I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 2011/2012

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2011-08-20 09:23
så jävla segt att jag måste jobba precis då matchen sänds....ngn som vet om man på viaplay kan se repriser?

2011-08-20 10:04
folkhome
Lycka till på arbetsintervjun, som vadå om jag får fråga?

Philip
Ring och kolla med dem!
Don't!

2011-08-20 17:09
^^Det verkar inte så tyvärr...

ni som såg matchen var det så illa som resultatet visar? satt o skummade lite live feeden på sportbladet. arsenal i kris ngn?

2011-08-20 18:42
Matchen stog och vägde typ 1 timme, inga förde spelet direkt och det var faktiskt en rätt kass match. Sen vart Frimpong för het och visades ut samtidigt som Liverpool bytte in Suarez och Meireles och ja det avgjorde matchen.

Ännu en skada på en Arsenalspelare, vad är det med era spelare?! Kozzer gick helt själv med bollen och gjorde sig så illa att han knappt kunde gå av planen, ryggskott typ?

Nasris sista match också som det verkar, jag hade varit RIKTIGT orolig som Gunner i detta läge. Det ser inte bra ut.

Sen Van Persie som kapten, snälla... Vermaelen är som klippt och skuren för det.

Arsene har en del att jobba på.

Underligt även att Dalglish bänkat Meireles 2 matcher i rad, han är så jävla start som det kan bli. Suarez visa också kvalité när han byts in, men han är väl sliten eftersom han lirade en del i sommar så att han bänkades var väl inte helt konstigt.

Liverpool ligger helt klart snäppet före Arsenal i dagens läge.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2011-08-20 18:50
En grej till såhär lite sent, hur jävla dumma är Arsenalspelare som drar på sig massa avstängningar helt i onödan när man vet hur tunn trupp man har?!
Gervinho slappar Barton = 3 matcher. Song stämplar Barton = 3 matcher. Frimpong hugger ett rött = Missar United. Då var första kortet helt onödigt också. Fattar inte.

2011-08-20 20:42
nej jag håller med, det e galet. och AW har mkt att jobba med. får se vilka nya spelare som trillar in, hoppas på lite rutin och kvalitet istället för enbart ung och lovande...

Redaktionschef

2011-08-20 23:32
Matchen stog och vägde typ 1 timme, inga förde spelet direkt och det var faktiskt en rätt kass match.

Vet inte om jag håller med. Ja, spelet vägde, men båda lagen försökte ändå köra sitt spel (för mig kör liverpool defensivt, och kontrar).

Ännu en skada på en Arsenalspelare, vad är det med era spelare?! Kozzer gick helt själv med bollen och gjorde sig så illa att han knappt kunde gå av planen, ryggskott typ?

Ah, såg jävligt udda ut.

Nasris sista match också som det verkar, jag hade varit RIKTIGT orolig som Gunner i detta läge. Det ser inte bra ut.

Japp. Kul att han spelade bra alla fall. Tog initiativ och visade att han fortfarande är en Arsenal-spelare.

En grej till såhär lite sent, hur jävla dumma är Arsenalspelare som drar på sig massa avstängningar helt i onödan när man vet hur tunn trupp man har?!

Håller med. Men samtidigt var det Frimpongs debut. Jag vet inte mycket om honom, mer än att han är ett superlöfte, men han var uppenbart övertänd. Första gula kortet han tog var för att han typ ställde sig panna mot panna med liverpool-spelaren som skulle kasta inkastet. Andra var inte mycket att snacka om. Han kommer nog visa sig vara en tillgång när han får ordning på den ungdomliga energin och nerverna.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator

2011-08-20 23:50
Helt sjukt vilken orutinerad bänk Arsenal får ha med, ska bli kul att se tills nästa match.. För övrigt så var ju Gabby Agbonlahors mål riktigt läckert, usch vad fint.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-08-21 01:07
Håller med. Men samtidigt var det Frimpongs debut. Jag vet inte mycket om honom, mer än att han är ett superlöfte, men han var uppenbart övertänd. Första gula kortet han tog var för att han typ ställde sig panna mot panna med liverpool-spelaren som skulle kasta inkastet. Andra var inte mycket att snacka om. Han kommer nog visa sig vara en tillgång när han får ordning på den ungdomliga energin och nerverna.

Absolut, han imponerade på mig den tiden han spelade, även mot Udinese i veckan. Men somsagt, opolerad och övertänd i fel läge. Men framtidslöfte absolut! Frågan är om han blir en Essien eller en Muntari?

