I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-03-29 16:34
Liverpool hade flera stycken i "EM guld truppen" och fabregas fick ju knappt spela.
Don't!

2009-03-29 16:45
2-1 Duckdown. 2-1. :) Vi är ett skitlag, haha ja:) :) :) :) :) :) :) : ): ): ): ): ) :) :)
be the change

2009-03-29 18:00
Avskyvärt att få kalla sig själv för ett premier league lag med en engelsman i truppen
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-03-29 18:21
duckdown

Rasist. Alla människor är lika värda.(fast inte i city's ögon dock men)

Stupid.
be the change
Moderator

2009-03-29 19:19
Nee jag håller med, tycker man borde ha en regel om att man måste ha ett visst antal engelsmän eller åtminstone brittiska spelare i laget. Och sen att mike säger att vi ska komma tillbaks när vi har spelare som vunnit em-guld, det är ju inte precis Arsenal som vunnit em.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-03-29 23:00
ramuz
Och sen att mike säger att vi ska komma tillbaks när vi har spelare som vunnit em-guld, det är ju inte precis Arsenal som vunnit em.

precis som att det inte är engelsmännen i united som vunnit det united vunnit.

duckdown
om man ska lägga det på den här nivån så kan man börja med att ha en klubb som iaf är majoritetsägd av engelsmän. hoppsan, usa-bög, sen kan jag fortsätta så här istället:
walcott, simpson, randall, gibbs, hoyte och wilshere. ramsey är waelsare. patetisk är du!

mitchy
sen har jag inte sagt ngt om pool heller :P
Moderator

2009-03-29 23:12
Vafaen snackar du om nu egentligen? Det är väl skillnad i att spelarna i United vunnit CL till klubben än att vissa Arsenalspelare vann EM-guld till sitt land eller? Vad är det för liknelse? EM-guldet ger ingenting, absolut ingenting till Arsenal medans CL titeln istället går direkt till Uniteds ära?

2009-03-29 23:40
mike är ett jävla stolpskott, det är en sak som är säker iaf

2009-03-29 23:57
ramuz, duckdown

bilda klubb, gnid geniknölarna tillsammans och akta er för att implodera helt. det 12 åriga sär förstår behöver man förklara för er. vem som än spelar hem en titel till ett klubblag: en engelsman eller fransman så kvittar det för det är laget som får äran, inte nationaliteten. jag ger er små fina ironiska hints oavbrutet men ni fortsätter att förvåna genom att aldrig någonsin förstå.

min emfråga var bara ställd för att ni skulle fatta att engelsmän inte är lika med framgång. och kom gärna tillbaka när ni förstått att nationaliteter kvittar i en värld där kvalité styr. premier league vill ha det bästa och kan betala för det därför köps det in spelare från hela världen eftersom kompetensen på öarna inte är tillräcklig. men vill ni gå tillbaka och se undermålig fotboll varje helg där laget med flest behövda tandläkarbesök vinner så kan ni ta första bästa tidsmaskinstur tillbaka till 70talet eller helt enkelt börja kolal på nordirländsk ligafotboll.

om ni stöter på en doktor nån dag så be doktorn kolla på er och se om han kan hjälpa er. ni måste ha uppenbara fel i huvudet!

2009-03-30 00:05
Är du gay?
Moderator

2009-03-30 00:14
Asså seriöst mike, visst att du i vissa saker du sagt i den här tråden har rätt. Men du är inte nått jävla facit om du tror det, vi har våra åsikter och hur vi ser det, tänker på vårat sätt och har i mycket minst lika mycket rätt som du.
Nu kan jag inte prata för duckdown, men det jag menar med att det borde vara lag på att ha ett visst antal brittiska spelare är att lag som Arsenal förstör det engelska landslaget. Är det så konstigt att England inte når framgångar när det inte satsas på dom inhemska spelarna? Nej, för lag satsar ENBART på spelare från utlandet. Nu spyr jag inte galla på enbart Arsenal, jag inser väl också att United har en del spelare utanför de brittiska öarna. Men vi satsar iallafall och har gjort det i år, dom gyllene generationerna vi har fått fram med brittiska spelare sen Premier Leagues start är otroligt. Ni skulle istället för att hitta redan utlovade superlöften i form av unga spelare ifrån bl.a. Frankrike hitta spelare från England och satsa på dessa. DET FÖRSTÖR DET ENGELSKA LANDSLAGET. Återigen kommer jag säga att det inte bara gäller Arsenal, utan dom flesta klubbarna. Och kom inte med att ni har dessa Wilshere och vad dom heter, för det har inte blivit något av dom än, så säg absolut ingenting om dom än, börja snacka om dom om nån säsong.

