I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Admin

2010-08-12 18:29
Frimpong mot Liverpool... jippii.... En jävla debut dock! (minns om han spelat a-lag innan, kan inte ha varit nåt stort iaf). Har faktiskt inte sett Frimpong spela tror jag, så kanske är lite orättvis i min skepticism. Däremot gillade jag Lansbury och hoppas få se en del av honom den här säsongen. Han är väl inte utlånad eller nåt sånt?

Kanske kan vara läge att slänga in Wilshere istället, men det där mittfältet ser tunt ut rent defensivt. Men är Diaby bara frisk så...

I de stora matcherna måste Arsenal kunna mönstra ett riktigt bra lag. I övrigt tror jag att den här säsongen kan bli riktigt rolig med många unga talanger som kommer att få chansen i en del matcher. Balansen mellan rutinerat och orutinerat börjar se riktigt bra ut. Spelare som Lansbury, Frimpong, Wilshere och kanske Nordtveit har all chans att skaffa sig värdefull rutin och avlasta andra spelare då och då. Och Ramsey kan blomma ut riktigt bra om han repar sig ordentligt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-13 20:45
Wie.

Manchester United-Arsenal bokat och klart, i december smäller det.... ;-)
be the change

2010-08-13 22:24
Haha, varför går du inte någon match på emirates istället? Hade riktigt kul när jag var där
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Moderator

2010-08-13 22:24
Galen bokning, kul för dig! Kollat igenom spelschemat lite, vi har Arsenal och Chelsea efter varandra både höst och vår, dock har vi på pappret ett hyfsat lätt julschema får man ändå säga med mitten/bottenlag. Vår avslutningsmatch hemma mot Blackpool, känns faktiskt som att schemat är med oss iår!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-08-13 22:35
Ponty0ne

Det är nice att åka till olika ställen ;)
be the change

2010-08-13 23:04
True, true :) Jag skulle fan vilja åka till St James's Park, verkar överfett!

2010-08-13 23:19
Yeah.. En gång i mitt liv ska jag luffa runt i england tänkte jag, och gå på åtminstonde 5 matcher, allt från pl till championsship matcher.... äta fishnchips, och dricka bärs.. :D
be the change

2010-08-13 23:37
Det är något man helt klart bör göra i livet ja! :)

2010-08-14 11:42
jagharaids
bull för dig

2010-08-14 16:26
Tottenhamn - City var fan en bra match. Den hade bra spel - men inga mål.
Kan dock konstatera att City inte fått ihop spel, än iaf.
Tottenham såg pigga ut, borde ha gjort mål, både Defoe och Bale.

2010-08-14 18:48
Tottenham-City kan ha varit den bästa 0-0 matchen jag har sett... Typ..

be the change

2010-08-14 19:46
Manchester United-Arsenal bokat och klart

Take me with you.

West Bromwich's backar suger pung, Carson är en pung i mål och jättepannan a.k.a Drogba kan fara och flyga.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Moderator

2010-08-14 21:37
Haha, sista gången jag sitter på ett jävla jobb där jag inte har tillgång att följa matcherna.

2010-08-14 22:07
Fasen Chelsea.. Börjar där dom slutade :p

be the change

2010-08-15 15:31
Jag vågar tippa matchen nu.. SÅ JÄVLA TAGGAD!

1-0 - Cole
2-0 - Gerrard
Halvlek - Wenger kör sin magiska utskällning.
2-1 - Nasri
2-2 - Arshavin
2-3 - Chamakh
2-4 - Arshavin

KÖR BARA. KÖR.

(Hoppas nu inte Arshavin missar matchen som det snackas om!)

COME ON GUNNNNERS.
be the change

2010-08-15 17:53
nån som har mittbackar till övers? vi tackar joe cole för hans första 45 i röd tröja och säger bye bye!
Manager

2010-08-15 18:11
tycker iofs att utvisningen var lite orättvis.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2010-08-15 19:01
Boring match. Hade hoppats på nåt annat men förväntar mig inget längre. Tror varken Pool eller Arsenal ens har en chans på titeln i år överhuvudtaget.

Bra debut av Cole, jävla åsna.
Bitches Ain't Shit
Admin

2010-08-15 19:37
Hade nog varit en fördel om Arshavin missat matchen ändå.

Och Almunia är ute och cyklar nästan hela tiden. 1-0-målet är långt ifrån otagbart. Man märker hur osäkert hela laget agerar när det kommer in en höjdboll i straffområdet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-15 19:50
2 st rätt så dåliga utvisningar..

Coles; Satsningen är ju inte fin, men inte rött.. Gult går jag med på. Men ifrån domarens vinkel ser det ut som solklart rött.

Kos utvisning, nGog hade ju en värre hands tidigare i matchen..

