I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Danmark - Sverige!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-06-02 23:58
hade svergie fått lägga straffen hade vi sumpat det iaf. tyvärr :O

men men hörde mathcen bara på radio.

sejjen e vååår.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-06-02 23:58
Var orolig ett tag där när domaren gick in och det stod 3-3 att den skulle sluta så utan en straff. Klart rätt att vi fick segern med 0-3!

För övrigt sjuk match, elmander var lysande, chippen bra o många andra!

Island nästa
shimmy shimmy yo

2007-06-03 00:26
så går det med billig öl och historiska motsättningar

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-03 00:31
den här skandalen gör så att alla glömmer den sanna skandalen och det var lagerbäcks idiotiska byten...jag tyckte det var helt rätt att bänka zlatan och starta med allbäck och elmander men när man sen gör ett anfallsbyte så ska man tänka logiskt;

Bästa anfallaren på plan: Elmander

Sämsta anfallaren på Bänken: Rosenberg

Byte:

Elmander - Rosenberg

när det egentligen skulle vara

Zlatan - Allbäck

IDIOT! va tänker man med liksom? och att vi har en nilsson på vänsterbacken o en yttermittfätare på högerbacken e fan skrattretande, får mig och sakna östlund
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-03 00:32
jag tycker minsann synd om danmark i alla fall
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2007-06-03 00:41
hahahaha supporten bor ju i sverige!!!!!!!
hahahahahhahaha
han kommer ju bli populär
Med en påse över huvet så kan allt funka...

2007-06-03 00:42
TopDogz147

Ja det var lite skumt men Elmander hade sprungit otroligt mycket och var antagligen slut och Zlatan har ju fortfarande problem med ljumskarna.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

Yeas ! ännu en vinst för sverige , SKÖNT !.  Bra match av sverige tkr jag .. mindre kul att se idioter som förstör matchen, slår domarn vad tänkjer idioten med? hmm .. aja SÄGER SOM Oredan P24 ISLAND NÄSTA !:)
SunShine Reggae!.

TopDogz147

Dessutom avgjorde ju Rosenberg matchen åt oss ;)

2007-06-03 00:45
Håller med TopDogz147. Det första jag tänkte var att "skandalen" skulle ta bort fokus från Lagerbäcks inkompetens, vilket är precis vad som hände.
Hoppades nästan att Danmark skulle göra ett fjärde mål så att han skulle få skit för sin usla taktik och byten.. Vad va grejen med allbäck/kennedy bytet?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-06-03 00:49
paulsen säger ju nu på dansk tv att  det känndes som att rosenberg slog han 2 ggr lätt i magen först och att han sen slog tillbaka men han bad om ursäkt för det han gjorde nu

2007-06-03 00:53
snubben lär ju få byta identitet kan jag ju säga
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-06-03 01:00
fan sjukaste jävla match jag sätt!!! det är ju allt dom bablar om på dansk tv

2007-06-03 01:20
Vilken sjuk match och vilken skandal, men vad otroligt skönt att vi vann ändå :)

Men hur fan kunde de danska vakterna bara stå och chilla efter att första snubben tagit sig in? Och ge den tredje en KLAPP PÅ AXELN efter att han gått av planen?!
Dom hade väl druckit för mycket bira eller något, jävla danskar asså.

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-06-03 01:38
Paulsen har alltid varit en f*tta. En ful spelare som äntligen fick sitt straff.
dingrinn.blogspot.com

2007-06-03 01:50
de verkar inte vara över än på uefas hemsida kan man läsa att dom ska utreda det hela å sedan ta ett beslut

2007-06-03 02:11

Underbart, synd bara att vi inte fick sätta straffen och vinna "ärligt".

Råsunda på onsdag :)

Vi är överallt!

2007-06-03 02:11
vad utreder dom egentligen? Ny match om en vecka, i 2 minuter, Sverige börjar med straff..

och varför skulle vakterna hoppa på det andra mufflonfåret som sprang in för, matchen var ju avbryten.
No cake for the impurity!

2007-06-03 02:24
SVERIGE!!!!!!!!!!