2011-08-21 09:32
Frimpongs utvisning var enbart en tidsfråga i mitt tycke!
Don't!

2011-08-21 09:44
Hörde att Chelsea spelade kasst med!
Don't!

2011-08-21 10:18
^^jepp, den matchen såg jag. riktigt kass första, sen andra spelade de upp sig lite. men det gick såååå långsamt. west brom spelade iof bra, kontrollerat och tight och de förtjänade verkligen 1p. chelsea är nog i desperat behov av modric och mata som kan komma in med fart i laget. villa boas har nog en del att fundera på här för det såg inte bra ut igår. och shit vad torres suger nu för tiden alltså. han lyckades inte med ngt under de 60 min han spelade.

2011-08-21 15:24
Man kan lugnt säga att Liverpool sålde Torres i rätt tillfälle!
Don't!

2011-08-21 16:25
mos def, bara suarez kommer visa sig en bättre spelare i en uppåtstigande karriär och sen carrol på köpet. det var nog bland de bästa transferserna förra säsongen.

2011-08-21 21:07
Mata till Chelsea btw.
Don't!

2011-08-23 15:16
Nasri till City dessutom. Var bara en tidsfråga men är nu officiellt.
Don't!

2011-08-23 15:17
Arsenal har inte många dagar på sig att skaffa förstärkning för just nu ser det väldigt mörkt ut för deras del.
Don't!
Moderator

2011-08-23 19:35
United imponerade förjävla mycket i andra halvlek igår för övrigt. Vilket jävla lir, samtidigt som jag tycker att backlinjen skötte sig galant. Såg riktigt bra ut, och känns redan nu som att det kommer stå mellan City och United.

Chelsea är bra, men har nästan en lite för åldersstigen trupp, och om inte Mata kommer in med lite kreativitet på mittfältet får dom svårt att öppna upp låsta matcher.

Arsenal, utmanare? Med den truppen dom har nu? Samt alla skador dom redan dras med? Och kommer få? Inte en chans..

Kul att City dessutom slösar så jävla mycket talang, då dom har kvalitetsspelare som lär få knapert med speltid.

2011-08-23 20:05
Ramuz, du underskattar Liverpool! Tycker, kanske är för subjektiv, att Liverpool går före Chelsea i nu läget. Alltså tror jag att de utmanar om titeln.

Ja, United tar nog titeln i år igen. De har något riktigt bra på g.
Don't!
Moderator

2011-08-23 21:07
Jo, glömde faktiskt Pool där.. Det är väl dock för att jag inte sett jättemycket av vad dom gjort iår ännu, även om dom slog Arsenal kändes det inte som att det är en kraftmätning i nuläget, tyvärr. Men jag sammanfattade som sagt bara vad jag fått fram under de första två matcherna + CS.

Efter 5-10 omgångar går det nog att göra en klarare bild utav hur säsongen kommer se ut.
Moderator

2011-08-23 21:08
Och glöm inte att ta allt jag skrev nu med en nypa salt, märkte jag nu iallafall. Ser det ju trots allt med en liten gnutta United-ögon, även om jag försökte vara objektiv, till viss del.

2011-08-23 21:39
ja united såg riktigt grymma ut igår och de känns som en favorit till titeln. enda frågetecknet är ju de gea, kommer han kunna fylla skorna efter van de sar?

liverpool blir nog ingen titelutmanare men därimot 3-4 plats kan de fightas om med chelsea, för city lär nog ta 2a platsen. sen arsenal får med dagens trupp sikta in sig på en europa league plats med tottenham istället. det e inget kul att vara gunners fan just nu alltså...

2011-08-23 21:59
Äsch, jag tror på Liverpool! Fast ett objektivare mig känns det som ni säger, tredjeplats mer troligt. Tycker faktiskt Chelsea inte alls imponerar, de känns tröga, slöa och oengagerade. Blir väldigt förvånad om inte United tar titeln. Anderson har verkligen tagit vara på sin chans, vad jag har läst. Är det så?

Snackas VÄLDIGT mycket nu om Sebastian Coates till Liverpool, någon som har koll på honom? Ngog förväntas att gå till Bolton, Aquilani till Milan.

Känns som allt "dökött" är påväg bort från klubben(bortsett från Aquilani, men ser inte vart han ska få plats).
Don't!