Men 1-1, jag är inte missnöjd, men inte jätteglad heller. Vi var en man mer, och vi borde skapa mer chanser..
be the change

2010-08-15 19:57
Där hade ni tur!
Don't!

2010-08-15 22:13
jag är glad att vi fick poäng. om några veckor kommer vi vara grymma med fabregas och van persie med från start och i form. på det lär det ramla in en ny målvakt också.

2010-08-15 22:46
Har inte både Schwarzer och Given lämnat in transferansökan? Bara å plocka in ju
Moderator

2010-08-15 23:00
Åhhh , kul att se Mitchy i tråden! Tycker det var jävligt lam match, var inte mycket Arsenal skapade, vilken man ändå hade räknat med. Fast man får ju tänka på att Liverpool koncentrerade sig på försvar halva matchen också. Blev jävligt lack när kvitteringen ramlade in däremot..

2010-08-15 23:03
PontyOne
jo i princip har de det. själv hoppas jag mest på Given. hade varit nice som fan.

2010-08-16 01:51
ramuz
Fick ett litet leende på läpparna :) Men jag följer hela tråden, finns dock inte så mycket jag kan tillföra till vissa dissuktioner - så jag väljer att vara lite tillbakadragen. Ja matchen i sig var värdelös (t.o.m för en subjektiv tittare som mig).

Stackars cole förövigt. Snack om att Toivonen ska in till Liverpool btw.

Ska försöka att vara lite mer aktiv i mitt skrivande!

mike_
Usch om ni får Given, grym målvakt det där.
Don't!

2010-08-16 11:54
Mitchy
jo det hade inte varit fel, men jag har svårt att se city sälja honom till oss. det är väl ungefär samma anledning som de inte vill sälja bellamy till sp*rs. så jag tror att schwarzer kommer istället. han var tydligen "skadad" i deras match mot bolton vilket känns som världens största lögn.

1-1 på anfield är ett hyfsat resultat om man ser på det utan någon input. sen att vi missade en stor chans att ta alla 3 poäng med utvisningen etc. suger. Sen ska man givetvis vara glad att vi fick till en kvittering. vad reina håller på med fattar jag inte. jag har dock en teori om att han trodde att han skulle få frispark med sig och därför ramlar in i målet. sen kommer han på att det nog inte var frispark och vaknar upp i verkligheten. där är ju inga protester från honom mot domaren vilket hade kommit direkt om det varit något.

jaja, jag undrar hur det blir ikväll för uniteds del. nykomlingar är alltid jobbiga att hantera deras första 5-6 matcher. exemplet heter väl burnley förra säsongen och dessförinnan hull. jag hoppas att newcastle kan sno en poäng. hade varit trevligt :)
Admin

2010-08-16 12:45
mike_

Fast det känns väl lite skumt att kalla toons för nykomlingar, känns som att de inte har den där nykomlingsmentaliteten då de faktiskt inte har så jättemycket att bevisa, de är liksom gamla i PL. Då får man nog hellre se upp med deras revanschlusta. Nu är jag iofs lite orolig då United inte alltid öppnar säsonger på bästa sätt, men the barcodes hemma borde gå utan problem.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-08-16 18:18
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-08-16 18:52
Chicharito time! Så jävla hypad.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-08-16 19:31
JP
nä klart, man är ju van vid att skatorna spelar i högsta ligan men ändå. som du sa så finns det iaf reavanschlusta. för övrigt borde man satt pengar på att Barton skulle ta det första gula kortet i matchen, hade väl inte gett nån utdelning dock :P
Moderator

2010-08-17 00:27
Tycker vi spelar så jävla bra! Kontrollerar hela matchen, såg att bollinnehavet var uppe på 73% eller något, var rätt galet. Berbatov verkade vassare än på länge, tredje säsongen gillt nu eller? Upp till bevis kanske man ska säga. Ryan Giggs har ny gjort mål i varenda upplaga av Premier League, otroligt.

Enda man är lite orolig över är Rooney, snubben måste komma igång med målskyttet :(

2010-08-17 07:44
Tycker vi spelar så jävla bra!

Naah, såg vi samma match igår? Visst hade mest boll men usch vad ovanligt enkla och många bollar som tappades på mittplan, så här brukar iofs första matchen för säsongen se ut men hoppas det bara var denna gång, ska vara glada att de var Newcastle man mötte annars hade det kunnat gå annorlunda.

2010-08-17 09:26
stort av Giggs.

man måste älska alla idiotjournalister som skriver av säsongen som ett tvålagsrace. visst kommer united och chelsea vara där men hur jävla knäpp man än är så har det bara gått 1 omgång. fan de får lugna sig lite.

hemmapremiär på lördag. ruskigt nice! då kommer Cesc vara med, beautiful!
Moderator

2010-08-17 10:31
Vi såg samma match, och tycker det var riktigt bra spelat. Känns som att vi spelar ihop laget ännu mer för varje år som går, att Berbatov inte sätter friläget han får efter det direktspelet är illa, skulle blivit riktigt fint.