2007-06-03 02:47
Fyfan vad trevligt det var att sitta inbakat bland äckliga danskar när Sverige tilldömdes segern.. hets hets hets!
Walking the street of dreams

2007-06-03 02:54
elmander är iaf bäst i svenska landslaget just nu, ska bli kul o se nästa match om då källström/ljungberg/elmander/chippen kan få igång. För om alla dom 4 är tillsammans äre farligt, shit! Sen vill jag  fan ha tillbax skäggisen Östlund? Fyfan, saknar han. Skön lirare. Shit,  som vm tror jag, edman-Mellberg-Jakobsson-östlund STABLIT, eller iaf Lucic! Well, gonnat;:)

2007-06-03 03:04
Öpen näve?
Hammarby Alcoholics

2007-06-03 03:15
Mentalprayer P20

och varför skulle vakterna hoppa på det andra mufflonfåret som sprang in för, matchen var ju avbryten.

aha menar du då att det e frittfram o springa på plan när det e halvtid eller? Dom har inget på plan att göra, vakterna kunde ha skött det mycke bättre.
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2007-06-03 03:20
ja dom kunde ju stoppat honom att springa in på plan, men jag frågade bara varför dom skulle göra en böghög på honom när han bara töntade sig med bollen när matchen var avbryten och ingen spelare eller dommare var på plan.

var tydligen några i tråden som ville att han skulle bli misshandlad..
No cake for the impurity!

2007-06-03 03:21
HAHAHA DANSKJÄVLAR!!

2007-06-03 04:06
Detta visar bara vilken jävla fjollsport fotboll är. Kvinnosport.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-06-03 04:07
Den danska supporter som överföll domaren under Sverige-Danmark har anhållits av polis.
- Han bor i Sverige men är dansk medborgare, säger Jens Carlsen vid Köpenhamnspolisen till Aftonbladet.se.

Hahaha och jag som drev om att det var en svensk supporter som var utklädd till en dansk supporter, då hade jag ju nästan rätt :)
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2007-06-03 07:22
xpekt- så går de när man tröttnar på malmö, vet exaaact hur de känns ;-)

2007-06-03 09:16
kul att folk räknar detta som en fin vinst, såg massa folk på stan som firade igår.
Det blev 3-3 vilket betyder att vi är lika värdelösa som vanligt, det är fan bara Elmander som håller klass i skäpet vi kallar landslag

2007-06-03 10:04
JennaEmil F18:Skåne,Danmark samma skit olika namn ;)

2007-06-03 10:12
once P25:Det ska väl ändå vara tvärtom, Att uefa är som en domare som alltid tror på Polisen.  Varför skulle en Polis behöva tro på en domare för? det är ju inte hans jobb att döma folk.

2007-06-03 11:39
Gladast är nog tråklagerbäck

2007-06-03 11:47
Folk kommer nog få sig ett gott skratt när han återvänder till sin arbetsplats i Göteborg på måndag :)
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-06-03 12:10
once

Inget du säger kan rättfärdiga ditt snack att lagerbäck kan fotboll bättre än mig, alla har olika åsikter och får gärna dela dem med andra så det var helt idiotiskt sagt... En sugen zlatan som inte spelat på länge är vilken dag som helst bättre än rosenberg, får jag bara fråga, hur många spelmål har rosenberg gjort för det svenska landslaget?

2007-06-03 12:12
fan jag missade matchen :( ..
går det repris ? haha

2007-06-03 12:32
Kan någon fotbollstokig förklara detta för mig? ?

"Det danska fotbollförbundet kommer att hålla huliganen personligt ansvarig och kräva att han betalar böter och uteblivna intäkter."

Saxat från aftonbladet..

Är det inte så att det är danska förbundet som är skyldiga till att säkerheten ska upprätthållas? Då bör det vara deras ansvar över att vakterna stoppar såna idioter som rusar in. Om man ser på vakternas agerande under matchen.

De lät 3 danska supportrar springa in på plan och härja fritt.

Vems är felet, och vem ska ta på sig detta ansvar egentilgen? Kan de verkligen kräva utav en idiot att han ska stå skyldig för uteblivna intäkter etc. etc. när det är det danska forbollsförbundets ansvar?