Jag och duckdown är absolut inte så enögda som många andra utan håller även med er då och då. Absolut inte så som dom där i Serie A tråden. Men du ska faen inte hålla på att säga att vi är dumma i huvet när du inte ens vet vad vi har för argument till det vi säger? Besök en läkare själv, du är inte så jävla över oss som du vill tro.

Märk att jag sagt att det här inte enbart gäller Arsenal.

2009-03-30 00:38
Palla bry sig vart folk kommer ifrån återigen. Vi alla hejar väl ändå på Lagerbäck i slutändan?
be the change

2009-03-30 01:00
bra sagt ramuz, jackvegas, lagerbäck fuck him, jag håller på Stuart Baxter vars Finland slog Wales borta med 2-0 i lördags

2009-03-30 12:20
ramuz
du får tycka vad du vill om arsenals satsningar men saker du helt glömt, är de spelare som gått igenom arsenals akademi och inte blivit tillräckligt bra för att platsa i alaget. dessa har sedan gått vidare, och vissa av dem har klarat sig upp till engelsk landslagsnivå. bland dessa, så finns ex. bentley, pennant och ashley cole. av dessa tre är det bara en som spelar i ett topplag dvs. ashley. anledningar till att arsenal inte behållit engelsmännen är att de begär orimliga löner baserat på deras kvalité. visst hade många av dem kunnat utvecklas i arsenal och blivit riktigt bra här men om man som ashley cole tycker att £55000 i veckan är ett skambud då har arsenal som policy att skicka iväg honom till högstbjudande.

om wilshere "och dessa" pratar jag mer än gärna om eftersom de har spelat i alaget denna säsongen och gjort mål i alaget och om de tillhör alaget så kan jag nämna dem utan att skämmas. duckdown plockade fram welbeck och foster som jag inte har sett i år, och jag kommenterade det inte. jag kommenterade inte ens att han tog upp 3 spelare som inte var engelsmän men som tydligen räknas som det när man inte bryr sig om landslag (trots att alla har respektive seriesystem hos sig, förutom i wales).

sen vill jag gärna höra ditt svar när det kommer till vilken nationalitet ägaren av klubben ska ha. borde inte ett engelskt lag ha en eller flera engelsmän vid rodret och inte en amerikan? för min del bryr jag mig inte eftersom klubbar sköts som företag och därför får de ägas av vem som helst och därmed anställa vem som helst, men jag är jävligt sugen på att höra din förklaring! om man måste ha x antal engelska spelare i klubben då måste man ha en engelsk ägare, detta är det enda logiska resonemanget om man är för spelarregeln.
så svara mig gärna på detta!

och nej ni är inte dumma i huvudet, men ni vägrar att förstå mig ibland. bättre?
Moderator

2009-03-30 20:15
Jag har inte glömt att ni fått upp dessa, det är bra men det förändrar inte för mig det stora hela. Att som Premier League lag spela dom flesta matcher helt utan inhemska spelare är en jävla skam, helt otroligt att det ens får göras. Om man ser det från ett annat håll skulle jag bli helt galen om mitt allsvenska lag skulle spela helt utan svenskar, skulle vara en jävla katastrof och det skulle säkert dom flesta reagera på också.

Och det jag menade med att du inte ska nämna Wilshere och gänget i detta sammanhang är att jag inte ser dom som etablerade spelare än. I övriga topics, go for it, dom har en ljus framtid, men ska inte nämnas än.

Sen angående en amerikan som ägare, det är ju inte direkt så att man kan välja ägaren själv? Och alla United fans var ju inte heller lite emot det? Dödshot? Demonstratrioner? Det är inte precis som att vi vill ha dom som ägare? Fans av Manchester United startade en egen fotbollsklubb vid namn FC United of Manchester för att stå emot Malcolm Glazer. Många av Uniteds fans går även på FC Uniteds matcher för att stöda laget, visa att det är hjärtat till klubben som räknas. Så du tror verkligen att vi vill ha den där jävla amerikanska ägaren? Tror du inte vi gjort så jävla mycket för att få honom att sälja sina andelar?
Du kan liksom inte jämföra det här med att ha en engelsk ägare mot att ha engelska spelare. Du kan välja vilka spelare du vill satsa på, men knappast vilken ägare du vill ha?