2010-08-17 16:01
Tycker också att vi spelade bra, överlag. Det är inte helt lätt att låsa upp ett lag som parkerar hela laget i straffområdet. När kantspelet inte fungerade visade Scholes och Fletcher upp ett riktigt bra centralt spel. Berbatov var riktigt bra dessutom.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-08-18 13:53
underbart, då blir vi utan Nasri i minst en månad.. minor knee surgery... vad är det för jävla spelare vi har?

wilshere får dock mycket speltid vilket är positivt för honom. förhoppningsvis blommar han ut.

2010-08-18 14:42
word.. nasri som har imponerat mest av alla på försäsongen... f i t t a.
be the change
Admin

2010-08-18 15:14
Alltså, gunners borde verkligen se över sin fitness- och läkarstab. Det är omöjligt att det är tillfälligheter med så absurt många skador år efter år.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-08-18 15:35
håller med..
be the change

2010-08-18 15:39
Aja. Jag tar och tippar PL lite för skojs skull nu då... Se hur många rätt man får när säsongen väl är över hehe..

1:Manchester United
2:Chelsea
3:Arsenal
4:Liverpool
5:Tottenham
6:Man City
7:Aston Villa
8:Everton
9:Sunderland
10:Birmingham
11:Newcastle
12:West Ham
13:Bolton
14:Blackburn
15:Blackpool
16:Stoke
17:Fulham
18:WBA
19:Wigan
20:Wolves

be the change
Moderator

2010-08-18 19:42
Ohh, du tror på ett återförenat topp fyra igen? :)
Poet

2010-08-18 20:19
Tippar jag med dårå!

1:Manchester United
2:Arsenal
3:Chelsea
4:Man City
5:Tottenham
6:Liverpool
7:Everton
8:Aston Villa
9:Sunderland
10:Birmingham
11:Fulham
12:West Ham
13:Bolton
14:Blackburn
15:Newcastle
16:Stoke
17:Blackpool
18:WBA
19:Wolves
20:Wigan

Tror inte chelsea försvarar titeln . får se om det blir fler värvningar, annars känns det lite tunt.. många börjar bli äldre och generationsskiftet måste börja. Ska vi vinna CL så är det denna säsong det ska hända, tror fokus ligger först och främst där.

men ifs känns Arsenal lite tunnt för en 2a plats med, hade fabregas gått hade jag bytt plats på city & arsenal.. city är jävligt svår placerade..

skyttekung: Drogba!!! 27 mål.. balotelli gör succé i city iaf med 25 :)
"life's a garden, dig it."
Moderator

2010-08-18 20:59
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Tottenham
5. Liverpool
6. Manchester City
7. Aston Villa
8. Everton
9. Birmingham
10. Sunderland
11. Fulham
12. Blackburn
13. Bolton
14. Newcastle
15. Wolves
16. Stoke
17. Wigan
18. Blackpool
19. West Ham
20. WBA

Jag drar väl till med den här istället. Tror även att Drogba tar hem skytteligan. Och om Arsenal håller sig skadefria (eller har mindre skader än dom brukar ha) är dom med i titelracet, annars står det mellan United och Chelsea. Sen nästa år tror jag det är större chans att City och kanske Tottenham är med på allvar.

2010-08-19 00:16
Inte en chans att City kommer så högt upp, åh nej. För många spelare som grinar - de tjänar för mycket - tappar glöd genom att bänkas varannan match.
Don't!
Moderator

2010-08-19 09:47
Haha, läste att Bellamy har blivit utlånad till Cardiff i Championship. Han saknar familjen osv tydligen, men ändå, en spelare borta iallafall!

2010-08-19 18:49
Haha, humoristiskt att läsa om alla Arsenals skador. Frimpong borta mellan 6 och 9 månader.
Vi är överallt!

2010-08-19 18:52
Börjar bli dags för Arsenal att på allvar ta reda på vad om är felet?! Frimpong borta, 6-9 månader. Som jag har förstått det hade han imponerat en del på försäsongen och troddes få några chanser?

Vad gör Arsenal med sina spelare egentligen.
Moderator

2010-08-19 19:09
Haha, vi snackade om det förra året, säkert en massa innan det också. Men det kan bara inte vara tillfälligheter det här, måste vara något med träningen eller något.

2010-08-19 19:41
Frimpong har imponerat som fan under försäsongen som DM. En riktig bollvinnare. Jag hade sett han som en bra reservspelare efter Song...

Eller dom två samtidigt.. Tänk er själva.. Song till frimpong, till song, sen frimpong! .. haha rätt skönt..

be the change