2011-08-23 22:18
1-3 = United, City & Chelsea
4-5 = Arsenal & Liverpool
6-7-8 = Everton, Bolton & Tottenham

Är vad jag tror
be the change

2011-08-23 22:45
Hur känner du som Arsenalfan nu?
Don't!
Moderator

2011-08-23 23:04
Jag har alltid gillat Anderson, och all kritik han fått de senaste säsongerna är överdriven. Ferguson har valt att spela honom som en defensiv mittfältare, vilket han från början inte var. I Brasilien och Porta spelade han mer som en släpande anfallare, hade bollen framför backar osv. Att ställa om från det till något mer defensivt för en brasse, samt ställe om till det engelska spelet tar tid. Nu känns det som han klarar av den defensiva uppgiften, samtidigt som han kan använda sina offensiva kvaliteter, mot Tottenham var han ju nästan bäst på plan.

2011-08-23 23:31
Samma sak hände Lucas! Dock är han inte direkt bra offensivt.
Don't!

2011-08-24 11:19
Mitchy;

Just nu är det en berg & dalbana. Vi har en så sjukt viktig match idag, så det är fan inte sant. Men vi har satt oss i den sitsen själva, att vi släppte förbi City i ligan och inte fick med oss ett bättre resultat ifrån London.

Att tappa Clichy, Eboue, Nasri & Fabregas över en sommar när bossen gått ut och sagt att vi ska förstärka det känns inte helt 100. Och vi har bara fått in en etablerad spelare i Gervinho, dem andra har framtiden för sig men är inte startmaterial än, möjligtvis inhoppare men inte mer.

Bossen har 1 vecka på sig att fixa detta, jag personligen vill se 3-4 nyförvärv, men frågan är om han fixar det på 1 vecka eller om han tror på laget vi har.

Läste nånstans att det är en spricka mellan Wenger och styrelsen, att Arsene vill värva dyrare men styrelsen inte tillåter det, och isåfall får Wenger oförtjänt mycket skit, men han har varit väldigt, väldigt elak mot oss fans i sina intervjuer, han säger en sak men det blir en helt annan....

Men vi är Arsenal, vi kommer alltid vara Arsenal. Spelare kommer och spelare går, får hoppas att Wenger knows och att han tar tag i detta nu, så vi kommer top4 och går vidare i CL..

Vågar fan inte ens gå till Harrys idag och kolla på matchen för jag är så nervös, det är heelt sjukt...
be the change

2011-08-24 16:31
Sjukt att City och United i princip har 2 elvor som är starkare än Arsenals startelva.

De Gea
Rafael Vidic Ferdinand Evra
Nani Carrick Anderson Young
Rooney Hernandez

Lindegaard
Smalling Jones Evans Fabio
Valencia Fletcher Giggs Park
Berbatov Welbeck

Hart
Richards Kompany Lescott Clichy
De jong Touré
Nasri Silva Tevez
Aguero

Taylor
Zabaleta Boyata Touré Kolarov
Johnson Milner Barry SWP
Dzeko Balotelli

Alla dessa elvor känns typ starkare om inte lika starka som:

Szcz
Sagna Koscielny Vermaelen Gibbs
Song Wilshere
Walcott Arshavin Gervinho
RvP

Ja Ramsey, Rosicky och kanske Frimpong skulle kunna gå in men skrev den jag tycker är starkast.

Vet inte om man ska vara mer imponerad av City/Uniteds bredd eller om man ska vara orolig över Arsenals tunnhet?

2011-08-24 19:55
imponerad av deras bredd. arsenals startelva är helt ok, men den saknar ju bredd och spets. släng in en ny v back, en def mf som ersättare till song, en off mf som ersättare till arshavin samt ett komplement till RvP så ser det helt plötsligt bra ut igen samt en samba/cahill som mittback. låt oss hoppas att wenger sätter sprett på de 900 miljonerna han förfogar över.

om man får drömma lite så ser min ut som följande: cahill (mb), baines (vb), m'vila (def m), hazard (off m), (skulle väl vilja ha en andallare av klass också men det blir det nog inga pengar över efter ovan nämnda)

Rappare

2011-08-24 20:19
City plockar ligan utan problem.

Kom ihåg vem som sa det först!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-08-25 01:45
Det är några dagar kvar av transferfönstret! Jag hoppas Wenger knows!
be the change
Admin

2011-08-25 10:06
Var det inte Wenger som sa att transfermarknaden inte funkar som shopping? Att man kan inte gå till hyllan för mittfältare och plocka en lagom bra och se gå till hyllan för anfallare och ta någon.