Jag tror du vägrar att förstå oss lika mycket som vi vägrar förstå dig.

2009-03-30 21:02
Men det spelar väl för helvete ingen roll vilket land en fotbollsspelare kommer ifrån..

Men eftersom du munhugger mot oss så sjukt mycket, så borde united ha 11+6 spelare ifrån England i sin trupp till matcher, men vissa matcher ser man ju bara 2-4 st.. Och det duger väl inte heller då enligt dig.. :) ?

be the change

2009-03-30 23:30
ramuz
hur kan det vara "en jävla skam" att spela utan engelsmän i pl? för vem? för supportrarna som inte kan eller vill göra något åt det eller för klubben som tydligt visar att de inte bryr sig om trångsynta åsikter från andras håll? om det skulle vara så att du skäms för pl i stort så är det bara ditt eget problem. när laget dessutom har producerat "den vackraste" (inte bästa el. titelvinnande) fotbollen de senaste säsongerna tyder ju på att det funkar fint rent praktiskt. att folk sen sitter hemma i sofforna och tänker sverigedemokratiskt är deras eget problem och hur man pallar spä på nationalistiska vibbar som sprids över europa genom fotboll är bara dumt.

när det sen kommer till etablerade spelare så borde det väl kvitta, är dessa inte engelsmän? walcott har gjort hattrick i landslaget men har inte etablerat sig i arsenals startelva. ramsey har gjort mål i cl, wilshere i ligacup precis som simpson och gibbs har gjort framträdanden i både premierleague, facupen och ligacupen.

näe man kan inte välja ägaren själv men istället för att bry sig så jävla mycket om andra klubbar och deras agendor kan man börja med att kritisera sin egen när denna gör "fel".

om man inte har en fet plånbok som bla. united, pool och chelsea har (kanske pga utländska ägare?) så har man mycket större möjligheter att behålla engelska spelare som är tillräckligt bra för att vinna ligan åt laget. jobbar man efter en lönepolicy som arsenal, och har en budget som arsenal så skaffar man sig sina spelare på andra håll. vi släpper spelare vi helst hade velat ha kvar (flamini, cole) men som kräver för mycket pengar. det arsenal gör som du inte tycks förstå är inte england en otjänst utan arsenal en tjänst. vi ser om vårt eget hus och går i fronten för att sänka stjärnors absurt höga löner till nivåer som fortfarande är skyhöga men som klubben klarar av. och här tycker du tydligen att vi gör fel? titta på klubbar som gjort ekonomiska felsatsningar och se var de hamnar när en finanskris slår.

Du kan välja vilka spelare du vill satsa på, men knappast vilken ägare du vill ha?

vem kan välja vad? kan jag som fan välja vilken spelare jag vill ha? kan jag välja ägare? en klubb kan DEFINITIVT välja vilken ägare de vill ha, och så ska det vara! precis som de ska få välja vilka spelare de vill ha! och har du inte sett vart jag vill komma med det här så klargör jag det med att säga MONEY RULES, har du inte råd eller tycker du inte engelska spelare är värda det de begär då skiter du i dem! har du råd eller tycker att det är värt pengarna bara för RULE BRITTANIA grejen så go ahead och köp. det är var och ens val.

det vi har just nu, är en diskussion, det förra var något du inte ville förstå. jag förstår dina argument men jag tycker de leder till en utestängning av de bästa spelarna i världen från just nu världens bästa liga. jag tror det ligger jävligt mycket i att behålla alla dessa stjärnor i england för att de bästa engelska spelarna ska få möta ordentligt motstånd och därmed utvecklas. det du vill är att de klubbar med mest pengar som har huvudparten av englands största stjärnor (rooney, lampard, terry, ferdinand, Acole, JCole, carrick, walcott) ska ha det ännu lättare att ta segregera sig från de andra lagen i pl och vinna ligan ännu lättare. de bästa hamnar i de bästa klubbarna för de har mest pengar. så fort en rooney elelr walcott tittar upp kommer någon med pengasäcken. ska inte andra lag med andra ekonomiska förutsättningar ha en chans att plocka världens bäste afrikan el. brasilian och kanske kunna konkurrera med toppen? klart du blir glad om united vinner alla guld resten av kommande decenium men är det en smart tanke egenligen? är det bra för engelsk fotboll om arsenal blir tvugna att köpa upp halva west ham för att ha tillräckligt med spelare på plan? hade arsenal varit i kvartsfinal i cl med halva west hams lag?

