I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Silly Season Januari!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Moderator

2009-01-06 19:04
Gud kommer hem. denna gången känns det på riktigt. Enligt goal.com och sochaux president kommer Alvaro Santos tillbaka till HIF. Henrik Larsson till FCH
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-01-06 20:13
fan vad jag inet vill ha arshavin för £20 M, helt sjukt för mycket pengar. dessutom kan jag inte tänka mig att wenger går med på så mycket. men vi får väl se, det verkar som om det är zenit som står för snacket medan arsenal inte säger något och såna deals kan gå lite hur som helst. fan jag vill bra mycket hellre ha podolski!! inte för 20 men för 15 dessutom finns där många år att ta av!

2009-01-06 20:17
A, att inte fler vill värva Lukas tycker jag är mycket underligt. Ung, riktigt jävla bra och vantrivs i sin nuvarande klubb, jag menar det borde liksom räcka.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-06 21:00
Podolski är verkligen en bra fotbollspelare, fysjutton. Har velat se han i Arsenal ett tag nu faktiskt...

20 är för mycket för arshavin, och frågan är fortfarande om man verkligen vill se han i arsenal.. det kan bli grymt eller flopp, antingen eller.. fan..
be the change

2009-01-06 21:57
nu när inter öppnar för att värva anfallare borde de ju satsa på podolski eller ibisevic när chansen till aguero rök(?)?

2009-01-06 22:00
Jag tror definitivt inte att det hade skadat Arsenal om Arshavin hade kommit, tänk er en hemma match med han och Fabregas mot något random mitt-botten lag, det skulle se väldigt trevligt ut, kanske lite väl offensivt mot te.x Chelsea, United eller Pool men han kan ju spela ren anfallare såväl som offensiv mitt så, det hade nog funkat ändå. Sedan ett plus också för Arsenal, måste ju vara hans ålder, han är ju fan last gammal ;) Skämt å sido, jag tror han har minst 3-4 år av riktigt riktigt hög kvalité kvar.

Men sen är ju frågan hur mycket ego han tar med sig, för det verkar som om han ser sig själv lite som någon gud...

Inter får gärna köpa Drogba förresten, så kan "The cry-baby one" teamas ihop med "The one who thinks he´s special".
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-07 05:56
Psycholess P28

Kom ihåg att "The one who thinks he´s special" och "The cry-baby one" gav er 2 liga guld som ni inte hade fått på 50år och ni inte kommer se på 50 år till... så var tacksam

2009-01-07 08:01
IMurderTracks
du känner psycho för dåligt, han var nöjd med josé (vad jag minns) och är mindre nöjd med drogba.

psycho
du kan ha rätt, men som sagt så känns hela grejen oprövad. om han nu varit så bra i flera säsonger som några här inne säger så hade han varit köpt tidigare känns det som. för min del är han one hit wonder, bra i uefacupen och i em, inget mer. sen scoutar jag väl inte på samma sätt som wengers vänner men ändå. och självklart, om han är "em-bra" så skulle han vara en tillgång, frågan är hur man utnyttjar hans ålder på bästa sätt. känns inte som han är någon fadersfigur direkt och han ser definitivt inte ut som en.. men men

2009-01-07 09:02
IMurderTracks

Vad trött jag blir på folk som inte håller på Chelsea men ändå tror sig veta, om du på fullaste allvar tror att det var dessa två herrar som gav oss vårat första ligaguld så är du waaaaay off.

Drogba gjorde mål. visst. Men det var spelare som Lampard och Terry som "fixade" ligaguldet. Lampard sköt även komiskt nog i dom 2 baljorna borta mot Bolton för att säkra guldet. Om jag inte minns fel så tror jag till och med att Lamps gjorde fler mål från sin mittfälts position än Drogba som target player.

Jag kan gå med på att José KAN ha haft en del i liga guldet, men han hade inte störst, det hade enligt mig Chelseas stomme i laget, den titeln hade lika gärna kunnat komma med Avram Grant, om han hade fått samma förutsättningar.

Men sen ballade José ut och ansåg sig vara större än klubben och då förlorade han respekten och spelarna. Det ryktas om att han och Terry hade en väldigt intressant "diskussion" under slutet av hans sista säsong. Han och Drogba liknar varandra, kanske därför bebisen saknar José. Drogba vill ha all uppmärksamhet och han golar till media så fort det är lite motigt...
Snälla Inter, köp honom.