Vem det än var så stämmer det, bara för att man har pengar och behöver spelare så är det inte bara att gå till en supermarket och handla. Arsenal kanske får in en spelare till som de har haft ögonen på ett tag, men jag tror inte han klarar tre-fyra stycken.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-08-25 15:32
^^det stämmer, det var AW som sa det och det är som du säger helt sant. men man kan ju tycka att han borde agerat tidigare. fanns många spelare som man kunde lockat över tidigare. även om han in i det sista hoppades på att Nasri och cesc skulle va kvar så kanske han skulle handlat tidigare hur som helst.

Poet

2011-08-25 15:48
OT men CL lottningen är ju idag, 17.45... om nån orkar sammanställa grupperna här eller i egen tråd sen får den en tjuga nästa gång vi syns
"life's a garden, dig it."

2011-08-25 18:53
Hela lottningen

Grupp A: Bayern München, Villarreal, Manchester City, Napoli.

Grupp B: Inter, CSKA Moskva, Lille, Trabzonspor.

Grupp C: Manchester United, Benfica, Basel, Otelul Galati.

Grupp D: Real Madrid, Lyon, Ajax, Dinamo Zagreb.

Grupp E: Chelsea, Bayer Leverkusen, Genk, Valencia.

Grupp F: Arsenal, Marseille, Olympiakos, Dortmund.

Grupp G: Porto, Sjachtar Donetsk, Zenit St Petersburg, Apoel Nicosia.

Grupp H: Barcelona, Milan, Bate Borisov, Viktoria Plzen.

2011-08-25 18:59
Grupp A var trots allt den mest intressanta.
Don't!

2011-08-25 19:05
Inte för att vara tråkig, men jag har lagt upp en ny tråd. Detta är Premier Leauge tråden........ :)
be the change
Moderator

2011-08-25 22:12
Jättefint, är väl bättre att vi tar CL i en egen tråd :)

2011-08-28 19:32
Man kan ju bara skratta åt Arsenals elände.

Underbar match. 8-2, helt sjuka siffror. Jag njöt av varenda sekund. Möjligtvis bortsett ifrån första målet De Gea släppte in. Borde han ha tagit.

Rooney, Nani, Jones och Young... svårt att välja en enda MOTM. Welbeck blev skadad, tidigt, hoppas inget allvarligt, han har inlett riktigt grymt.

Jag är så jävla glad, den här matchen gjorde min dag.

--

Nasri gjorde rätt i att lämna, 3 assist i sin debut. Christ.

Det ser varken bra ut för Spurs eller Gunners.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2011-08-28 20:11
tuff eftermiddag...

2011-08-28 21:27
jag lägger inte allt för mycket vikt i resultatet mellan united och arsenal idag. vad har arsenal just nu, 3 avstängda och 8 skadade?

united hade med största sannolikhet vunnit även om arsenal hade haft ett friskt och skadefritt lag idag, men garanterat inte med dom stora siffrorna.

och på tal om de gea, ska han fortsätta att bjuda på minst en tabbe per match eller? visserligen har ju united råd med dom misstagen från de gea med tanke på att united är ett förfärligt bra jävla lag just nu!

måste bara tillägga att det var underbart att se Liverpool spela igår, hoppet om en fjärdeplats lever! :)
gör coola saker hela dagarna
Admin

2011-08-28 23:34
Det är för mycket för att man ska bli besviken. Alla kan se att det här inte var en match mellan två jämnbördiga lag. Det hade varit värre om ett ordinarie Arsenal hade åkt på den här råtorsken.

Att Arsenal hade skador på praktiskt taget varenda nyckelspelare är en sak, men den största besvikelsen ligger i att det här visar att Arsenal fullkomligt saknar bredd. Till att börja med får en spelare som Jenkinsson, som jag trodde var tänkt skulle stå på tillväxt i reserverna eller kanske lånas ut, spela ordinarie pga skador och att Arsenal helt enkelt saknar spelare. Detta i omgång 3.

Vidare får Traore spela. Detta är alltså en spelare som i flera år knappt ens varit tredjeval och som egentligen inte borde vara kvar i Arsenal. Nu är han allt som finns att tillgå. Jag tycker att han var den största orsaken till den här förnedringen. Han stoppade väl inte ett enda anfall vilket United snabbt fattade och började således varenda anfall på den kanten.