retoriska frågor. du behöver inte svara!
Moderator

2009-03-31 00:01
Jag förstår vad du menar mike, men vissa saker står jag fast vid. Vill fortfarande ha en regel, som säger att man ska ha ett visst antal engelska spelare i laget. Annars kommer det sluta med att England tar sina landslagsspelare ifrån Championship och då lär det ju absolut gå utför och nej jag tycker inte det är okej.

Angående etablerade spelare hoppar jag över punkten då vi inte pratar om samma sak någonstans där. Sen om den finansiella situationen så får jag väl hålla med dig, ni jobbar efter en fin strukturerad budget som många andra klubbar inte gör. På det sättet hade jag inte tänkt. Men det här var inte heller det vi har argumenterat om.

Bland annat, så har vi gått så jävla off topic ifrån det vi började med.
Men visst, självklart ska vi ha kvar alla stjärnor, som Fabregas, Ronaldo, Robinho och alla andra från utlandet. Har jag absolut inte sagt nått om, men med för många köp så kommer dom engelska spelarna aldrig få chansen att möta och utvecklas mot dom bästa. Och visst, låt lag som West Ham köpa världens bästa afrikan, en ny George Weah det är lugnt för mig, bara dom har sina x antal engelska spelare på planen. Eller varför inte nått med ett visst antal spelare som utvecklats ifrån akademin i laget. Något sånt efterlyser jag iallafall, både för att rädda det engelska landslaget, och för att Premier League fortfarande ska ha den engelska kämpa andan. Hoppas du förstår vad jag menar med det här.

2009-03-31 08:33
Jag tycker själv att Liverpool borde ha mer engelskmän, som en gång i tiden. De hade gryma från akademin, fortfarande två kvar dock.
Don't!

2009-03-31 08:52
Det enda som jag tycker är kul med engelsmännen i PL det är att det blir en tuff nivå. Men det hanterar andra spelare också bra, men just dem brittiska spelarna är ju galna.. Så det är ju bra att det finns några britter.

enda jag kan komma på.. för landslaget skiter jag i där spelar bara smuts gerrard och becks :>
be the change

2009-03-31 11:48
varför skulle det vara så att engelska landslaget plockar spelare från championship? är de engelska spelarna tillräckligt bra, oavsett vilken moderklubb de har, så kommer de fninas med i topplagen. dyker det upp, en ny gerrard, terry, lampard osv. så kommer de finnas i topplagen. jag har inget emot engelsmän, jag tycker det hade varit sjukt gott att ha gerrard i laget eller rooney osv. tyvärr finns inte såna här spelare i någon jättemängd om man letar i england. det finns några och dessa blir upplockade av storlagen men när de tar slut, så är det slut. för att konkurrera och vinna titlar måste klubbarna fylla på med folk utifrån, om man inte nöjer sig med att vara lika bra som everton eller aston villa, i bästa fall. det är verkligheten. hade det funnits tillräckligt många tillräckligt bra engelska spelare för att kunna täcka upp 5-6 topplag så hade arsenal säker haft 5-6 engelsmän i laget. nu finns det inte, därför spelade england inte em i somras, därför kommer de antagligen inte vinna några landslagsmästerskap i framtiden heller.

2009-03-31 12:17
Dock toppar England sin grupp med 4 vinster av 4 och 14-3 i målskillnad... Just nu i alla fall
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Moderator

2009-03-31 16:30
Kul att få höra din version av det hela, jag kommer väl dock hålla kvar vid många av mina argument om engelsmän i PL så. Men aja, skönt att få diskuterat något här igen, varit sjukt segt på forumet ett tag :'>

2009-03-31 22:00
Vad händer nu i ligan? Kommer United klara av den pressen de har nu? Kommer Chelsea komma ikapp? Kommer Liverpool tappa igen? Tar Arsenal CL plats? Aston Villa spelar bedrövligt nu, men kan de ändå knipa fjärde plats?