2009-01-07 11:28
Jag håller verkligen med om att det inte är mourinhos förtjänst att Chelsea blivit ett slagkraftigt lag.

Visst, dom har pumpat in mycket pengar. Men framförallt har dom verkligen gjort smarta värvningar. Kanske är Mourinho ansvarig för några av dem men Chelsea måste ju ha en värvningsansvarig precis som andra lag? (eller funkar det inte så i england?)

Det notoriskt konservative Avram Grant var ju en snespark ifrån att lyckas med det mourinho misslyckades med i Chelsea. Så jag vet inte om det är något speciellt med den specielle. Mer än hans förmåga att promota sig själv.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-01-07 11:32
Exakt så...

2009-01-07 15:15
Folket börjar komma överens!
Don't!

2009-01-08 18:57
Podolski ser ut att gå emot Cologne (Wtf?)

Ribery vägrar svara på om han kommer att vara Bayern Munchen trogen

Det är väll dom två största namnen som jag har hittat...

I pl är förvånande nog Etherington klar för Stoke... Undrar hur West Ham och Zola tänkte där? I mitt tycke är han en av dom mest unika och bra spelarna dom har (hade).

2009-01-08 19:16
Ribery skulle jag kunna tänka mig i Arsenal. Sa det under den turneringen då han slog igenom.

Cologne? E det ett fotbollslag eller en tandkräm?

Men men, månaden är lång :>
be the change

2009-01-08 21:13
Ribery skulle nog de flesta lag kunna tänka sig, inte ofta man stöter på en spelare som kämpar så & med den "snabbheten" han besitter.... galet!
Don't!

2009-01-08 23:54
Eboue-->Inter? Tror inte det, isf i sommar:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-09 06:06
Ribery skulle jag kunna tänka mig i Arsenal. Sa det under den turneringen då han slog igenom.

Vilken turnering tänker du på? Inte EM va.
 Tottenham Hotspur
Admin

2009-01-09 09:51
VM i Tyskland skulle jag tro. Då Ribery fortfarande var kvar i Marseille.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-09 10:19
Precis, skulle inte varit så dum att inte nämna, men trodde alla visste när han slog igenom, för han var ett monster. Hela frankrike var ett monster. Hah!
be the change

2009-01-09 13:33
Lol på dig, jag visste vem han var långt innan han slog igenom i landslaget. Men orkar inte snacka om det nu.
 Tottenham Hotspur

2009-01-09 14:49
Spelar det någon roll? Vem som visste vem och hur bra han var först?

Stället man mäter sin e-penis på ligger åt det hållet ----->

2009-01-09 17:06
Nej det spelar ingen som helst roll och ångrar mitt inlägg, ska försöka vara mer ödmjuk i fortsättningen.

Kan uppdatera att vi signar Sebastian Przyrowski vilken timme som helst, polsk landslagsmålvakt som jag inte vet ett skit om. Sen har vi erbjudit Appiah ett kontrakt som han nu ska fundera på, han har tränat med oss en tid. Kan vara en chansning, men en Appiah i bra form är tillgång till de flesta lag - särskilt Spurs som inte funnit kemin på innermittfältet.

Förövrigt går det lösa rykten om att vi jagar Joe Cole, vilket man kan spola ned tillsammans med gårdagens lunch.

kram
 Tottenham Hotspur

2009-01-09 17:09
xtremesia
hade varit helsjukt om inter verkligen hade köpt eboue, killen har få toppar och borde enbart vara backup till högerbacksplatsen. sen har halva mittfältet skadat sig och därför spelar han till och från. dessutom ser wenger nått i honom som ingen annan gör. mannen brukar dock inte ha fel men här är han ute på djupt vatten!

jo ribery hade inte varit fel, men jag kan inte tänka mig att vi skulle kunna tävla med andra klubbar i transfersumma och när spelet hackar är vi inte direkt något lockande lag att gå till. det som hade lockat är att fransmän lyckas i arsenal och arsene har gott rykte osv.

