.
Bitches Ain't Shit

2011-09-01 13:18
Young är guld värd ja. Gillar även vad jag ser hos Smalling/Jones. Englands framtida mittbackspar om 4år utan tvekan om dem fortsätter som dem gör.

Alltid varit tveksam till De Gea, han var väl den målvakten som släppte in mest skott i spanskaligan(Långskott). Men självklart har han all tid i världen att utvecklas, inget roligt jobb att ta över VdS handskar heller.

be the change
Admin

2011-09-01 15:29
Spelar ingen roll att De Gea bara är 20. Ska han stå i ett världens bästa lag måste han prestera nu. Tror han kommer ställa till det litegrann för United under säsongen, men samtidigt känns United så pass starka att de kan rätta till misstagen med en stark offensiv och dessutom har de en backlinje som kommer ge bra stöd åt De Gea.

Det är inte som Arsenal där ingen till slut litade på Almunia. Med Szczesny däremot har något hänt. Otroligt bra målvakt som växt enormt på ett år. Killens självförtroende är dessutom i klass med Zlatans. Lite konstigt att säga att en målvakt som nyss släppt in åtta bollar i en match är bra, men hade Almunia stått är jag övertygad om att United gjort en bit över tvåsiffrigt. Szczesny står ändå på randen till att bli en världsmålvakt. Framtiden är hans.

Mitchy

Håller inte med om att Arsenal förlorat sina två bästa spelare.

Nasri gjorde en mycket bra höst, då han blommade ut till den klasspelare vi vetat att han är kapabel att vara. Nu stack han men jag ser Gervinho som en förstärkning. Gervinho är en naturlig ytter, Nasri är egentligen en central spelare som vore ideal som ersättare för Fabregas. Men eftersom han nästan aldrig spelade centralt (när han väl gjorde det började han överarbeta och stampa på bollen) så blev totalt sett en förstärkning för Arsenal. Sett till vänsterkanten alltså.

Cesc däremot går förstås inte att ersätta rakt av. Istället tror jag vi får se ett innermittfält som blir ett starkare kollektiv och som inte byggs runt en enda spelare. Arteta är mycket bra förstärkning på mitten. Smart, rutinerad och giftig framåt. Kommer bli mycket nyttig. Lägg till att Cesc var skadad en hel del förra säsongen, att Arsenal hade sin period när Cesc var borta och att Cesc dels inte verkade särskilt glad och dels verkade allt surr kring Cesc suga mycket kraft ur truppen.

På det stora hela känns Arsenal starkare än förra säsongen (och MYCKET starkare än för en vecka sen). Framför allt kan man ha fått den efterlängtade bredden.

Av de övriga värvningarna är Mertesacker den på förhand starkaste. Har hoppats på honom länge. Meriterad tysk landslagsback. Riktigt lång och kan nog bli ett perfekt komplement till Vermaelen.

Sydkoreanen Park vet jag inte mycket om men han verkar vara en hårt arbetande anfallare. Kapten i Sydkorea och är han det minsta lik Uniteds Park så kommer han aldrig sluta springa och lär bli riktigt nyttig i tunga, täta matcher.

Santos vet jag ännu mindre om men det är nog spelare jag är mest nyfiken på. En målfarlig vänsterback. Nu kan man förhoppningsvis känna sig lite lugnare och inte förlita sig på en skadebenägen Gibbs (som dock är riktigt bra när han är hel). Drog en lyckans suck när Traore blev såld dock. Jävla svängdörr...

Benayoun är bara ett lån och känns inte som en nödvändig värvning. På så vis känns det också intressant. Floppar han är det ingen större förlust men på pappret har truppen fått in lite bredd och han kan få spela vid behov.

Allt som allt har man inte gjort av med lika många spelare som Liverpool men det är ändå över 20 stycken. Och jämfört med värvningarna så la man ut ungefär 200 miljoner sista dagarna, drygt 300 miljoner totalt. Pool har väl lagt ut minst det dubbla men personligen är det bara Enrique som känns riktigt klockren.

Augustimatcherna är glömda. Ligan börjar på allvar för Arsenal nu.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-09-01 16:02
Håller med dig om nästan allt där Evo. Bra punkter.

Nu tar vi nya tag och blickar framåt!!
be the change
Admin

2011-09-01 16:09
Glömde nämna det jag är mest nyfiken på: kan Arsenals nya vänsterback slå inlägg? Inlägg som inte hamnar nere i Chelsea alltså?