Vilka spelare lämnar efter säsongen och i så fall, vart kommer de troligtvis spela? Vilka vill ni som helst se som nyförvärv till nästa säsong? Vilka vill ni ska lämna laget efter säsongen?

HIT ME!
Don't!

2009-03-31 22:25
Ja, garanterat
Nej, men de kommer tvåa efter United
Ja, garanterat
Ja, tyvärr

2009-04-01 10:12
- Frank åkte på en läskig skada och kommer nog att missa resten av säsongen med Chelsea. Vi hoppas att han är tillbaka till kvalmatchen mot Kazakhstan 6 juni. Rooney kommer bara att vara borta ett par dagar, säger den engelska landslagsläkaren Ian Beasley till FA:s hemsida.

...

..

.

FAN!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-04-01 12:19
Vad hände med Frank??

2009-04-01 12:22
vem hatar inte landslagsuppehåll?

skadade under uppehållet (arsenal): diaby, van persie, cesc (FAN) och bendtner

2009-04-01 12:37
Om ni tar er en funderare på vilket datum som skadorna på frank och cesc kom upp så ska ni nog inse något.
/ johan

2009-04-01 12:55
johan87
här har du datum. jag har inte hunnit kolla upp det själv och det verkar inte vara ngt 100%igt då ingen riktig källa angetts.

frank vet jag inget om

2009-04-01 12:59
oj vad alla är roliga, aprilskämt borde fan tas bort från världen... ok, jag blev blåst, det bjuder jag på!

2009-04-01 19:42
jag is dum in the huvud...

2009-04-01 19:46
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA fo real hahahes jag dör
be the change

2009-04-01 23:22
Jag vill haaaaa

2009-04-01 23:24
Och den här som de hade på sig under nationalsången, bara 100 pund. Nån som vill sponsra mig?

2009-04-01 23:42

Haha, så jävla bra när han klipper Terry

2009-04-02 06:31

2009-04-02 09:12
Hahahaha

Terry är fan Chef vart han än är.

2009-04-02 09:32
"like terry butcher with the bandage 'round the head, until you miss a penalty uääääääää"

bring pl back!!!!

2009-04-02 12:01
Men det roligaste var nog att Crouchy drog ut repet, de som såg "like terry butcher with the bandage 'round the head, until you miss a penalty uääääääää klippet" förstår vad jag menar :)

2009-04-02 12:08
duckdown
lätt!

2009-04-02 12:12
He then sat on the pitch to celebrate, while Wayne Rooney gave him his second haircut of the week.

Skipper Terry explained: “I needed a haircut but we weren’t allowed to leave the hotel.

“I asked Wazza and he obliged by giving me a little trim. I’m pleased with it and I might go back to him next time.

"He was asking for a tenner for it but I still owe him.”

Haha, rolig skit

2009-04-03 01:46
ska bli otroligt skönt att se cesc på planen igen.. helt underbart alltså..

adebayor oxå, även fast han varit lite ditten som datten, men fan alltså.. nu börjar det fanimej likna något... dämn....
be the change

2009-04-03 06:14
Månadens spelare blev Lennon. Det tackar vi för!

2009-04-03 13:25
Lennon till United i sommar
Moderator

2009-04-03 13:30
Haha, så kommer det bli

2009-04-03 17:48
Era skallar spräckta mot betongen

2009-04-03 20:23
Om nån har missat, Gerrard har förlängt!
Don't!
Admin

2009-04-03 21:11
Mitchy

Tror ingen har missat, men ingen är nog förvånad, den killen ÄR Liverpool, lite otänkbart att han skulle signa för någon annan =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-04-03 21:34
JP

Jo, därför är det svårt att inte älska honom hehe, lite som Terry är för Chelsea. Terry har jag grym respekt för, vilken back förövrigt (lite svårt att inte älska honom med!).

Gerrard är fan i sina bästa år just nu, han är grym på planen & har varit Liverpool's bästa spelare år efter år. Man har märkt vilket lyft Liverpool får när han är på planen.

Vad tycker du? Är han verkligen så bra, eller är han överskattad?

(Älskar att höra andra analyser :))
Don't!