Till sist måste Coquelin starta. Detta var hans första match i ligan med Arsenal. Man ska inte behöva debutera från start i en ligamatch mot ett lag som United. Eventuellt kan man göra som Ljungberg; hoppa in och lobba in ett mål vid första bollkontakten men Arsenal ska inte behöva låta en spelare född -91 göra debut i sådan här match. Nu var förvisso Coquelin en av Arsenals bättre och spelet föll ihop fullständigt när han byttes ut, men det hör inte till saken.

På bänken fanns annan top quality i form av 17-årige Alex Oxlade-Chamberlain, som väl förvisso såg rätt okej ut den enda gång han rörde bollen på 20 minuter. I övrigt tror jag det var fler tonåringar än vuxna på bänken.

Är man råoptimist kan man säkert säga att hade van Persie satt straffen och hade Arsenal fått utdelning i början av andra halvlek på alla sina grymma chanser så hade matchen sett helt annorlunda ut, så hade Arsenal rent av haft chans att vinna. Men alla vet att det är skitsnack. Det kändes som att United hade ytterligare en växel att lägga in om det hade behövts.

Arsenal saknar helt enkelt bredd. Den var dålig förra säsongen och orsaken till att titlarna uteblev (åtminstone en kamp ända in i slutet om ligan). Nu har erfarna spelare lämnat och bredden blivit ännu sämre. Arsenal har t ex ingen ordentlig mittback. Gibbs kommer nog inte spela mycket och Traore är det bara hoppas drabbas av en ordentlig korsbandsskada så att han inte kan spela mer. Sagna på vänsterbacken är en sådan slöseri med potential. Jenkinsson ska på sin höjd på hoppa in för Sagna då och då men framför allt vara med och lära och få tid på sig att mogna till en potentiell startspelare. Inte brännas ut på sån här skit.

Till sist förstår jag inte varför Wenger envisas med att bara spela med en anfallare när han uppenbarligen är mer kunnig om spel med två anfallare.

Och samtidigt firar Nasri framgångar i Shitty. Tung dag för Arsenalsupportrar. Men det är bara att komma igen. Enda lilla ljuspunkten var väl de tappra fansen på Old Trafford som överröstade hela arenan nästan hela matchen igenom.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-08-29 03:14
Arsenal, vad hände där?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-29 09:26
bra skrivet evolution. wenger försöker försvara sig med uttalanden som att "alla i england tror att enda lösningen på problem är att värva" och i samma andetag försvarar han sin förlust med alla skador och avstängningar. men då ÄR ju lösningen att värva så man har en bredare trupp så man har kvalitet även på bänken.

2011-08-29 16:40
tycker det verkar rätt naivt, andra lag rustar upp som fan medans arsenal säljer sina bästa lirare och inte investerar i nya? Vill man va ett bottengäng eller! Jag tror att Sunderland kommer gå före Arsenal, å de e ju bara så feel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2011-08-29 21:17
Vanilla:

Att sälja sina "bästa" lirare är inte nödvändigtvis fel. För några år sedan släppte Arsenal en av sina bästa i Vieira och ersättaren en 17-årig Fabregas.

Arsenal har enormt mycket talang i sina led och är duktiga på att släppa fram nya spelare. Det handlar om att våga släppa fram en Fabregas istället för att värva dyra namnkunniga ersättare eller om att köpa en totalt okänd Ljungberg istället för någon annan.

Men problemet är som Philip skriver att Arsenal inte har någon bredd i truppen. Det här ser ut att bli tredje säsongen med samma dåliga bredd. Istället tvingas talanger ut i hetluften för tidigt och får för stort ansvar. Nu hade man tur med Wilshere förra året. Han pallade trycket och slog alla tänkbara förväntningar. Men det är inte alltid man har sån tur, att en 18-åring går in och dominerar t ex hemmamatchen mot Barcelona.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-08-29 22:03
Det är inte många bra spelare ni har kvar..
Don't!

2011-08-30 21:46
Park klar. Mertesacker och andre Santos är iprincip klara.

Hoppas på 1-2 gubbar till. Tung match men sa själv när jag såg lager att vi förlorar med minst 4. Hehe
be the change

2011-08-30 22:46
Hoppet om Cahill verkar fortfarande leva ..

ryktas om att Lille ska låna in Joe Cole också, kan betyda att Hazard är på väg till Arsenal!! (Arsene är dessutom i Frankrike)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "