Would I shit you? You're my favourite turd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger bara: CIRO FERRARA!!!! :D Motivationen är återigen på topp, alla spelare verkar ha fullt självförtroende nu. Del Piero och Marchisio är klass rakt igenom, äkta svartvita hjärtan där. Idag fick man se ett riktigt aggressivt Juventus, precis som det alltid ska vara, underbart! Det enda minustecknet är väl att man inte fick se Giovinco på plan, men hans tid kommer antar jag... Skönt att Buffon får hålla nollan för en gångs skull :) Dessutom blev det perfekta resultat på andra håll i Italien, kanske vågar man hoppas på att vi återtar andraplatsen? Nästa omgång får man tacka av vår evigt älskade tjeck, Pavel Nedved. Kommer bli fruktansvärt jobbigt. C'e l'abbiamo noi, PAVEL NEDVED c'e l'abbiamo noi!
Underbar dag för en Juventusanhängare. Skandal med Milan-fansen som skämde ut sig bara. Tycker uppriktigt synd om Maldini som är en stor människa. Angående tabellen så är läget såhär, och läs nu noga så slipper ni fråga: Juve är det enda av dom tre lagen som är GARANTERADE att gå DIREKT TILL CL. Detta pga att man har den bästa INBÖRDES statistiken mot både Milan och Viola. Juve kan komma 2;a eller 3;a. Milan ligger just nu 3:a i tabellen. Det kommer att stå 2:a överallt i tabellerna på nätet men det är för att dom har en bättre målskillnad och tabellerna är inte programmerade att ta hänsyn till det som i det här fallet gäller: NÄMLIGEN INBÖRDES MÖTEN. Detta är 100% säkert. Det finns bara ett enda möjligt scenario som jag är osäker på och det är om Viola skulle slå Milan med ett mål och Juve förlorar. Då hamnar alla på samma poäng. Då finns det dom som säger att det blir en minitabell: (Milan slog Viola 1-0 sist) Juve 8 poäng +3 målskillnad Milan 4 poäng -2 målskillnad Viola 4 poäng -1 mållskillnad Medans andra säger att det blir som så att om Viola vinner med ett mål så blir den inbördes statistiken mellan Viola och Milan 3 poäng var och +-0 i målskillnad på båda och att man i det fallet låter Milans målskillnad i den stora tabellen avgöra. Alltså Milan kan hamna 2:a, 3:a och 4:a. Skulle Viola vinna med två mål eller fler så blir Milan 4:a vad som än händer.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Grande Ciro som vinner läggmatchen mot Siena. Grande Grande Grande. Så jävla kasst av milan att inte vinna o skicka Roma till helvetet. Istället får vi troligen se Juve som 2:a.. vem kunde tro det när man hade 7 raka utan förlust. Genoa kan också fortfarande ta en CL plats. Undrar vad som händer med Milito & Motta då...
Juve förtjänar andraplatsen, den måste vi bara ta. För övrigt måste jag säga att dessa sk "Milan Ultras" verkligen är patetiska. Respektlöst agerande mot en av tidernas största som dessutom är "en av dom". Löjligt, verkligen. Rätt av grande Paolo att visa långfingret hehe
Yamo.. Ni förtjänar absolut inte andraplatsen. Ni kom långt på era 1-0 vinster i början men nu kom det tillbaks till er. Dock tycker jag inte Milan förtjänar den mer, pga straffarna de har fått osv. Sen är det helt otroligt hur en Curva kan vara så smaklös. Jag trodde jag hade sätt det mesta när vår Curva utsatte Zoro för rasism och flera andra t.ex. Mario iår. Men att dissa sin egen kapten.. Som har gjort 900(!!!!!!) matcher för laget och som spelat där i närmre 25 år. Det borde för fan vara olagligt.
Öh ok? Vem förtjänar den då? Du talar emot dig själv ju. Vi har haft andraplatsen under mer eller mindre hela säsongen. Vi var dom som utgjorde ert största hot. Skippa snacket om 1-0-vinster osv. 1-0-vinsterna var inte så många som du vill få det till. I alla våra segermatcher skapade vi många chanser och kunde säkert tryckt dit fler bollar. Ni har ju däremot haft matcher som avgjorts på mål på hands, självmål, osv. Dvs inte alls lika imponerande det heller.
Vi hade en långvarande segersvit, precis som ett storlag ska ha. Hade vi tagit poäng från er i Milano så skulle saker och ting sett betydligt annorlunda ut. Vi var ruskigt nära er i tabellen inför det mötet och ett oavgjort resultat eller t o m en vinst skulle kanske lett till att vi hade gått om er i tabellen! Vår utklassning i Turin mot Milan med 4-2 visade att vi var laget som skulle bli "Anti-Inter" och inte Milan. Tyvärr vek vi ner oss efter uttåget ur CL.
Och sen ska du inte snacka om vem som har gjort sig förtjänt av vad. Ni har knappast övertygat i år. Men av någon konstig anledning så tycks alla Serie A-lag ha någon slags "rädsla" för Inter efter dessa års "dominans", så det blir betydligt enklare för er att skrapa ihop poäng.
Oss vill man å andra sidan slå till varje pris, för det är vi som är mesta mästarna och har blivit svagare på senare tid. Vi är mer sårbara och därför gör motståndarna allt för att ta nytta av det. Men när andra lag ställs emot Inter så är de beredda på att acceptera det där poängtappet. Så är det bara.
Yamo Nu skrev du ytterligare ett inlägg fullt av skit. Det är oss alla vill ta poäng av, eftersom att vi hade inför säsongen tagit 3 raka scudetti och nu tagit 4. Ni är en skugga av ert forna lag. Vi mörbultade er i båda mötena iår, ni hade två skott på mål i första mötet och ni kvitterade i 90e minuten i det andra mötet och firade det som en CL vinst. Tills era fans förstod att det kvittade när ni behövde vinna över oss. Ni hade en långvarig segersvit grattis, o nu har ni inte vunnit på 7 matcher fram tills läggmatchen idag. Vi har iochmed dagens förlust fölorat 4 matcher, 2 av dessa förluster har kommit när ligan i princip varit avgjord. Detta med en tränare som har experimenterat med Inter i en hel säsong och ännu inte satt sin riktiga prägel på laget. Det handlar inte om att de andra lagen vill slå er mer än oss. Det handlar helt enkelt om att det är lättare att slå Juventus än Inter i Serie A. Vafan ni släpper in 3 mål hemma mot Chievo o skyller allt på Ranieri?
Barn, kan ni sluta förstöra Serie A-tråden med ert gnabbande? Priv messa varandra istället. Angående Genoa så kan dom _INTE_ ta sig till CL. Dom kan komma på samma poäng som Viola men då är det återigen INBÖRDES MÖTEN som gäller och där är Viola bättre. Kan du inte bara undvika att sprida dina gissningar och värdelösa kommentarer så kanske vi kan få en intressant Serie A-tråd igen.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Ah shiet. Tänkte utifrån målskillnad som jag trodde det var igen. Du är ju fan en rikspajas, sluta lek smart nu när det är en match kvar på året när du har varit en allmän trådförstörare hela året.
Jaja, tycker fortf att vi är värdiga en andraplats. Forza Juve!
En tränare som lever! Som dödade sina konkurrenter ancelotti ranieri spaletti. Ah GRANDE MOU
Det var bara en liten grupp som höll upp Baresi banderollen. Hade det hänt i England eller Spanien hade det säkert inte ens uppmärksammats. De Marco är officiellt Serie As sämsta domare. HUR kan man ge en spelare sitt andra gula kort när det är 4-5 personer som står där och klagar på domslutet? Han är stor Ambrosini, vår nya kapten visade idag mer vilja än hela Milan. Två chanser har man haft på sig att säkra CL spel, nu ska vi istället ner till Florens och möta ett djävligt hungrigt Viola. I dagsläget känns fjärdeplatsen mer realistisk.
your heart pump project kool-aid
Äh. Mourinho gjorde inget som inte Mancini redan gjort med inter. (Han värvades väl som tränare för att vinna CL?) Han kostar bara mycket mycket mer pengar, i sann Moratti-anda. Nåja. Nu ser jag fram emot en spännande transferkompanj. Secco känns het ;)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
elem Du såg antagligen fotbollskanalen europa där hussfelt försökte tysta ner det hela. Som du säkert har sätt är det 2 olika banderoller som går ut mot Maldini + Baresi tröjan. Det som är än mer mystiskt är att den är helt Centrerad på Curvan, vilket betyder att det är antingen hela Curvan som är med på att hänga upp banderollen, eller en av de viktigare grupperna på Curva Sud. Insane M Mourinho vann Serie A sin första säsong. Mancini tog en coppa. Supercoppan o Serie A är vår med Mourinho redan. Mot United hade vi otur. Vi kommer igen nästa år(fy fan va trött jag är på att säga så)
Baresi banderollen var inte alls stor. På den stora banderollen stog det typ "Tack il capitano, på planen en kämpe utan gränser. Men du har inte visat respekt mot dom som gjort dig till den du är". Gruppen syftar då på en incident för ett tag sen när Maldini gick fram till Curva Sud och hyschade publiken som buade ut laget efter en förlust. Har även vart en del tjafs om kontrakt genom åren. Försvarar inte fansen som gjorde det här men det är tråkigt att det ska uppmärksammas så mycket när minst 99% av publiken hyllade kaptenen. Missade för övrigt fotbollskanalen igår.
elem
Det var en riktigt fet Baresi tröja.. Medan de tydligen sjöng C'e solo un capitano.
Det var en till banderoll som det stod:
Per i tuoi 25 anni di gloriosa carriera sentiti ringraziamente. Da coloro che hai definito mercenari e pezzenti. Fri översättning: Hjärtligt tack för 25-års ärorika karriär. Från dem som du har definerat legosoldater och skithögar.
Nu är inte min italienska perfekt.. bara så ni vet
Även du borde förstå att en liten banderoll som knapp syns inte skulle få Maldini att ge curvan fingret.
Sportal skriver såhär:
När fansen protesterade mot den ohyggligt impopuläre Fabio Capello på 90-talet och matchen mot Parma avbröts i sju minuter pga apelsinkastning(!) förklarade Maldini efteråt att det kändes som ett fruktansvärt svek mot laget och honom själv - och formuleringarna mot klubbens fotfolk har stundtals varit ganska frätande: "legoknektar", "pezzenti" (ung. "skithögar") och liknande. Allt detta slog alltså tillbaka mot Maldini på avskedsdagen, och som kontrast hyllade man Franco Baresi med kören "C'è solo un capitano" ("Finns bara en kapten"). Maldinis besvikelse var inte att ta miste på, men när Leonardo gick fram för att trösta honom blev han bortknuffad: il capitano ville hellre omfamna Ancelotti, som däremot fått varma ord tillägnade sig: "Du har gjort dina misstag, men du är en hederlig man och du är ett offer för föreningens inkompetens" lydde en banderoll. Länk till http://sportal.se/sport/fotboll/seriea/milan/101455 Någon på svenskafans
Jag förstår att du som Interista vill förstora det här. Jag försvarar inte det som hände men han gav inte riktigt en hel kurva fingret (som han för övrigt hade uppe i typ en halv sekund innan han insåg att det inte var så smart). Det var en utav många ultras grupper på plats som stog för den negativa kritiken. Resten hyllade och jublade, hade det varit en stor grupp som du säger så hade man hört burop.
elem Min stream dog vid matchslut, tydligen visade canal + inte heller incidenten. Jag kollade det på Gazzettan. Det mesta jag säger har jag läst på ERT svenskafansforum.. Men men.
Maldini var grym, grymt mycket respekt till den gubben. Det var lång tid: Respekt.
be the change
Diego klarade läkarundersökningen. Snart är Serie A tillbaka på allas läppar.
Mourinho förlänger till 2012
Fossa Dei Leoni splittrades för några säsonger sedan och har jag inte helt fel är dom jättesmå idag. Är inte så insatt i den där kulturen.
På den här bilden ser man att det var långt ifrån hela curvan som låg bakom klagomåls banderollerna. Berlusconi fick också ta jävligt mycket skit, men det tror jag inte ens har nämnts i media.
elem det där är en riktigt liten banderoll då den bestämda hyllningen skedde. Baresi tröjan skulle jag tro täcker upp hela den där. Vad jag har läst och hört rör det sig om en liten del av Curvan som Maldini ska ha haft lite tjafs med tidigare, efter Fossa Dei Leoni splittrades så har dessa tagit över mer och mer. Men jag säger som moratti: Your comment on the Milan fans' dispute with Maldini at the stadium yesterday? "Quite frankly it's a Milan matter . I have to say that I'm very sorry for Maldini." Och för alla er hatare som trodde att Mou skulle sticka(S-oteric) så får jag beklaga för dem tråkiga nyheterna.
Mourinho sägs tjäna 10m euro per år på nya kontraktet.. Shit säger jag bara, den dag Moratti lämnar jordelivet kan det vara över för inter. Vore kul att se hur mycket pengar inter spenderat under moratti i jämnförelse med Milan och juve under samma tidsperiod. Men det blir nog svårt att få fram sånt :)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
DIEGO 100% KLAR!! :D Nu lever hoppet igen på allra högsta grad. Forza Juve!
insane m Jojo. Det är också charmen med Moratti, han blöder för sin klubb ;) Lite bortskämt av Mourinho, men 2012 innebär att vi iaf ser han minst nästa säsong. Det kommer dock bli vääldigt dyrt för oss att sparka Mourinho, vilket jag inte ser någon anledning till att vi ska göra.
O sen är det bara att gratta för Diego. Han är riktigt bra.