2009-01-09 17:19
Aldrig att Chelsea släpper Cole, och aldrig att han skulle gå till spurs.

2009-01-09 17:34
Nej jag skrev just det Psy.

Vi skrattar åt ryktet själva. Men silly season är just silly. Läste att Jenas va på gång till Real Madrid, visste inte om jag skulel skjuta mig själv eller bara inse att det är engelsk tablå
 Tottenham Hotspur

2009-01-14 08:56
CITY LINE UP HUGE KAKA BID

Manchester City have been linked with a sensational 100 million euro bid for AC Milan star Kaka.

A website owned by Milan owner Silvio Berlusconi is reporting that a City delegation was in the city on Tuesday to open talks over the 26-year-old Brazil playmaker.

"This time they (Manchester City) are here for real with an official delegation," said the report on the mediaset website.

"Manchester City want Kaka at all costs and they have shown their cards. Garry Cook, two representatives of Sheik Mansour and Kia Joorabchian, who is acting as a mediator, met with Adriano Galliani and Ernesto Bronzetti (Milan's chief executive and commercial director) and made their offer."

The report claimed that City have offered 100 million euros (£91m million) to Milan, and would then pay Kaka 15 million euros (£13.65 million) per season.

Berlusconi was not quoted in the story, but told Corriere dello Sport he does not want to sell the player.

"I know nothing about the offer, but I hope he stays at Milan," Berlusconi said.

Inte en chans att han går... eller?

2009-01-14 13:05
Haha fyfan, nej jag tror han stannar.
be the change

2009-01-14 13:45
A bit more on Kaka now - Milan have confirmed "a delegation from Manchester City" was in the city on Tuesday, though they insist "there are no talks at the moment". Kaka's spokesman, meanwhile, reckons: "It is not impossible, but it will be difficult (for City) to reach a deal with AC Milan."

Difficult? difficult som i pengar difficult? Får då är det ju inte så värst svårt egentligen. Handlar väll mer om Kaká vill få världens ögon på sig och förklara flytten rent fotbollsmässigt som King och Cash Ronbinho gjorde.

2009-01-14 13:46
Hehe frågan är om han vill gå från ett halvmediokert lag som Milan till ett mediokert lag som City bara, som inte alls har spelat bra iår..
be the change

2009-01-14 13:52
"Megaman28, 27 år, Idag 13:46

Jag ska då iaf byta lag till City ifall de köper Kaká.
Chelsea är så jävla tråkiga nu när inte Mourniho tränar längre,
och ägaren vill inte köpa mer."

Herregud vilket pucko, är det många i våran värld som fungerar såhär? 50kr på att han höll på ett annat lag än Chelsea när Roman kom dit.. Fyfan, vet inte vad jag ska säga
be the change

2009-01-14 13:57
En sån person håller ju inte på ett lag, medgångssupporter som viftar med namn och resultat om "hans" lag spöat ditt men när det går dåligt så låter det typ: "hänger inte med faktiskt, har inte riktigt tid med fotboll nu förtiden"... Råttor... parasiter.

Men jag har hört talas om Beckham supporters, dvs dom stödjer va fan som helst, bara Becks är där, Först United fans, sen HC Real Madrid osv osv.
Megaman kanske är ett Kaká fan? :)

2009-01-14 14:09
Haha förvisso. Men det låter så löjligt. Jag är ett stoooort fan av Henry, men jag byter inte lag till Barca.. Hehe..

Men nu tycker jag att Arsenal ska vakna och börja värva 2-3 spelare.. Fast det är klart, månaden är lång.

Hur går det för Chelsea på anfallsfronten? Försvinner råttan drogba eller? Ni behöver en riktig anfallare som spelar med hjärta...
be the change

2009-01-14 14:29
Enligt Scolari ska vi inte värva ett skit för han behöver inget...

2009-01-14 17:21
kaka i city... herregud. jaja man ska fan få se mycket innan den här världen går under. för övrigt undrar jag varför det alltid blir en delegation så fort det har med araber att göra. jag tror fan aldrig jag ser något sånt annars. om arsenal köper en spelare så är det wenger, om chelsea så är det abramovitj, om united så är det ferguson men när city åker å handlar blir det en delegation. samma sak med svennis när n.o.t.w. skulle lura honom så hade han träffat en delegation. helsjukt.