Hoppas ni fattar vad jag menar..
-- Mellanslagsanvändare --

2007-06-03 12:35
öh nu blir det lite upprepningar (sorry) men detta är min summering:

1: bra anfallsspel av båda lagen, dåligt försvarsspel.
2: en halvlek var - rättvist?
3: poulsen visar varför han inte borde få spela öht. jag har personligen mkt svårt att acceptera att proffs beter sig på det här viset. det gäller alla de här typerna av spelare.
4: till den som klagade på nilsson: jag tyckte han gjorde bra ifrån sig?
5: elmander - fantastiskt bra.
6: i mitt tycke skulle kanske straffen ha slagits eftersom den var tilldömd innan incidenten. sen skulle matchen ha brytits. det är ju trots allt inte säkert att vi hade satt straffen. mest rättvist så?
7: supportar som beter sig på det här viset, de 3 som var inne på planen, de bör stängas av på livstid.
8: dansk säkerhet har uppenbara brister.
9: i mitt tycke dömde fandel inte helt konsekvent. agger skulle definitivt ha kort motsvarande de förseelser svenskarna fick för.
10: jag tycker det var kul att lagerbäck vågade satsa lite friskt i slutet och inte byta in zlatan. många är duktiga på att klaga på att lagerbäck är för tråkig och defensiv, och sen nu när han gjorde ett par oväntade drag så är det per aut negativt?
11: hur blir det med kort som tilldelats? bokförs de eller ej? mao: får elmander spela mot island, eller ej?
12: returen blir grymt spännande att se. danskarna kommer ju lugnt vara grymt revanschsugna.

"Jävligt skickligt av Danskarna att vända 0-3 till 3-3 men ännu skickligare att sen vända 3-3 tillbaka till 0-3. ;)"
->
klockrent!

2007-06-03 13:19
elmander är avstängd tror jag

2007-06-03 13:23
Bästa matchen någonsin!

MEN

Varför kommer Mellberg alltid undan? Ingen i forumet har nämnt hans bedrövliga agerande vid 2-3-målet. Återigen gör den jävla muppen ett misstag, denna gång dock inte matchavgörande, som det var förra gången. Och mot Kroatien. Är han helt immun mot kritik eller? 95 % av aftonbladets läsare vill ha honom på plan (iofs i brist på annat). Bort med honom! Tillbaks med Teddy!
Sesam öppna och stäng dig

2007-06-03 13:28
Saxat från aftonbladet:

När Petter Hansson klev upp och vräkte in en frispark från 25 meter var det nog många som började fundera när de senast såg Petter Hansson skjuta en frispark.

Rätt svar: det har ni aldrig gjort.
  – Jag har aldrig skjutit en frispark, varken i klubblag eller landslag. Det var Lagerbäcks fingertoppskänsla. Han sa på matchgenomgången att jag skulle skjuta och jag tänkte ”oj, jag har ju aldrig slagit en frispark i hela mitt liv”, säger Petter.

Hahahah. Det är en hårfin gräns mellan Geni och Idiot. Lagerbäck är och nosar på den gränsen ibland, men höll sig ju iallafall igår på rätt sida angående frisparken iallafall ;)

2007-06-03 13:32
Jag håller med Priyan :

Micke Nilsson har verkligen utvecklats. Han spelade bra igår och på senaste tid har han visat i landskamp efter landskamp att han är klart bättre än sopskaftet Edman.

Fattar inte hur folk inte kan se det. Nilsson är dessutom klart mer offensiv än Edman.

(och ja, jag vet att Edman inte spelade igår, snackar om tidigare landskamper när jag jämnför med Edman)

2007-06-03 13:38
bill visar vägen> Håller med dig totalt om Mellberg, jag var otroligt förgrymmad över honom igår. Han håller inte måttet.
shimmy shimmy yo

2007-06-03 13:40
Oredan

Tack för att du finns=)
Sesam öppna och stäng dig

2007-06-03 13:44
Blir det X eller 2 på stryktipset ?
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-06-03 13:49
2 eftersom sverige vann?

2007-06-03 13:52
^^
tänkte också skriva ut en 2a, men efter att ha kollat svenska spels hemsida, där de avvaktat med att ge resultatet i den matchen, så är jag inte lika säker... det borde ju dock bli en tvåa, när det officiella beslutet annonseras från uefa...

angående mellberg så håller jag också med om att han står för en hel del bottennapp. en sak som vi förmodligen alla kan enas om är att vi har stora brister på många punkter i vårt landslag.

2007-06-03 14:03
Den tjocka danska pilsner/pölsekorven krossade Danmarks EM-Drömmar. Man kanske ska söka jobb på aftonblaskan haha :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-06-03 14:23
Hur blire med sverige och svenskaspel? Jag hade en 2a på sverige vinner ja några pengar?
skojjainte

2007-06-03 14:36
nån som vet när beslutar uefa?
Hakuna matata

2007-06-03 14:40
Det brukar väl vara pengarna tillbaka på avbrutna matcher?

Bomben ger 1.00 i odds.
Hammarby Alcoholics