Det blir bankrutt en masse på spelbolagen om dom ens ger 1.30 på Juve som ligasegrare nästa år.
Fy faaan vad underbart detta är. En vacker gåva till oss juventini. GRAZIE!!!
Kontrakts förlängningar med tränare är bare en formalitet. Tror fortfarande han kan lämna om en eller två år, tvivlar på att han stannar i Italien till 2012.
Nej men bilden visar hur många som faktiskt var där för att hylla Maldini (halsdukarna), och hur många som var där för att kritisera honom.
Intervju med Ciancarlo Capelli Kapten för Curva Sud.Nu är dock den gängse uppfattningen att ni är otacksamma - Halt, stopp och belägg. Curvan har inte ifrågasatt fotbollsspelaren Maldini, som var en klasspelare och som hjälpt oss att vinna mycket. Curvan ifrågasatte mannen Maldini. Han vet mycket väl vad han har sagt om oss genom åren: vad hade han väntat sig, att vi skulle organisera en fest åt honom? Du skulle väl aldrig ordna en fest åt någon som alltid förolämpat dig vid första bästa tillfälle? Mig veterligen inträffade de första skärmytslingarna efter Milan-Rosenborg 1996 - Det stämmer men droppen som fick bägaren att rinna över var efter Istanbul då han definerade oss som "mercenari e pezzenti" (översatt: legoknektar och bönder), precis som vår banderoll påminde alla om. Ni blev även illa berörda av uttalandena efter returderbyt 2006/07 - Självklart. Han anklagade oss för att inte ha stöttat laget och att endast göra det närhelst behagar oss, utan att känna till de verkliga motiven till vår supporterstrejk. http://milan.blogs.eurosport.se/
elem Det är inte direkt svårt att hylla Maldini för den spelare och kapten han är när man arrangerat det hela. Synd bara att hans avsked skulle avslutas på det här sättet. Ultras won't forget, skulle va kul om det hänger en Juve tröja på pippos sista hemmamatch där dem jiddrar om att han spelat i Juve. S-oteric Ni kommer inte vinna ligan. Grattis till Diego, men ni tar det inte.
Xtremesia P16 Hur vet du det? Mercaton har knappt börjat?
Yamo Jag är helt säker på att ni inte vinner serie a nästa år. Ni får gärna smeta det i mitt ansikte nästa år om ni vinner. Men det finns inte;)
Producent
2009-05-27 10:43
Ultras won't forget, skulle va kul om det hänger en Juve tröja på pippos sista hemmamatch där dem jiddrar om att han spelat i Juve. hahah fy fan vad jag skratta där. :P
Men jag tror inte att dom skulle göra det, Pippo har ju inte förolämpat dom så dom har ju i stortsett ingen anledning, snarare hjälpte han Milan vinna Cl 2007.
Lil_H..
Quaresma har tydligen avböjt Genoa. Vill komma tillbaks till Inter för att visa Mou och Moratti att han verkligen kan. Ska bli intressant att se han efter att han gått igenom en försäsongsträning också. Han har alla kvalitéer som fotbollsspelare på planen att spela offensiv mittfältare/ytter, men han har ett psyke som får Adrianos att verka vara bra
Nästa års vinnande uppställning: Maicon-------------Samuel--Cordoba-------Maxwell -------------------Cambiasso-Zanetti---------------- ---Quaresma--------Jimenez--------------Mancini-- -----------------------Zlatan-----------------------
hehe varför bänkar du Muntari? har ni sålt honom?
Xtremesia Det där är absolut inget vinnande lag... Ni lär komma bland dom 2 sista tror jag..Spoiler FÖR NI HAR JU INGEN MÅLVAKT!!!!!!!!!!! :)
be the change
Blackscorpion Cambiasso och Zanetti är oersätterliga. Dock så gillar jag Muntari något otroligt eftersom att han ständigt löper och för att han vart så grym mot Juve iår. Alla matcher vi torskat i ligan iår har han inte varit med. Jackvegas Världens bästa målvakt behöver knappt nämnas ;)
Va? SPelar magnus hedman i inter?
be the change
O Santon till Azzurri!
Skänker en liten tanke till de 39 människorna som omkom i den välkända Heyselkatastrofen för 24 år sen. Forza Juventus
Producent
2009-05-30 10:47
Xtremesia : Tror inte Kaka lämnar då han själv har sagt att han vill stanna. Och förhoppnings vis så säljer vi Seedorf. Ronaldinho får nr 10 och blir lika bra som i Barca :D (drömma går ju) Och marco borriello, Kaka och Pato fixar Cl titeln till Milan :D
Lil_H..