2009-01-15 10:56
CONFUSION OVER KAKA DEAL

Manchester City assistant manager Mark Bowen has said a move for AC Milan midfielder Kaka is "very close" but reports in the United Arab Emirates have claimed the deal is dead.

Bowen told BBC Radio Wales this morning that City were still hoping to recruit the Brazilian for whom the Eastlands side are said to have bid around £100million and offered wages of £500,000 a week for his services.

But Arabianbusiness.com, who broke the story of the Manchester City takeover, claim to have been told by a senior source that the deal is off.

Bowen said: "We have understood there have been negotiations for a fair while now and as far as we are concerned we believe a deal is very close."

A City delegation is believed to have been in Italy to discuss a move for the player.

But Kaka himself yesterday said he wanted to stay with Milan and "grow old" at the San Siro.

Kaka is one of the most coveted players in the game and won FIFA's World Player of the Year award for 2007.

City's audacious attempt to sign the Champions League winner has been fuelled by the vast funds of owner Sheikh Mansour of the Abu Dhabi United Group, who took over the club in the summer.

City signalled their intentions to enter the big league by signing Robinho from Real Madrid for £32million in August and they do not intend to stop there.

On a more modest level, the club have already signed Wayne Bridge from Chelsea this month and they have also been linked with West Ham's Craig Bellamy and Blackburn star Roque Santa Cruz.

-----------

Asså. 500.000 pund i veckan, det är snuskigt mycket... sjukt mycket.

2009-01-17 10:53
Liverpool have accepted a bid from Portsmouth for winger Jermaine Pennant.
Don't!

2009-01-19 13:29
City köper Bellamy... nu börjar det kännas som om det köps bara för köpandets skull alltså...

2009-01-19 13:57
Men Bellamy är en helt ok fotbollsspelare faktiskt, han står ofta rätt.
be the change

2009-01-19 14:14
Robinho och Bellamy i samma anfall, sånt trodde jag bara kunde hända i i typ FM. Antingen om du fuskat till dig Robinho till West Ham eller om du bara är riktigt jävla dum :)

Men jaja... anser väll bara att det finns bättre... om det ändå ska köpas så att säga.

2009-01-19 14:33
Hehe, jo jag håller med dig till viss del. Men han har faktiskt varit bättre denna säsongen än vad jag sett honom spela tidigare. Så vi får se, det kanske blir en kalasbra duo.. Hehe
be the change

2009-01-19 17:26
Kalle e klar!
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2009-01-19 19:04
Och Milan har lagt bud på Ribery (370m + Oddo) som ersättare till Kaká
Vi är överallt!

2009-01-19 23:58
Kaka stannar. Berlusconi har bekräftat.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-01-21 10:16
läste att city betalade £14 M för Bellamy. hur jävla snevriden är inte världen då???? visserligen behöver the hammers pengarna men att city ska vara välgörare åt alla lag i pl med kass ekonomi är väl att ta i? visserligen går väl pengarna bara till att betala stämningsskadestånd men ändå.

2009-01-21 10:18
Arsenal target Andrei Arshavin's agent has indicated his client would be willing to buy out his contract at Zenit St Petersburg with the Russian club asking an "totally unacceptable" fee. It'll be November before he can do that, though.

2009-01-21 11:13
£14 M för Palacios???? Jag visste att Sp*rsare är genomstörda men kom igen för helvete...

2009-01-21 11:15
Psycho
sen ryktas det vara just agentens pengar som det är bråk om. vem ska betala dom? arsenal vill tydligen inte och just därför går inte affären igenom. (av vad jag läst)

2009-01-21 11:19
Chelsea striker Didier Drogba has reiterated his affection for his former club Marseille.

snart slipper du kanske honom. fast scolari verkar ju vilja ha kvar honom.

2009-01-21 12:54
Duktigt dyr blev han. Men bara att hoppas att han blir den bollvinnare som Modric behöver bredvid sig, men 14 mille är lite äckligt.

COYS
 Tottenham Hotspur

2009-01-21 13:53
mike_

Scolari går med på att sälja, förutsatt att budet är tillräckligt bra. Men frågan är om Marsille kan rycka from dom pengarna som krävs.