2011-09-01 16:13
Trodde ligan började i Söndags ;)

För övrigt har De Gea redan börjat presterat, t.ex. genom att vara stabil matchen igenom mot Tottenham, och mot Arsenal där han bl.a. räddar straff från RvP i ställningen 1-0. Så om jag ska vara helt ärlig så känns diskussionen kring honom en aning överdriven. Men kan förstå att man får en del extra ögon på sig när man är tilltänkt som ersättare till en legendar som VDS. Känns inte som att många målvakter skulle kunna komma in och dominera direkt i en sån sits. Möjligtvis typ Buffon, men det hade knappast varit en långsiktig lösning då det uppenbarligen är det som United var ute efter med värvningen av De Gea, som bara kommer utvecklas och bli bättre. Så självklart spelar det en väldigt stor roll att han just nu bara är 20.

Som back-up finns även Lindegaard att tillgå som varit strålande under försäsongen.
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-09-01 16:22
Damien

Tror inte det är någon som ser De Gea som en ny Barthez ;)

Men han har en lång väg att gå innan han blir en ny Schmeichel eller VDS.

2011-09-01 16:49
Haha jo, Barthez blandade och gav, helt klart. Men gillade honom ändå :)
Finns ju värre skräckexempel som Massimo Taibi och Roy Carroll... iaf vad jag kommer ihåg just nu.

Att De Gea ska bli en ny Schmeichel eller VDS kanske inte känns så troligt. Sen är det svårt att jämföra just målvakter med varandra då alla har en unik spelstil, vissa är renodlade reflexmålvakter medans andra kanske är bättre i positionsspelet osv.
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-09-01 17:18
Jag gillade också Barthez ;)

2011-09-01 17:27
Skont att vi antligen kan starta sasongen. Underbart med forluster mot United och Liverpool. Jag ar otroligt glad over att jag inte kan se skiten (jobbar pa skepp med dalig uppkoppling).

Vardelos sommar, Wenger ar inte med i matchen som vanligt. Varfor vantar vi med att kopa spelare till sista dagen pa sasongen??? Det ar knappast en strategi som gor att spelare stannar kvar i klubben. Hade vi kopt Mertesacker och Arteta i ungefar samma tid som vi kopte Gervinho sa hade Nasri stannat, det ar jag overtygad om.

Sen ar vara transfers sa javla budget sa att det ar lojligt. Mertesacker ar den enda som kunde tillfora nanting om samma transfers gjorts forra aret. Resten ar mer eller mindre skrap. Benayoun?? Det finns en anledning till varfor han ble vsald av Liverpool och varfor han knappt spelat en match med Chelsea. Arteta.. aight, men inte i narheten av Fabregas eler Nasri. Santos? Har man inte hort talas om snubben innan han fyllt 28 (?) sa sager jag pass! Gervinho o Park ar truppspelare i mina ogon och ungdomarna vi koper ar som vanligt chansningar som kan ga at endera hall.

Sen ar ju Liverpools lista med spelare in och ut ett javla skamt. Vilken javla omsattning av spelare...

Om Arsenal kommer fyra i ar blir jag javligt nojd. Med lite tur kan vi kanske vinna Carling Cup. Skador, transfers och avstangningar har ju sabbat hela inledningen av ligan. Inte for att jag tror att vi nagonsin skulle ha en chans att gora 8 mal pa United men det hade ju varit javligt trevligt om vi kunde gora mal pa straff, ja o kanske inte slappa in 8 javla mal. Vilket skamt.

Ska forsoka titta in har lite oftare, men vi far se hur det gar.

2011-09-01 21:20
Evolution
Intressant skrivet. Fast, vänta nu, era två bästa spelare lämnade ju faktiskt laget(möjligtvis bortsett från VP). Dock kan man väl ha olika åsikter. Gervinho har spelat en(?) ligamatch, håller med om att han är en förstärkning men det förändrar ju fortfarande inte faktumet.

Tycker absolut inte Arsenal känns starkare än förra året, det ser markant sämre ut på pappret. Dock plus för mittbacken, där ser ni starkare ut än i fjol, men också mest för att Vermaelen är tillbaka.

Eh, tycker Liverpool har gjort riktigt bra värvningar. Säga vad man vill om dem (förutom att köpa henderson och sälja meireles, henderson kanske växer till något bra dock).

Ser ut som vi har helt olika åsikter så det är lika bra att nöja oss där :). Tror Liverpool hamnar högre upp än Arsenal i tabellen. Vi får se. Mycket kvar att hända.
Don't!
Moderator

2011-09-02 00:28
För att sticka in en annan sak än transfers i tråden, så gjorde United en vinst på £110.9 miljoner det senaste räkenskapsåret. Betalade av sina skulder med £68.6 miljoner. Och då är inte det nya avtalet med DHL inräknat heller..

Snackats mycket om att Glazer har gjort det bra med United sen dom tog över, trots allt. Har ökat värdet på klubben, visat sig vara bra med pengar. Gett Ferguson exakt det han vill ha, samtidigt som dom hela tiden haft en ekonomisk plan för klubben. Mycket olika tankar hit och dit från United-supportrar verkar det som.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-09-02 07:44
^^läste detta och det är imponerande, gjorde inte barca tvärt om och hade förluster på runt miljarden?

2011-09-04 17:12
Jävla landslag!
Don't!

2011-09-11 17:17
fan United imponerade åter igen, samma med city. Mitt stackars arsenal klarade med nöd och näppe vinst mot nykomlingarna swansea....

2011-09-17 15:57
Taggad till tusen inför morgondagens match mot Chelsea!
Lindegaard spelade bra mot Benfica, men det blir nog så att De Gea får stå ändå. Let's hope he brings his A game!

_____

Blackburn 4 - Arsenal 3

Missade matchen men blev rätt chockad när jag såg resultatet efteråt. Nu har jag kollat på highlights från matchen och ja.... Blackburn fick ett mål som var offside och gjorde två självmål... inte Arsenals dag... jag börjar tycka synd om Arsenals fans... sitter Wenger fortfarande lika säkert?
Moderator

2011-09-17 17:12
Haha, undrade också vad fan som hände. Var på gymmet, när Premier League-appen börjar låta flera gånger. 2-1 till Arsenal och mitt överspel satt där den skulle. Sen när jag sitter och kollar på när grabbarna spelar seriematch så ser jag sedan att det blev förlust med 4-3!?

Helt galet, en helhetsbedömning utav någon som såg matchen tack? För övrigt så stämmer ju inte något utav resultaten som står i nuvarande stund, alla nykomlingar leder, helt sjukt.. Trodde jag verkligen inte.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-09-17 18:37
what thä fuck, missade matchen idag så jag ser fram emot en recension från någon här.
AIK
ARSENAL

2011-09-17 18:45
Det var en kul match idag. Vi fick igång väldigt bra spel med mycket rörelse. Tyvärr hade vi väldigt mycket otur idag. Som Simpan sa, 2 självmål och 1 offsidemål. Men det är fotboll tyvärr.

Bara att ta med det positiva från denna matchen att anfallsspelet börjar komma igång, att CHamakh gjorde mål. Dock löjligt att vi släpper in 4 bakåt, men det var mycket otur som sagt.

Nya tag! Supersöndag imorn, ser fram emot den som sjutton. Spurs-Pool X och United-Chelsea 1. Känns rätt säkert va? ;-)

Heja!
be the change

2011-09-17 19:14
Tror Liverpool åker på förlust. Tottenham känns revansch sugna.
Don't!

2011-09-18 07:58
fet match idag, hoppas united åker på torsk, inte så troligt men hoppas kan man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-18 22:25
Torres är på gång! Dock långt ifrån toppform men definitivt på gång.

Liverpool kommer bara gå nedför härifrån, känns det som.

United, dra mig baklänges vad bra dem är. Underhållande match idag dessutom.
Don't!

2011-09-18 22:32
Vilken jävla fitta den där clownen Ashley Cole. Hoppas han bryter benet nästa omgång.
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-09-19 01:19

;D
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-09-19 01:25
det är inte svårt att sätta en boll i nät där, varför gör han inte det? varför tjänar man miljonbelopp om man inte gör mål där? det är skitenkelt jag lovar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-09-19 10:29
Jävla skitmatch av City igår.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-09-19 12:24
Underbar match igår. De Gea skötte sig mycket bra, gjorde ett par jätteräddningar. Kul att se Schmeichel sitta och applådera honom också : )

3 poäng igår, samtidigt som Moneybags tappade 2 poäng... Underbart!

2011-09-24 20:31
1-1 mot Stoke, nää, fyfan... Jag kände det faktiskt på mig, att det skulle bli poängtapp. Jag är bara glad att det inte blev en förlust... Såg ju stundtals bra ut på plan, och sen så mindre bra...

Aja, vi kommer tillbaka :)

2011-09-25 13:05
stoke plockade väl 3 mot pool senast? arsenal vann efter mkt om och men, hoppas de börjar komma igång nu!

2011-09-25 17:43
Stoke har vunnit mot Pool och kryssat mot united & chelsea va? eller vann dom mot chelsea på brittania?

Iaf inte roligt att åka dit!

(Jag har varit där och det är rätt kul ändå ;) )
be the change
Poet

2011-09-25 19:46
kryssa mot chelsea.. dom tog väll mest poäng av alla mot top 4 förra säsongen med har jag för mig.. nånting sånt :p

2011-10-03 21:49
Sjukt tungt att förlora mot lillebror. Men spelet börjar se bättre ut. RVP måste bara komma in i laget och komma till lägen mer.....

Tungt att ha Wilshere, Vermaelen & Sagna borta 'long term'... :/
be the change

2011-10-05 20:38
jepp, det verkar vara arsenals ständiga problem. alltid massa spelare borta. antingen tränar de ju fel eller har spelare som inte är skapta för PL. hur som, ngt måste göras. snart går väl RV´P sönder som han brukar göra.